Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • emilluss

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
O rugaminte as avea la cei cu pilot automat .Cand va folositi de functia acestei optiuni, unde va tineti piciorul drept?
Sa va explic de ce aseasta intrebare.Eu cand il folosesc(pe autostrada) trebuie sa fiu mereu atent sa nu cumva cel de pe band dreapta sa vina in fata mea.Viteza mea de reactie ar fi scazuta din cauza pozitie piciorului care este pe podea si nu pe pedala acceleratie daca as merge fara pilot.La o eventuala situatie limita pana gasesti tu pedala de frana ar fi prea tarziu.
Multumesc!
Skip ads

  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
daca zici ca nu ai viteza de reactie, eu zic sa nu mai folosesti "pilotul automat" Smile el a fost gandit sa fie folosit cand vrei sa-ti odihnesti piciorul ... daca-l tii tot pe pedala, nu mai vad ce rost are sa activezi pilotul ... acum ... ori ca muti piciorul de pe acceleratie pe frana, ori de pe podea pe frana, e cam aceeasi treaba ... daca nu e viteza de reactie ... mai bine stai pasager ... parerea mea.
  • emilluss

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ok!Ia si fa tu o incercare cu piciorul pe podea, la 130-140 km/h si lasa-ti un prieten sa iti sara in fata fara semnalizare!Sa vezi tu reactie! In lant!
Alt exemplu ar fi ca mergi pe banda a doua, un tir semnalizeaza tarziu sa lase pe unul sa intre pe autostrada, tu ai 130 , pe banda a treia vine alta masina cu 140 .Piciorul tau pe podea langa pedale, poate chiar sub pedala daca esti mai inalt.O secunda si e prea tarziu!

Cineva cu idei pentru pozitii bune?Ale piciorului nu la alte chestii !
  • Tiby

  • Mesaje scrise: 146
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Eu il tin pe pedala de acceleratie.Piciorul nu imi oboseste , sta chiar pe pedala si am si timp de reactie.Daca piciol il tin pe podea nu ma simt il largul meu...stiu ca nu am timp de reactie.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
deja ai dat-o in extrem si ai expus o situatie limita. nici cu piciorul pe pedale nu ai mari sanse sa eviti ceva, in conditiile expuse de tine ... dar se presupune ca atunci cand mergi cu viteza mai mare, acorzi si mai multa atentie la ce se intampla pe langa tine ... nu ?
eu ma refeream doar la afirmatia ta ca stai prost cu viteza de reactie ... atat ... si mi-am spus parerea ... daca te deranjeaza, nu mai deschide topicuri ...
PS: si crede-ma ca am mers si eu pe "autobahn-ul" romanesc ... tot cu pilotul activat ... si inca-s viu si am evitat si destule incidente ...

LE: am reformulat prima fraza .. suna cam aiurea


Ultima modificare făcută de Cipiotul la Mie 26 Jan, 2011 1:51 pm, modificat de 2 ori în total
  • emilluss

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Corect!
Eu reflex am(parerea mea), dar cu picorul pe podea iti ia mai mult timp sa franezi.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
se compenseaza cu infranarea care apare la dezactivarea pilotului ... piciorul stang il ai mai aproape de pedala de ambreiaj ... e suficient doar s-o atingi putin si se dezactiveaza pilotul, apare infranarea care-ti acorda timpul necesar aducerii piciorului pe frana ...
dar daca tii piciorul sub pedale sau ai ghinionul sa te agati de pedale cand ridici piciorul ... e nasol ...
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
piciorul normal ... undeva langa pedale in caz de ceva sa pot reactiona repede ...
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu il tin pe podea, il mai bag si sub pedale dar sunt mai atent cand il scot sa nu ma agat, cu toate ca e greu sa te agati in ele.
Ar mai fii si franare cu stangul, dar daca nu te pricepi mai bine eviti.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu il tin pe bancheta din spate ca sa-l odihnesc Smile).. Fiecare are stil diferit de condus si daca iti imprimi psihic treaba cu reactia rapida,este posibil sa clachezi in momentul respectiv.
  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
În trafic lejer de autostradã sau mers de coloanã cuminte pe ºosea, dreptul stã adunat pânã la scaun, aproximativ cu cãlcâiul dat cât mai în spate, cu mâna dreaptã þinând volanul, cotul sprijinit pe cotierã ºi restul braþului pe genunchi.
În trafic mai aglomerat îl þin aproximativ pe diagonalã, mai aproape de pedala de frânã.
În trafic intens nu folosesc pilotul automat.

În primul caz, în condiþii lejere, la accelerare sau descelerare folosesc doar butoanele pilotului. În rest stau plictisit în aceeaºi poziþie.

Oricum, cu pilotul automat cuplat, atenþia mea se concentreazã îndeosebi la trafic. Nu mai citesc nici mailurile, nici nu mai caut un nume mp3 pierdut, nici nu privesc la soare.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
eu zic sa citesti niste conduita preventiva si o sa intelegi cand poti sta relaxat si cand nu la volan , eu spre exemplu in cazuri mai ciudate opresc pilotu si trec la pedale pana am infata mea citeva sute de metri liberi in care pot reactiona. in rest merg cu el pus , au fost cazuri in care tot a2-ul am mers cu pilot , si am scapat in felu asta de durerea de picior drept.

pana la urma tine de experienta cand sa folosesti pilot si cand nu , de capacitatea ta de a reactiona , de starea de moment etc.

oricum dupa vreo 100k o sa stii ce si cum si nici atunci , asa ca , drumuri usoare .
  • emilluss

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@byke Cel mai bun raspuns.Tot asa fac si eu.Intrebarea era daca este vreo pozitie mai lejera sa fie si sigura.Azi am incercat sa merg cu pilotul automat si piciorul pe acceleratie , fara a accelera , doar sprijinindu-l pe pedala.Am sa mai incerc asa sa gasesc pozitia ideala pe pedala, fara a ma incomoda .De obicei il folosesc la distante mari cand pedala este undeva la mijloc , atunci piciorul iti amorteste si in jurul calcaiului.
Fac 45 mii km pe an , am un pic de experienta.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
eu ma orientez la fata locului cum sa tin piciorul ,de obicei il tin cat mai aproape de pedale ca sa am un timp mai scurt pana la apasarea franei,cand vreau sa il relaxez(in functie de trafic)i aduc cat mai aproape de scaun pe podea,dupa relaxare il aduc la loc langa pedale ,dar nu il pun pe pedala de acceleratie
o pozitei lejera este cu piciorul in fara pedalei de acceleratie cu pulpa sprijinita de consola centrala atat cat se poate ,pentru mine este o pozitie relaxanta.
acum depinde de fiecare cum se simte mai bine la volan .
  • mark

  • Mesaje scrise: 1,425
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Voi vorbiti de dureri de picior drept de parca sub pedala de acceleratie ar fi cine stie ce arc si cine stie ce forte uriase ... eu unul nu am astfel de probleme, pot sa merg si 1000 km fara oprire.
Cat despre pozitia piciorului drept cand masina este pe tempomat, il tin in fata pedalelor, lasat catre partea dreapta si cu genunchiul sprijinit de lateraul consolei. Nu am avut niciodata probleme si am fost si in situatii extreme in care a trebuit sa dau tare in frane si apoi sa sar pe banda cealalta ca sa nu mi-o traga cel din spate. Totul tine de experienta, daca esti sofer poti sa ti piciorul si pe scaun sub tine, cand conduci masina nu lucrezi doar cu piciorul, trebuie sa ai o imagine de asamblu a tot ceea ce se intampla in jurul tau si la cea mai mica miscare a celorlalte masini din jur, tu trebuie sa anticipezi deja ce vrea celalalt sofer sa faca. Parerea mea este ca pe autostrada ai timp destul de reactie daca ti o distanta destul de mare fata de cel din fata, mergi cu farurile aprinse, atunci cand faci o depasire semnalizezi din timp ca berbecii sa aiba timp sa vada si sa ai in permanenta banda din stanga libera, adica acea banda sa o folosesti doar pt depasire ...
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nici eu nu ma simt confortabil cu masina pe pilot automat, motiv pentru care nu-l folosesc si nu il am pe masina.
  • emilluss

  • Mesaje scrise: 418
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Este util la drum lung, in special la drumuri in vacanta .Eu il folosesc pentru a -mi desmorti piciorul.Ca.m periculos totusi, mai ales in Germania(viteza 170).Aici , pe autostrada , nu prea il folosesc ca este mai mereu aglomerat, toti intra , schimba benzile, tiruri multe...
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pe sectoare de drum cat de cat libere merg cu pilot automat si stau foarte relaxat cu picioarele si ma joc cu maneta de CC la mxim....accelerez din maneta, anulez CC din timp in loc sa franez....dupa apas si revine iar la ultima viteza setata, reduc viteza de rulare. este foarte relaxant si sunt portiuni bune de drum cand nu ating deloc pedalele ma refer aici la autostrada in afara tarii. numai bine
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR