emilluss- Suspendat
- 418 mesaje
- din 27 Feb 2010
- Astra 2005 z19dth
- Alta tara
emilluss- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salut!
O rugaminte as avea la cei cu pilot automat .Cand va folositi de functia acestei optiuni, unde va tineti piciorul drept?
Sa va explic de ce aseasta intrebare.Eu cand il folosesc(pe autostrada) trebuie sa fiu mereu atent sa nu cumva cel de pe band dreapta sa vina in fata mea.Viteza mea de reactie ar fi scazuta din cauza pozitie piciorului care este pe podea si nu pe pedala acceleratie daca as merge fara pilot.La o eventuala situatie limita pana gasesti tu pedala de frana ar fi prea tarziu.
Multumesc!
O rugaminte as avea la cei cu pilot automat .Cand va folositi de functia acestei optiuni, unde va tineti piciorul drept?
Sa va explic de ce aseasta intrebare.Eu cand il folosesc(pe autostrada) trebuie sa fiu mereu atent sa nu cumva cel de pe band dreapta sa vina in fata mea.Viteza mea de reactie ar fi scazuta din cauza pozitie piciorului care este pe podea si nu pe pedala acceleratie daca as merge fara pilot.La o eventuala situatie limita pana gasesti tu pedala de frana ar fi prea tarziu.
Multumesc!
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
daca zici ca nu ai viteza de reactie, eu zic sa nu mai folosesti "pilotul automat" el a fost gandit sa fie folosit cand vrei sa-ti odihnesti piciorul ... daca-l tii tot pe pedala, nu mai vad ce rost are sa activezi pilotul ... acum ... ori ca muti piciorul de pe acceleratie pe frana, ori de pe podea pe frana, e cam aceeasi treaba ... daca nu e viteza de reactie ... mai bine stai pasager ... parerea mea.
emilluss- Suspendat
- 418 mesaje
- din 27 Feb 2010
- Astra 2005 z19dth
- Alta tara
emilluss- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2010
- Mesaj Privat
Ok!Ia si fa tu o incercare cu piciorul pe podea, la 130-140 km/h si lasa-ti un prieten sa iti sara in fata fara semnalizare!Sa vezi tu reactie! In lant!
Alt exemplu ar fi ca mergi pe banda a doua, un tir semnalizeaza tarziu sa lase pe unul sa intre pe autostrada, tu ai 130 , pe banda a treia vine alta masina cu 140 .Piciorul tau pe podea langa pedale, poate chiar sub pedala daca esti mai inalt.O secunda si e prea tarziu!
Cineva cu idei pentru pozitii bune?Ale piciorului nu la alte chestii !
Alt exemplu ar fi ca mergi pe banda a doua, un tir semnalizeaza tarziu sa lase pe unul sa intre pe autostrada, tu ai 130 , pe banda a treia vine alta masina cu 140 .Piciorul tau pe podea langa pedale, poate chiar sub pedala daca esti mai inalt.O secunda si e prea tarziu!
Cineva cu idei pentru pozitii bune?Ale piciorului nu la alte chestii !
- Tiby
- **
- 146 mesaje
- din 10 Nov 2006
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
Tiby
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
deja ai dat-o in extrem si ai expus o situatie limita. nici cu piciorul pe pedale nu ai mari sanse sa eviti ceva, in conditiile expuse de tine ... dar se presupune ca atunci cand mergi cu viteza mai mare, acorzi si mai multa atentie la ce se intampla pe langa tine ... nu ?
eu ma refeream doar la afirmatia ta ca stai prost cu viteza de reactie ... atat ... si mi-am spus parerea ... daca te deranjeaza, nu mai deschide topicuri ...
PS: si crede-ma ca am mers si eu pe "autobahn-ul" romanesc ... tot cu pilotul activat ... si inca-s viu si am evitat si destule incidente ...
LE: am reformulat prima fraza .. suna cam aiurea
Ultima modificare făcută de Cipiotul la Mie 26 Jan, 2011 1:51 pm, modificat de 2 ori în total
eu ma refeream doar la afirmatia ta ca stai prost cu viteza de reactie ... atat ... si mi-am spus parerea ... daca te deranjeaza, nu mai deschide topicuri ...
PS: si crede-ma ca am mers si eu pe "autobahn-ul" romanesc ... tot cu pilotul activat ... si inca-s viu si am evitat si destule incidente ...
LE: am reformulat prima fraza .. suna cam aiurea
Ultima modificare făcută de Cipiotul la Mie 26 Jan, 2011 1:51 pm, modificat de 2 ori în total
emilluss- Suspendat
- 418 mesaje
- din 27 Feb 2010
- Astra 2005 z19dth
- Alta tara
emilluss- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
se compenseaza cu infranarea care apare la dezactivarea pilotului ... piciorul stang il ai mai aproape de pedala de ambreiaj ... e suficient doar s-o atingi putin si se dezactiveaza pilotul, apare infranarea care-ti acorda timpul necesar aducerii piciorului pe frana ...
dar daca tii piciorul sub pedale sau ai ghinionul sa te agati de pedale cand ridici piciorul ... e nasol ...
dar daca tii piciorul sub pedale sau ai ghinionul sa te agati de pedale cand ridici piciorul ... e nasol ...
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- tiry213
- **
- 447 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Vectra 1998 X20DTL
- Bucuresti
tiry213
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
În trafic lejer de autostradã sau mers de coloanã cuminte pe ºosea, dreptul stã adunat pânã la scaun, aproximativ cu cãlcâiul dat cât mai în spate, cu mâna dreaptã þinând volanul, cotul sprijinit pe cotierã ºi restul braþului pe genunchi.
În trafic mai aglomerat îl þin aproximativ pe diagonalã, mai aproape de pedala de frânã.
În trafic intens nu folosesc pilotul automat.
În primul caz, în condiþii lejere, la accelerare sau descelerare folosesc doar butoanele pilotului. În rest stau plictisit în aceeaºi poziþie.
Oricum, cu pilotul automat cuplat, atenþia mea se concentreazã îndeosebi la trafic. Nu mai citesc nici mailurile, nici nu mai caut un nume mp3 pierdut, nici nu privesc la soare.
În trafic mai aglomerat îl þin aproximativ pe diagonalã, mai aproape de pedala de frânã.
În trafic intens nu folosesc pilotul automat.
În primul caz, în condiþii lejere, la accelerare sau descelerare folosesc doar butoanele pilotului. În rest stau plictisit în aceeaºi poziþie.
Oricum, cu pilotul automat cuplat, atenþia mea se concentreazã îndeosebi la trafic. Nu mai citesc nici mailurile, nici nu mai caut un nume mp3 pierdut, nici nu privesc la soare.
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
eu zic sa citesti niste conduita preventiva si o sa intelegi cand poti sta relaxat si cand nu la volan , eu spre exemplu in cazuri mai ciudate opresc pilotu si trec la pedale pana am infata mea citeva sute de metri liberi in care pot reactiona. in rest merg cu el pus , au fost cazuri in care tot a2-ul am mers cu pilot , si am scapat in felu asta de durerea de picior drept.
pana la urma tine de experienta cand sa folosesti pilot si cand nu , de capacitatea ta de a reactiona , de starea de moment etc.
oricum dupa vreo 100k o sa stii ce si cum si nici atunci , asa ca , drumuri usoare .
pana la urma tine de experienta cand sa folosesti pilot si cand nu , de capacitatea ta de a reactiona , de starea de moment etc.
oricum dupa vreo 100k o sa stii ce si cum si nici atunci , asa ca , drumuri usoare .
emilluss- Suspendat
- 418 mesaje
- din 27 Feb 2010
- Astra 2005 z19dth
- Alta tara
emilluss- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2010
- Mesaj Privat
@byke Cel mai bun raspuns.Tot asa fac si eu.Intrebarea era daca este vreo pozitie mai lejera sa fie si sigura.Azi am incercat sa merg cu pilotul automat si piciorul pe acceleratie , fara a accelera , doar sprijinindu-l pe pedala.Am sa mai incerc asa sa gasesc pozitia ideala pe pedala, fara a ma incomoda .De obicei il folosesc la distante mari cand pedala este undeva la mijloc , atunci piciorul iti amorteste si in jurul calcaiului.
Fac 45 mii km pe an , am un pic de experienta.
Fac 45 mii km pe an , am un pic de experienta.
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
eu ma orientez la fata locului cum sa tin piciorul ,de obicei il tin cat mai aproape de pedale ca sa am un timp mai scurt pana la apasarea franei,cand vreau sa il relaxez(in functie de trafic)i aduc cat mai aproape de scaun pe podea,dupa relaxare il aduc la loc langa pedale ,dar nu il pun pe pedala de acceleratie
o pozitei lejera este cu piciorul in fara pedalei de acceleratie cu pulpa sprijinita de consola centrala atat cat se poate ,pentru mine este o pozitie relaxanta.
acum depinde de fiecare cum se simte mai bine la volan .
o pozitei lejera este cu piciorul in fara pedalei de acceleratie cu pulpa sprijinita de consola centrala atat cat se poate ,pentru mine este o pozitie relaxanta.
acum depinde de fiecare cum se simte mai bine la volan .
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
Voi vorbiti de dureri de picior drept de parca sub pedala de acceleratie ar fi cine stie ce arc si cine stie ce forte uriase ... eu unul nu am astfel de probleme, pot sa merg si 1000 km fara oprire.
Cat despre pozitia piciorului drept cand masina este pe tempomat, il tin in fata pedalelor, lasat catre partea dreapta si cu genunchiul sprijinit de lateraul consolei. Nu am avut niciodata probleme si am fost si in situatii extreme in care a trebuit sa dau tare in frane si apoi sa sar pe banda cealalta ca sa nu mi-o traga cel din spate. Totul tine de experienta, daca esti sofer poti sa ti piciorul si pe scaun sub tine, cand conduci masina nu lucrezi doar cu piciorul, trebuie sa ai o imagine de asamblu a tot ceea ce se intampla in jurul tau si la cea mai mica miscare a celorlalte masini din jur, tu trebuie sa anticipezi deja ce vrea celalalt sofer sa faca. Parerea mea este ca pe autostrada ai timp destul de reactie daca ti o distanta destul de mare fata de cel din fata, mergi cu farurile aprinse, atunci cand faci o depasire semnalizezi din timp ca berbecii sa aiba timp sa vada si sa ai in permanenta banda din stanga libera, adica acea banda sa o folosesti doar pt depasire ...
Cat despre pozitia piciorului drept cand masina este pe tempomat, il tin in fata pedalelor, lasat catre partea dreapta si cu genunchiul sprijinit de lateraul consolei. Nu am avut niciodata probleme si am fost si in situatii extreme in care a trebuit sa dau tare in frane si apoi sa sar pe banda cealalta ca sa nu mi-o traga cel din spate. Totul tine de experienta, daca esti sofer poti sa ti piciorul si pe scaun sub tine, cand conduci masina nu lucrezi doar cu piciorul, trebuie sa ai o imagine de asamblu a tot ceea ce se intampla in jurul tau si la cea mai mica miscare a celorlalte masini din jur, tu trebuie sa anticipezi deja ce vrea celalalt sofer sa faca. Parerea mea este ca pe autostrada ai timp destul de reactie daca ti o distanta destul de mare fata de cel din fata, mergi cu farurile aprinse, atunci cand faci o depasire semnalizezi din timp ca berbecii sa aiba timp sa vada si sa ai in permanenta banda din stanga libera, adica acea banda sa o folosesti doar pt depasire ...
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
emilluss- Suspendat
- 418 mesaje
- din 27 Feb 2010
- Astra 2005 z19dth
- Alta tara
emilluss- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2005 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2010
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
pe sectoare de drum cat de cat libere merg cu pilot automat si stau foarte relaxat cu picioarele si ma joc cu maneta de CC la mxim....accelerez din maneta, anulez CC din timp in loc sa franez....dupa apas si revine iar la ultima viteza setata, reduc viteza de rulare. este foarte relaxant si sunt portiuni bune de drum cand nu ating deloc pedalele ma refer aici la autostrada in afara tarii. numai bine