yooman
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Salut,
Am achizitionat de curand un Opel Astra Classic II, an 2007, motor Z16XEP. Zilele trecute am observat ca acul de la ceasul indicatorului temperaturii lichidului de racire din bord nu se ridica deloc (sta pe zero), indiferent cat as circula cu masina.
Cautand pe Internet, am inteles ca exista 2 senzori de temperatura pentru lichidul de racire:
-un senzor cu mufa cu 2 fire, ce merge la ECU: pe acesta l-am gasit
-un senzor cu 1 fir care merge la indicatorul din bord: acesta nu stiu unde este pozitionat...
Este corect ceea ce am aflat?
Ceva idei pentru rezolvarea problemei? Multumesc anticipat!
Am achizitionat de curand un Opel Astra Classic II, an 2007, motor Z16XEP. Zilele trecute am observat ca acul de la ceasul indicatorului temperaturii lichidului de racire din bord nu se ridica deloc (sta pe zero), indiferent cat as circula cu masina.
Cautand pe Internet, am inteles ca exista 2 senzori de temperatura pentru lichidul de racire:
-un senzor cu mufa cu 2 fire, ce merge la ECU: pe acesta l-am gasit
-un senzor cu 1 fir care merge la indicatorul din bord: acesta nu stiu unde este pozitionat...
Este corect ceea ce am aflat?
Ceva idei pentru rezolvarea problemei? Multumesc anticipat!
yooman
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Cred ca am aflat raspunsul: termostatul e blocat pe deschis.
In zilele foarte calduroase, acul ce indica temperatura lichidului de racire a urcat pana la aprox. 90 grade C. Deci nu e defect senzorul.
Astazi am verificat cu OpCom, si deja la temperatura de 74 de grade C indicata de tester, radiatorul era fierbinte de sus pana jos.
Concluzia mea: trebuie sa inlocuiesc termostatul.
In zilele foarte calduroase, acul ce indica temperatura lichidului de racire a urcat pana la aprox. 90 grade C. Deci nu e defect senzorul.
Astazi am verificat cu OpCom, si deja la temperatura de 74 de grade C indicata de tester, radiatorul era fierbinte de sus pana jos.
Concluzia mea: trebuie sa inlocuiesc termostatul.
yooman
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Saptamana trecuta am rezolvat problema de mai sus, inlocuind termostatul. Acum temperatura apei urca foarte repede, pana la aproximativ 93 de grade C.
Vechiul termostat era functional, insa problema in sine era cauzata de o garnitura din interiorul termostatului care s-a distrus. Acea garnitura trebuia sa previna trecerea apei inspre radiator. Problema este ca garnitura e fixata de o parte si de cealalta parte a clapetei care deschide termostatul prin intermediul unor gaurele. Disparand garnitura, gaurile au ramas deschise si apa a avut cale libera inspre radiator.
Atasez si o poza pentru a se intelege problema:
Deasupra cercului format din gaurele trebuia sa fie o garnitura.
Vechiul termostat era functional, insa problema in sine era cauzata de o garnitura din interiorul termostatului care s-a distrus. Acea garnitura trebuia sa previna trecerea apei inspre radiator. Problema este ca garnitura e fixata de o parte si de cealalta parte a clapetei care deschide termostatul prin intermediul unor gaurele. Disparand garnitura, gaurile au ramas deschise si apa a avut cale libera inspre radiator.
Atasez si o poza pentru a se intelege problema:
Deasupra cercului format din gaurele trebuia sa fie o garnitura.
- dan_nistor
- *
- 10 mesaje
- din 05 Sep 2011
- Astra 2018 B14XE
- Mehedinti
dan_nistor
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2018 B14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu motor Astra G din 2003, motor Z14XE, benzina si am o problema asemanatoare cu indicatorul de temp. la lichidul de racire, astfel:
- Cand urc o panta sau cand motorul e la relanti si e mai cald afara acul se duce la 90 grade.
- Daca masina merge la drum lung acul se duce in partea din stanga (la cele 2 liniute), chiar daca este destul de cald afara.
Puteti sa imi dati un sfat referitor la cauza?
Multumesc anticipat.
P.S. You'll never walk alone
Am si eu motor Astra G din 2003, motor Z14XE, benzina si am o problema asemanatoare cu indicatorul de temp. la lichidul de racire, astfel:
- Cand urc o panta sau cand motorul e la relanti si e mai cald afara acul se duce la 90 grade.
- Daca masina merge la drum lung acul se duce in partea din stanga (la cele 2 liniute), chiar daca este destul de cald afara.
Puteti sa imi dati un sfat referitor la cauza?
Multumesc anticipat.
P.S. You'll never walk alone
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
Buna.Cu ceva asemanator ma confrunt si eu de un timp.Acul circuland in oras sta sub gradatia de 80,dar caldura baga foarte bine,dupa pornire la -10 gr,deja dupa 2-3 minute de mers se simte,si stand pe loc dupa cateva minute se dezgheata parbrizul.Consumul este excelent,neschimbat,deci sa fie senzorul ala care serveste bordul?
- Dragos05
- **
- 114 mesaje
- din 04 Aug 2012
- Corsa 2002 z17dt
- Iasi
Dragos05
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salutare, am o vectra b din 96 motor x16szr si am eu o curiozitate..zilele astea nu a fost foarte frig [mai precis pe 25 decembrie] ..iar acul de la temperatura apei..nu trecea de primele 3 liniute albastre desi am facut vreo 30si ceva de km..,dupa ce am oprit am deschis capota iar vasul in care se afla apa precum si radiatorul erau calde .., ma gandesc ..sa fie termostatul de vina sau senzorul nu transmite cum trebuie?
- PoseaCristian
- **
- 108 mesaje
- din 23 Sep 2009
- Astra 1998 x16szr
- Prahova
PoseaCristian
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1998 x16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Dragos05
- **
- 114 mesaje
- din 04 Aug 2012
- Corsa 2002 z17dt
- Iasi
Dragos05
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
- PoseaCristian
- **
- 108 mesaje
- din 23 Sep 2009
- Astra 1998 x16szr
- Prahova
PoseaCristian
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1998 x16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Dragos05
- **
- 114 mesaje
- din 04 Aug 2012
- Corsa 2002 z17dt
- Iasi
Dragos05
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
- PoseaCristian
- **
- 108 mesaje
- din 23 Sep 2009
- Astra 1998 x16szr
- Prahova
PoseaCristian
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1998 x16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2009
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
Eu dupa ce am schimbat senzorul si tot asa arata,adica nu se misca acul de pe prima linie,am pus carton cca pe jumatatea radiatorului,dupa un timp incepe sa se urce si atinge 80,unde si ramane,si daca arata 80,real e mai mult peste 90-95,baga aer foarte cald.La mine este problema ca termostatul deschide repede pe la 60-70,dar nu pot schimba acum
gelubrin
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2008
- Mesaj Privat
Opel astra classic 2 -avea tetmostatul defect in sensul ca garnitura din interiorul termostatului, cea pe care calca supapa metalica ce inchide si deschide sa treaca apa pe circuitul lung, era dizlocata de pe metalul suport. Astfel, apa trecea prin niste gauri din acel metal si facea partial circuitul lung. Astfel, temperatura lichidului de racire ajungea greu la 90 grade in mers continuu si nu depasea aceasta temperatura, in mers. Iarna, ajungea si mai greu la 90 grade. Am schimbat termostatul si lichidul de racire, iar acum temperatura este la 92-93 grade si cand se deschide circuitul mare, scade pana la 90, apoi urca iar lent la 93 si tot asa. I am pus antigel G12 roz. Au incaput cam 4.5 litri. Pentru eliminare antigel din radiator, este un robinet din plastic rosu in partea din stanga jos la radiator, cum ne uitam la motor.