Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • yooman

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salut,
Am achizitionat de curand un Opel Astra Classic II, an 2007, motor Z16XEP. Zilele trecute am observat ca acul de la ceasul indicatorului temperaturii lichidului de racire din bord nu se ridica deloc (sta pe zero), indiferent cat as circula cu masina.

Cautand pe Internet, am inteles ca exista 2 senzori de temperatura pentru lichidul de racire:
-un senzor cu mufa cu 2 fire, ce merge la ECU: pe acesta l-am gasit Very Happy
-un senzor cu 1 fir care merge la indicatorul din bord: acesta nu stiu unde este pozitionat...
Este corect ceea ce am aflat?

Ceva idei pentru rezolvarea problemei? Multumesc anticipat!
Skip ads

  • yooman

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Cred ca am aflat raspunsul: termostatul e blocat pe deschis.
In zilele foarte calduroase, acul ce indica temperatura lichidului de racire a urcat pana la aprox. 90 grade C. Deci nu e defect senzorul.
Astazi am verificat cu OpCom, si deja la temperatura de 74 de grade C indicata de tester, radiatorul era fierbinte de sus pana jos.

Concluzia mea: trebuie sa inlocuiesc termostatul. Neutral
  • yooman

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Saptamana trecuta am rezolvat problema de mai sus, inlocuind termostatul. Acum temperatura apei urca foarte repede, pana la aproximativ 93 de grade C.

Vechiul termostat era functional, insa problema in sine era cauzata de o garnitura din interiorul termostatului care s-a distrus. Acea garnitura trebuia sa previna trecerea apei inspre radiator. Problema este ca garnitura e fixata de o parte si de cealalta parte a clapetei care deschide termostatul prin intermediul unor gaurele. Disparand garnitura, gaurile au ramas deschise si apa a avut cale libera inspre radiator.

Atasez si o poza pentru a se intelege problema:

Deasupra cercului format din gaurele trebuia sa fie o garnitura.
  • dan_nistor

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2018 B14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu motor Astra G din 2003, motor Z14XE, benzina si am o problema asemanatoare cu indicatorul de temp. la lichidul de racire, astfel:
- Cand urc o panta sau cand motorul e la relanti si e mai cald afara acul se duce la 90 grade.
- Daca masina merge la drum lung acul se duce in partea din stanga (la cele 2 liniute), chiar daca este destul de cald afara.
Puteti sa imi dati un sfat referitor la cauza?
Multumesc anticipat.

P.S. You'll never walk alone
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
schimba termostatu
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Buna.Cu ceva asemanator ma confrunt si eu de un timp.Acul circuland in oras sta sub gradatia de 80,dar caldura baga foarte bine,dupa pornire la -10 gr,deja dupa 2-3 minute de mers se simte,si stand pe loc dupa cateva minute se dezgheata parbrizul.Consumul este excelent,neschimbat,deci sa fie senzorul ala care serveste bordul?
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Salutare, am o vectra b din 96 motor x16szr si am eu o curiozitate..zilele astea nu a fost foarte frig [mai precis pe 25 decembrie] ..iar acul de la temperatura apei..nu trecea de primele 3 liniute albastre desi am facut vreo 30si ceva de km..,dupa ce am oprit am deschis capota iar vasul in care se afla apa precum si radiatorul erau calde .., ma gandesc ..sa fie termostatul de vina sau senzorul nu transmite cum trebuie?
  • PoseaCristian

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
foarte posibil ca termostatul sa fie blocat pe deschis, destul de greu de schimbat la acest tip de motor deoarece termostatul este undeva pe chiulasa si trebuie demontata cureaua de distributie Sad
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Stiu..,ciudat e ca am facut vreo 340 de km zilele trecute cu appe 20 l de benzina ..adica e un consum destul de bun
  • PoseaCristian

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
termostatul nu ar trebuii sa influenteze foarte mult consumul, eu cam de 2 ani merg cu el blocat pe deschis, cand e foarte frig pun un carton in fata si temperatura urca mult mai repede.
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
am pus si eu dar tot nu se ridica acul mai mult de alea 3 liniute albastre sau in cel mai bun caz pe la 80 de grade..
  • PoseaCristian

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
nici la mine nu se ridica mai mult doar daca ii dau talpa sa pe urcare in rest sta la 70-80, urmeaza sa il schimb cand o sa dea caldura ca nici vara nu merge prea bine, se duce mult spre 100 grade cred ca nu este deschis complet ci doar partial si circulatia apei se face mai lent
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Eu dupa ce am schimbat senzorul si tot asa arata,adica nu se misca acul de pe prima linie,am pus carton cca pe jumatatea radiatorului,dupa un timp incepe sa se urce si atinge 80,unde si ramane,si daca arata 80,real e mai mult peste 90-95,baga aer foarte cald.La mine este problema ca termostatul deschide repede pe la 60-70,dar nu pot schimba acum
  • gelubrin

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Opel astra classic 2 -avea tetmostatul defect in sensul ca garnitura din interiorul termostatului, cea pe care calca supapa metalica ce inchide si deschide sa treaca apa pe circuitul lung, era dizlocata de pe metalul suport. Astfel, apa trecea prin niste gauri din acel metal si facea partial circuitul lung. Astfel, temperatura lichidului de racire ajungea greu la 90 grade in mers continuu si nu depasea aceasta temperatura, in mers. Iarna, ajungea si mai greu la 90 grade. Am schimbat termostatul si lichidul de racire, iar acum temperatura este la 92-93 grade si cand se deschide circuitul mare, scade pana la 90, apoi urca iar lent la 93 si tot asa. I am pus antigel G12 roz. Au incaput cam 4.5 litri. Pentru eliminare antigel din radiator, este un robinet din plastic rosu in partea din stanga jos la radiator, cum ne uitam la motor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR