salutare. stiu ca mai sunt posturi similare dar m-am hotarat sa fac unul pentru acest tip de motor, z16xe.
sa incepem cu Throttle body sau clapeta de acceleratie
1. personal am deconectat bateria inainte de inceperea lucrului. nu stiu daca este obligatoriu dar am facut-o ca o masura de siguranta.
1.1 se scoate capacul cu ECOTEC desfacand cele 2 suruburi cu o cheie tubulara de 8, se scoate mufa de la senzorul de temperatura al aerului admis, se desface tubulatura de admisie a aerului fiecare capat avand un colier cu surub care se desface cu o cheie tubulara de 7


si ajungem si la throttle body( notat de mine cu TB)
2.se scot cele 2 furtune care sunt prinse cu coliere.strangeti de capetele colierului cu un patent sau un cleste special( eu personal am folosit un patent)
2.1 mai avem un furtun in spatele tubulaturii care la mine nu avea vreun colier ci a iesit pur si simplu tragand cu mana de el
2.2 se scot furtunele de la instalatia de racire. o sa curga putin antigel dar nu va speriati este o cantitate infima, eventual prindeti capetele furtunelor sa fie mai sus decat vasul de expansiune si atunci nu o sa mai curga( eu asa am facut)
3.3 intre timp se poate scoate tubulatura de aer si ajungeti la clapeta de acceleratie unde se desfac cele 4 suruburi cu o cheie torx daca aveti, daca nu, este buna si o tubulara de 8 (eu asa am facut nu a fost nicio problema s-a potrivit la fix) si se scoate mufa de alimentare cu curent care se stie dupa cum au toate mufele opel nu bag mana in foc pentru celelate marci 😃 o siguranta si o mica clapeta pe care trebuie sa apasati 😃 ca sa iasa mufa. aveti grija la garnitura clapetei deoarece va trebui sa o puneti la loc daca nu aveti alta de schimb.
4. se curata temeinic, dupa ce a fost lasata in prealabil la inmuiat (eu personal am folosit o solutie Decarburol, fara insa a introduce si partea unde se afla motorasul) cu o pensula sau o periuta (eu am folosit si o periuta de dinti). la mine aici a fost destul de curata deoarece am curatat-o in urma cu 3 luni. dar atunci pe deasupra era frumoasa si pe partea de interior parca era data su smoala. mi-au trebuit la acea vreme vreo 3 ore sa ii dau o "fata cat de cat curata"
4.1 aici se afla "gaurica minune" dupa cum spune dancuciureanu caruia ii multumesc pe aceasta cale, deoarece m-am ghidat foarte mult dupa posturile dumnealui curatare clapeta acceleratie(throttle body) Opel Agila. multumesc inca odata. deci atentie sa nu fie infundata mie-a mi-a luat cam o jumatate de ora sa o desfund.dupa cum se vede are corespondent pe cealalta parte.deci curatati cu atentie. o sa aveti ceva de munca aici.
5. se monteaza la loc in ordine inversa evident avand grija sa punem toate furtunele si mufele la loc, se strang suruburile dar cu atentie deoarece corpul este de aluminiu si aveti grija sa nu stricati vreun filet.

Trecem la EGR
1. localizam EGR la acest tip de motor care este undeva in dreapta intre vasul cu lichid ce frana bobina de inductie si clapeta de acceleratie (acest triunghi 😃 )
2. se desfac cele 2 suruburi cu o cheie torx( sincer am lasat trusa in masina si am uitat ce numar era ) si se scoate EGR. grija la garnitura de metal pe care v-a trebui sa o refolositi evident daca nu aveti alta de schimb.
3. se poate proba daca functioneaza si nu este blocata prin metoda care evident am invatat-o tot aici pe forum. se foloseste un tub de plastic de la un bat de urechi, se taie in doua si se trece cate o bucata de cablu dezizolat subtire prin fiecare. se conecteaza exact ca in poza un fir la pinul 1 si un fir la pinul 5
3.1 se leaga un fir la minusul bateriei si cu celalat fir se dau impulsuri pe plusul bateriei. ATENTIE NU TINETI TIMP INDELUNGAT DEOARECE SE POATE ARDE BOBINA DIN INTERIORUL EGR. Se folosesc numai impulsuri. SI NU SE DAU IMPULSURI PE PINUL VALVEI CI NUMAI PE BORNA BATERIEI. riscati sa topiti pinul valvei.
3.2 daca valva EGR nu este blocata ar trebui sa vedeti cum pistonasul iese in afara atunci cand ii dati impuls. asta daca nu cumva este blocat.
3.3 se lasa la inmuiat in Decarburol si se curata cu o periuta
ACUM eu am o intrebare. de data asta cand am desfacut EGR era mult mai plin de funingine decat atunci cand l-am spalat acu 3 luni. poate imi spune cineva care este motivul pt ca eu nu imi dau seama.
4. se monteaza evident in ordine inversa strangand cele 2 suruburi si punand mufa cu siguranta la loc.
Scule folosite la aceasta operatie
Urmeaza Pedala de acceleratie. daca se poate saptamana aceasta, bine, daca nu ....dupa concediu
O zi buna.