- george_amandina
- OP
- 12 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Vectra 2003 z16xe
- Bucuresti
george_amandina
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
azi am reusit si eu sa curat nenorociera asta de throtle body la vectra c z16xe ajutandu-ma de tutorialul lui dancuciureanu. rezultatul e fantastic! merita facuta operatiunea chiar daca am petrecut aproape 2 ore in compania unei periute si unui tub de wd40! pun si cateva poze "inainte si dupa"! sunt facute cu telefonul deci scuze pt calitatea precara! tot datorita voua am curatat si egr-ul cu putin timp in urma si a iesit ok! multumesc pentru tutorialele voastre!
- sozel
- **
- 208 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
salutare. stiu ca mai sunt posturi similare dar m-am hotarat sa fac unul pentru acest tip de motor, z16xe.
sa incepem cu Throttle body sau clapeta de acceleratie
1. personal am deconectat bateria inainte de inceperea lucrului. nu stiu daca este obligatoriu dar am facut-o ca o masura de siguranta.
1.1 se scoate capacul cu ECOTEC desfacand cele 2 suruburi cu o cheie tubulara de 8, se scoate mufa de la senzorul de temperatura al aerului admis, se desface tubulatura de admisie a aerului fiecare capat avand un colier cu surub care se desface cu o cheie tubulara de 7
si ajungem si la throttle body( notat de mine cu TB)
2.se scot cele 2 furtune care sunt prinse cu coliere.strangeti de capetele colierului cu un patent sau un cleste special( eu personal am folosit un patent)
2.1 mai avem un furtun in spatele tubulaturii care la mine nu avea vreun colier ci a iesit pur si simplu tragand cu mana de el
2.2 se scot furtunele de la instalatia de racire. o sa curga putin antigel dar nu va speriati este o cantitate infima, eventual prindeti capetele furtunelor sa fie mai sus decat vasul de expansiune si atunci nu o sa mai curga( eu asa am facut)
3.3 intre timp se poate scoate tubulatura de aer si ajungeti la clapeta de acceleratie unde se desfac cele 4 suruburi cu o cheie torx daca aveti, daca nu, este buna si o tubulara de 8 (eu asa am facut nu a fost nicio problema s-a potrivit la fix) si se scoate mufa de alimentare cu curent care se stie dupa cum au toate mufele opel nu bag mana in foc pentru celelate marci o siguranta si o mica clapeta pe care trebuie sa apasati ca sa iasa mufa. aveti grija la garnitura clapetei deoarece va trebui sa o puneti la loc daca nu aveti alta de schimb.
4. se curata temeinic, dupa ce a fost lasata in prealabil la inmuiat (eu personal am folosit o solutie Decarburol, fara insa a introduce si partea unde se afla motorasul) cu o pensula sau o periuta (eu am folosit si o periuta de dinti). la mine aici a fost destul de curata deoarece am curatat-o in urma cu 3 luni. dar atunci pe deasupra era frumoasa si pe partea de interior parca era data su smoala. mi-au trebuit la acea vreme vreo 3 ore sa ii dau o "fata cat de cat curata"
4.1 aici se afla "gaurica minune" dupa cum spune dancuciureanu caruia ii multumesc pe aceasta cale, deoarece m-am ghidat foarte mult dupa posturile dumnealui curatare clapeta acceleratie(throttle body) Opel Agila. multumesc inca odata. deci atentie sa nu fie infundata mie-a mi-a luat cam o jumatate de ora sa o desfund.dupa cum se vede are corespondent pe cealalta parte.deci curatati cu atentie. o sa aveti ceva de munca aici.
5. se monteaza la loc in ordine inversa evident avand grija sa punem toate furtunele si mufele la loc, se strang suruburile dar cu atentie deoarece corpul este de aluminiu si aveti grija sa nu stricati vreun filet.
Trecem la EGR
1. localizam EGR la acest tip de motor care este undeva in dreapta intre vasul cu lichid ce frana bobina de inductie si clapeta de acceleratie (acest triunghi )
2. se desfac cele 2 suruburi cu o cheie torx( sincer am lasat trusa in masina si am uitat ce numar era ) si se scoate EGR. grija la garnitura de metal pe care v-a trebui sa o refolositi evident daca nu aveti alta de schimb.
3. se poate proba daca functioneaza si nu este blocata prin metoda care evident am invatat-o tot aici pe forum. se foloseste un tub de plastic de la un bat de urechi, se taie in doua si se trece cate o bucata de cablu dezizolat subtire prin fiecare. se conecteaza exact ca in poza un fir la pinul 1 si un fir la pinul 5
3.1 se leaga un fir la minusul bateriei si cu celalat fir se dau impulsuri pe plusul bateriei. ATENTIE NU TINETI TIMP INDELUNGAT DEOARECE SE POATE ARDE BOBINA DIN INTERIORUL EGR. Se folosesc numai impulsuri. SI NU SE DAU IMPULSURI PE PINUL VALVEI CI NUMAI PE BORNA BATERIEI. riscati sa topiti pinul valvei.
3.2 daca valva EGR nu este blocata ar trebui sa vedeti cum pistonasul iese in afara atunci cand ii dati impuls. asta daca nu cumva este blocat.
3.3 se lasa la inmuiat in Decarburol si se curata cu o periuta
ACUM eu am o intrebare. de data asta cand am desfacut EGR era mult mai plin de funingine decat atunci cand l-am spalat acu 3 luni. poate imi spune cineva care este motivul pt ca eu nu imi dau seama.
4. se monteaza evident in ordine inversa strangand cele 2 suruburi si punand mufa cu siguranta la loc.
Scule folosite la aceasta operatie
Urmeaza Pedala de acceleratie. daca se poate saptamana aceasta, bine, daca nu ....dupa concediu
O zi buna.
sa incepem cu Throttle body sau clapeta de acceleratie
1. personal am deconectat bateria inainte de inceperea lucrului. nu stiu daca este obligatoriu dar am facut-o ca o masura de siguranta.
1.1 se scoate capacul cu ECOTEC desfacand cele 2 suruburi cu o cheie tubulara de 8, se scoate mufa de la senzorul de temperatura al aerului admis, se desface tubulatura de admisie a aerului fiecare capat avand un colier cu surub care se desface cu o cheie tubulara de 7
si ajungem si la throttle body( notat de mine cu TB)
2.se scot cele 2 furtune care sunt prinse cu coliere.strangeti de capetele colierului cu un patent sau un cleste special( eu personal am folosit un patent)
2.1 mai avem un furtun in spatele tubulaturii care la mine nu avea vreun colier ci a iesit pur si simplu tragand cu mana de el
2.2 se scot furtunele de la instalatia de racire. o sa curga putin antigel dar nu va speriati este o cantitate infima, eventual prindeti capetele furtunelor sa fie mai sus decat vasul de expansiune si atunci nu o sa mai curga( eu asa am facut)
3.3 intre timp se poate scoate tubulatura de aer si ajungeti la clapeta de acceleratie unde se desfac cele 4 suruburi cu o cheie torx daca aveti, daca nu, este buna si o tubulara de 8 (eu asa am facut nu a fost nicio problema s-a potrivit la fix) si se scoate mufa de alimentare cu curent care se stie dupa cum au toate mufele opel nu bag mana in foc pentru celelate marci o siguranta si o mica clapeta pe care trebuie sa apasati ca sa iasa mufa. aveti grija la garnitura clapetei deoarece va trebui sa o puneti la loc daca nu aveti alta de schimb.
4. se curata temeinic, dupa ce a fost lasata in prealabil la inmuiat (eu personal am folosit o solutie Decarburol, fara insa a introduce si partea unde se afla motorasul) cu o pensula sau o periuta (eu am folosit si o periuta de dinti). la mine aici a fost destul de curata deoarece am curatat-o in urma cu 3 luni. dar atunci pe deasupra era frumoasa si pe partea de interior parca era data su smoala. mi-au trebuit la acea vreme vreo 3 ore sa ii dau o "fata cat de cat curata"
4.1 aici se afla "gaurica minune" dupa cum spune dancuciureanu caruia ii multumesc pe aceasta cale, deoarece m-am ghidat foarte mult dupa posturile dumnealui curatare clapeta acceleratie(throttle body) Opel Agila. multumesc inca odata. deci atentie sa nu fie infundata mie-a mi-a luat cam o jumatate de ora sa o desfund.dupa cum se vede are corespondent pe cealalta parte.deci curatati cu atentie. o sa aveti ceva de munca aici.
5. se monteaza la loc in ordine inversa evident avand grija sa punem toate furtunele si mufele la loc, se strang suruburile dar cu atentie deoarece corpul este de aluminiu si aveti grija sa nu stricati vreun filet.
Trecem la EGR
1. localizam EGR la acest tip de motor care este undeva in dreapta intre vasul cu lichid ce frana bobina de inductie si clapeta de acceleratie (acest triunghi )
2. se desfac cele 2 suruburi cu o cheie torx( sincer am lasat trusa in masina si am uitat ce numar era ) si se scoate EGR. grija la garnitura de metal pe care v-a trebui sa o refolositi evident daca nu aveti alta de schimb.
3. se poate proba daca functioneaza si nu este blocata prin metoda care evident am invatat-o tot aici pe forum. se foloseste un tub de plastic de la un bat de urechi, se taie in doua si se trece cate o bucata de cablu dezizolat subtire prin fiecare. se conecteaza exact ca in poza un fir la pinul 1 si un fir la pinul 5
3.1 se leaga un fir la minusul bateriei si cu celalat fir se dau impulsuri pe plusul bateriei. ATENTIE NU TINETI TIMP INDELUNGAT DEOARECE SE POATE ARDE BOBINA DIN INTERIORUL EGR. Se folosesc numai impulsuri. SI NU SE DAU IMPULSURI PE PINUL VALVEI CI NUMAI PE BORNA BATERIEI. riscati sa topiti pinul valvei.
3.2 daca valva EGR nu este blocata ar trebui sa vedeti cum pistonasul iese in afara atunci cand ii dati impuls. asta daca nu cumva este blocat.
3.3 se lasa la inmuiat in Decarburol si se curata cu o periuta
ACUM eu am o intrebare. de data asta cand am desfacut EGR era mult mai plin de funingine decat atunci cand l-am spalat acu 3 luni. poate imi spune cineva care este motivul pt ca eu nu imi dau seama.
4. se monteaza evident in ordine inversa strangand cele 2 suruburi si punand mufa cu siguranta la loc.
Scule folosite la aceasta operatie
Urmeaza Pedala de acceleratie. daca se poate saptamana aceasta, bine, daca nu ....dupa concediu
O zi buna.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- sozel
- **
- 208 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
ZuuM
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2003 ZI8XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2010
- Mesaj Privat
am curatat si eu corpul pedalei de acceleratie dar acolo la clapeta acceleratiei nu stiu daca asa ar trebui sa fie , deoarece cand este pe inchis nu revine perfect , sa sigileze cum ar veni ci doar daca este apasata cu degetul , este un lucru normal ? si daca nu este de la ce o fi , mentionez ca am capsulat partea electronica a corpului
- sozel
- **
- 208 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
ZuuM a scris:am curatat si eu corpul pedalei de acceleratie dar acolo la clapeta acceleratiei nu stiu daca asa ar trebui sa fie , deoarece cand este pe inchis nu revine perfect , sa sigileze cum ar veni ci doar daca este apasata cu degetul , este un lucru normal ? si daca nu este de la ce o fi , mentionez ca am capsulat partea electronica a corpului
iti opune un pic de rezistenta ca un arc cand apesi pe clapeta sa o inchizi si revine la loc? ? daca da, este normal. clapeta se inchide de tot cand ii pui contactul si revine la pozitia initiala dupa ce porneste motorul. daca nu revina la loc dupa ce apesi pe ea inseamna ca nu e curatat bine si agata undeva. ea trebuie sa revina singura indiferent daca o apesi pe inchis sau deschis.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ZuuM
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2003 ZI8XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2010
- Mesaj Privat
- moshu1
- ***
- 977 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
- sozel
- **
- 208 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
sozel
- Mesaje scrise: 208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
vicoli
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2004 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
am si eu o problema. Am schimbat garnitura de la corpul clapetei de acceleratie si garnitura de la regulatorul relantiu. de atunci masina imi cam merge in suturi. Cel putin cand o pornesc se aude ca si cum ar merge in 3 bujii. Relantiul a scazut de la 1000-1200 cam la 800, dar oscileaza usor.
Mentionez ca garniturile puse de mine, au fost confectionate de mine exact ca celelalte, dar dintr-un material tot pt garnituri-asa mi-a spus un prieten care mi l-a dat.un fel de carton albastru.Cea de la relantiu nu era crapata, dar daca am schimbat-o pe cealalta....iar pe arcul de la clapeta de acceleratie am dat cu vaselina, face rau?
Mentionez ca garniturile puse de mine, au fost confectionate de mine exact ca celelalte, dar dintr-un material tot pt garnituri-asa mi-a spus un prieten care mi l-a dat.un fel de carton albastru.Cea de la relantiu nu era crapata, dar daca am schimbat-o pe cealalta....iar pe arcul de la clapeta de acceleratie am dat cu vaselina, face rau?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Raspund aici ca pe PM nu este frumos.
EGR se pune la inmuiat numai partea de jos, adica 3cm de lichid. Lichidul nu trebuie sa ajunga in bobina, deci nu se tine cu valva in sus. Se curata in mare dupa care 12V pe bobina sa vedem cum merge , daca agata, daca este blocata sau nu inchide bine (arc decalibrat). Se tin 12V si miscam de pistonas, daca are joc cumperi alta valva ca asta se va bloca dupa 3 pedale si 1km. In cazul de valva blocata incercam deblocarea ei lovind usooor cu lemn/plastic pistonasul si impulsuri in acest timp, dupa deblocare daca pistonasul are joc nu mai pierdeti timpul si comandati alta.
In cazul de fata Z14XE Z16XE renumite pentru consumul de ulei (cauza de fapt si de drept) este necesara curatarea periodica. La alte motoare cu valva aproape identica se verifica/curata mai rar dar daca papa ulei exact la fel, la 15-20,000km va murdariti pe manute.
Aceste motoare au bube constructive, degeaba eliminam una din ele ca alta aflata in lant ne mananca zilele si banii. Trebuie eliminate toate incepand de la motor (supape, segmenti, ghiduri, simeringuri), bobina, bujii, lambda1, ECU etc. Trebuie de asemenea un ulei full sintetic si schimb la maxim 10,000km.
EGR se pune la inmuiat numai partea de jos, adica 3cm de lichid. Lichidul nu trebuie sa ajunga in bobina, deci nu se tine cu valva in sus. Se curata in mare dupa care 12V pe bobina sa vedem cum merge , daca agata, daca este blocata sau nu inchide bine (arc decalibrat). Se tin 12V si miscam de pistonas, daca are joc cumperi alta valva ca asta se va bloca dupa 3 pedale si 1km. In cazul de valva blocata incercam deblocarea ei lovind usooor cu lemn/plastic pistonasul si impulsuri in acest timp, dupa deblocare daca pistonasul are joc nu mai pierdeti timpul si comandati alta.
In cazul de fata Z14XE Z16XE renumite pentru consumul de ulei (cauza de fapt si de drept) este necesara curatarea periodica. La alte motoare cu valva aproape identica se verifica/curata mai rar dar daca papa ulei exact la fel, la 15-20,000km va murdariti pe manute.
Aceste motoare au bube constructive, degeaba eliminam una din ele ca alta aflata in lant ne mananca zilele si banii. Trebuie eliminate toate incepand de la motor (supape, segmenti, ghiduri, simeringuri), bobina, bujii, lambda1, ECU etc. Trebuie de asemenea un ulei full sintetic si schimb la maxim 10,000km.
mihtud
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 08 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
Dany7776- Suspendat
- 347 mesaje
- din 02 Nov 2011
- Alta tara
Dany7776- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2011
- Mesaj Privat
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 08 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2011
- Mesaj Privat