- Bogdannel
- OP
- 281 mesaje
- din 20 Mai 2008
- Astra 2002
- Suceava
Bogdannel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2008
- Mesaj Privat
P.S.: am citit cam toate posturile altor membri care au probleme la pornire, si nu m-au ajutat. in plus, majoritatea posturilor sunt legate de motoare diesel. Sunt increzator ca ma puteti ajuta. Mersi anticipat.
hanz
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Sibiu
- Masina: Calibra 1992 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
- Bogdannel
- OP
- 281 mesaje
- din 20 Mai 2008
- Astra 2002
- Suceava
Bogdannel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Bogdannel
- OP
- 281 mesaje
- din 20 Mai 2008
- Astra 2002
- Suceava
Bogdannel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2008
- Mesaj Privat
am gasit asa : "Salut.Codul de eroare P0400 nu se refera numai la EGR problema apare cind exista un furtunas de vacum spart debitmetru de aer nu mai calculeaza bine masa de aer admisa,capsula EGR are membrana sparta ,capsula vacumatica care actioneaza clapetele din admisie este sparta,sau supapele electro magnetice care comanda ce am scris la inceput sint defecte."
Si am mai gasit ca ar putea fi si de la niste furtunase, doar ca eu nu ma prea pricep asa. Ce imi recomandati voi sa fac mai departe ?
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Open Valve):
- Intake air temperature is greater than -20 °C (-4 °F)
- The control unit recognises a difference between desired and actual value of exhaust gas recirculation valve position sensor greater than 2 % .
Effect:
- Exhaust gas recirculation valve is switched off
Concerned Terminals:
21, 28, 30, 62 (X72)
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve):
- Intake air temperature is greater than -20 °C (-4 °F)
- The control unit recognises a difference between desired and actual value of exhaust gas recirculation valve position sensor greater than 5 %.
Effect:
- Exhaust gas recirculation valve is switched off
Concerned Terminals:
21, 28, 30, 62 (X72)
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive:
- Engine starting
- The control unit recognises a pulse width modulated (PWM) signal with a pulse ratio greater than 30 %
- Above conditions must be fulfilled for at least 3 s .
Effect:
- Exhaust gas recirculation valve is switched off
Concerned Terminals:
21, 28, 30, 62 (X72)
Dupa cum ai descris problema, pare blocata valva EGR pe deschis. Vezi aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
- Bogdannel
- OP
- 281 mesaje
- din 20 Mai 2008
- Astra 2002
- Suceava
Bogdannel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2008
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- edyionut
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
Daca este cineva din bucuresti, asa cum este Dan in Iasi, il rugam sa ne ajute si pe noi cu aceste reparatii, bineinteles contra cost, dar cel putin nu batem drumurile prin service si sa platim de 100 ori mai mult manopera.
Parerea mea este ca asa ne putem ajuta unii pe altii mai mult.Eu unul nu ma pricep si am 2 opeluri , pana acum nu am scos nici macar un furtun de la ele, pt ca nu ma pricep.
Astept si eu cu interes pe cineva care sa ne ajute cu aceste curatari si verificari ale valvelor , egr-uri , furunase etc etc.
Cu alte cuvinte vreau sa curat VALVA EGR cu ajutorul unui coleg de pe forum care se pricepe foarte bine la asta.
Multumesc
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Mai am o intrebare la voi: cum se manifesta la pornirea la cald? este vreo diferenta intre cea la cald si cea la rece?
- jE
- *******
- 8,425 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,425
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
la rece pornea de n-avea treaba.
La cald in schimb, daca nu o ajutam din acceleratie, nu pornea nici moarta.
Am experimentat chiar si am vrut sa vad care pe care...i-am dat la automat de n-am mai putut. Am cedat eu ca tin prea mult la ea si stiam ca nu de nebuna face asa... 😊
E, am demontat Throttle body si m-am speriat de ce am gasit in spatele clapetei de acceleratie: mazga de 1-2 mm, neagra ca noaptea, care impiedica miscarea corecta a clapetei de acceleratie.
De asemenea, in spatele clapetei exista un orificiu care era practic infundat cu mizerie...de': 7 ani de mers i-o fi ajuns... L-am desfundat si pe ala si cu astea doua rezolvate s-a rezolvat si cu pornirea la cald. Acum doar ii arat cheia si o ia 😊
Sunt o gramade de informatii in posturile lui Dan Cuciureanu si ale altor colegi - totul este sa fii destul de curajos sa iei cheia in mana - nu-i fizica atomica.
@Je
de pornit cum iti porneste: ajutata sau la liber?
- jE
- *******
- 8,425 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,425
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Dupa curatare se scoate borna "-" de la baterie pentru 15min apoi se face idle learning astfel :
- se pune contactul pentru 5 secunde fara sa se porneasca motorul
- se ia contactul 5 secunde
- se pune contactul 5 secunde
- se porneste motorul
- dupa ce motorul ajunge la temperatura de lucru normala se porneste AC 5sec - pauza 5 secunde - 5secunde pornit .
- se opreste motorul , procedura incheiata .
Nu trebuie sa va speriati daca in primele 5 - 10 secunde motorul porneste la 1500 - 2000rpm , acesta isi revine automat la turatia normala de ralanti . Acum motorul va functiona normal .
Succes !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- edyionut
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,425 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,425
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Acum, eu am curatat deja clapeta de acceleratie intrebarea este: ce modificari se produc la curatarea galeriei de admisie? Cu ce ajuta? imbunatateste chiar asa de mult curgerea aerului?
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Este vorba de garnitura dintre corpul clapetei si galaria de admisie , care cu putin noroc scapa intacta .
Galeria de admisie prin colmatare , reduce curgerea normala a aerului . Debitul de aer se reduce si apar turbionari ce intirzie aerul sa ajunga in cilindru , asta ingreuneaza/altereaza amestecul carburant respectiv arderea in final ...
Galeria de admisie se poate curata fara demontare daca nu este foarte incarcata de depuneri cu ajutorul unei surubelnite mai lungi pe care se infasoara o cirpa imbibata in decarbusolv ... si desigur atentie si rabdare . 😉
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Alt avantaj pentru care merita sa o cureti este ca scapi de mizeria aia, o parte din ea se mai desprinde, ajunge in cilindru (uzura la el) si in catalizator (infunda incet si sigur). Nu se uita de senzorul MAP infipt in admisie, se curata cu spray CRC !
Vezi ca orice admisie are citeva gauri care se infunda sau sunt partial colmatate, una din ele merge la servofrina si cel putin una la aerisire carter superior. Mai este o teava la multe modele, vine de la evacuare si merge la admisie sau egr, functie de model, se curata si asta.
Bine rectificam, 5 sticle: 3 carbusolv + 2 BRRC, mai bine sa ramina ca oricum ai ce curata cu el. BRRC este neaparat nevoie ca e cald si vaporii de carbusolv te iau de cap, deci trebuie si solvent pentru git.
Eu am curatat la mine nu de alta dar m-au speriat unii ca aveau gaura in admisie (corsarii le cam dau in gura nu gluma). La noi e de plastic si daca masina nu consuma ulei depunerea este fina si dura, daca consuma putin ulei depunerea e mai groasa si unsuroasa, asta se duce mai usor. https://www.clubopel.com/vie...highlight=admisie