- Bogdannel
- OP
- 281 mesaje
- din 20 Mai 2008
- Astra 2002
- Suceava
Bogdannel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2008
- Mesaj Privat
Am mai postat mai devreme despre problema mea, dar din pacate mi s-a sters postul. Nu stiu de ce, pentru ca nu am incalcat nici una din reguli, desi am citit inainte ce trebuie pt a posta. Am cautat problema mea pe forum, dar din pacate imi este imposibil sa gasesc ceva care sa ma poate ajuta, asa ca am postat. Postez din nou, in speranta ca nu o sa imi dispara iar postul. Astra mea pare sa aiba o problema la pornire, in sensul ca atunci cand vreau sa o pornesc nu porneste tot timpul doar din cheie, mai trebuie ajutata si cu acceleratia. Ieri mai tarziu, dupa intalnire, am incercat la un moment dat sa vad daca porneste fara acceleratie, tinand cheia mai mult la demaror, si a pornit, dar a aparut martorul galben cu cheia de service. Dupa ce am oprit masina si am repornit-o, ajutandu-ma de acceleratie, acel martor nu s-a mai aprins. Uneori daca o accelerez ca sa porneasca si apoi iau brusc piciorul de pe acceleratie, are tendinta de a se opri, de aia mi-a zis cineva ca e posibil sa fie relantiul prea scazut, dar ma indoiesc ca influenteaza asta felul in care porneste masina. Ciudat ca in perioada in care am avut benzina Carrera de la OMV a pornit fara probleme de fiecare data, iar acum ca am alimentat iar de la Petrom reactioneaza in acel fel. Probabil e doar o coincidenta, dar una ciudata oricum. Daca stie cineva care ar putea fi motivul pt care nu porneste din cheie si ma poate ajuta, raman dator. Raman cu speranta ca acest post nu va mai disparea, dorindu-mi si eu o rezolvare la problema mea. Numai bine.
P.S.: am citit cam toate posturile altor membri care au probleme la pornire, si nu m-au ajutat. in plus, majoritatea posturilor sunt legate de motoare diesel. Sunt increzator ca ma puteti ajuta. Mersi anticipat.
P.S.: am citit cam toate posturile altor membri care au probleme la pornire, si nu m-au ajutat. in plus, majoritatea posturilor sunt legate de motoare diesel. Sunt increzator ca ma puteti ajuta. Mersi anticipat.
hanz
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Sibiu
- Masina: Calibra 1992 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
martorul acela care ti se aprinde avertizeaza ca motorul nu functioneaza la parametrii sai normali,cel mai bine fa-i un test cu agrafa(nu stiu daca la tine merge,uita-te la cei care au opel astra si vezi daca se poate sa i faci testul) si vezi unde e baiul!nici dacia daca e in regula nu porneste cu acceleratia apasata.poate sa fie si relantiul bineinteles nu te mira,vezi la cat iti sta turatia dupa ce o pornesti,grija cu pornirile de durata adica nu mai da mult la cheie ca risti sa ti se duca carbunii de la electromotor,poate sa fie si din benzina dar nu prea cred ca petrom e serioasa din cate am vazut si auzit si experimentat. ia vezi de testul acela pana una alta!
- Bogdannel
- OP
- 281 mesaje
- din 20 Mai 2008
- Astra 2002
- Suceava
Bogdannel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Bogdannel incearca pseudo-agrafa https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014 si posteaza codurile de eroare citite.
- Bogdannel
- OP
- 281 mesaje
- din 20 Mai 2008
- Astra 2002
- Suceava
Bogdannel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2008
- Mesaj Privat
In primul rand vreau sa iti multumesc pt ajutorul tau. In al doilea rand, acum am urcat de jos, am fost la masina, si da un singur cod, 0400. Am facut de 2 ori testul, si cred ca am asteptat destul de mult, nu a mai dat nimic altceva. Ce inseamna asta ?
am gasit asa : "Salut.Codul de eroare P0400 nu se refera numai la EGR problema apare cind exista un furtunas de vacum spart debitmetru de aer nu mai calculeaza bine masa de aer admisa,capsula EGR are membrana sparta ,capsula vacumatica care actioneaza clapetele din admisie este sparta,sau supapele electro magnetice care comanda ce am scris la inceput sint defecte."
Si am mai gasit ca ar putea fi si de la niste furtunase, doar ca eu nu ma prea pricep asa. Ce imi recomandati voi sa fac mai departe ?
am gasit asa : "Salut.Codul de eroare P0400 nu se refera numai la EGR problema apare cind exista un furtunas de vacum spart debitmetru de aer nu mai calculeaza bine masa de aer admisa,capsula EGR are membrana sparta ,capsula vacumatica care actioneaza clapetele din admisie este sparta,sau supapele electro magnetice care comanda ce am scris la inceput sint defecte."
Si am mai gasit ca ar putea fi si de la niste furtunase, doar ca eu nu ma prea pricep asa. Ce imi recomandati voi sa fac mai departe ?
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Bogdannel, astea-s descifrarile codului de eroare, din TIS:
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Open Valve):
- Intake air temperature is greater than -20 °C (-4 °F)
- The control unit recognises a difference between desired and actual value of exhaust gas recirculation valve position sensor greater than 2 % .
Effect:
- Exhaust gas recirculation valve is switched off
Concerned Terminals:
21, 28, 30, 62 (X72)
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve):
- Intake air temperature is greater than -20 °C (-4 °F)
- The control unit recognises a difference between desired and actual value of exhaust gas recirculation valve position sensor greater than 5 %.
Effect:
- Exhaust gas recirculation valve is switched off
Concerned Terminals:
21, 28, 30, 62 (X72)
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive:
- Engine starting
- The control unit recognises a pulse width modulated (PWM) signal with a pulse ratio greater than 30 %
- Above conditions must be fulfilled for at least 3 s .
Effect:
- Exhaust gas recirculation valve is switched off
Concerned Terminals:
21, 28, 30, 62 (X72)
Dupa cum ai descris problema, pare blocata valva EGR pe deschis. Vezi aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Open Valve):
- Intake air temperature is greater than -20 °C (-4 °F)
- The control unit recognises a difference between desired and actual value of exhaust gas recirculation valve position sensor greater than 2 % .
Effect:
- Exhaust gas recirculation valve is switched off
Concerned Terminals:
21, 28, 30, 62 (X72)
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve):
- Intake air temperature is greater than -20 °C (-4 °F)
- The control unit recognises a difference between desired and actual value of exhaust gas recirculation valve position sensor greater than 5 %.
Effect:
- Exhaust gas recirculation valve is switched off
Concerned Terminals:
21, 28, 30, 62 (X72)
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive:
- Engine starting
- The control unit recognises a pulse width modulated (PWM) signal with a pulse ratio greater than 30 %
- Above conditions must be fulfilled for at least 3 s .
Effect:
- Exhaust gas recirculation valve is switched off
Concerned Terminals:
21, 28, 30, 62 (X72)
Dupa cum ai descris problema, pare blocata valva EGR pe deschis. Vezi aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
- Bogdannel
- OP
- 281 mesaje
- din 20 Mai 2008
- Astra 2002
- Suceava
Bogdannel
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2008
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- edyionut
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
acelasi lucru se intampla si la masina sotiei mele.Alimentez numai de la omv si degeaba.Nu porneste numai din cheie, ci numai ajutata putin de acceleratie.
Daca este cineva din bucuresti, asa cum este Dan in Iasi, il rugam sa ne ajute si pe noi cu aceste reparatii, bineinteles contra cost, dar cel putin nu batem drumurile prin service si sa platim de 100 ori mai mult manopera.
Parerea mea este ca asa ne putem ajuta unii pe altii mai mult.Eu unul nu ma pricep si am 2 opeluri , pana acum nu am scos nici macar un furtun de la ele, pt ca nu ma pricep.
Astept si eu cu interes pe cineva care sa ne ajute cu aceste curatari si verificari ale valvelor , egr-uri , furunase etc etc.
Cu alte cuvinte vreau sa curat VALVA EGR cu ajutorul unui coleg de pe forum care se pricepe foarte bine la asta.
Multumesc
Daca este cineva din bucuresti, asa cum este Dan in Iasi, il rugam sa ne ajute si pe noi cu aceste reparatii, bineinteles contra cost, dar cel putin nu batem drumurile prin service si sa platim de 100 ori mai mult manopera.
Parerea mea este ca asa ne putem ajuta unii pe altii mai mult.Eu unul nu ma pricep si am 2 opeluri , pana acum nu am scos nici macar un furtun de la ele, pt ca nu ma pricep.
Astept si eu cu interes pe cineva care sa ne ajute cu aceste curatari si verificari ale valvelor , egr-uri , furunase etc etc.
Cu alte cuvinte vreau sa curat VALVA EGR cu ajutorul unui coleg de pe forum care se pricepe foarte bine la asta.
Multumesc
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Daca vreti neaparat, ma bag, dar nu sunt din Bucuresti. Cel mai bine veniti la urmatoarea gratareala a Ploiestenilor si punem si de un workshop, fara probleme. Si ca plata 1-2 beri sunt suficiente!
Mai am o intrebare la voi: cum se manifesta la pornirea la cald? este vreo diferenta intre cea la cald si cea la rece?
Mai am o intrebare la voi: cum se manifesta la pornirea la cald? este vreo diferenta intre cea la cald si cea la rece?
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Eu unul aveam simptomele urmatoare:
la rece pornea de n-avea treaba.
La cald in schimb, daca nu o ajutam din acceleratie, nu pornea nici moarta.
Am experimentat chiar si am vrut sa vad care pe care...i-am dat la automat de n-am mai putut. Am cedat eu ca tin prea mult la ea si stiam ca nu de nebuna face asa...
E, am demontat Throttle body si m-am speriat de ce am gasit in spatele clapetei de acceleratie: mazga de 1-2 mm, neagra ca noaptea, care impiedica miscarea corecta a clapetei de acceleratie.
De asemenea, in spatele clapetei exista un orificiu care era practic infundat cu mizerie...de': 7 ani de mers i-o fi ajuns... L-am desfundat si pe ala si cu astea doua rezolvate s-a rezolvat si cu pornirea la cald. Acum doar ii arat cheia si o ia
Sunt o gramade de informatii in posturile lui Dan Cuciureanu si ale altor colegi - totul este sa fii destul de curajos sa iei cheia in mana - nu-i fizica atomica.
@Je
de pornit cum iti porneste: ajutata sau la liber?
la rece pornea de n-avea treaba.
La cald in schimb, daca nu o ajutam din acceleratie, nu pornea nici moarta.
Am experimentat chiar si am vrut sa vad care pe care...i-am dat la automat de n-am mai putut. Am cedat eu ca tin prea mult la ea si stiam ca nu de nebuna face asa...
E, am demontat Throttle body si m-am speriat de ce am gasit in spatele clapetei de acceleratie: mazga de 1-2 mm, neagra ca noaptea, care impiedica miscarea corecta a clapetei de acceleratie.
De asemenea, in spatele clapetei exista un orificiu care era practic infundat cu mizerie...de': 7 ani de mers i-o fi ajuns... L-am desfundat si pe ala si cu astea doua rezolvate s-a rezolvat si cu pornirea la cald. Acum doar ii arat cheia si o ia
Sunt o gramade de informatii in posturile lui Dan Cuciureanu si ale altor colegi - totul este sa fii destul de curajos sa iei cheia in mana - nu-i fizica atomica.
@Je
de pornit cum iti porneste: ajutata sau la liber?
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Je nu te sfii , curata toata admisia inclusiv clapeta si galeria de admisie si ai sa ai numai surprize placute pe linga pornirea usoara se schimba si mersul motorului . Pune WD40 pe capetele de la axul clapetei si actioneaza clapeta usor pina patrunde , se repeta de citeva ori operatiunea pina cind clapeta se misca usor fara sa "agate" . Nu uita sa desfunzi micul orificu ce merge la capacul axei cu came !
Dupa curatare se scoate borna "-" de la baterie pentru 15min apoi se face idle learning astfel :
- se pune contactul pentru 5 secunde fara sa se porneasca motorul
- se ia contactul 5 secunde
- se pune contactul 5 secunde
- se porneste motorul
- dupa ce motorul ajunge la temperatura de lucru normala se porneste AC 5sec - pauza 5 secunde - 5secunde pornit .
- se opreste motorul , procedura incheiata .
Nu trebuie sa va speriati daca in primele 5 - 10 secunde motorul porneste la 1500 - 2000rpm , acesta isi revine automat la turatia normala de ralanti . Acum motorul va functiona normal .
Succes !
Dupa curatare se scoate borna "-" de la baterie pentru 15min apoi se face idle learning astfel :
- se pune contactul pentru 5 secunde fara sa se porneasca motorul
- se ia contactul 5 secunde
- se pune contactul 5 secunde
- se porneste motorul
- dupa ce motorul ajunge la temperatura de lucru normala se porneste AC 5sec - pauza 5 secunde - 5secunde pornit .
- se opreste motorul , procedura incheiata .
Nu trebuie sa va speriati daca in primele 5 - 10 secunde motorul porneste la 1500 - 2000rpm , acesta isi revine automat la turatia normala de ralanti . Acum motorul va functiona normal .
Succes !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- edyionut
- **
- 293 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Cred ca Dan se refera inclusiv la demontarea galeriei de admisie si curatarea acesteia. Asta duce automat la schimbarea garniturii...
Acum, eu am curatat deja clapeta de acceleratie intrebarea este: ce modificari se produc la curatarea galeriei de admisie? Cu ce ajuta? imbunatateste chiar asa de mult curgerea aerului?
Acum, eu am curatat deja clapeta de acceleratie intrebarea este: ce modificari se produc la curatarea galeriei de admisie? Cu ce ajuta? imbunatateste chiar asa de mult curgerea aerului?
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Asa e se cumpara 3 sticle = 1 carbusolv + 2 sticle BRRC . O sticla este suficient , mai si ramine , berea e doar butaforie .
Este vorba de garnitura dintre corpul clapetei si galaria de admisie , care cu putin noroc scapa intacta .
Galeria de admisie prin colmatare , reduce curgerea normala a aerului . Debitul de aer se reduce si apar turbionari ce intirzie aerul sa ajunga in cilindru , asta ingreuneaza/altereaza amestecul carburant respectiv arderea in final ...
Galeria de admisie se poate curata fara demontare daca nu este foarte incarcata de depuneri cu ajutorul unei surubelnite mai lungi pe care se infasoara o cirpa imbibata in decarbusolv ... si desigur atentie si rabdare .
Este vorba de garnitura dintre corpul clapetei si galaria de admisie , care cu putin noroc scapa intacta .
Galeria de admisie prin colmatare , reduce curgerea normala a aerului . Debitul de aer se reduce si apar turbionari ce intirzie aerul sa ajunga in cilindru , asta ingreuneaza/altereaza amestecul carburant respectiv arderea in final ...
Galeria de admisie se poate curata fara demontare daca nu este foarte incarcata de depuneri cu ajutorul unei surubelnite mai lungi pe care se infasoara o cirpa imbibata in decarbusolv ... si desigur atentie si rabdare .
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
iso decit sa-i ramina cirpa pe acolo sau ceva ate, lucru de mintuiala...jos cu ea!
Alt avantaj pentru care merita sa o cureti este ca scapi de mizeria aia, o parte din ea se mai desprinde, ajunge in cilindru (uzura la el) si in catalizator (infunda incet si sigur). Nu se uita de senzorul MAP infipt in admisie, se curata cu spray CRC !
Vezi ca orice admisie are citeva gauri care se infunda sau sunt partial colmatate, una din ele merge la servofrina si cel putin una la aerisire carter superior. Mai este o teava la multe modele, vine de la evacuare si merge la admisie sau egr, functie de model, se curata si asta.
Bine rectificam, 5 sticle: 3 carbusolv + 2 BRRC, mai bine sa ramina ca oricum ai ce curata cu el. BRRC este neaparat nevoie ca e cald si vaporii de carbusolv te iau de cap, deci trebuie si solvent pentru git.
Eu am curatat la mine nu de alta dar m-au speriat unii ca aveau gaura in admisie (corsarii le cam dau in gura nu gluma). La noi e de plastic si daca masina nu consuma ulei depunerea este fina si dura, daca consuma putin ulei depunerea e mai groasa si unsuroasa, asta se duce mai usor. https://www.clubopel.com/vie...highlight=admisie
Alt avantaj pentru care merita sa o cureti este ca scapi de mizeria aia, o parte din ea se mai desprinde, ajunge in cilindru (uzura la el) si in catalizator (infunda incet si sigur). Nu se uita de senzorul MAP infipt in admisie, se curata cu spray CRC !
Vezi ca orice admisie are citeva gauri care se infunda sau sunt partial colmatate, una din ele merge la servofrina si cel putin una la aerisire carter superior. Mai este o teava la multe modele, vine de la evacuare si merge la admisie sau egr, functie de model, se curata si asta.
Bine rectificam, 5 sticle: 3 carbusolv + 2 BRRC, mai bine sa ramina ca oricum ai ce curata cu el. BRRC este neaparat nevoie ca e cald si vaporii de carbusolv te iau de cap, deci trebuie si solvent pentru git.
Eu am curatat la mine nu de alta dar m-au speriat unii ca aveau gaura in admisie (corsarii le cam dau in gura nu gluma). La noi e de plastic si daca masina nu consuma ulei depunerea este fina si dura, daca consuma putin ulei depunerea e mai groasa si unsuroasa, asta se duce mai usor. https://www.clubopel.com/vie...highlight=admisie