Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • mosi05041982

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut sunt un conducator incepator. Am un Opel Astra 1.7 DTI din 2001 de vreo cateva luni bune Razz . As dori sa stiu si eu la ce turatii e indicat sa schimbi vitezele. Si mai ales la cu turatii sa merg cu ea. Momentan schimb vitezele intre 2000 - 2500 si o tin turata in a 3-a la vreo 2200 - 2300 de ture. Shocked . Si nu stiu cat de bine fac Question . Ma puteti ajuta cu ceva informatii ???

Mersi. Smile
Skip ads

  • mikken

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut. Nu pot sa spun ca sunt un conducator de Astra de foarte mult timp, dar eu schimb la a mea doar intre 2500-3000 ture. Aceeasi motorizare am si eu, consuma "suspect" de putin si trage bine. Daca mergi subturat cu ea fortezi motorul si s-ar putea in timp sa apara probleme la turbina. Cel putin asa am auzit eu...rog posesorii mai experimentati sa ma contrazica sau sa ma completeze daca e cazul. Accept orice critici Smile
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
merg bine, ideea e sa nu o chinui in sarcina la sub 2000rpm sau la mers lejer su 1500rpm si nici sa turezi la 3500rpm ca nu are sens
  • Blackwater

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2011 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2006

  • Mesaj Privat
S-a mai discutat parca pe undeva problema asta. Eu schimb pe la 2500 si incerc sa cad de fiecare data pe cuplu maxim adica la 1800. Exemplu: 2500 - intr-a doua = 1800 in viteza a treia.
  • viorelb

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Vin cu o completare la sfaturile de mai sus, cu care sunt de acord. Daca iti ajuta, poti considera si urmatoarea varianta:

peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a

Nu este o regula dar cele de mai sus se bazeaza pe observatiile mele dupa 30.000 km cu o masina identica cu a ta. Oricum, nu uita ca mersul subturat este daunator.
  • Ioan Paul

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Salut,
am citit atita despre turatii, turbina, viteze, mers subturat, uzura turbina incit acum stau mai mult cu ochii pe turometru decit pe vitezometru.
Viorelb spune ca peste 60 km/h trece la treapta a 4-a, vreau sa stiu ce turatie are in conditiile astea. chestia asta o fac la un renault benzinar, de 1,4.
eu vreu sa zic ca acuma incerc sa tin masina cu turatia intre 2300 si 2800, cum ating limita superioara, schimb treapta de viteza.
o sa ma uit si eu sa vad ce viteze am la diverse turatii.
  • emporio_24

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Pai cand schimb din treapta I in a II a , o schimb la 3000, asta cand e motorul cald , cand e rece o schimb la 2300, iar restul vitezelor le schimb la 2500 si imi consuma super bine
  • viorelb

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@Ioan Paul: si eu schimb pe la 2500-2800 in treapta superioara. Incearca invers, la schimbare in jos, sa vezi cam pe la ce viteze simti nevoia sa faci asta ca sa nu ajungi sa mergi subturat si o sa observi ca ajungi cam pe la valorile scrise de mine acolo. Eu incercam sa-i ofer un punct de reper care sa-l ajute la schimbarea vitezelor fara sa stea cu ochii in bord pe turometru si am precizat ca nu am o "reteta" beton ci ma bazez pe observatiile mele in timp. Orice sofer ar trebui sa stie aproximativ viteza cu care merge si am sperat ca observatia mea ii poate fi de folos omului pana se obisnuieste cu masina in ideea sa nu ajunga sa mearga subturat, sa "zgaltaie" motorul. In rest, fiecare cu stilul lui, dar ideea de baza este sa te abtii din a tura motorul aiurea sau a merge subturat.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
viorelb a scris:Vin cu o completare la sfaturile de mai sus, cu care sunt de acord. Daca iti ajuta, poti considera si urmatoarea varianta:

peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a

Nu este o regula dar cele de mai sus se bazeaza pe observatiile mele dupa 30.000 km cu o masina identica cu a ta. Oricum, nu uita ca mersul subturat este daunator.


Fals la 60 la ora am 2000 de ture cu a 3a, doar nu o sa ii dau a IV si a V o cere la 110
PS Am mers si cu 1.7 si are cam acelasi raport de turatie viteza cu 2.0

Cum se conduce un diesel observat de mine dupa 6000 de km(cu Astra, ca am mai condus si dube ) nu 30 de mii : rece se schimba cam la 2200-2300, cand se incalzeste se schimba la 3000 (obligatoriu) ca in momentul retrogradarii sa cazi la 2000 si sa nu rupi turbina in 2, bine acuma daca vrei sa consumi cu o cana de motorina in" - " schimbi la mai putin dar te pregatesti de reparatii, din cand in cand o forja face mult bine dieselului pt ca se curata catalizatorul, vanele turbinei de funingine si injectoarele de eventuale mizerii care obtureaza buna functionare a acestora
Acum pe viteze :
cu a 2 se merge pana la 50
cu a 3 se merge pana la 80
cu a 4 se merge pana la 100-110
cu a 5 se merge pana la 200

Dupa un drum solicitant pentru turbina nu se opreste motorul imediat ci se lasa la relanti pentru racirea turbinei, nu se da talpa sub 2000 de ture...ma mai gandesc si mai edtiez mesajul
  • Chriss Tee

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2013 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Salutare...
Nu vreau sa va dau eu lectii, ca fiecare face cum crede, la urma urmei, dar eu schimb in treapta superioara la min. 3000 rot/min (sunt cam greu de picior, ce-i drept).
Ca rezultat, am un consum de maxim 6,2 la oras si minim 5,5 la drum (140 km/h lunga pe autostrada Cernavoda-Buc). Dar cu MOL Evo Euro 5.
Ideea de baza este sa tii motorul in gama de cucplu maxim: 1800 - 3000 rot/min.
Uitati-va si la graficul de pe linkul asta: http://www.gmpowercomponent...17cdti16v80ps.htm
  • dani27

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2006

  • Mesaj Privat
eu sunt de parere ca e mai grav sa mergi cu ea subturata decat "mai in forta", schimbarile la 2700-3000 mi se par optime, desii eu exagerez si schimb in mare parte peste 3000. (subturatia se simte si fara sa te uiti pe turometru, nu merge chiar rotund si nu are viata)
  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Asa cum spune ViorelB "Vin cu o completare la sfaturile de mai sus, cu care sunt de acord. Daca iti ajuta, poti considera si urmatoarea varianta:

peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a "

Exact asa merg si eu , schimbul al fac la 2300-2500 rpm
Darius
  • viorelb

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@drogas: Omul a spus in titlul topicului: Y17DTi, vad ca tu ai motor de 2 litri, asa ca e normal sa schimbi la alte turatii...
  • foca montana

  • Mesaje scrise: 854
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu la vectra (1.7 tdi) schimbam la fel undeva la 2500 si imi consuma cam mult scotea fum si nu tragea asa cum trebuia. Dupa ce am mai citit am inceput sa schimb la 2800-3000 s-a reglat si consumul plus ca nu mai scotea asa mult fum ca inainte si mergea mult mai bine.

acum fiecare cu stilul lui...

vezi si aici:
https://www.clubopel.com/vie...highlight=turatii
  • elman

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In manualul de Astra G, y17DTI, an 2002, scrie asa (citez din memorie): "pentru a dezvolta o putere maxima si un consum minim de conbustibil este indicat ca turatia motorului in mers sa fie intre 2000 si 3000 ture". Eu schim undeva la 2800-3000 si pic, in treapta superioara dupa schimbare, pe 2000 ture.
  • mirciulika

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 17 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Salut,
este cel mai sa mergi mai turat intre 2000 si 3000 de ture este perfect, e bine si pentru injectoare pentru ca nu se mai infunda sa de repede,
este bine si pentru turbina care intra in paine dupa 1800-2000 depinde de motor si este bine si pentru catalizator.

daca mergi cu ea subturata nu se face arderea completa a combustilului, si logic ce nu se arde se da afara dar mai intai trece prin catalizator.

daca mergi mai mult in bucuresti, este bine ca macar odata pe luna sa iesi cu ea din oras sa o duci in 4000 de ture 10-15 minute pentru ati curata toate cele mentionate mai sus.
Bafta
  • mirciulika

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 17 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Si inca ceva
diesel-urile din ziua de astazi, trebuie folosite la turatii mai ridicate pentru a nu se infunda, foarte important este sa nu o turezi cat este rece motorul.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
elman a scris:In manualul de Astra G, y17DTI, an 2002, scrie asa (citez din memorie): "pentru a dezvolta o putere maxima si un consum minim de conbustibil este indicat ca turatia motorului in mers sa fie intre 2000 si 3000 ture". Eu schim undeva la 2800-3000 si pic, in treapta superioara dupa schimbare, pe 2000 ture.


Eu inca nu am vazut carte in care sa scrie asa ceva. In toate cartile pe care le-am avut pana acum se spune ca cu cat mergi in turatie mai mica cu atat consumi mai putin. Ba chiar este un capitol intreg pe tema asta, ca tot e la moda ecologia.
  • alextepes

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Dezgrop topicul asta.
Am un Opel Astra pe motorina, din 2000, motor 1995.
La asta cum ar trebui sa schimb vitezele? Ca la motorul de 1.7?

Nu stiti pe unde as putea gasi niscaiva instructiuni - manual - in romana sau franceza?
Multumesc
  • Blackwater

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2011 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Salut

1. vezi la ce turatie ai cuplul perfect
2. inainte de a schimba in treapta superioara, tureaza motorul cu 7-800 ture peste cuplul perfect

astea ar fi niste indicatii generale, in rest, cum simti si tu motorul...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR