- mosi05041982
- OP
- 2 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DTI
- Brasov
mosi05041982
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut sunt un conducator incepator. Am un Opel Astra 1.7 DTI din 2001 de vreo cateva luni bune . As dori sa stiu si eu la ce turatii e indicat sa schimbi vitezele. Si mai ales la cu turatii sa merg cu ea. Momentan schimb vitezele intre 2000 - 2500 si o tin turata in a 3-a la vreo 2200 - 2300 de ture. . Si nu stiu cat de bine fac . Ma puteti ajuta cu ceva informatii ???
Mersi.
Mersi.
mikken
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut. Nu pot sa spun ca sunt un conducator de Astra de foarte mult timp, dar eu schimb la a mea doar intre 2500-3000 ture. Aceeasi motorizare am si eu, consuma "suspect" de putin si trage bine. Daca mergi subturat cu ea fortezi motorul si s-ar putea in timp sa apara probleme la turbina. Cel putin asa am auzit eu...rog posesorii mai experimentati sa ma contrazica sau sa ma completeze daca e cazul. Accept orice critici
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
viorelb
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2005
- Mesaj Privat
Vin cu o completare la sfaturile de mai sus, cu care sunt de acord. Daca iti ajuta, poti considera si urmatoarea varianta:
peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a
Nu este o regula dar cele de mai sus se bazeaza pe observatiile mele dupa 30.000 km cu o masina identica cu a ta. Oricum, nu uita ca mersul subturat este daunator.
peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a
Nu este o regula dar cele de mai sus se bazeaza pe observatiile mele dupa 30.000 km cu o masina identica cu a ta. Oricum, nu uita ca mersul subturat este daunator.
Ioan Paul
- Mesaje scrise: 98
- Locatie:
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salut,
am citit atita despre turatii, turbina, viteze, mers subturat, uzura turbina incit acum stau mai mult cu ochii pe turometru decit pe vitezometru.
Viorelb spune ca peste 60 km/h trece la treapta a 4-a, vreau sa stiu ce turatie are in conditiile astea. chestia asta o fac la un renault benzinar, de 1,4.
eu vreu sa zic ca acuma incerc sa tin masina cu turatia intre 2300 si 2800, cum ating limita superioara, schimb treapta de viteza.
o sa ma uit si eu sa vad ce viteze am la diverse turatii.
am citit atita despre turatii, turbina, viteze, mers subturat, uzura turbina incit acum stau mai mult cu ochii pe turometru decit pe vitezometru.
Viorelb spune ca peste 60 km/h trece la treapta a 4-a, vreau sa stiu ce turatie are in conditiile astea. chestia asta o fac la un renault benzinar, de 1,4.
eu vreu sa zic ca acuma incerc sa tin masina cu turatia intre 2300 si 2800, cum ating limita superioara, schimb treapta de viteza.
o sa ma uit si eu sa vad ce viteze am la diverse turatii.
- emporio_24
- **
- 222 mesaje
- din 30 Dec 2005
- Insignia 2010 A20DTH
- Alta tara
emporio_24
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2005
- Mesaj Privat
viorelb
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2005
- Mesaj Privat
@Ioan Paul: si eu schimb pe la 2500-2800 in treapta superioara. Incearca invers, la schimbare in jos, sa vezi cam pe la ce viteze simti nevoia sa faci asta ca sa nu ajungi sa mergi subturat si o sa observi ca ajungi cam pe la valorile scrise de mine acolo. Eu incercam sa-i ofer un punct de reper care sa-l ajute la schimbarea vitezelor fara sa stea cu ochii in bord pe turometru si am precizat ca nu am o "reteta" beton ci ma bazez pe observatiile mele in timp. Orice sofer ar trebui sa stie aproximativ viteza cu care merge si am sperat ca observatia mea ii poate fi de folos omului pana se obisnuieste cu masina in ideea sa nu ajunga sa mearga subturat, sa "zgaltaie" motorul. In rest, fiecare cu stilul lui, dar ideea de baza este sa te abtii din a tura motorul aiurea sau a merge subturat.
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
viorelb a scris:Vin cu o completare la sfaturile de mai sus, cu care sunt de acord. Daca iti ajuta, poti considera si urmatoarea varianta:
peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a
Nu este o regula dar cele de mai sus se bazeaza pe observatiile mele dupa 30.000 km cu o masina identica cu a ta. Oricum, nu uita ca mersul subturat este daunator.
peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a
Nu este o regula dar cele de mai sus se bazeaza pe observatiile mele dupa 30.000 km cu o masina identica cu a ta. Oricum, nu uita ca mersul subturat este daunator.
Fals la 60 la ora am 2000 de ture cu a 3a, doar nu o sa ii dau a IV si a V o cere la 110
PS Am mers si cu 1.7 si are cam acelasi raport de turatie viteza cu 2.0
Cum se conduce un diesel observat de mine dupa 6000 de km(cu Astra, ca am mai condus si dube ) nu 30 de mii : rece se schimba cam la 2200-2300, cand se incalzeste se schimba la 3000 (obligatoriu) ca in momentul retrogradarii sa cazi la 2000 si sa nu rupi turbina in 2, bine acuma daca vrei sa consumi cu o cana de motorina in" - " schimbi la mai putin dar te pregatesti de reparatii, din cand in cand o forja face mult bine dieselului pt ca se curata catalizatorul, vanele turbinei de funingine si injectoarele de eventuale mizerii care obtureaza buna functionare a acestora
Acum pe viteze :
cu a 2 se merge pana la 50
cu a 3 se merge pana la 80
cu a 4 se merge pana la 100-110
cu a 5 se merge pana la 200
Dupa un drum solicitant pentru turbina nu se opreste motorul imediat ci se lasa la relanti pentru racirea turbinei, nu se da talpa sub 2000 de ture...ma mai gandesc si mai edtiez mesajul
- Chriss Tee
- *
- 13 mesaje
- din 21 Oct 2004
- Astra 2013 A17DTJ
- Alta tara
Chriss Tee
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2013 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2004
- Mesaj Privat
Salutare...
Nu vreau sa va dau eu lectii, ca fiecare face cum crede, la urma urmei, dar eu schimb in treapta superioara la min. 3000 rot/min (sunt cam greu de picior, ce-i drept).
Ca rezultat, am un consum de maxim 6,2 la oras si minim 5,5 la drum (140 km/h lunga pe autostrada Cernavoda-Buc). Dar cu MOL Evo Euro 5.
Ideea de baza este sa tii motorul in gama de cucplu maxim: 1800 - 3000 rot/min.
Uitati-va si la graficul de pe linkul asta: http://www.gmpowercomponent...17cdti16v80ps.htm
Nu vreau sa va dau eu lectii, ca fiecare face cum crede, la urma urmei, dar eu schimb in treapta superioara la min. 3000 rot/min (sunt cam greu de picior, ce-i drept).
Ca rezultat, am un consum de maxim 6,2 la oras si minim 5,5 la drum (140 km/h lunga pe autostrada Cernavoda-Buc). Dar cu MOL Evo Euro 5.
Ideea de baza este sa tii motorul in gama de cucplu maxim: 1800 - 3000 rot/min.
Uitati-va si la graficul de pe linkul asta: http://www.gmpowercomponent...17cdti16v80ps.htm
dani27
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2006
- Mesaj Privat
- duradarius@masini.ro
- **
- 88 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 1995 1.7 TDI
- Baia de Aries (Alba)
duradarius@masini.ro
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Baia de Aries (Alba)
- Masina: Astra 1995 1.7 TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Asa cum spune ViorelB "Vin cu o completare la sfaturile de mai sus, cu care sunt de acord. Daca iti ajuta, poti considera si urmatoarea varianta:
peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a "
Exact asa merg si eu , schimbul al fac la 2300-2500 rpm
Darius
peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a "
Exact asa merg si eu , schimbul al fac la 2300-2500 rpm
Darius
viorelb
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2005
- Mesaj Privat
- foca montana
- ***
- 854 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
foca montana
- Mesaje scrise: 854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Eu la vectra (1.7 tdi) schimbam la fel undeva la 2500 si imi consuma cam mult scotea fum si nu tragea asa cum trebuia. Dupa ce am mai citit am inceput sa schimb la 2800-3000 s-a reglat si consumul plus ca nu mai scotea asa mult fum ca inainte si mergea mult mai bine.
acum fiecare cu stilul lui...
vezi si aici:
https://www.clubopel.com/vie...highlight=turatii
acum fiecare cu stilul lui...
vezi si aici:
https://www.clubopel.com/vie...highlight=turatii
elman
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
In manualul de Astra G, y17DTI, an 2002, scrie asa (citez din memorie): "pentru a dezvolta o putere maxima si un consum minim de conbustibil este indicat ca turatia motorului in mers sa fie intre 2000 si 3000 ture". Eu schim undeva la 2800-3000 si pic, in treapta superioara dupa schimbare, pe 2000 ture.
- mirciulika
- **
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
Salut,
este cel mai sa mergi mai turat intre 2000 si 3000 de ture este perfect, e bine si pentru injectoare pentru ca nu se mai infunda sa de repede,
este bine si pentru turbina care intra in paine dupa 1800-2000 depinde de motor si este bine si pentru catalizator.
daca mergi cu ea subturata nu se face arderea completa a combustilului, si logic ce nu se arde se da afara dar mai intai trece prin catalizator.
daca mergi mai mult in bucuresti, este bine ca macar odata pe luna sa iesi cu ea din oras sa o duci in 4000 de ture 10-15 minute pentru ati curata toate cele mentionate mai sus.
Bafta
este cel mai sa mergi mai turat intre 2000 si 3000 de ture este perfect, e bine si pentru injectoare pentru ca nu se mai infunda sa de repede,
este bine si pentru turbina care intra in paine dupa 1800-2000 depinde de motor si este bine si pentru catalizator.
daca mergi cu ea subturata nu se face arderea completa a combustilului, si logic ce nu se arde se da afara dar mai intai trece prin catalizator.
daca mergi mai mult in bucuresti, este bine ca macar odata pe luna sa iesi cu ea din oras sa o duci in 4000 de ture 10-15 minute pentru ati curata toate cele mentionate mai sus.
Bafta
- mirciulika
- **
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
elman a scris:In manualul de Astra G, y17DTI, an 2002, scrie asa (citez din memorie): "pentru a dezvolta o putere maxima si un consum minim de conbustibil este indicat ca turatia motorului in mers sa fie intre 2000 si 3000 ture". Eu schim undeva la 2800-3000 si pic, in treapta superioara dupa schimbare, pe 2000 ture.
Eu inca nu am vazut carte in care sa scrie asa ceva. In toate cartile pe care le-am avut pana acum se spune ca cu cat mergi in turatie mai mica cu atat consumi mai putin. Ba chiar este un capitol intreg pe tema asta, ca tot e la moda ecologia.
alextepes
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat