viorelb a scris:Vin cu o completare la sfaturile de mai sus, cu care sunt de acord. Daca iti ajuta, poti considera si urmatoarea varianta:
peste 20 km/h - a II-a
peste 40 km/h - a III-a
peste 60 km/h - a IV-a
peste 80 km/h - a V-a
Nu este o regula dar cele de mai sus se bazeaza pe observatiile mele dupa 30.000 km cu o masina identica cu a ta. Oricum, nu uita ca mersul subturat este daunator.
Fals la 60 la ora am 2000 de ture cu a 3a, doar nu o sa ii dau a IV si a V o cere la 110
PS Am mers si cu 1.7 si are cam acelasi raport de turatie viteza cu 2.0
Cum se conduce un diesel observat de mine dupa 6000 de km(cu Astra, ca am mai condus si dube ) nu 30 de mii : rece se schimba cam la 2200-2300, cand se incalzeste se schimba la 3000 (obligatoriu) ca in momentul retrogradarii sa cazi la 2000 si sa nu rupi turbina in 2, bine acuma daca vrei sa consumi cu o cana de motorina in" - " schimbi la mai putin dar te pregatesti de reparatii, din cand in cand o forja face mult bine dieselului pt ca se curata catalizatorul, vanele turbinei de funingine si injectoarele de eventuale mizerii care obtureaza buna functionare a acestora
Acum pe viteze :
cu a 2 se merge pana la 50
cu a 3 se merge pana la 80
cu a 4 se merge pana la 100-110
cu a 5 se merge pana la 200
Dupa un drum solicitant pentru turbina nu se opreste motorul imediat ci se lasa la relanti pentru racirea turbinei, nu se da talpa sub 2000 de ture...ma mai gandesc si mai edtiez mesajul