kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
Ideea acestui subiect a plecat de la o polemica pe care am avut-o cu remusnrs in cursul zilei de azi, de la masa, asha ca va rog sa nu ne injurati.
O sa incep eu, prin a-mi da cu parerea despre acest procedeu.
In primul rand, din start vreau sa mentionez ca nu exista nici o diferenta in principiu de baza intre AC si climatronic.
AC-ul, are la baza un principiu relativ simplu, care consta dintr-un compresor, un rezervor de gaz ( freon ), vaporizator si multe conducte.Cum lucreaza el ... compresorul, este de obicei electric, ceea ce inseamna ca ar fi nevoie de un alternator mult mai puternic, care sa faca fatza unui consum mare de energie electrica, dar exista si modele care lucreaza direct din axa cu came a motorului, ceea ce inseamna ca merge tot timpu' 😶 buun ... ce rol are acest compresor ? acesta practic comprima gazul intr-un cilindru, care pe baza presiunii care se creeaza, circula prin conducte pana in radiatorul de AC, care de obicei este montat undeva pe langa radiatorul motorului, cu sau fara, ventilator dedicat, pentru "racire". In aceasta faza, gazul racit se tranforma in lichid, care este transportat mai departe intr-un alt radiator, peste care se sufla aerul cald de afara unde este racit, si introdus in interior. (nu ma injurati, este doar o parere ... cel de casa are acest principiu, deci ar fi normal sa fie cam la fel) Polemica dintre mine si remusnrs, consta in diferenta de opinie referitor la acest principiu. Eu consider ca atunci cand ii dai drumu, el ar trebui sa plece, indiferent de condiile climaterice din exterior, el considerand ca nu porneste decat daca este peste o anumita temperatura in exterior. Temperatura minima pe care o poate scoate un AC, este sa zicem de 15*C. In conditiile astea, eu consider ca daca in exterior ai 0*C, si pornesti AC-ul pe 15, acesta ar trebui sa faca tot posibilul sa-ti incalzeasca aerul la 15* , tinand cont de faptul ca in radiatorul de AC din bord, schimbul de caldura ar trebui facut, catre 15*c. Care este adevarul ? Iarna, daca ti se aburesc geamurile, pornesti AC-ul si se dezaburesc vazand cu ochii. Deci este clar ca porneste compresorul, si face ceva, din moment ce dezumidifica atmosfera din interiorul masinii.
Astept cu nerabdare niste raspunsuri ... 😎
- foca montana
- ***
- 849 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
foca montana
- Mesaje scrise: 849
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
remusnrs
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2004
- Mesaj Privat
Insa eu pornesc de la definitia:
A/C auto: Un sistem care RACESTE si DEZUMIDIFICA aerul care intra in cabina pasagerilor.
De aici si concluzia ca daca afara este sub o anumita temperatura (aici nici eu nu stiu dar, oricum 0-5grade) A/C-ul nu lucreaza pt. ca n-are CUM si de ce sa faca rece. Drept care incalzirea in masina pe perioada rece este numai datorita motorului si racirii sale.
Ce spune Kata se refera, dupa mine, la peste 10 grade cand da - aerul de afara sau dinauntru(cand e pe recirculare) se POATE condensa pe barele reci ale AC-ului care merge.
Pt. mai multe detalii:
http://www.familycar.com/Classroom/ac1.htm
http://home.howstuffworks.com/ac.htm
- zafirul
- ****
- 1,442 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,442
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
o descriere buna poate fi si aici:
http://www.affordair.com.au.../whatisaircon.htm
din Etzold se poate deduce ca AC-ul este simplu (si nu cu pompa de caldura) pt ca e f simplu sa bagi caldura trecind aerul prin calorifer (fara a avea un sistem scump si complex cum e cel cu inverter).
ca o faci manual (dai de robinetul rece-cald) si amesteci aer conditionat cu aer cald (incalzit de calorifer) sau automatic prin n-shpe senzori ai climatronicului si n-shpe servomotorase asta n-are importanta...
asa este, sub o anumita temperatura AC-ul nu mai functioneaza, insa indicatia este sa pornesti AC-ul chiar si iarna pt gresarea compresorului.. (de ce? pt ca agentul de racire are in el si lubrifiantul... e daca vreti ca amestecul benzina-ulei care se pune la trabant...)
kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
Cu totii stim, ca daca aerul este umed, respiri mai greu, si la fel de bine stim cu totii ca daca ar fi mai uscat, te simti mai bine. Tocmai de aceea, acest efect secundar este privit ca fiind benefic la sistemul de AC, cand defapt acesta este doar un efect secundar, negandit initial de catre cei care au dezvoltat AC-ul.
Daca o luam un pic logic, ar rezulta asta :
- Valva interioara, sau radiatorul din bord, sau schimbatorul de caldura (cum vreti voi sa-i spuneti) da o temperatura constanta, de sa zicem 10 - 15 * C ;
- La iesirea din acel schimbator de caldura, aerul trebuie sa aiba tot in jur de 10 - 15 grade, indiferent de temperatura initiala a gazului
Spuneti-mi ca logica mea e varza ... sau nu. Dar vreau o explicatie logica.
Oricum, la mine am observat ca daca pornesc AC-ul, se incalzeste habitaclul mult mai repede, decat fara AC pornit. Aici chiar nu aveti cum sa spuneti ca nu e asa, pt ca organizez un demo, cand o fi frig rau afara. 😂
- foca montana
- ***
- 849 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
foca montana
- Mesaje scrise: 849
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
Absolut de acord .... insa valorile pe care le-am dat eu, sunt ipotetice ... sunt scrie : "sa zicem in jur de .... "
remusnrs
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2004
- Mesaj Privat
kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
- Johnny Bravo
- **
- 128 mesaje
- din 03 Mai 2004
- Astra 2005 1.7 DTL
- Bucuresti
Johnny Bravo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 1.7 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
@kata: faptul ca la tine se incalzeste mai repede in masina cand ai AC-ul pornit se datoreaza functiei de dezumidificare (zic eu). Aerul se incalzeste mai repede decat apa.
Ce mai spun unii ca sub o anumita temperatura, AC-ul nu mai functioneaza cred ca e gresit. Cred ca nu mai este eficient. Eventual sa existe un calculator cu un senzor de temperatura care nu mai conecteaza compresorul cand afara e frig. Insa e putin probabil pentru ca astfel nici functia de dezumidificare nu ar mai fi.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
Interiorul se dezabureste mai repede cu AC-ul pornit deoarece acesta raceste geamurile si aerul incalzit de prezenta noastra in habitaclu.
remusnrs
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
http://img52.imageshack.us/...atizare4pc9dc.jpg
si kata...vezi ca am facut zilele trecute upload pe fpt la un dir "verif.AC"...care are unele explicatii despre AC.
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
http://www.nkkinfo.com/main_ch.asp
ai o animatie in care explica toate fazele.
dragi prieteni, hai sa nu mai credem, hai sa ne informam.
eu nu cred, eu stiu. contrazicerile nu au sens, cand informatiile sunt foarte accesibile.
nu vreau sa ma "intind" si voi vi foarte scurt.
AC raceste, asta o face tot timpul, indiferent de temp exterioara. exista totusi modele care nu pornesc sub o temperatura exterioara. dar majoritatrea pornesc si la -35, si chiar mai efective cu cat temperatura e mai scazuta.
acum, problema voastra. daca ai 0 grade afara, si tu setezi 15 in masina, si pornesti si AC. ce omiteti voi este ca sunt sepatare radioatoarele de AC si cel de caldura., de fapt vaporizatorul AC si caloriferul. fluxul de aer (0 grade) trece prin vaporizator in prima vaza si imediat dupa, in 10 cm inra in calorifer. deci este racit in prima faza si uscat, si apoi incalzit la 15. intervine aici termostatul AC care limiteaza temperatura minima a aerului care iese din vaporizator. nu cunosc valoarea la care e setat, dar presupun ca este peste 0 grade.
ps. de ce e la ICE postul asta? 😂
- NATS
- **
- 203 mesaje
- din 02 Mai 2006
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
NATS
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2006
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
climatizare automata e cea la care setezi o anumita temperatura in habitaclu (de obicei pe un ecran cu ajutorul a cateva butoane) si o dracovenie acolo face sa mentina acea temperatura indiferent ca bate soarele in masina, ploua, etc.
o variatiune mai interesanta la cea automata ar fi cea "bizonica" cu doua zone de temperatura stanga/dreapta
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat