Ok, am tot sapat pe forum in speranta ca voi gasi un raspuns clar la problema aceasta arzatoare, insa nu exista ceva foarte clar referitor la aceasta problema si tocmai de aceea am deschis acest subiect. Sunt convins ca nu sunt singurul care ar vrea sa afle exact cum stau lucrurile.
Ideea acestui subiect a plecat de la o polemica pe care am avut-o cu remusnrs in cursul zilei de azi, de la masa, asha ca va rog sa nu ne injurati.
O sa incep eu, prin a-mi da cu parerea despre acest procedeu.
In primul rand, din start vreau sa mentionez ca nu exista nici o diferenta in principiu de baza intre AC si climatronic.
AC-ul, are la baza un principiu relativ simplu, care consta dintr-un compresor, un rezervor de gaz ( freon ), vaporizator si multe conducte.Cum lucreaza el ... compresorul, este de obicei electric, ceea ce inseamna ca ar fi nevoie de un alternator mult mai puternic, care sa faca fatza unui consum mare de energie electrica, dar exista si modele care lucreaza direct din axa cu came a motorului, ceea ce inseamna ca merge tot timpu'
![Shocked](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
buun ... ce rol are acest compresor ? acesta practic comprima gazul intr-un cilindru, care pe baza presiunii care se creeaza, circula prin conducte pana in radiatorul de AC, care de obicei este montat undeva pe langa radiatorul motorului, cu sau fara, ventilator dedicat, pentru "racire". In aceasta faza, gazul racit se tranforma in lichid, care este transportat mai departe intr-un alt radiator, peste care se sufla aerul cald de afara unde este racit, si introdus in interior. (nu ma injurati, este doar o parere ... cel de casa are acest principiu, deci ar fi normal sa fie cam la fel) Polemica dintre mine si remusnrs, consta in diferenta de opinie referitor la acest principiu. Eu consider ca atunci cand ii dai drumu, el ar trebui sa plece, indiferent de condiile climaterice din exterior, el considerand ca nu porneste decat daca este peste o anumita temperatura in exterior. Temperatura minima pe care o poate scoate un AC, este sa zicem de 15*C. In conditiile astea, eu consider ca daca in exterior ai 0*C, si pornesti AC-ul pe 15, acesta ar trebui sa faca tot posibilul sa-ti incalzeasca aerul la 15* , tinand cont de faptul ca in radiatorul de AC din bord, schimbul de caldura ar trebui facut, catre 15*c. Care este adevarul ? Iarna, daca ti se aburesc geamurile, pornesti AC-ul si se dezaburesc vazand cu ochii. Deci este clar ca porneste compresorul, si face ceva, din moment ce dezumidifica atmosfera din interiorul masinii.
Astept cu nerabdare niste raspunsuri ...