Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • piktor

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Omega 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Vreau sa cumpar o Omega din '95, 2.5 TD. cu motorul de BMW. Am vazut masina este impecabila la prima vedere, am facut toate testele pe care le cunosc eu, nu scoate fum sub nici o forma, nici la pornire, nici turata, trage de rupe, nu face decat un zgomot finut ca un fasait, se comporta excelent. Este adusa recent din Germania si are 275000 de Km. Unul din testele mele (de amator) a fost sa scot capacul de la ulei (pe unde se schimba uleiul) si......surpriza! Arunca ulei foarte mult, stropeste peste tot motorul, gaze nu scoate, pe la joja nu arunca ulei si nici gaze. Ce sa fie oare? Sa imi fac probleme? sau sa iau masina linistit?!
Daca se poate un raspuns rapid din partea unui cunoscator sau cel putin cineva care are un motor la fel sa imi spuna daca are aceeasi surpriza cand deschide capacul...si este normal?
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
compresie in baie face atunci cand iti arunca ulei pe la joja. pe la capac iti arunca uleiul care iti unge rampa si, din cate stiu eu, e perfect normal.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Asa este. Scaparea compresiei in baie se verifica la joja, nu la dopul de umplere ulei.
  • stefanLCS

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 2.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
si eu am facut odata chestia asta cu capacu de la ulei la masina mea si tot asa ma umplut de ulei Laughing
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
sub capacul ala se afla axa cu came... care se invarte... si normal ca arunca ulei in toate partile
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
E normal sa-ti arunce ulei pe la capacul de umplere cu ulei. Pb era daca arunca pe la joja.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa vezi ceva mai sugestiv, desfa-i admisia si uite-te pe traseu, uita-te si la clapeta si acolo daca o sa gasesti ulei imbacsit la greu sau curatenie prea mare tb. sa iti faci probleme...
  • vali-tgm

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
E normal sa arunce stropi de ulei pe la capacul de ulei in timp ce motorul e pornit, daca se deschide capacul ? Dar daca arunca stropi de ulei pe la joja de ulei daca e scoasa cu motorul pornit ?
La treaba cu capacul de ulei scuipa la motorul meu... Y20DTH... la cea cu joja de ulei la un prieten cu o skoda TDI. Sunt normale aceste chestii ? Daca nu sunt normale... ce rezulta ?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cre ca sunt pe duca ambele motoare..pe romaneste, scapa compresia in baia de ulei...normal ar fi sa se simta la mana ca o vibratie..adica trage si sufla cu o frecventa ff mare.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
E normal sa arunce stropi de ulei pe la capacul de ulei in timp ce motorul e pornit, daca se deschide capacul.Sub acel capac daca te uiti bine vezi axa (axele) cu came, care se invart si centrifugal arunca picaturi de ulei.
Dar daca arunca stropi de ulei pe la joja de ulei, daca e scoasa, cu motorul pornit, motorul scapa compresia in baia de ulei (adica segmentii varza sau "date fantele pe linie"). In cazul cel mai grav, presiunea gazelor imping joja in sus, cand joja e pusa la locul ei. Motorul poate fi in cel mai bun caz segmentat. Asta se vede dupa desfacere.
  • vali-tgm

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ca la acest prieten a inceput sa arunce pe joja de la ulei stropi de ulei daca este deschisa cat motorul e pornit. La mine nu arunca pe acolo doar pe la busonul de ulei...sa inteleg ca aia e normal. Pfuu... ma gandeam ca si eu am probleme.
  • aure.2005

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2006

  • Mesaj Privat
sal. am observat la mine ca scapa gaze pe la joja de ulei. ce se poate face. segmentare noua ?
  • c959762

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Comentariile si reactiile la tema ,,scapa compresie in baie" nu sunt suficient de lamurite.
Doresc sa-mi spun si eu parerea mea privind starea tehnica a motorului prin metode ,,mecanicesti" la prima vedere.
Cel mai bine se masoara compresia motorului cu un compresmetru montat pe rand la fiecare cilindru.Daca compresia trece de 9 bari se pare ca ar fi motorul ok. Daca sunt diferente de compresie intre pistoane nu este bine.La acel cilindru sau piston exista o problema(uzura mai mare, blocari de segmenti...etc).
Revenind la expresia ,,scapa compresia in baie" propun continuarea .
1. CE INSEAMNA SCAPA COMPRESIE IN BAIE"?
Explicatia este urmatoarea, etansarea intre piston si cilindru se face prin intermediul segmentilor, care odata cu uzura in timp incep sa nu mai etanseze perfect prin apasarea pe cilindru, fanta segmentului se mareste putin, compresia scade usor la sfarsitul compresiei, iar o parte a gazelor dupa exlozia amestecului carburant (presiunea dupa explozie sau autoaprindere-motorina fiind foarte mare) vor scapa pe langa piston si segmenti in baia motorului.Gazele urca in zona superioara a capacului culbutori, si bineinteles se creeaza o mica presiune in carter. Aceste gaze sunt recirculate ( si din cauze de reducere a poluarii) deoarece contin vapori de carburant si sunt introduse prin furtun in galeria de admisie. Unii soferi rezolva problema pentru a nu aparea rateuri in baie prin scoaterea furtunului in atmosfera, sub motor, si se reduce riscul unei detonatii nedorite in carterul motorului.
In acelasi timp,cand exista uzura a motorului, segmentul raclor nu mai rade bine pelicula de ulei de pe camasa cilindrului si aceasta este dusa la deplasarea pistonului in sus (fenomenul de pompaj) si la urmatoarea cursa este ars in motor, atunci motorul consuma ulei.
2. CUM VEDEM DACA SCAPA COMPRESIA IN BAIE?
Scoatem busonul capacului culbutori si vedem ce cantitate de gaze ies .
Daca este o usoara ,,palpaire" este in regula.Daca lasam busonul neprins in capac acesta nu trebuie sa fie saltat in sus cu putere.
Daca ies gaze si salta busonul, inseamna ca motorul este in inceput de uzura.
Daca iese joja , deja putem spune ca este un motor foarte uzat sau cu probleme la unul din cilindri sau piston.
3.INSEAMNA SIGUR CA MOTORUL ESTE UZAT?
Nu inseamna sigur, ar putea fi ceva in neregula la unul din pistoane sau camasi. De aceea prima constatare se face cu compresmetrul.
Alte cauze in afara uzurii normale a intregului set motor ar fi, segmenti blocati pe canale, un riz pe cilindrul motor, o problema la unul din pistoane.
  • ciprian1982

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 1994 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2010

  • Mesaj Privat
se scurge uleiu de pe joja cand o scot de parca ar fi apa ce sa fac astept pareri
  • INastase

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2018

  • Mesaj Privat
Am si ieu o problemã cu un ford galaxy îmi scapã presiune pela joja uni mio zis ca sarputea fie ghiloasa fisurata ce pãrere aveți
  • CIoan106

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Am si eu o mare problemã, mentionez ca detin un astra g caravana, 1.7 motor isuzu am ajuns la service ca nu se alimenta. Am gãsit pb sonda skill ( regulatorul de presiune) am cumpãrat pompa cu totul, au pus ingineri distribuția, a pornit o datã si a doua oarã sa blocat motorul, 2 supape rupte, un luat în distrusã camera de ardere, le-am schimbat , chiulasa, pistonul nr 4, nici nu am plecat din service ca deja mia crescut nivelul de ulei, imi baga motorina, au schimbat uleiul a doua oarã din banii lor, tot asa am facut vreo 7 schimburi si acum am mai depistat un injecție, și a început sã dea ulei si pe la joia, daca scot butonul de la ulei da niste aburi spui ca e locomotiva pe aburi. Si creste nivelul de ulei ce poate sa fie, daca poate cineva cu o parere o idee, ca ma mâncat masina asta.
  • ciprinell_bossu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Sports Tourer 2011 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut dețin un astra g 1.4 16v si am urmatoarele probleme lipsa scânteie pe pistolul 3-4 schimbate buji si bobina problema este ca imi merge in 3.4 si tremura foarte rau bujiile sunt afumate am curãțat si injectosrele dar degeaba.am fãcut si testul de compresie pe cilindri nu am presiune deloc când se încãlzește motorul merge mai bine daca aveti ceva sfaturi sa imi ziceți?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
CIoan106 a scris:Am si eu o mare problemã, mentionez ca detin un astra g caravana, 1.7 motor isuzu am ajuns la service ca nu se alimenta. Am gãsit pb sonda skill ( regulatorul de presiune) am cumpãrat pompa cu totul, au pus ingineri distribuția, a pornit o datã si a doua oarã sa blocat motorul, 2 supape rupte, un luat în distrusã camera de ardere, le-am schimbat , chiulasa, pistonul nr 4, nici nu am plecat din service ca deja mia crescut nivelul de ulei, imi baga motorina, au schimbat uleiul a doua oarã din banii lor, tot asa am facut vreo 7 schimburi si acum am mai depistat un injecție, și a început sã dea ulei si pe la joia, daca scot butonul de la ulei da niste aburi spui ca e locomotiva pe aburi. Si creste nivelul de ulei ce poate sa fie, daca poate cineva cu o parere o idee, ca ma mâncat masina asta.

Schimba service-ul. Ia-ti toate actele de la reparatiile facuite si contacteaza un mediator, sa-ti recuperezi banii aruncati degeaba...sau avocat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR