piktor
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2007
- Mesaj Privat
Vreau sa cumpar o Omega din '95, 2.5 TD. cu motorul de BMW. Am vazut masina este impecabila la prima vedere, am facut toate testele pe care le cunosc eu, nu scoate fum sub nici o forma, nici la pornire, nici turata, trage de rupe, nu face decat un zgomot finut ca un fasait, se comporta excelent. Este adusa recent din Germania si are 275000 de Km. Unul din testele mele (de amator) a fost sa scot capacul de la ulei (pe unde se schimba uleiul) si......surpriza! Arunca ulei foarte mult, stropeste peste tot motorul, gaze nu scoate, pe la joja nu arunca ulei si nici gaze. Ce sa fie oare? Sa imi fac probleme? sau sa iau masina linistit?!
Daca se poate un raspuns rapid din partea unui cunoscator sau cel putin cineva care are un motor la fel sa imi spuna daca are aceeasi surpriza cand deschide capacul...si este normal?
Daca se poate un raspuns rapid din partea unui cunoscator sau cel putin cineva care are un motor la fel sa imi spuna daca are aceeasi surpriza cand deschide capacul...si este normal?
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
stefanLCS
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 2.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
vali-tgm
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
E normal sa arunce stropi de ulei pe la capacul de ulei in timp ce motorul e pornit, daca se deschide capacul ? Dar daca arunca stropi de ulei pe la joja de ulei daca e scoasa cu motorul pornit ?
La treaba cu capacul de ulei scuipa la motorul meu... Y20DTH... la cea cu joja de ulei la un prieten cu o skoda TDI. Sunt normale aceste chestii ? Daca nu sunt normale... ce rezulta ?
La treaba cu capacul de ulei scuipa la motorul meu... Y20DTH... la cea cu joja de ulei la un prieten cu o skoda TDI. Sunt normale aceste chestii ? Daca nu sunt normale... ce rezulta ?
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
E normal sa arunce stropi de ulei pe la capacul de ulei in timp ce motorul e pornit, daca se deschide capacul.Sub acel capac daca te uiti bine vezi axa (axele) cu came, care se invart si centrifugal arunca picaturi de ulei.
Dar daca arunca stropi de ulei pe la joja de ulei, daca e scoasa, cu motorul pornit, motorul scapa compresia in baia de ulei (adica segmentii varza sau "date fantele pe linie"). In cazul cel mai grav, presiunea gazelor imping joja in sus, cand joja e pusa la locul ei. Motorul poate fi in cel mai bun caz segmentat. Asta se vede dupa desfacere.
Dar daca arunca stropi de ulei pe la joja de ulei, daca e scoasa, cu motorul pornit, motorul scapa compresia in baia de ulei (adica segmentii varza sau "date fantele pe linie"). In cazul cel mai grav, presiunea gazelor imping joja in sus, cand joja e pusa la locul ei. Motorul poate fi in cel mai bun caz segmentat. Asta se vede dupa desfacere.
vali-tgm
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
- aure.2005
- **
- 103 mesaje
- din 15 Jan 2006
- Vectra 1995 X20XEV
- Timisoara
aure.2005
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2006
- Mesaj Privat
c959762
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2008
- Mesaj Privat
Comentariile si reactiile la tema ,,scapa compresie in baie" nu sunt suficient de lamurite.
Doresc sa-mi spun si eu parerea mea privind starea tehnica a motorului prin metode ,,mecanicesti" la prima vedere.
Cel mai bine se masoara compresia motorului cu un compresmetru montat pe rand la fiecare cilindru.Daca compresia trece de 9 bari se pare ca ar fi motorul ok. Daca sunt diferente de compresie intre pistoane nu este bine.La acel cilindru sau piston exista o problema(uzura mai mare, blocari de segmenti...etc).
Revenind la expresia ,,scapa compresia in baie" propun continuarea .
1. CE INSEAMNA SCAPA COMPRESIE IN BAIE"?
Explicatia este urmatoarea, etansarea intre piston si cilindru se face prin intermediul segmentilor, care odata cu uzura in timp incep sa nu mai etanseze perfect prin apasarea pe cilindru, fanta segmentului se mareste putin, compresia scade usor la sfarsitul compresiei, iar o parte a gazelor dupa exlozia amestecului carburant (presiunea dupa explozie sau autoaprindere-motorina fiind foarte mare) vor scapa pe langa piston si segmenti in baia motorului.Gazele urca in zona superioara a capacului culbutori, si bineinteles se creeaza o mica presiune in carter. Aceste gaze sunt recirculate ( si din cauze de reducere a poluarii) deoarece contin vapori de carburant si sunt introduse prin furtun in galeria de admisie. Unii soferi rezolva problema pentru a nu aparea rateuri in baie prin scoaterea furtunului in atmosfera, sub motor, si se reduce riscul unei detonatii nedorite in carterul motorului.
In acelasi timp,cand exista uzura a motorului, segmentul raclor nu mai rade bine pelicula de ulei de pe camasa cilindrului si aceasta este dusa la deplasarea pistonului in sus (fenomenul de pompaj) si la urmatoarea cursa este ars in motor, atunci motorul consuma ulei.
2. CUM VEDEM DACA SCAPA COMPRESIA IN BAIE?
Scoatem busonul capacului culbutori si vedem ce cantitate de gaze ies .
Daca este o usoara ,,palpaire" este in regula.Daca lasam busonul neprins in capac acesta nu trebuie sa fie saltat in sus cu putere.
Daca ies gaze si salta busonul, inseamna ca motorul este in inceput de uzura.
Daca iese joja , deja putem spune ca este un motor foarte uzat sau cu probleme la unul din cilindri sau piston.
3.INSEAMNA SIGUR CA MOTORUL ESTE UZAT?
Nu inseamna sigur, ar putea fi ceva in neregula la unul din pistoane sau camasi. De aceea prima constatare se face cu compresmetrul.
Alte cauze in afara uzurii normale a intregului set motor ar fi, segmenti blocati pe canale, un riz pe cilindrul motor, o problema la unul din pistoane.
Doresc sa-mi spun si eu parerea mea privind starea tehnica a motorului prin metode ,,mecanicesti" la prima vedere.
Cel mai bine se masoara compresia motorului cu un compresmetru montat pe rand la fiecare cilindru.Daca compresia trece de 9 bari se pare ca ar fi motorul ok. Daca sunt diferente de compresie intre pistoane nu este bine.La acel cilindru sau piston exista o problema(uzura mai mare, blocari de segmenti...etc).
Revenind la expresia ,,scapa compresia in baie" propun continuarea .
1. CE INSEAMNA SCAPA COMPRESIE IN BAIE"?
Explicatia este urmatoarea, etansarea intre piston si cilindru se face prin intermediul segmentilor, care odata cu uzura in timp incep sa nu mai etanseze perfect prin apasarea pe cilindru, fanta segmentului se mareste putin, compresia scade usor la sfarsitul compresiei, iar o parte a gazelor dupa exlozia amestecului carburant (presiunea dupa explozie sau autoaprindere-motorina fiind foarte mare) vor scapa pe langa piston si segmenti in baia motorului.Gazele urca in zona superioara a capacului culbutori, si bineinteles se creeaza o mica presiune in carter. Aceste gaze sunt recirculate ( si din cauze de reducere a poluarii) deoarece contin vapori de carburant si sunt introduse prin furtun in galeria de admisie. Unii soferi rezolva problema pentru a nu aparea rateuri in baie prin scoaterea furtunului in atmosfera, sub motor, si se reduce riscul unei detonatii nedorite in carterul motorului.
In acelasi timp,cand exista uzura a motorului, segmentul raclor nu mai rade bine pelicula de ulei de pe camasa cilindrului si aceasta este dusa la deplasarea pistonului in sus (fenomenul de pompaj) si la urmatoarea cursa este ars in motor, atunci motorul consuma ulei.
2. CUM VEDEM DACA SCAPA COMPRESIA IN BAIE?
Scoatem busonul capacului culbutori si vedem ce cantitate de gaze ies .
Daca este o usoara ,,palpaire" este in regula.Daca lasam busonul neprins in capac acesta nu trebuie sa fie saltat in sus cu putere.
Daca ies gaze si salta busonul, inseamna ca motorul este in inceput de uzura.
Daca iese joja , deja putem spune ca este un motor foarte uzat sau cu probleme la unul din cilindri sau piston.
3.INSEAMNA SIGUR CA MOTORUL ESTE UZAT?
Nu inseamna sigur, ar putea fi ceva in neregula la unul din pistoane sau camasi. De aceea prima constatare se face cu compresmetrul.
Alte cauze in afara uzurii normale a intregului set motor ar fi, segmenti blocati pe canale, un riz pe cilindrul motor, o problema la unul din pistoane.
- ciprian1982
- **
- 50 mesaje
- din 12 Jul 2010
- Corsa 1994 x12sz
- Arges
ciprian1982
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 1994 x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2010
- Mesaj Privat
INastase
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2018
- Mesaj Privat
CIoan106
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2019
- Mesaj Privat
Am si eu o mare problemã, mentionez ca detin un astra g caravana, 1.7 motor isuzu am ajuns la service ca nu se alimenta. Am gãsit pb sonda skill ( regulatorul de presiune) am cumpãrat pompa cu totul, au pus ingineri distribuția, a pornit o datã si a doua oarã sa blocat motorul, 2 supape rupte, un luat în distrusã camera de ardere, le-am schimbat , chiulasa, pistonul nr 4, nici nu am plecat din service ca deja mia crescut nivelul de ulei, imi baga motorina, au schimbat uleiul a doua oarã din banii lor, tot asa am facut vreo 7 schimburi si acum am mai depistat un injecție, și a început sã dea ulei si pe la joia, daca scot butonul de la ulei da niste aburi spui ca e locomotiva pe aburi. Si creste nivelul de ulei ce poate sa fie, daca poate cineva cu o parere o idee, ca ma mâncat masina asta.
- ciprinell_bossu
- *
- 16 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra Sports Tourer 2011 1.7 cdti
- Prahova
ciprinell_bossu
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra Sports Tourer 2011 1.7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut dețin un astra g 1.4 16v si am urmatoarele probleme lipsa scânteie pe pistolul 3-4 schimbate buji si bobina problema este ca imi merge in 3.4 si tremura foarte rau bujiile sunt afumate am curãțat si injectosrele dar degeaba.am fãcut si testul de compresie pe cilindri nu am presiune deloc când se încãlzește motorul merge mai bine daca aveti ceva sfaturi sa imi ziceți?
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
CIoan106 a scris:Am si eu o mare problemã, mentionez ca detin un astra g caravana, 1.7 motor isuzu am ajuns la service ca nu se alimenta. Am gãsit pb sonda skill ( regulatorul de presiune) am cumpãrat pompa cu totul, au pus ingineri distribuția, a pornit o datã si a doua oarã sa blocat motorul, 2 supape rupte, un luat în distrusã camera de ardere, le-am schimbat , chiulasa, pistonul nr 4, nici nu am plecat din service ca deja mia crescut nivelul de ulei, imi baga motorina, au schimbat uleiul a doua oarã din banii lor, tot asa am facut vreo 7 schimburi si acum am mai depistat un injecție, și a început sã dea ulei si pe la joia, daca scot butonul de la ulei da niste aburi spui ca e locomotiva pe aburi. Si creste nivelul de ulei ce poate sa fie, daca poate cineva cu o parere o idee, ca ma mâncat masina asta.
Schimba service-ul. Ia-ti toate actele de la reparatiile facuite si contacteaza un mediator, sa-ti recuperezi banii aruncati degeaba...sau avocat.