Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Din cate vad eu nu mai e un topic despre asta. Eu am o Agila din 2000 cu 2 airbag-uri si am deschis acest topic pentru ca as vrea sa dau scaunele jos (sa spal tapiteria) si sa scot mochetele sa le spal. Intrebarea e daca exista vreun pericol (sunt ceva senzori pt airbag sau centuri pe sub scaune pe care sa i deranjez la demontare, nu de alta dar nu as vrea sa imi sara airbag-urile in fata sau sa stric centurile sau altele) sau vreo ordine sau metodica la demontare.
Va multumesc.
Skip ads

  • timonea vasile

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum o fi la a ta din 2000. Dar la a mea din 2002, sub ambele scaune din fata se afla cate un furtunas cu cabluri care duc spre laterala spatarului unde se afla airbagul. Probabil, la acele cabluri ar trbui sa ai grija cum le deconectezi ca sa poti lua scaunul jos.
Inainte de a te apuca de demontat mai asteapta cateva pareri mai avizate. Poate avem vreun membru care a efectuat o operatiune asemanatoare!
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
sunt si eu interesat de procedura , la airbaguri nu faci decit sa le deconectezi de sub scaune din cite stiu eu dar eu am astra
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Eu am doar 2 airbag-uri frontale (in bord si volan), nu am si in scaune. Chestia e ca in fata, intre scaune, sub frana de mana este o cutiuta cu fire la ea si nu stiu ce e cu ea, care ar trebui desfacuta daca dau mocheta jos de pe masina (sa o spal).
Intrebarea mea era daca pot sa desfac orice fire de pe acolo fara probleme (bineinteles cu bateria data jos de pe masina).
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@therealovy77 acolo ai unitatea centrala control airbaguri. Deconectezi bateria, astepti 1-2 min sa se descarce condensatorii din electronica masinii apoi scoti cupla si pe urma cu atentie modulul. Trebuie sa fii atent la cupla sa nu se ude sau sa intre mizerie. Reinstalezi in ordine inversa. Dupa conectarea bateriei stii ce ai de facut s-a mai spus. La punerea contactului, inainte de pornire, becul de airbag clipeste si daca nu a intervenit nimic, se stinge dupa 4 sec. Modulul nu se reprogrameaza in acest caz deci poti lucra, cu atentie. Iti atasez din TIS unde specifica clar acest lucru.




Atentie! Este extrem de important sa se astepte descarcarea condensatorilor dupa deconectarea bateriei. Acesti condensatori, in cazul modulelor SRS, au rol determinant in declansarea airbagurilor in caz de deconectare brusca a tensiunii bateriei in caz de impact. Tensiunea ramasa pe condensatori este suficienta pentru declansare. De aceea nu se umbla la modul sub tensiune si nu se masoara nimic pe el alimentat si cuplat. Pozitia de ohmmetru a multimetrului sau domeniu mic de tensiune, este periculoasa si poate duce la declansare neasteptata. Oricum la tine nu e cazul. Se deconecteaza intai borna minus a bateriei si apoi borna plus. Conectarea in ordine inversa, adica, intai plus si apoi minus. Atentie si succes.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Very Happy Multumesc mult, asa o sa procedez.
  • franco_polcom

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
doresc sa dau volanul jos.
cum se demonteaza aibergul, daca este usor sau exista probleme la demontare si ce trebuie sa respect la montare.
operatiunea este obligatorie ca am observat sa imi sunt rupte firele la clanson si tot odata aibergul la volan sigur nu merge , becul imi este aprins.
cind am achizitionat auto agila cred ca mi sa umblat la directie.
asta ar fi o problema, multumesc.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Vezi ca in spatele volanului ai 2 gaurele,in care vei gasi suruburile de fixare a air-bag-ului.Cu o cheie torx de 27 sau 30 le desfaci pe rand,dupa care scoti usor air-bag ul.Acesta mai are o mufa in spate,cu o siguranta de plastic in mijloc.Scoti cu o surubelnita siguranta din centrul mufei,care de obicei are alta culoare decat mufa,dupa care o scoti si pe aceasta.
  • dana_dnz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2000 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Beculetul pentru airbag ramane aprins,sie careva posibile cauze?
  • Cosmopolitu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2006 Z19 DTH-1910-110
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2008

  • Mesaj Privat
In urma unui accident daca mi-au sarit airbagurile de la sofer si pasager dreapta, pentru montare imi mai trebuie si altceva inafara de airbaguri am auzit ca cica se ard niste calculatoare sau ceva de genul este adevarat, astept un raspuns
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 288
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
unitatea centrala control airbaguri - se vorbeste mai sus despre ea
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se poate reprograma. Aici vorbim de Agila, data viitoare vezi unde postezi.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 288
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
De curiozitate la ce pret se reprogrameaza?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
50-100euro
  • coss31

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Opcom-ul raporteaza coduri de eroare la sectiunea AIRBAG.
Posibile cauze si eventual cum s-ar inlatura/remedia?

OP-COM - KW2000 Communication Window> 2001|Agila|Body|Airbag

Keyword #1: 6B
Keyword #2: 8F

Normal timing parameter set.


Negative answer to service 0x14
The reason is: 0x10
generalReject



Total number of fault codes: 7

B1021 - Driver Airbag Squib Circuit High Resistance
(00) - Present

B1015 - Passenger Airbag Squib Circuit High Resistance
(00) - Present

B1041 - Driver Pretensioner Circuit High Resistance
(00) - Present

B1045 - Passenger Pretensioner Circuit High Resistance
(00) - Present

B1061 - Telltale (Check Light) Circuit
(00) - Present

Multumesc pentru informatiile expuse, sunt de putin timp pe acest forum dar am gasit informatii utile si la obiect cu ajutorul carora se pot rezolva multe dintre probleme ce pot apare, cu bani putini si acest lucru nu este de neglijat Smile
Am intrat de curand in posesia unei Agilute 1.0 2001 adusa din Germania.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masina pare sa fi fost pocnita, vazi daca mai ai airbag si pretensionate. Abia dupa montarea lor macar partiala si manarit restul poti face o rescriere de SRS, evident nu cu op-com.
  • coss31

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, ma apuc de cotrobait "cu grija" si revin cu detalii.
  • coss31

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am inlocuit airbagurile, volan si pasager insa nu le-am conectat la untiatea SRS. De asemeneni vreau sa schimb centura de siguranta dreapta fata, mecanismul de retractare al acesteia este defect, chestie incomoda, centura nu se retrage. Am piesa de schimb din dezmembrari.
Ce nu imi este clar, vad ca noua centura are pe ansamblul retractor o cupla de culoare verde asemnatoare cu cea de la AIRBAG, cu doi pini gold plated. Are ideie cineva, care este scopul respectivului conector?.... si daca poate fi montata cu unitatea SRS in modul "POWERED" sau trebuie sa urmez produra descrisa mai sus, ca si cazul AIRBAGurilor.

PS: Dane, se confirma afirmatia ta de mai sus, airbagurile erau facute "poc"....si manarite capacele ...ca sa nu se vada, din fericire masina este ok, a apartinut unei femei a carei gafa a fost mica...din cat ar fi posibil pe scara valorica.
  • coss31

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am rezolvat complet problema aibagurilor si pretensionatelor, inlocuit toate cele 4 elemente (2xairbag + 2pretensionate) in cazul meu.
Cat despre unitatea de airbag, m-a ajutat un bun prieten, ea nu se reprogrameaza propriu-zis, trebuie de fapt stearsa o anumita parte a memoriei sale.
Procesorul acestei unitati, stocheaza in memoria sa, in momentul impactului informatii despre parametrii de impact. Partea afurisita este ca memoria nevolatila a procesorului (ATENTIE, NU SE STERGE MEMORIA COMPLET, el are nevoie de datele puse de fabrica pentru a declansa aribagurile in caz de impact) este in interiorul acestuia si deci nu poate fi stearsa decat prin conectarea directa la procesor(cel putin noi asa am reusit)...TX RX CLOCK + gnd iar un alt aspect este ca procesorul nu are cod in clar, are cod intern de fabrica, ceea ce face dificila identificarea sa. Cum spuneam, curat imputita treaba. Una peste alta, cu toate elementele schimbate si conectate, airbaguri si pretensionate, becul (telltail) de la AIRBAG, clipeste si se stinge asa cum trebuie iar OPCOMUL nu mai citeste nici o eroare.
Cat despre alimentarea unitatii AIRBAG, se realizeaza cand se aprind martorii din bord, pozitia cheii de contact inainte de pornirea motorului (+12V pe pinul 5 a cuplei galbene de sub schimbatorul de viteza, tensiune ce ajunge intr-un integrat sursa dedicat, care fabrica toate tensiunile interne necesare componentelor unitatii airbag.) si nu are nici o legatura cu saltul de tensiune de la 12 la 14Vcc in sistem cand alternatorul intra in functie.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Agila 1.2, 2002. Martor airbag clipeste pana pornesc motorul (contact pus), se stinge 2 sec si ramane aprins tot timpul functionarii motorului. La tester a aparut mesajul de inlocuire a unitatii de control a airbagurilor, nu coduri de eroare, nu alte alea, nici o posibilitate de resetare, depanare. Ce naiba sa fi patit calculatorul acela al airbagurilor? S-o mai repara?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR