- therealovy77
- OP
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Din cate vad eu nu mai e un topic despre asta. Eu am o Agila din 2000 cu 2 airbag-uri si am deschis acest topic pentru ca as vrea sa dau scaunele jos (sa spal tapiteria) si sa scot mochetele sa le spal. Intrebarea e daca exista vreun pericol (sunt ceva senzori pt airbag sau centuri pe sub scaune pe care sa i deranjez la demontare, nu de alta dar nu as vrea sa imi sara airbag-urile in fata sau sa stric centurile sau altele) sau vreo ordine sau metodica la demontare.
Va multumesc.
Va multumesc.
- timonea vasile
- **
- 73 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Agila 2002 z10xe
- Alba
timonea vasile
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Nu stiu cum o fi la a ta din 2000. Dar la a mea din 2002, sub ambele scaune din fata se afla cate un furtunas cu cabluri care duc spre laterala spatarului unde se afla airbagul. Probabil, la acele cabluri ar trbui sa ai grija cum le deconectezi ca sa poti lua scaunul jos.
Inainte de a te apuca de demontat mai asteapta cateva pareri mai avizate. Poate avem vreun membru care a efectuat o operatiune asemanatoare!
Inainte de a te apuca de demontat mai asteapta cateva pareri mai avizate. Poate avem vreun membru care a efectuat o operatiune asemanatoare!
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- therealovy77
- OP
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Eu am doar 2 airbag-uri frontale (in bord si volan), nu am si in scaune. Chestia e ca in fata, intre scaune, sub frana de mana este o cutiuta cu fire la ea si nu stiu ce e cu ea, care ar trebui desfacuta daca dau mocheta jos de pe masina (sa o spal).
Intrebarea mea era daca pot sa desfac orice fire de pe acolo fara probleme (bineinteles cu bateria data jos de pe masina).
Intrebarea mea era daca pot sa desfac orice fire de pe acolo fara probleme (bineinteles cu bateria data jos de pe masina).
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@therealovy77 acolo ai unitatea centrala control airbaguri. Deconectezi bateria, astepti 1-2 min sa se descarce condensatorii din electronica masinii apoi scoti cupla si pe urma cu atentie modulul. Trebuie sa fii atent la cupla sa nu se ude sau sa intre mizerie. Reinstalezi in ordine inversa. Dupa conectarea bateriei stii ce ai de facut s-a mai spus. La punerea contactului, inainte de pornire, becul de airbag clipeste si daca nu a intervenit nimic, se stinge dupa 4 sec. Modulul nu se reprogrameaza in acest caz deci poti lucra, cu atentie. Iti atasez din TIS unde specifica clar acest lucru.
Atentie! Este extrem de important sa se astepte descarcarea condensatorilor dupa deconectarea bateriei. Acesti condensatori, in cazul modulelor SRS, au rol determinant in declansarea airbagurilor in caz de deconectare brusca a tensiunii bateriei in caz de impact. Tensiunea ramasa pe condensatori este suficienta pentru declansare. De aceea nu se umbla la modul sub tensiune si nu se masoara nimic pe el alimentat si cuplat. Pozitia de ohmmetru a multimetrului sau domeniu mic de tensiune, este periculoasa si poate duce la declansare neasteptata. Oricum la tine nu e cazul. Se deconecteaza intai borna minus a bateriei si apoi borna plus. Conectarea in ordine inversa, adica, intai plus si apoi minus. Atentie si succes.
Atentie! Este extrem de important sa se astepte descarcarea condensatorilor dupa deconectarea bateriei. Acesti condensatori, in cazul modulelor SRS, au rol determinant in declansarea airbagurilor in caz de deconectare brusca a tensiunii bateriei in caz de impact. Tensiunea ramasa pe condensatori este suficienta pentru declansare. De aceea nu se umbla la modul sub tensiune si nu se masoara nimic pe el alimentat si cuplat. Pozitia de ohmmetru a multimetrului sau domeniu mic de tensiune, este periculoasa si poate duce la declansare neasteptata. Oricum la tine nu e cazul. Se deconecteaza intai borna minus a bateriei si apoi borna plus. Conectarea in ordine inversa, adica, intai plus si apoi minus. Atentie si succes.
- therealovy77
- OP
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
- franco_polcom
- *
- 17 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Agila 2001
- Bacau
franco_polcom
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
doresc sa dau volanul jos.
cum se demonteaza aibergul, daca este usor sau exista probleme la demontare si ce trebuie sa respect la montare.
operatiunea este obligatorie ca am observat sa imi sunt rupte firele la clanson si tot odata aibergul la volan sigur nu merge , becul imi este aprins.
cind am achizitionat auto agila cred ca mi sa umblat la directie.
asta ar fi o problema, multumesc.
cum se demonteaza aibergul, daca este usor sau exista probleme la demontare si ce trebuie sa respect la montare.
operatiunea este obligatorie ca am observat sa imi sunt rupte firele la clanson si tot odata aibergul la volan sigur nu merge , becul imi este aprins.
cind am achizitionat auto agila cred ca mi sa umblat la directie.
asta ar fi o problema, multumesc.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Vezi ca in spatele volanului ai 2 gaurele,in care vei gasi suruburile de fixare a air-bag-ului.Cu o cheie torx de 27 sau 30 le desfaci pe rand,dupa care scoti usor air-bag ul.Acesta mai are o mufa in spate,cu o siguranta de plastic in mijloc.Scoti cu o surubelnita siguranta din centrul mufei,care de obicei are alta culoare decat mufa,dupa care o scoti si pe aceasta.
dana_dnz
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2000 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Cosmopolitu
- *
- 11 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19 DTH-1910-110
- Vaslui
Cosmopolitu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 2006 Z19 DTH-1910-110
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 288 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 288
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 288 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 288
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
coss31
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2012
- Mesaj Privat
Opcom-ul raporteaza coduri de eroare la sectiunea AIRBAG.
Posibile cauze si eventual cum s-ar inlatura/remedia?
OP-COM - KW2000 Communication Window> 2001|Agila|Body|Airbag
Keyword #1: 6B
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
Negative answer to service 0x14
The reason is: 0x10
generalReject
Total number of fault codes: 7
B1021 - Driver Airbag Squib Circuit High Resistance
(00) - Present
B1015 - Passenger Airbag Squib Circuit High Resistance
(00) - Present
B1041 - Driver Pretensioner Circuit High Resistance
(00) - Present
B1045 - Passenger Pretensioner Circuit High Resistance
(00) - Present
B1061 - Telltale (Check Light) Circuit
(00) - Present
Multumesc pentru informatiile expuse, sunt de putin timp pe acest forum dar am gasit informatii utile si la obiect cu ajutorul carora se pot rezolva multe dintre probleme ce pot apare, cu bani putini si acest lucru nu este de neglijat
Am intrat de curand in posesia unei Agilute 1.0 2001 adusa din Germania.
Posibile cauze si eventual cum s-ar inlatura/remedia?
OP-COM - KW2000 Communication Window> 2001|Agila|Body|Airbag
Keyword #1: 6B
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
Negative answer to service 0x14
The reason is: 0x10
generalReject
Total number of fault codes: 7
B1021 - Driver Airbag Squib Circuit High Resistance
(00) - Present
B1015 - Passenger Airbag Squib Circuit High Resistance
(00) - Present
B1041 - Driver Pretensioner Circuit High Resistance
(00) - Present
B1045 - Passenger Pretensioner Circuit High Resistance
(00) - Present
B1061 - Telltale (Check Light) Circuit
(00) - Present
Multumesc pentru informatiile expuse, sunt de putin timp pe acest forum dar am gasit informatii utile si la obiect cu ajutorul carora se pot rezolva multe dintre probleme ce pot apare, cu bani putini si acest lucru nu este de neglijat
Am intrat de curand in posesia unei Agilute 1.0 2001 adusa din Germania.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
coss31
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2012
- Mesaj Privat
coss31
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2012
- Mesaj Privat
Am inlocuit airbagurile, volan si pasager insa nu le-am conectat la untiatea SRS. De asemeneni vreau sa schimb centura de siguranta dreapta fata, mecanismul de retractare al acesteia este defect, chestie incomoda, centura nu se retrage. Am piesa de schimb din dezmembrari.
Ce nu imi este clar, vad ca noua centura are pe ansamblul retractor o cupla de culoare verde asemnatoare cu cea de la AIRBAG, cu doi pini gold plated. Are ideie cineva, care este scopul respectivului conector?.... si daca poate fi montata cu unitatea SRS in modul "POWERED" sau trebuie sa urmez produra descrisa mai sus, ca si cazul AIRBAGurilor.
PS: Dane, se confirma afirmatia ta de mai sus, airbagurile erau facute "poc"....si manarite capacele ...ca sa nu se vada, din fericire masina este ok, a apartinut unei femei a carei gafa a fost mica...din cat ar fi posibil pe scara valorica.
Ce nu imi este clar, vad ca noua centura are pe ansamblul retractor o cupla de culoare verde asemnatoare cu cea de la AIRBAG, cu doi pini gold plated. Are ideie cineva, care este scopul respectivului conector?.... si daca poate fi montata cu unitatea SRS in modul "POWERED" sau trebuie sa urmez produra descrisa mai sus, ca si cazul AIRBAGurilor.
PS: Dane, se confirma afirmatia ta de mai sus, airbagurile erau facute "poc"....si manarite capacele ...ca sa nu se vada, din fericire masina este ok, a apartinut unei femei a carei gafa a fost mica...din cat ar fi posibil pe scara valorica.
coss31
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2012
- Mesaj Privat
Am rezolvat complet problema aibagurilor si pretensionatelor, inlocuit toate cele 4 elemente (2xairbag + 2pretensionate) in cazul meu.
Cat despre unitatea de airbag, m-a ajutat un bun prieten, ea nu se reprogrameaza propriu-zis, trebuie de fapt stearsa o anumita parte a memoriei sale.
Procesorul acestei unitati, stocheaza in memoria sa, in momentul impactului informatii despre parametrii de impact. Partea afurisita este ca memoria nevolatila a procesorului (ATENTIE, NU SE STERGE MEMORIA COMPLET, el are nevoie de datele puse de fabrica pentru a declansa aribagurile in caz de impact) este in interiorul acestuia si deci nu poate fi stearsa decat prin conectarea directa la procesor(cel putin noi asa am reusit)...TX RX CLOCK + gnd iar un alt aspect este ca procesorul nu are cod in clar, are cod intern de fabrica, ceea ce face dificila identificarea sa. Cum spuneam, curat imputita treaba. Una peste alta, cu toate elementele schimbate si conectate, airbaguri si pretensionate, becul (telltail) de la AIRBAG, clipeste si se stinge asa cum trebuie iar OPCOMUL nu mai citeste nici o eroare.
Cat despre alimentarea unitatii AIRBAG, se realizeaza cand se aprind martorii din bord, pozitia cheii de contact inainte de pornirea motorului (+12V pe pinul 5 a cuplei galbene de sub schimbatorul de viteza, tensiune ce ajunge intr-un integrat sursa dedicat, care fabrica toate tensiunile interne necesare componentelor unitatii airbag.) si nu are nici o legatura cu saltul de tensiune de la 12 la 14Vcc in sistem cand alternatorul intra in functie.
Cat despre unitatea de airbag, m-a ajutat un bun prieten, ea nu se reprogrameaza propriu-zis, trebuie de fapt stearsa o anumita parte a memoriei sale.
Procesorul acestei unitati, stocheaza in memoria sa, in momentul impactului informatii despre parametrii de impact. Partea afurisita este ca memoria nevolatila a procesorului (ATENTIE, NU SE STERGE MEMORIA COMPLET, el are nevoie de datele puse de fabrica pentru a declansa aribagurile in caz de impact) este in interiorul acestuia si deci nu poate fi stearsa decat prin conectarea directa la procesor(cel putin noi asa am reusit)...TX RX CLOCK + gnd iar un alt aspect este ca procesorul nu are cod in clar, are cod intern de fabrica, ceea ce face dificila identificarea sa. Cum spuneam, curat imputita treaba. Una peste alta, cu toate elementele schimbate si conectate, airbaguri si pretensionate, becul (telltail) de la AIRBAG, clipeste si se stinge asa cum trebuie iar OPCOMUL nu mai citeste nici o eroare.
Cat despre alimentarea unitatii AIRBAG, se realizeaza cand se aprind martorii din bord, pozitia cheii de contact inainte de pornirea motorului (+12V pe pinul 5 a cuplei galbene de sub schimbatorul de viteza, tensiune ce ajunge intr-un integrat sursa dedicat, care fabrica toate tensiunile interne necesare componentelor unitatii airbag.) si nu are nici o legatura cu saltul de tensiune de la 12 la 14Vcc in sistem cand alternatorul intra in functie.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Agila 1.2, 2002. Martor airbag clipeste pana pornesc motorul (contact pus), se stinge 2 sec si ramane aprins tot timpul functionarii motorului. La tester a aparut mesajul de inlocuire a unitatii de control a airbagurilor, nu coduri de eroare, nu alte alea, nici o posibilitate de resetare, depanare. Ce naiba sa fi patit calculatorul acela al airbagurilor? S-o mai repara?