![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Asa cum se vede in poze, reductia cu filet lung este pentru pompe tip BOSCH iar cea scurta este pentru pompe tip CAV.
Reglarea avansului injectiei cu ceasul comparator este singura optiune pentru a regla corect avansul unei pompe de injectie la valoarea stabilita de fabricantul motorului, aceasta valoare de reglaj se gaseste in manualul de reparatii al oricarui motor. Intra aici motoarele pe motorina de pe Opel model Kadett, Ascona, Astra F, Vectra A, Vectra B cu motoare de 1.6D sau 1.7 diesel/turbodiesel (cele fabricate de Isuzu) dar si Omega, Frontera (cele cu motoare EURO2).
Incepand cu motoarele turbodiesel EURO3 - pompele de injectie montate pe aceste motoare au deja avansul reglat si comandat de electronica de pe pompa de injectie, acesta fiind verificat in permanenta prin senzori de catre unitatea de management motor (ECU).
Din proprie experienta am observat ca reglarea avansului pompei de injectie 'exact la valoarea din manualul de reparatii' este cel mai bun compromis intre :
- o pornire cat mai usoara dimineata (mai ales pe iarna)
- putere la motor buna (motorul se tureaza usor si repede)
- un consum cat mai mic
- zgomot/tacanit motor redus la relanti sau la turatii mari
- noxe/fum la accelerari, putin sau deloc.
Asa ca daca cineva v-a demontat la un moment dat pompa de injectie de pe motor, sau nu sunteti siguri ca avansul pompei de injectie este corect reglat si doriti sa va reglati avansul la un motor din generatia veche (cea enumerata de mine mai sus) NU va luati dupa ce spun mecanicii cum ca 'nu e nevoie de ceas comparator ca au ei experienta si stiu ei ca e bine reglat dupa cum suna motorul' ca nu ai cum sa cazi cu reglajul avansului pompei de injectie 'exact' pe valoarea stabilita de fabricant, valoare care este foarte strânsa (ex. 0.65mm +/- 0,02mm pentru o pompa BOSCH VE de pe un Renault 11 1.6D din 1987). Asa ca va recomand sa mergeti sa reglati avansul pompei doar la un mecanic care are ceas comparator si reductia necesara in dotare proprie si stati langa masina cand va regleaza pompa sa vedeti cu ochii vostri ce face mecanicul, dureaza maxim 1 ora de lucru si pe urma veti fi multumiti de felul cum porneste/merge motorul masinii voastre.
Ca si preturi, un ceas comparator analog cu domeniul de masurare de pâna in 3mm costa de nou 50EUR. Insa problema reala pentru care foarte putini mecanici au un kit asa cum se vede in pozele de mai sus sunt cele 2 reductii necesare montarii ceasului comparator pe pompa de injectie, acestea au un filet cu un pas mai special si sunt fabricate dintr-un material mai elastic ce permite introducerea comparatorului si fixarea acestuia prin strangerea lui pe reductie. Pe viitor intentionez sa-mi fac o reductie la cineva la strung (sper sa se poata face si sa nu coste o gramada de bani) si sa-mi iau un ceas comparator (nou sau SH), personal am 2 masini la care reglarea avasului se face cu acest instrument de reglaj de mare precizie.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 05 Mai, 2012 8:51 pm