- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am avut ocazia sa imprumut un ceas comparator pentru reglarea corecta a avansului pompei de injectie de pe motorul unei masini mai vechi cu pompa BOSCH VE, astfel ca am facut ceva poze cu kit-ul ce contine ceasul comparator, surubul prelungitor care intra in pompa si masoara avansul intern al momentului injectiei si cele 2 reductii necesare (MOT) pentru montarea ceasului comparator pe pompe de injectie tip BOSCH VE/ZEXEL VE/Kiki sau cele tip CAV Lucas/RotoDiesel :
Asa cum se vede in poze, reductia cu filet lung este pentru pompe tip BOSCH iar cea scurta este pentru pompe tip CAV.
Reglarea avansului injectiei cu ceasul comparator este singura optiune pentru a regla corect avansul unei pompe de injectie la valoarea stabilita de fabricantul motorului, aceasta valoare de reglaj se gaseste in manualul de reparatii al oricarui motor. Intra aici motoarele pe motorina de pe Opel model Kadett, Ascona, Astra F, Vectra A, Vectra B cu motoare de 1.6D sau 1.7 diesel/turbodiesel (cele fabricate de Isuzu) dar si Omega, Frontera (cele cu motoare EURO2).
Incepand cu motoarele turbodiesel EURO3 - pompele de injectie montate pe aceste motoare au deja avansul reglat si comandat de electronica de pe pompa de injectie, acesta fiind verificat in permanenta prin senzori de catre unitatea de management motor (ECU).
Din proprie experienta am observat ca reglarea avansului pompei de injectie 'exact la valoarea din manualul de reparatii' este cel mai bun compromis intre :
- o pornire cat mai usoara dimineata (mai ales pe iarna)
- putere la motor buna (motorul se tureaza usor si repede)
- un consum cat mai mic
- zgomot/tacanit motor redus la relanti sau la turatii mari
- noxe/fum la accelerari, putin sau deloc.
Asa ca daca cineva v-a demontat la un moment dat pompa de injectie de pe motor, sau nu sunteti siguri ca avansul pompei de injectie este corect reglat si doriti sa va reglati avansul la un motor din generatia veche (cea enumerata de mine mai sus) NU va luati dupa ce spun mecanicii cum ca 'nu e nevoie de ceas comparator ca au ei experienta si stiu ei ca e bine reglat dupa cum suna motorul' ca nu ai cum sa cazi cu reglajul avansului pompei de injectie 'exact' pe valoarea stabilita de fabricant, valoare care este foarte strânsa (ex. 0.65mm +/- 0,02mm pentru o pompa BOSCH VE de pe un Renault 11 1.6D din 1987). Asa ca va recomand sa mergeti sa reglati avansul pompei doar la un mecanic care are ceas comparator si reductia necesara in dotare proprie si stati langa masina cand va regleaza pompa sa vedeti cu ochii vostri ce face mecanicul, dureaza maxim 1 ora de lucru si pe urma veti fi multumiti de felul cum porneste/merge motorul masinii voastre.
Ca si preturi, un ceas comparator analog cu domeniul de masurare de pâna in 3mm costa de nou 50EUR. Insa problema reala pentru care foarte putini mecanici au un kit asa cum se vede in pozele de mai sus sunt cele 2 reductii necesare montarii ceasului comparator pe pompa de injectie, acestea au un filet cu un pas mai special si sunt fabricate dintr-un material mai elastic ce permite introducerea comparatorului si fixarea acestuia prin strangerea lui pe reductie. Pe viitor intentionez sa-mi fac o reductie la cineva la strung (sper sa se poata face si sa nu coste o gramada de bani) si sa-mi iau un ceas comparator (nou sau SH), personal am 2 masini la care reglarea avasului se face cu acest instrument de reglaj de mare precizie.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 05 Mai, 2012 8:51 pm
Asa cum se vede in poze, reductia cu filet lung este pentru pompe tip BOSCH iar cea scurta este pentru pompe tip CAV.
Reglarea avansului injectiei cu ceasul comparator este singura optiune pentru a regla corect avansul unei pompe de injectie la valoarea stabilita de fabricantul motorului, aceasta valoare de reglaj se gaseste in manualul de reparatii al oricarui motor. Intra aici motoarele pe motorina de pe Opel model Kadett, Ascona, Astra F, Vectra A, Vectra B cu motoare de 1.6D sau 1.7 diesel/turbodiesel (cele fabricate de Isuzu) dar si Omega, Frontera (cele cu motoare EURO2).
Incepand cu motoarele turbodiesel EURO3 - pompele de injectie montate pe aceste motoare au deja avansul reglat si comandat de electronica de pe pompa de injectie, acesta fiind verificat in permanenta prin senzori de catre unitatea de management motor (ECU).
Din proprie experienta am observat ca reglarea avansului pompei de injectie 'exact la valoarea din manualul de reparatii' este cel mai bun compromis intre :
- o pornire cat mai usoara dimineata (mai ales pe iarna)
- putere la motor buna (motorul se tureaza usor si repede)
- un consum cat mai mic
- zgomot/tacanit motor redus la relanti sau la turatii mari
- noxe/fum la accelerari, putin sau deloc.
Asa ca daca cineva v-a demontat la un moment dat pompa de injectie de pe motor, sau nu sunteti siguri ca avansul pompei de injectie este corect reglat si doriti sa va reglati avansul la un motor din generatia veche (cea enumerata de mine mai sus) NU va luati dupa ce spun mecanicii cum ca 'nu e nevoie de ceas comparator ca au ei experienta si stiu ei ca e bine reglat dupa cum suna motorul' ca nu ai cum sa cazi cu reglajul avansului pompei de injectie 'exact' pe valoarea stabilita de fabricant, valoare care este foarte strânsa (ex. 0.65mm +/- 0,02mm pentru o pompa BOSCH VE de pe un Renault 11 1.6D din 1987). Asa ca va recomand sa mergeti sa reglati avansul pompei doar la un mecanic care are ceas comparator si reductia necesara in dotare proprie si stati langa masina cand va regleaza pompa sa vedeti cu ochii vostri ce face mecanicul, dureaza maxim 1 ora de lucru si pe urma veti fi multumiti de felul cum porneste/merge motorul masinii voastre.
Ca si preturi, un ceas comparator analog cu domeniul de masurare de pâna in 3mm costa de nou 50EUR. Insa problema reala pentru care foarte putini mecanici au un kit asa cum se vede in pozele de mai sus sunt cele 2 reductii necesare montarii ceasului comparator pe pompa de injectie, acestea au un filet cu un pas mai special si sunt fabricate dintr-un material mai elastic ce permite introducerea comparatorului si fixarea acestuia prin strangerea lui pe reductie. Pe viitor intentionez sa-mi fac o reductie la cineva la strung (sper sa se poata face si sa nu coste o gramada de bani) si sa-mi iau un ceas comparator (nou sau SH), personal am 2 masini la care reglarea avasului se face cu acest instrument de reglaj de mare precizie.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 05 Mai, 2012 8:51 pm
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Vreau sa mai adaug cateva precizari, din experienta ce am avut-o luna asta incercand sa reglez avansul pompei de injectie la aceiasi masina la care am mai reglat avansul anul acesta (mai concret, acum 3 luni de zile) si acesta a iesit perfect, masina trecand cu brio testul de noxe la ITP. Ei bine, cu acelasi ceas comparator, acelasi motor, aceiasi pompa de injectie, acelasi om (eu), aceiasi valoare de reglaj, avansul pompei de injectie s-a dovedit dupa operatiunile de reglaj a fi unul prea mic. Initial nu am inteles ce s-a intamplat, am dat manual motorul la mana peste cap de cel putin 10ori inainte si dupa ce am strans suruburile pompei ca sa ma verific ca avasul e bun, acesta era in plaja corecta de reglaj 0.65mm +-0,02mm, adica oscila cu putin ca valoare dar exact in intervalul [0,63mm-0,67mm] si asta in functie de cat de corect blocam volanta la semn.
Cauza pentru care reglajul avansului a esuat a fost ca l-am facut in conditii de iarna, intr-un garaj unde nu erau mai mult de +5grade C astfel ca internele ceasului comparator s-au comprimat la rece (ca si semne : ceasul comparator revenea greu la zero, uneori chiar deloc), la fel si internele pompei de injectie, astfel ca avansul pompei reglat dupa valoarea din manual a rezultat intr-un avans prea mic : pornire greoaie, fum alb la pornire si imediat dupa pornirea motorului, putere slaba si mers neregulat la rece.
Pentru ca operatiunea de reglaj sa fie una corecta, reglajul avansului pompei de injectie se face numai dupa ce masina a stat nepornita cateva ore bune, iar temperatura mediului ambiant (si deci a motorului, pompei de injectie, a ceasului comparator... etc) ar trebui sa fie cea de +20grade C (aceiasi temperatura a mediului ambiant ca la masurarea pastilelor de pe supape la reglarea jocurilor din chiouloasa, conform manualului de reparatii).
Cauza pentru care reglajul avansului a esuat a fost ca l-am facut in conditii de iarna, intr-un garaj unde nu erau mai mult de +5grade C astfel ca internele ceasului comparator s-au comprimat la rece (ca si semne : ceasul comparator revenea greu la zero, uneori chiar deloc), la fel si internele pompei de injectie, astfel ca avansul pompei reglat dupa valoarea din manual a rezultat intr-un avans prea mic : pornire greoaie, fum alb la pornire si imediat dupa pornirea motorului, putere slaba si mers neregulat la rece.
Pentru ca operatiunea de reglaj sa fie una corecta, reglajul avansului pompei de injectie se face numai dupa ce masina a stat nepornita cateva ore bune, iar temperatura mediului ambiant (si deci a motorului, pompei de injectie, a ceasului comparator... etc) ar trebui sa fie cea de +20grade C (aceiasi temperatura a mediului ambiant ca la masurarea pastilelor de pe supape la reglarea jocurilor din chiouloasa, conform manualului de reparatii).
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pentru cei care vor sa stie mai multe despre motorul diesel (principii, functionare, injectie indirecta/directa, pompa de injectie/common-rail, reglarea avansului pompei de injectie mecanice rotative tip BOSCH VE sau Lucas/CAV folosind cu ceas comparator, etc... aveti aici un link unde gasiti toate aceste detalii explicate succint si pe intelesul tuturor.
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Un filmuletz explicit :
... si un link in care este descris modul de operare al pompei de injectie BOSCH VE, cu scheme si explicatii.
... si un link in care este descris modul de operare al pompei de injectie BOSCH VE, cu scheme si explicatii.
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
Blocarea ceasului comparator se poate intimpla si atunci cind stringi surubul de fixare in suport (si acesta deformeaza usor carcasa exterioara a tijei in care culiseaza palpatorul) sau are axul indoit (tija palpatorului) . Practic sunt doua sisteme de prindere a ceasurilor unul cu surub si celalalt cu penseta pe care l-ai prezentat. Temperatura de folosire este intr-adevar 20 grade +- 2grade. Problema apare la ceasurile cu precizie mai mare ,adica 0.001 sau 0.002. blocarea este mult mai usoara deoarece tolerantele sunt mai mici intre carcasa si tija culisanta.
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- rolland
- **
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
KOlteanu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2018
- Mesaj Privat
ahappyuser cum pot da de tine..luna trecuta am avut o problema la opel asra f din 95 1.t TD de gm.. picura motorina pe la pompa de injectie..fiind bosh....am fost la un domn care se pricepe in pompe..curgea pe la capul hidraulic...a schimbat garniturile la pompa iar acum am probleme la pornire...avansul sta la 500-600 rpm...am fost din nou la el si mi-a reglat-o la "ochi"...inaintea pornea la 100 rpm si dupa 3-4 min scadea la 900 rpm...i-am zis ca asa e normal sa porneasca ea avand soclu...nu este reglata si vad ca tu cunosti problema....scote fum la pornire...