Liviu9123
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2022
- Mesaj Privat
Salut, când pornesc ac-ul scade tensiunea bateriei. Am mãsurat cu multimetru la relanti cu toți consumatorii și doar în momentul in care pornesc ac-ul tensiunea scade pe la 13.3V și dupã ceva timp ajunge pe la 12.7V plus borna + se incalzește. În mers cu ac-ul la maxim fluctueazã intre 12V si 12.6V(afisat pe ecranul din bord), în rest dacã merg fãrã ac nu coboarã sub 13.7V. Alternatorul și bateria au fost schimbate acum 6 luni.
Care ar putea fi cauza?
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z19DT
Care ar putea fi cauza?
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z19DT
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
De la distanta, nu iti poate spune nimeni.
Variantele probabile:
- alternatorul nu produce;
- ceea ce produce alternatorul, nu ajunge pe bornele acumulatorului si in sistem.
Motor pornit, consumatorii mari cuplati si se masoara tensiunea pe bornele acumulatorului si apoi direct pe alternator (minusul aparatului de masura sa fie pe carcasa alternatorului si plusul aparatului de masura sa fie pe surubul de iesite din alternator.
- Daca si pe alternator scade tensiunea, este clar ca problema este la alternator;
- Daca pe alternator ai tensiune mai mare (in jur de 14V) si pe bornele acumulatorului mai ajung doar 12V si ceva, trebuie sa cauti unde se pierde. In general, pierderile apar in locurile de contact ... strangereile suruburilor sau sertizarile firelor groase in papuci.
Tot prin masurare identifici daca se pierde pe firul de plus (+) sau pe masa. Masa de pe motor pe acumulator sau de pe acumulator pe caroserie.
Variantele probabile:
- alternatorul nu produce;
- ceea ce produce alternatorul, nu ajunge pe bornele acumulatorului si in sistem.
Motor pornit, consumatorii mari cuplati si se masoara tensiunea pe bornele acumulatorului si apoi direct pe alternator (minusul aparatului de masura sa fie pe carcasa alternatorului si plusul aparatului de masura sa fie pe surubul de iesite din alternator.
- Daca si pe alternator scade tensiunea, este clar ca problema este la alternator;
- Daca pe alternator ai tensiune mai mare (in jur de 14V) si pe bornele acumulatorului mai ajung doar 12V si ceva, trebuie sa cauti unde se pierde. In general, pierderile apar in locurile de contact ... strangereile suruburilor sau sertizarile firelor groase in papuci.
Tot prin masurare identifici daca se pierde pe firul de plus (+) sau pe masa. Masa de pe motor pe acumulator sau de pe acumulator pe caroserie.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Liviu9123
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2022
- Mesaj Privat
Am fost la service și au schimbat cablul de la alternator spre borna si au încãrcat bateria. Acum în mers incarca bine 13.5V+,dar la relanti ajunge și pe la 12.4V cu toți consumatorii. La service au zis ca e normal pt ca alternatorul pe care l am schimbat tot la ei este unul care nu incarca mereu la 14V ci doar cât are nevoie. Am mãsurat tensiunea pe alternator și baterie și era o diferențã de 0.1V cu consumatori. Dacã poate sa mi spunã cineva dacã e normal sa scada pana la 12.4 la relanti.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Intr-o oarecare masura, au dreptate, adica la partea ca "nu incarca mereu la 14V ci doar cât are nevoie". Este vorba de acea asa numita "incarcare inteligenta".
Unde nu mai au ei dreptate ... pai da, incarcare inteligenta, care NU este decisa de alternator, ci de ECU, deci, alternatorul este comandat din ECU cata energie sa furnizeze.
Ei bine, in acest caz, nu ar conta turatia motorului.
La tine, aparent, alternatorul nu poate furniza mai multa energie/putere, la turatii mici.
Daca si cat poate functiona asa, nu stiu sa iti spun. Oricum, in principiu, un acumulator de 12V plumb/acid, incarcat 100% ar trebui sa aiba la borne 12.6V (dupa cel putin 30 de minute dupa terminarea incarcarii). Ori la tine, pare ca scade sub acest nivel.
Acum, drept este ca nu stim cat de prexis este aparatul cu care se determina aceasta tensiune.
Unde nu mai au ei dreptate ... pai da, incarcare inteligenta, care NU este decisa de alternator, ci de ECU, deci, alternatorul este comandat din ECU cata energie sa furnizeze.
Ei bine, in acest caz, nu ar conta turatia motorului.
La tine, aparent, alternatorul nu poate furniza mai multa energie/putere, la turatii mici.
Daca si cat poate functiona asa, nu stiu sa iti spun. Oricum, in principiu, un acumulator de 12V plumb/acid, incarcat 100% ar trebui sa aiba la borne 12.6V (dupa cel putin 30 de minute dupa terminarea incarcarii). Ori la tine, pare ca scade sub acest nivel.
Acum, drept este ca nu stim cat de prexis este aparatul cu care se determina aceasta tensiune.
SLeucea
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2007 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
- katalin.r
- **
- 139 mesaje
- din 22 Sep 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
katalin.r
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2012
- Mesaj Privat
Depinde unde este amplasata bateria si automat, borna +. La 1.7 cdti e foarte aproape (cativa cm) de vasul de lichid de racire, care va ceda automat caldura spre metal prin radiatie, mai ales pe vremea asta, cand antigelul urca rapid spre 90 grd,si te poti pacali usor doar la verificare cu mana pe borne. Mai utila vad verificarea colegului @sebage de mai sus, si asa macar te lamuresti ce ai de facut mai departe...
Liviu9123
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2022
- Mesaj Privat
Multumesc pentru rãspunsuri. Bornele au fost sertizate și au fost schimbate și cablurile de la ambele borne. Am schimbat și bateria la recomandarea mai multor mecanici deoarece aveam o caranda supreme de 80ah,care deși e aproape noua cicã ar fi de proasta calitate și opelurile ar fi mai pretențioase. Am pus o varta silver de 74 ah nouã. În continuare problema persistã. Deci aceasta scãdere de tensiune apare doar dupã ce merg 15 20 de minute cu clima pornita si alternatorul se încinge foarte rãu, la fel și bornele(nu poti pune mana pe ele).Unul din mecanici mi a zis ca o sa ia foc dacã mai merg mult așa. Alternatorul este un hella de 105 Amp. Concluzia mea este ca alternatorul ori este subdimensionat, ori nu mai merge bine.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Liviu9123
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2022
- Mesaj Privat
Da, am verificat seria si îmi arãta cã cel original este de 100A. Dacã mai are cineva motor de 1.9 diesel și ar putea sa mi spunã ce alternator are sau a pus pe ea. O sa ma duc sa vad dacã pot schimba alternatorul pe garanție, deși service-ul la care l am schimbat susține ca masina ar merge bine(de asta am apelat și la alți mecanici). Înainte sa schimb alternatorul nu cred ca aveam probleme, verificam din când în când încãrcarea pe ecranul din bord și nu am vãzut sa scadã sub 13.8 și de aceea cred ca alternatorul este de vinã.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat