liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
A sosit vremea pentru montajul abs-ului pe Corsa C, nu a fost dotata din fabrica cu asa ceva, chiar nu l-am inteles pe fostul proprietar de ce nu a luat si optiunea asta. In fine, am vazut pe forum ca jE a facut operatiunea asta cu succes, deci se poate. Am pus cap la cap informatiile care le-am gasit pe internet si am dedus ca urmatoarele piese sunt necesare:
- pompa frana completa;
- servofrana;
- conducte frana, pentru spate am inteles ca au punct de conexiune undeva sub usa sofer;
- la puntea spate sunt cateva diferente de coduri, eu am gasit sistem complet, fara punte totusi. Oala, tamburi, protectii, tot ce e pe acolo.
- pompa abs, include calculatorul, am cam 15-20 cm de conductori electrici de la mufa, suficient sa continui instalatia electrica;
- suport pompa abs;
- senzori abs fata, pe spate sunt inclusi la tamburi;
- instalatie electrica in interior, exista un cablu dedicat senzorilor abs pe spate, ajunge pana in mufa de sub bancheta spate;
- bec bord a fost montat deja, la testul cu opcom se aprinde, tot circuitul pare complet acolo.
La puntea fata nu e clar. In EPC nu am gasit coduri diferite pentru planetare cu sau fara abs. Ramane sa vad daca planetarele existente au inelul pentru impulsuri si daca fuzeta are locasul pentru senzori.
Presupunand ca totul va fi montat in perioada urmatoare, sper in 2-3 luni, cred ca trebuie o aerisire de frane si pentru pompa abs si mai mult ca sigur o programare tech2, opcom nu cred sa mearga, poate cineva stie mai multe ca mine.
Toate piesele sunt/vor fi luate de pe o Corsa 1.2 Z12XE din 2001.
O perioada am incercat sa vad daca pot face combinatia abs+tc sau chiar abs+esp dar calculatorul motorului nu are nici o intrare pentru taiere putere, am ramas la solutia montarii unui abs simplu. Hai sa vedem cum o scoatem la capat si cu aceasta modificare.
Ultima modificare făcută de liviu2004 la Sam 23 Mar, 2013 7:59 pm
- pompa frana completa;
- servofrana;
- conducte frana, pentru spate am inteles ca au punct de conexiune undeva sub usa sofer;
- la puntea spate sunt cateva diferente de coduri, eu am gasit sistem complet, fara punte totusi. Oala, tamburi, protectii, tot ce e pe acolo.
- pompa abs, include calculatorul, am cam 15-20 cm de conductori electrici de la mufa, suficient sa continui instalatia electrica;
- suport pompa abs;
- senzori abs fata, pe spate sunt inclusi la tamburi;
- instalatie electrica in interior, exista un cablu dedicat senzorilor abs pe spate, ajunge pana in mufa de sub bancheta spate;
- bec bord a fost montat deja, la testul cu opcom se aprinde, tot circuitul pare complet acolo.
La puntea fata nu e clar. In EPC nu am gasit coduri diferite pentru planetare cu sau fara abs. Ramane sa vad daca planetarele existente au inelul pentru impulsuri si daca fuzeta are locasul pentru senzori.
Presupunand ca totul va fi montat in perioada urmatoare, sper in 2-3 luni, cred ca trebuie o aerisire de frane si pentru pompa abs si mai mult ca sigur o programare tech2, opcom nu cred sa mearga, poate cineva stie mai multe ca mine.
Toate piesele sunt/vor fi luate de pe o Corsa 1.2 Z12XE din 2001.
O perioada am incercat sa vad daca pot face combinatia abs+tc sau chiar abs+esp dar calculatorul motorului nu are nici o intrare pentru taiere putere, am ramas la solutia montarii unui abs simplu. Hai sa vedem cum o scoatem la capat si cu aceasta modificare.
Ultima modificare făcută de liviu2004 la Sam 23 Mar, 2013 7:59 pm
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Chiar daca nu am mai scris aici, nu am lasat proiectul balta. In seara asta am activat ABS-ul in BCM si in ECU la motor. M-as fi asteptat sa se aprinda becul de la ABS in bord, dar se pare ca nu vrea fara calculatorul ABS-ului montat. Oricum temperaturile de afara nu ma lasa sa ma apuc de montaj. Dar am ce face in casa, mufa de la ecu abs are doar vreo 15cm de cabluri, m-am apucat sa le prelungesc folosind o instalatie de abs 8.0. Ciudat este ca la ABS 8.0 cablurile senzorilor fata si pana in BCM nu sunt ecranate, desi in schema apar asa. Si cele de 5.3 sunt ecranate. Oricum, nu am tipul asta de cablu mai lung, deci pana la urma vor ramane cabluri normale. Sper sa nu fie probleme cu parazitii de la aprindere.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Astazi am schimbat pompa de frana si servo, cu model pentru discuri fata si spate. Regulatorul de presiune de la puntea spate a zburat de pe masina zilele trecute. Impreuna cu tevile aferente pana in spatele masinii in stanga.
Din cercetari, am aflat ca masinile pre-facelift am aceeasi pompa si servo pentru ABS si fara. Masinile facelift au diferente, cu ABS sau fara, cu ESP sau fara.
Din cercetari, am aflat ca masinile pre-facelift am aceeasi pompa si servo pentru ABS si fara. Masinile facelift au diferente, cu ABS sau fara, cu ESP sau fara.
andi_cimpean- Suspendat
- 398 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Dupa aproape 2 luni cat am fost plecat de acasa, ieri am avut cateva ore la dispozitie si am continuat cu montajul ABS-ului. Cel mai greu a fost sa gasesc unde vine fiecare teava, am facut un mic test in casa si un exercitiu de imaginatie.
Apoi la masina am demontat distribuitorul de frana, am asezat pompa ABS la locul ei si apoi am scos tevile catre spate in intregime, nu se potriveau cele vechi la conectare in pompa, desi una din ele, la partea din spate ar fi venit bine. Dar am zis sa nu risc, le-am scos si cu putin chin, le-am introdus pe cele pentru ABS. La urma nu am mai facut poze, eram negru pe maini si plin de lichid de frana. Cand termin cu puntea spate, trec si la tevile pentru fata.
Apoi la masina am demontat distribuitorul de frana, am asezat pompa ABS la locul ei si apoi am scos tevile catre spate in intregime, nu se potriveau cele vechi la conectare in pompa, desi una din ele, la partea din spate ar fi venit bine. Dar am zis sa nu risc, le-am scos si cu putin chin, le-am introdus pe cele pentru ABS. La urma nu am mai facut poze, eram negru pe maini si plin de lichid de frana. Cand termin cu puntea spate, trec si la tevile pentru fata.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Partea cu tevile e cam gata, mai putin o teava de la pompa de frana la ABS. Pe fata nu e foarte greu de inlocuit tevile, se umbla la fiecare roata si tevile se scot pe la compartimentul motor.
Partea electrica este aproape gata. Am inceput cablarea de la mufa ABS. Apoi cablurile au fost introduse in cutia sigurantelor, mai putin cablul pentru senzorul de pe partea dreapta a masinii, acest cablu se instaleaza impreuna cu cel de la farul dreapta. Asta inseamna dat jos bara fata si farurile pentru acces mai usor. Pentru moment am ajuns cu cablul pana la filtrul de aer, problema e ca, clipsurile de fixare a cablului sunt rupte, asa s-a scos de pe masina donoare.
La cutia de sigurante se afla releul convertor de semnal, la roata stanga planetara are inelul cu dinti, senzorul si cablajul. Asa ca acesta poate fi folosit pentru ABS. Releul convertor se deconecteaza de la 12V prin contact, se scot firele de la senzorul ABS si toate astea se conecteaza pe cablajul ABS. Mai departe restul firelor duc in cutia BCM si se conecteaza in diverse mufe, conform schema TIS. De la cutia BCM, cablajul exista pe masina mea, pentru senzorii spate, pana in mufa de la bancheta spate si firul catre mufa de diagnostic. Mai raman 3 fire de masa, legate impreuna cu papuc, aici am fost cam nelamurit unde sa le duc, aveam o varianta langa far, dar cablajul era cam gros, pana la urma am gasit un surub de masa, tine cutia de sigurante.
Ce mai am de facut, sa schimb planetara dreapta, nu are inelul ABS, am gasit una noua cu 81 eur, nu stiu producator, dar nu conteaza, oricum planetarele mele cam bat la viraj maxim si au urme de vaselina. Mai am de comandat clipsuri pentru cablaj ABS, nu au cod dedicat dar sunt identice cu cele care fixeaza cablajul ventilatoarelor de la motor, care au cod. Mai am de instalat senzorul ABS pe fuzeta dreapta, am senzor, surub, suport senzor, fuzeta pare sa aiba gaurile de fixare, vom vedea. Mai am de aranjat mufa de la bancheta spate, pentru senzor xenon si practic termin si acolo. Mai am de pregatit o teava de frana de la pompa frana la ABS, nu se potrivesc la diametru cupla. Pentru asta am o trusa de bercluit DIN simplu, pot folosi o teava existenta dreapta si cu un indoitor de teava frana.
Partea electrica este aproape gata. Am inceput cablarea de la mufa ABS. Apoi cablurile au fost introduse in cutia sigurantelor, mai putin cablul pentru senzorul de pe partea dreapta a masinii, acest cablu se instaleaza impreuna cu cel de la farul dreapta. Asta inseamna dat jos bara fata si farurile pentru acces mai usor. Pentru moment am ajuns cu cablul pana la filtrul de aer, problema e ca, clipsurile de fixare a cablului sunt rupte, asa s-a scos de pe masina donoare.
La cutia de sigurante se afla releul convertor de semnal, la roata stanga planetara are inelul cu dinti, senzorul si cablajul. Asa ca acesta poate fi folosit pentru ABS. Releul convertor se deconecteaza de la 12V prin contact, se scot firele de la senzorul ABS si toate astea se conecteaza pe cablajul ABS. Mai departe restul firelor duc in cutia BCM si se conecteaza in diverse mufe, conform schema TIS. De la cutia BCM, cablajul exista pe masina mea, pentru senzorii spate, pana in mufa de la bancheta spate si firul catre mufa de diagnostic. Mai raman 3 fire de masa, legate impreuna cu papuc, aici am fost cam nelamurit unde sa le duc, aveam o varianta langa far, dar cablajul era cam gros, pana la urma am gasit un surub de masa, tine cutia de sigurante.
Ce mai am de facut, sa schimb planetara dreapta, nu are inelul ABS, am gasit una noua cu 81 eur, nu stiu producator, dar nu conteaza, oricum planetarele mele cam bat la viraj maxim si au urme de vaselina. Mai am de comandat clipsuri pentru cablaj ABS, nu au cod dedicat dar sunt identice cu cele care fixeaza cablajul ventilatoarelor de la motor, care au cod. Mai am de instalat senzorul ABS pe fuzeta dreapta, am senzor, surub, suport senzor, fuzeta pare sa aiba gaurile de fixare, vom vedea. Mai am de aranjat mufa de la bancheta spate, pentru senzor xenon si practic termin si acolo. Mai am de pregatit o teava de frana de la pompa frana la ABS, nu se potrivesc la diametru cupla. Pentru asta am o trusa de bercluit DIN simplu, pot folosi o teava existenta dreapta si cu un indoitor de teava frana.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Gata si cu teava de la pompa frana catre ABS. Am folosit aceeasi teava care avea cupla de M12, am taiat berclul facut si am facut altul nou. Nu inainte de a pune o cupla de M10. Eu zic ca berclul facut de mine a iesit 99% ca cel original. Am verificat dupa crapaturi in berclu, dar totul pare ok.
Am pus si bateria la incarcat si am pus contactul, sa vad daca se aprinde becul de ABS. Dar nu. Am pus Opcom pe masina, la testul bord, becul ABS se aprindea. La testul becului ABS, comandat din unitatea ABS, nu se aprindea nimic in bord. Ciudat. Pana la urma am setat in BCM ca am ABS/TC, apoi becul ABS s-a aprins si asa a ramas. Cauza o stiu, mufa spate nu e gata, deci cei doi senzori sunt inca deconectati. La fel si senzorul fata dreapta. Ciudat ca in memoria ABS nu apare decat roata dreapta spate. In fine, vedem maine ce si cum.
Mai aveam o gaura in rezervorul de lichid de frana, stutul pentru furtunul ambreiajului. Pentru ca eu nu am ambreiaj, am taiat dopul de la rezervorul vechi si am folosit lipici pentru plastic. Nu stiu daca reactioneaza cu lichidul de frana, voi afla si lucrul asta.
Am pus si bateria la incarcat si am pus contactul, sa vad daca se aprinde becul de ABS. Dar nu. Am pus Opcom pe masina, la testul bord, becul ABS se aprindea. La testul becului ABS, comandat din unitatea ABS, nu se aprindea nimic in bord. Ciudat. Pana la urma am setat in BCM ca am ABS/TC, apoi becul ABS s-a aprins si asa a ramas. Cauza o stiu, mufa spate nu e gata, deci cei doi senzori sunt inca deconectati. La fel si senzorul fata dreapta. Ciudat ca in memoria ABS nu apare decat roata dreapta spate. In fine, vedem maine ce si cum.
Mai aveam o gaura in rezervorul de lichid de frana, stutul pentru furtunul ambreiajului. Pentru ca eu nu am ambreiaj, am taiat dopul de la rezervorul vechi si am folosit lipici pentru plastic. Nu stiu daca reactioneaza cu lichidul de frana, voi afla si lucrul asta.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Progresul pe ziua de azi:
Am inceput cu verificarea dopului de la rezervorul de lichid de frana. Nu mi-a placut ce am vazut, lipicul folosit nu era suficient de rigid, riscam in timp sa cedeze. Drept pentru care m-am dotat cu pistol de incalzit baghete de plastic, am refacut lipitura si acum e beton.
Apoi am trecut la introdus lichid de frana in sistemul hidraulic. Am improvizat un sistem de recuperat lichidul, sa nu-l scap pe jos, dintr-un furtun de acvariu, dar era prea subtire, cu o manta de cablu electric pentru incalzire scaune, o valva de sens de la acvarii si un bidon de spirt in care am dat o gaura la capac.
M-am consultat cu TIS si cu Haynes, am aflat ca aerisirea incepe de la roata stanga fata, roata dreapta fata, spate stanga, spate dreapta. Si da-i. Per total, am consumat 1l de lichid, vreo 550 ml evacuat si vreo 450ml ramasi in masina. Dar tot nu sunt multumit, cred ca o sa mai repet operatiunea o data. Daca aveti tips&tricks, bagati aici.
In timpul aerisirii franelor, am observat ca pistonasele de frana pe spate lucreaza, aveam dubii pentru ca au stat muuult timp fara sa fie folosite. La frana de mana n-a trebuit sa mai fac nimic, tine fff bine la a 6-7 treapta.
Bun, am terminat cu aerisirea, am mai incarcat putin bateria, ieri avea 7V (stiu, e dusa, are 11 ani). Am pus frumos contact, legat opcom si Windows 8 x64 (abia azi am reusit sa ma lamuresc cu driverul), am intrat prin toate sistemele, aveam erori de la rezervor de benzina, senzor temperatura exterioara. Am descoperit repede ca senzorul de temperatura avea mufa scoasa, nu-mi dau seama cum a iesit.
Mai departe, am trecut la finalizarea mufei de conexiuni bancheta spate, mi-a luat cateva ore bune. Pentru gasit pini potriviti, aveam rugina in zona, am curatat si apoi dat cu spray zinc. Pe final, mufa a fost aranjata la locul ei, prinsa in surub, apoi conectate mufele si aranjat din nou pinii. Ca sa vad daca ABS-ul lucreaza cat de cat bine, am conectat si un senzor ABS pe cablajul rotii dreapta fata. Pus contact, becul ABS s-a aprins, apoi s-a stins. Bun.
Cam atat pentru ABS, urmeaza pe miercuri, joi sa am planetara corecta, am gasit si niste clipsuri potrivite pentru cablajul ramas.
Am inceput cu verificarea dopului de la rezervorul de lichid de frana. Nu mi-a placut ce am vazut, lipicul folosit nu era suficient de rigid, riscam in timp sa cedeze. Drept pentru care m-am dotat cu pistol de incalzit baghete de plastic, am refacut lipitura si acum e beton.
Apoi am trecut la introdus lichid de frana in sistemul hidraulic. Am improvizat un sistem de recuperat lichidul, sa nu-l scap pe jos, dintr-un furtun de acvariu, dar era prea subtire, cu o manta de cablu electric pentru incalzire scaune, o valva de sens de la acvarii si un bidon de spirt in care am dat o gaura la capac.
M-am consultat cu TIS si cu Haynes, am aflat ca aerisirea incepe de la roata stanga fata, roata dreapta fata, spate stanga, spate dreapta. Si da-i. Per total, am consumat 1l de lichid, vreo 550 ml evacuat si vreo 450ml ramasi in masina. Dar tot nu sunt multumit, cred ca o sa mai repet operatiunea o data. Daca aveti tips&tricks, bagati aici.
In timpul aerisirii franelor, am observat ca pistonasele de frana pe spate lucreaza, aveam dubii pentru ca au stat muuult timp fara sa fie folosite. La frana de mana n-a trebuit sa mai fac nimic, tine fff bine la a 6-7 treapta.
Bun, am terminat cu aerisirea, am mai incarcat putin bateria, ieri avea 7V (stiu, e dusa, are 11 ani). Am pus frumos contact, legat opcom si Windows 8 x64 (abia azi am reusit sa ma lamuresc cu driverul), am intrat prin toate sistemele, aveam erori de la rezervor de benzina, senzor temperatura exterioara. Am descoperit repede ca senzorul de temperatura avea mufa scoasa, nu-mi dau seama cum a iesit.
Mai departe, am trecut la finalizarea mufei de conexiuni bancheta spate, mi-a luat cateva ore bune. Pentru gasit pini potriviti, aveam rugina in zona, am curatat si apoi dat cu spray zinc. Pe final, mufa a fost aranjata la locul ei, prinsa in surub, apoi conectate mufele si aranjat din nou pinii. Ca sa vad daca ABS-ul lucreaza cat de cat bine, am conectat si un senzor ABS pe cablajul rotii dreapta fata. Pus contact, becul ABS s-a aprins, apoi s-a stins. Bun.
Cam atat pentru ABS, urmeaza pe miercuri, joi sa am planetara corecta, am gasit si niste clipsuri potrivite pentru cablajul ramas.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Am pus si planetara dreapta cu inel ABS, a fost o aventura pentru mine. Una e sa lucrezi la service cu toate sculele necesare si alta e in parcare. Greu. Suruburi ruginite, pivot intepenit, de toate. Mi-a luat 2 ore sa o scot pe cea veche.
In fine, planetara cu ABS s-a pus pe pozitie, cablajul a fost pozitionat, mai imi lipseste o clema care vine sub filtru, restul le-am pozitionat cum trebuie. M-am chinuit putin sa pun suportul senzorului in fuzeta, pentru ca filetul nu a fost folosit vreodata, de 11 ani si ruginise oarecum. Am curatat usor cu WD40, am folosit un surub nou sa refac filetul, apoi am pus alt surub nou. Asezarea senzorului si mufei a fost floare la ureche.
In final, becul ABS s-a aprins si s-a stins cum trebuie, problema e ca nu pot sa testez daca intra ABS-ul pentru ca nu se blocheaza rotile. Asfaltul e fara praf, cauciucurile destul de late, cred ca trebuie sa astept prima ploaie sau mai simplu la iarna.
In fine, planetara cu ABS s-a pus pe pozitie, cablajul a fost pozitionat, mai imi lipseste o clema care vine sub filtru, restul le-am pozitionat cum trebuie. M-am chinuit putin sa pun suportul senzorului in fuzeta, pentru ca filetul nu a fost folosit vreodata, de 11 ani si ruginise oarecum. Am curatat usor cu WD40, am folosit un surub nou sa refac filetul, apoi am pus alt surub nou. Asezarea senzorului si mufei a fost floare la ureche.
In final, becul ABS s-a aprins si s-a stins cum trebuie, problema e ca nu pot sa testez daca intra ABS-ul pentru ca nu se blocheaza rotile. Asfaltul e fara praf, cauciucurile destul de late, cred ca trebuie sa astept prima ploaie sau mai simplu la iarna.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
silviu09
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2002 ex tuqoa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2013
- Mesaj Privat
CorsaIS
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salutare, eu am o problema la care cred ca ma poti ajuta
Pe diagnoza imi apare circuit dreapta spate intrerupt, am verificat cu un voltmetru si nu ajunge curent la senzor......am luat-o sistematic si am verificat pana la mufa care face legatura cu masina(cea de sub bancheta) si pare ca e intrerupt in continuare....unde trebuie sa mai caut?
Pe diagnoza imi apare circuit dreapta spate intrerupt, am verificat cu un voltmetru si nu ajunge curent la senzor......am luat-o sistematic si am verificat pana la mufa care face legatura cu masina(cea de sub bancheta) si pare ca e intrerupt in continuare....unde trebuie sa mai caut?
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
gresit, nu are ce tensiune sa ajunga la senzor. De fapt acest senzor e un generator de tensiune in pulsuri. El genereaza tensiune dreptunghiulara si se poate masura cu un osciloscop. Ce trebuie sa faci tu trebuie sa masori rezistenta senzorului, nu stiu pe de rost valoarea. Probleme posibile cablaj, mufe, senzorul. Succes
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat