Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
-Salut!
Sunt nou pe forum,dar sper sa ma puteti ajuta cu ceva sfaturi.
De 3 saptamani am cumparat un opel Zafira A, z18xe ,din 2001,din Varna.Masina este superba si foarte intretinuta dar de cand am cumparat-o am observat ca nu imi indica temperatura lichidului de racire in bord si m-am gandit ca este senzorul de temperatura defect.Am fost cu masina la o cunostinta si i-a facut o diagnoza (intr-adevar a gasit o eroare la senzorul de temperatura ,dar i-am spus ca i-am scos eu mufa si i-am curatat-o ,si a zis ca d-aia a aparut eroarea)in rest totul e ok.
As dori sa ma ajutati daca v-ati intalnit cu astfel de probleme,e posibil sa am ceasul din bord defect? In acest caz ce e de facut?
Electroventilatorul porneste cand se incalzeste motorul,deci racirea sper ca si-o face .Ma deranjaza ca nu pot vedea cat de incins este motorul.
Va rog sa ma ajutati!
Sunt nou pe forum,dar sper sa ma puteti ajuta cu ceva sfaturi.
De 3 saptamani am cumparat un opel Zafira A, z18xe ,din 2001,din Varna.Masina este superba si foarte intretinuta dar de cand am cumparat-o am observat ca nu imi indica temperatura lichidului de racire in bord si m-am gandit ca este senzorul de temperatura defect.Am fost cu masina la o cunostinta si i-a facut o diagnoza (intr-adevar a gasit o eroare la senzorul de temperatura ,dar i-am spus ca i-am scos eu mufa si i-am curatat-o ,si a zis ca d-aia a aparut eroarea)in rest totul e ok.
As dori sa ma ajutati daca v-ati intalnit cu astfel de probleme,e posibil sa am ceasul din bord defect? In acest caz ce e de facut?
Electroventilatorul porneste cand se incalzeste motorul,deci racirea sper ca si-o face .Ma deranjaza ca nu pot vedea cat de incins este motorul.
Va rog sa ma ajutati!
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
Revin cu detalii .Am lasat motorul sa functioneze la 800 rot/min (in 5 min s-au incis furtunele de la termostat catre radiator)
si cu un termometru cu sonda, lipit de galerie langa senzorul de temperatura ,care a ajuns la 100 grade cand au pornit ventilatoarele de racire.Este normal?Am tot citit post-urile din sectiunea cu probleme tehnice>racire dar nu sunt lamurit problema este totusi diferita de a voastra.Ajutati-ma sa inteleg ce se intampla cu masina mea.
si cu un termometru cu sonda, lipit de galerie langa senzorul de temperatura ,care a ajuns la 100 grade cand au pornit ventilatoarele de racire.Este normal?Am tot citit post-urile din sectiunea cu probleme tehnice>racire dar nu sunt lamurit problema este totusi diferita de a voastra.Ajutati-ma sa inteleg ce se intampla cu masina mea.
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
Multumesc mult ,nu am stiut unde sa-mi expun problema.
Am crezut ca acest motor are si sonda de temperatura care duce la ceasul din bord dar toti la care am fost mi-au spus ca senzorul de temperatura ,ala cu 2 fire, face lucrul asta,si tot el porneste si ventilatoarele.Cat despre fire intrerupte practic nu am cum sa le verific.Cat se pot vedea sunt intregi,dar dupa ce intra in izolatiile alea groase de fire Dumnezeu stie ce e acolo.Si la tester imi spunea daca era ceva intrerupt,nu?Si eu refuz sa cred ca indicatorul din bord ar fi defect...rar am auzit sa se strice ceasul de temperatura...dar nu stiu ce sa mai zic...In parcul auto de unde am luat-o ,masina ,avea sub capota otrava de soareci,si se vedea ros manerul bateriei,dar asa la instalatia electrica nu se vedea nimic.Am stat pe ganduri ceva pana sa o iau tocmai d-aia ,ma gandeam sa nu am ceva ros pe la ea,dar era cea mai tare zafira din Varna si de aia am luat-o.Nu as vrea sa imi para rau acum si nu stiu ce sa mai fac sa-i rezolv problema.
Oricum ,Edwin iti multumesc pentru sfaturi, cred ca o sa-i schimb senzorul de temperatura.Dar asta daca era defect mai porneau ventilatoarele la 95-100 grade?
Am crezut ca acest motor are si sonda de temperatura care duce la ceasul din bord dar toti la care am fost mi-au spus ca senzorul de temperatura ,ala cu 2 fire, face lucrul asta,si tot el porneste si ventilatoarele.Cat despre fire intrerupte practic nu am cum sa le verific.Cat se pot vedea sunt intregi,dar dupa ce intra in izolatiile alea groase de fire Dumnezeu stie ce e acolo.Si la tester imi spunea daca era ceva intrerupt,nu?Si eu refuz sa cred ca indicatorul din bord ar fi defect...rar am auzit sa se strice ceasul de temperatura...dar nu stiu ce sa mai zic...In parcul auto de unde am luat-o ,masina ,avea sub capota otrava de soareci,si se vedea ros manerul bateriei,dar asa la instalatia electrica nu se vedea nimic.Am stat pe ganduri ceva pana sa o iau tocmai d-aia ,ma gandeam sa nu am ceva ros pe la ea,dar era cea mai tare zafira din Varna si de aia am luat-o.Nu as vrea sa imi para rau acum si nu stiu ce sa mai fac sa-i rezolv problema.
Oricum ,Edwin iti multumesc pentru sfaturi, cred ca o sa-i schimb senzorul de temperatura.Dar asta daca era defect mai porneau ventilatoarele la 95-100 grade?
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
Asa de la distanta e greu de spus.. dar eu prima oara as verifica acel senzor. Senzorul are doua functii...unul de intrerupator ( de la care pornesc ventilatoarele ) si unul de rezistor variabil ( prin cresterea sau scaderea rezistentei in functie de temperatura lichidului acul de la termometru se misca intr-o directie sau alta ). De acea ti-am sugerat sa masori senzorul cu un multimetru si vezi daca rezistenta este variabila. Succes
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
-Dupa multe luni de cheltuit bani pe la tot felul de mecanici si testere fara nici un rezultat clar,m-am decis sa merg la reprezentanta opel din Constanta de pe Baba Novac,si surpriza...bordul defect...m-a costat 90 lei manopera si 150 lei un bord de zafira la dezmembrari si am rezolvat problema.Dupa ce am mers cativa Km am observat ca temperatura nu crestea mai mult de 80 de grade,asa ca mi-am dat seama ca am termostatul blocat pe deschis,ceea ce cred ca imi marea consumul undeva la 11% drum intins(nu am computer de bord).Asa ca am demontat acasa carcasa termostatului si intr-adevar era blocat deschis.Am vrut sa cumpar unul nou dar peste tot am gasit cu capac cu tot si undeva la 450 lei pe original(banuiesc ca si cu senzor de temperatura)ceea ce mi s-a parut scump acum ca nu prea stau bine cu banii.Asa ca l-am studiat p-ala defect si m-am gandit sa tai din tija aia care-l deschide cam 2 mm am slefuit tija bine si l-am montat in capacul lui,apoi iarasi in oala cu apa si termometru l-am incalzit si am vazut ca a deschis la 89 de grade apoi cand apa s-a racit termostatul a inchis .Asa ca l-am montat pe masina si deocamdata vad ca temperatura sta undeva la 87-90 de grade.Ma interesa daca e ok la consum pt ca am inteles ca trebuie sa aiba 92 de grade sa fie bine.Acum ma multumesc ca am scutit cateva sute de lei...
- blackdesire
- *
- 26 mesaje
- din 04 Sep 2012
- Zafira 2003 Y22DTR
- Sibiu
blackdesire
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2012
- Mesaj Privat
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
Nu este foarte greu .Daca dupa ce pornesti motorul masinii si temperatura antigelului in bord iti arata pana in 80 de grade ,pui mana pe furtunul ala gros si negru care iese din motor (in stanga cum te uiti la motor) si duce in radiator si e cald,inseamna ca ai termostatul blocat deschis.Termostatul se afla sub capacul ala de unde iese furtunul,si senzorul de temperatura,capac prins in 3 suruburi.Pentru asta trebuie sa recuperezi antigelul din instalatia de racire a motorului pentru ca altfel vei piierde aprox.2.5 litri.In stanga cum te uiti la motor,pe sub bara masinii si pe radiator,ai un dop prin care poti da drumul antigelului intr-un vas.Dar cred ca vei gasi pe aici pe forum explicatii mai meseriase,nici eu nu stiam si tot de aici am aflat...Scuza-mi greselile dar scriu de pe un notebook si are tastele prea mici.Iti urez succes.