Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra
  • ciprian.bas

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2011

  • Mesaj Privat
M-am uitat azi in recipient si e aproape plin, adica nu as avea unde sa mai adaug ca ar da pe la supraplin...ceea ce m-a facut sa ma gandesc un pic este vascozitatea lichidului, aceasta fiind aproape "apa". Mi-e sa nu o fi absorbit prea multa umiditate, fiind un lichid higroscopic, aici fiind si o zona cu umiditate mare(in cele mai multe zile peste 90%). As dori sa stiu daca e normal ca acest luchid sa picure aproape ca apa, daca a mai avut cineva aceasta problema si cum se poate schimba lichidul de frana cat mai detaliat(de ex. cum se face aerisirea franelor si daca se poate face si acasa). Nu stiu daca a fost vreodata schimbat lichidul de frana la aceasta masina. Multumesc
  • wheelman2009

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,
vin si eu cu o problema la frane, masina e un Opel Calibra C20NE, sistem de franare ATE cu ABS ( cred ca tip 2EH), discuri ventilate fata 256 mm, discuri pline spate 270 mm.
Acum incerc sa expun pe scurt ce am schimbat pana acum la frane: discuri pe fata noi + placute noi, garnituri etrieri fata noi ( ATE ) garnituri pompa centrala noi, lichid frana DOT4 tot ATE, placutele pe spate aproape noi. Problema se manifesta astfel : inainte sa schimb placute, discuri, frana tinea slab si foarte jos aproape de podea, ( placutele erau pe fier, discurile varza, lichidul vechi deci am zis ca dupa ce le schimb si aerisesc isi revine ), acum problema e in felul urmator : frana tine tot la podea la prima pedala, apoi dupa 2 -3 pedale tine mai sus ( deci e ca si cum s-ar incarca ), prima pedala se duce la podea apoi tine mai sus, la prima vedere pare ca ar fi aer in instalatie, dar de aerisit am aerisit la greu si in diagonala si incepand de la cea ma indepartata roata de la pompa si prima data pe fata apoi pe spate, cu furtunul bagat pe aerisitor si al 2-lea capat bagat intr-un bidon curat cu lichid in el ( in felul asta nu are cum sa intre aer la loc in instalatie ). Astfel ca daca aer nu prea mai aer cum sa fie in instalatie, ca nu mai iese deloc pe nicaieri, garniturile pompei sunt noi si nu curge pe nicaieri, am verificat peste tot, ca masina sta pe rampa, ce credeti ar putea fi Question ? dati-mi va rog o idee ca nu stiu la ce sa mai umblu. Merci.
PS : ciprian.bas legat de cum se face aerisirea, eu unul o faceam incepand de la cea mai indepartata roata fata de pompa, dr. spate apoi stg. spate, dr. fata si in final stg. fata, mai e o varinata in diagonala : stg. spate dr. fata, dr. spate stg. fata si o a 3-a varianta ( am vazut-o intr-un manual de opel ) care zice ca la sistemul meu de ABS prima data se face pe fata apoi pe spate, la toate metodele folosesti un furtun transparent ( vezi exact cand iese aer si cand nu ) care sa intre fest pe aerisitor si a 2-lea capat il bagi intr-un bidon curat cu lichid de frana in el, in felul asta aerul nu are cum sa se intoarca in instalatie. Eu unul le-am incercat pe toate si tot nu am reusit sa o rezolv, dar cred ca la mine problema nu e aerul din instalatie.
  • providra18

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Calibra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu am patit la opel asa ceva,dar o problema asemanatoare am avut la cealalta masina,un golf...schimbat garnituri,discuri placute si degeaba...tinea pedala tare de la a2a sau a3a pedala. problema s.a rezolvat schimband acea supapa care iese sau intra in pompa...nu mai retin exact,dar daca nu ma insel e supapa de sens. o sa fac poza si voi atasa ca sa iti poti da seama.
  • wheelman2009

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca te referi la supapa care intra in oala de servo, e verificata si aia si e buna, oricum si servo lucreaza deci nu are treaba cu servo, la mine problema e ca pedala tine jos de tot si apoi se incarca ca si cum ar fi aer, desi aer nu are cum sa mai fie in instalatie ca eu cred ca am trecut peste 2 l de DOT4 prin instalatie si degeaba, aer nu mai iese deloc si pedala e la fel, acum am mai studiat putin problema si s-ar putea sa fie de la pompa/ modulul de ABS, o sa iau unul sa-l schimb sa vad daca isi revine, oricum masina a suferit in ultimile sapamani reparatii extinse la partea mecanica, ambreiaj, distributie, supape chiuloasa, suspensii, cutie+motor date jos curatate verificate, schimbate toate simeringurile si dupa ce le-am pus pe toate la loc, motorul merge perfect, ambreiajul lal fel, dar am ramas poticnit in niste amarate de frane de m-au luat toti nervii, da o rezolv eu pana la urma, merci oricum de raspuns. Bafta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR