Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • beu
  • Suspendat
  • 603 mesaje
  • din 31 Jul 2009
  • Astra 1996 x16xel
  • Bucuresti
  • beu

  • Mesaje scrise: 603
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Am plecat de la o problema care ma cam apasa ca nu am instalatia de carlig legata iar din cateva deductii am ajuns la concluzia:
SIMPLU


Skip ads

  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 489
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Asta e ca o pozitionare standard ca sa zic asa si e bine sa le pozitionezi asa pentru ca sa se potriveasca cu orice stecher de remorca (despre care se presupune ca are firele conectate tot dupa aceasta schema standard).
Pe mine ma roade altceva insa: cum pot face sami se aprinda in bord martorul ca semnalizarea la remorca functioneaza? Martorul este in bord, bec bun am pus acolo, doar ca nu se aprinde cand cuplez remorca. Parca zicea cineva mai sus ca ar mai trebui pusa o siguranta undeva in tablou. Poate isi face mila si ne spune si noua unde...
  • beu
  • Suspendat
  • 603 mesaje
  • din 31 Jul 2009
  • Astra 1996 x16xel
  • Bucuresti
  • beu

  • Mesaje scrise: 603
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2009

  • Mesaj Privat
raducrisstian a scris:Asta e ca o pozitionare standard ca sa zic asa si e bine sa le pozitionezi asa pentru ca sa se potriveasca cu orice stecher de remorca (despre care se presupune ca are firele conectate tot dupa aceasta schema standard).
Pe mine ma roade altceva insa: cum pot face sami se aprinda in bord martorul ca semnalizarea la remorca functioneaza? Martorul este in bord, bec bun am pus acolo, doar ca nu se aprinde cand cuplez remorca. Parca zicea cineva mai sus ca ar mai trebui pusa o siguranta undeva in tablou. Poate isi face mila si ne spune si noua unde...



Cica la siguranta cu nr. 33 zice: Terminal 30: Curent constant pentru caravan/ trailer



  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=26365
  • hot
  • ***
  • 835 mesaje
  • din 29 Jul 2007
  • Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Botosani
  • hot

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
petro a scris:Am o vectra C 2004. Mi-am montat si eu un carlig , iar instalatia electrica am conectat-o pe lampile din spate cu niste cleme speciale pe fire. Unii spun ca trebuie montat un ''modul electronic de siguranta" ca sa nu stric nustiu ce computer de lumini. Pot sa afirm ca a trecut un an de zile si totul functioneaza normal. Cand calc frana se aprinde stopul atat de pe masina cat si de pe remorca, etc. luminile sunt sincronizate.


Urmeaza si eu sa imi montez carlig pentru rulota si sa ii fac instalatia electrica la cupla.Poti pune te rog niste poze cu firele unde le-ai legat,la montarea carligului au mai trebuit date niste gauri(sau sunt deja date si sunt acoperite cu cauciuc in portbagaj?).Ce marca e carligul?
  • petro

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Carligul si instalatia electrica(priza si fire) le-am luat de pe www.carligeauto.ro
Nu trebuie nici un modul de protectie. In portbagaj la roata de rezerva nu aveam nici o priza de legatura asa cum au unele modele. Firele le-am trecut prin partea din spate a masinii- ridici placa(baza) de la portbagaj si sub polita de langa incuietoare o sa vezi un dop de cauciuc. Il gauresti si treci firele prin el. Apoi desfaci capitonajul -acel dreptunghi din plantic din spatele portbagajului(cel pe care vine incuietoarea portbagaj) si dedesupt gasesti firele care merg spre triple. Firul de masa de la priza trebuie sa il legi pe caroserie-in partea dreapra cum privesti in portbagaj este o gaura si cu un surub ai facut masa. Celelalte fire le-am legat la cele doua triple prin niste saboti(cleme) dar se poate si simplu cu banda izoleer(nu este estetic).Culoarea firelorde pe masina:
-negru-dunga alba=semnalizare stg
-negru-dunga verde=semnalizare dr
-gri-rosu=pozitie dr
-gri-negru=pozitie stg
-negru-galben=srana
negru-alb=ceata.
Ambalajul in care era priza si firele continea si cleme si o schema cu semnificatia firelor de la priza. Daca nu o ai intra pe acel site de mai sus si gasesti desen cu priza si firele.
Daca nu te descurci, o sa pun sipoze , dar trebuie sa desfac capitonajul din spate .....
  • hot
  • ***
  • 835 mesaje
  • din 29 Jul 2007
  • Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Botosani
  • hot

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc e mult mai simplu acum cu explicatiile tale.Sa inteleg ca pentru montajul carligului nu au trebuit scoase ceva dopuri din cauciuc din portbagaj cand ai montat?
  • petro

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu, am trecut firele prin acel dop si apoi exista spatii pentru a trece firele stg-dreapa spre stopuri daca demontezi ce ti-am zis.
  • hot
  • ***
  • 835 mesaje
  • din 29 Jul 2007
  • Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Botosani
  • hot

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
petro a scris:Nu, am trecut firele prin acel dop si apoi exista spatii pentru a trece firele stg-dreapa spre stopuri daca demontezi ce ti-am zis.

Ma refeream la montajul carligului nu la cel electric.
Cand ai montat carligul a venit la fix acolo dedesupt,nu a mai trebuit de dat ceva gauri(sau gaurile in care vin prinse suruburile sunt deja data si sunt acoperite cu dopuri din cauciuc?)
  • petro

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da, trebuie date gauri. Pentru asta, desfaci fetele laterale, podeaua si partea spate a portbagajului. Pe sasiu o sa vezi niste semne(4-6 semne pentru gauripe fiecare parte) si dupa ce asezi suportul de la carlig (placa)vezi exact care semne trebuiesc gaurite functie de tipul de carlig. Gaura se da usor, doar in partea de sus(in tabla) pentru ca in adancime gaurile sunt date din fabrica. Asa ca nu impinge puternic cu burghiul. Aici nu exista nici un dop.In rest nu trebuie demontat nimic, totul se potriveste. Mai greu va fi la strangerea surubului din dreptul tobei de esapament.
  • hot
  • ***
  • 835 mesaje
  • din 29 Jul 2007
  • Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Botosani
  • hot

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
http://www.westfalia-automo....08%20war-101.pdf

Un ghid foarte bun despre montarea carligului pe vectra C.
Dupa cum se vede din poze toba se scoate din prinderile elastice.
  • hot
  • ***
  • 835 mesaje
  • din 29 Jul 2007
  • Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Botosani
  • hot

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am montat carligul pe masina.
Procedura e simpla dar nu usoara.Am incercat la un prieten pana ne-am inpotmolit din cauza ca nu gaseam un burghiu de 16 cu ca
re sa dam 4 gauri in tabla din portbagaj unde vine prins carligul.Asa ca am apelat la alt prieten cu atelier auto.
Din portbagaj se scoate totul(inclusiv cele 2 laterale care mascheaza trusa de prim ajutor)
Locul unde vin date gaurile sunt marcate din fabrica dar va trebui sa le identificati ca sa nu dati gaurile in alte marcaje care sunt acolo,asa cum se vede si in pozele facute.
Pentru a pune carligul ca trebui sa scoateti cele 2 masoane din cauciuc care tin toba de esapament.La montaj eu a intampinat ceva dificultati din cauza ca nu a venit fix pe gauri carligul,acestea nu au corespuns cu 2,3 mm asa ca a trebuit sa fortez pentru a introduce suruburile.
Astazi am pus si instalatia electrica la priza electrica care asigura luminile pentru rulota si am facut teste pentru a fi sigur ca totul functioneaza cum trebuie si intradevar asa a fost.Nu trebuie nici un modul pentru lumini cum spun unii,însa recomand montarea unor becuri cu leduri in locul celor conventionale(la rulota sau remorca depinde ce tractati) intrucat consumul acestora este mult mai mic iar calculatorul de lumini nu se sesizeaza ca exista aceste becuri cu leduri,nefiind astfel nici un risc pentru calculatorul de lumini.
  • GL99VRC!

  • Mesaje scrise: 615
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca ai definitivat problema cirligului si a luminilor.Eu am avut de facut aceiasi operatie si tot pentru rulota.Merge perfect oricare dintre consumatori(lumini,frigider,pompe apa, ete...) Smile
  • danieel

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2007 19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2008

  • Mesaj Privat
De cat timp ai facut instalatia electrica si cat timp pe an o folosesti?......si eu am instalatia electrica noua dar imi este frica sa o leg la triple ...deoarece cei de la opel mi-au zis ca imi arde calculatorul de lumini si imi este frica .
  • beu
  • Suspendat
  • 603 mesaje
  • din 31 Jul 2009
  • Astra 1996 x16xel
  • Bucuresti
  • beu

  • Mesaje scrise: 603
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2009

  • Mesaj Privat
danieel a scris:De cat timp ai facut instalatia electrica si cat timp pe an o folosesti?......si eu am instalatia electrica noua dar imi este frica sa o leg la triple ...deoarece cei de la opel mi-au zis ca imi arde calculatorul de lumini si imi este frica .


Cei de la opel spun multe porcarii numai de ei stiute!
  • GL99VRC!

  • Mesaje scrise: 615
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mentionez ca nu am legaturie facute pe fire .Am instalatia prezentata in fotografii.Am tras suplimentar fire pt. curent permanent,prevazut cu siguranta aferenta ,alimentare frigider.Priza13 pini cirlig,7 pini rulota.Folosesc adaptor13/7
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,989
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
La modelele mai vechi se poate monta instalatia ºi fãrã modul electronic de protecþie. Problemele pot apãrea la modelele cu BC care au ºi funcþia CC (Check Control ) activatã. In cazul unui scurtcircuit la instalatia remorcii, se distruge BC. De acea se recomandã instalarea modulului electronic de protecþie la modelele mai noi cu funcþia CC activatã. Numai bine.
P.S. cea ce ne-a prezentat @GL99VRC pare a fi instalatia electrica originalã pentru cârlig de remorcare la Astra G fãrã CC.
  • hot
  • ***
  • 835 mesaje
  • din 29 Jul 2007
  • Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Botosani
  • hot

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 2007 Z-1.9-DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu mi-am facut instalatia acum ca mi-am cumparat rulota.Nu au aparut probleme decat in momentul cand am facut o legatura gresita si se aprindeau mai multe becuri la stop frana(calculatorul stia ca pentru stop frana sunt 2 becuri de 20w si la mine se aprindeau 8 becuri de pe rulota cand puneam frana si a aparut beculetul galben,care dupa ce am remediat problema s-a stins.)Deci calculatorul sesizeaza doar daca consumul de curent el mult mai mare decat ar trebui sa fie.Pentru a nu sesiza nimic calculatorul puneti becuri cu leduri la remorca sau rulota si s-a terminat discutia(calculatorul nu sesizeaza alti consumatori aceste becuri avand un consum prea mci de curent).Eu nu mi-am pus inca aceste becuri dar le voi pune,respectiv voi face triplele cu leduri la rulota.
  • Fane B

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2010

  • Mesaj Privat
GL99VRC! a scris:Mentionez ca nu am legaturie facute pe fire .Am instalatia prezentata in fotografii.Am tras suplimentar fire pt. curent permanent,prevazut cu siguranta aferenta ,alimentare frigider.Priza13 pini cirlig,7 pini rulota.Folosesc adaptor13/7


am un vectra b 2001 si are priza cu 13 pini. in priza sunt trase doar firele ptr 7 pini, adica nu am alimentare separata, si nici alimentare pe contactul cheii. La rulota mi-am tras eu firele si am schibat si mufa din 7 pini in 13 pini. Acum mai trebuie sa trag la masina. Imi zici si mie te rog de unde ai tras fire ptr ceilalti pini? mersi
  • insane_mcd

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2009

  • Mesaj Privat
recomand sa se faca instalatia electrica la mufa standard cu 7 pini dupa chema universala.
de mentionat ca pe schema originala exista pozitie stanga,pozitie dreapta si ceata sau mers inapoi.in general se monteaza decat un fir de pozitie dar poate fi tare incomod daca nu e mufa legata standard.....o sa ai surporiza cand o sa tragi o alta remorca decat a ta ca in loc de semnalizari..........clipocesc stopurile pe frana:)
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR