- radulescu emil
- *
- 1 mesaje
- din 09 Jul 2011
- Astra 2003 y17 dti
- Teleorman
radulescu emil
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 y17 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2011
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- cosminjamite
- *
- 1 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2002 Y17DT
- Prahova
cosminjamite
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Problema: dupa ce toata iarna masina a stat pe dreapta, am constatat ca nu mai merg ventilatoarele (fata / spate). Motorul se incinge si imi arunca apa afara daca il las sa mearga. Pe bord, temperatura este indicata corect.
Am schimbat termostat motor (cel vechi l-am probat in vas si parea bun). Am schimbat rezistenta de pe ventilatorul dinspre motor (cea de sus). Am schimbat senzor antigel motor.
Nu mi se aprinde (nu s-a aprin niciodata) becul de pe bord (cel cu steluta in vas).
Am scos ECM si l-am curatat (de praful de la mufe).
Am pus OP-COM pe masina iar rezultatul initial, pana la schimbarea celor trei piese si pana la curatarea ECM a fost cel din fotografii (6 erori).
163 - Temperaturã antigel motor - lipsa semnal
164 - Temperaturã antigel motor - lipsa semnal
21 - Pushing Blower motor, Malfunction
11 - Sucking blower motor Malfunction
12 - Sucking blower motor Low input
4 - AC Pressure Sensor, No signal, (signal lead)
Dupa operatiuni, nu mai am nici o eroare insa ventilatoarele (nicunul) tot nu merg.
Am luat curent de la baterie si am incercat cei trei pini ai mufei ventilatorului dinspre motor: ambele trepte functioneaza.
Amble ventilatoare mers intr-o singura ipoteza: daca pun contactul si scot mufa de la rezistenta de pe ventilatorul dinspre motor.
Am verificat sigurantele: sunt ok. urmeaza sa verific si releul.
Ce ma intriga este faptul ca, desi acum nu mai am nici o eroare, ventilatoarele tot nu merg (sau....daca nu merg de ce nu am nici o eroare?).
In fine, am pornit motorul fara ECM montat, sa vad ca merge (functioneaza) martorul de pe bord. Am constatat ca functioneaza martorul.
Daca aveti idei, va sunt recunoscator.
- gaby_opc
- **
- 358 mesaje
- din 21 Sep 2010
- Astra 2004 y22dtr
- Constanta
gaby_opc
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- gaby_opc
- **
- 358 mesaje
- din 21 Sep 2010
- Astra 2004 y22dtr
- Constanta
gaby_opc
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2010
- Mesaj Privat
irinuk
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
ma ajuta si pe mine cineva?
am un opel astra 1.7 dt din 2002, si mai multe intrebari:
- cu ceva timp in urma ramanea aprins martorul dreptunghi cu steluta...acum nu se mai aprinde deloc(macar nu ma mai streseaza....)
- anul trecut am constatat ca nu mai merge aerul, am fost sa bag freon..si nu mai aveam deloc...bineinteles ca dupa cateva zile nu mai mergea aerul..probabil l-am pierdut..a venit iarna..am lasat-o asa
- ieri am fost sa verific instalatia..au verificat cu lampa speciala...nu au vazut pierderi..in schimb se pare ca nu functioneza ventilatoul de aer...mi-au spus ca daca nu functioneaza ventilatorul..se evapora freonul...astept pareri..nu mi s-au parut prea siguri pe ceea ce spun
Unde imi recomandati sa merg pt o verificare cu simt de raspundere?
Multumesc.
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
1 schimbat radiator
2 incarcat cu freon de la robot (presine buna)
3 vericat sigurante (sunt bune)
4 vericat compresor ( pus pe direct merge)
5 schimbat 2 ecm-uri (aceelasi eroare P1530 releu ac- tensiune prea mica- 04-prezent)
6 verificat ventilatoare si senzor presiune ac (sunt bune, (nu am probleme cu racirea))
7 mers la electricin si verificat continuitate fire din ECM spre compresor- sunt bune.
Intrebari:
1 Ptr cei care au schimbat ECM- Trebuie resetat, resoftat.....imperecheat cumva cu masina sau a mers pur si simplu dupa ce e montat?
2 ECM asta, e controlat de ECU, primeste comanda de la el? Daca da care e mufa si firele care pleaca din ECM si care e mufa si pinii unde ajunge in ECU? Sau spuneti-mi care e traseul firelor de la butonul de ac din interiorul masinii si de unde trebuie sa primeasca comanda ECM asta?
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
O intrebare ptr cei ce au op-com si AC functional. Ce valori va indica senzorul de presiune AC, si ce valoare a presiunii aveti in instalatia AC?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Eu zic ca ai sigurante arse sau fire intrerupte sau mufa de la modul etc...
Acum depinde ce ai schimbat la ea.
Eu zic sa verifici sigurantele principale
nr.4 (a patra de sus)
nr.8 (prima de jos)

______
Si in tablou:
nr. 02 | 30A
nr. 35 | 10A
nr. 40 | 7.5A
nr. 39 | 7.5A

______
P1530 A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to voltage)
P1530 A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to ground or circuit interruption)
Continuitate fire dintre modul racire pin 17 si ECU mufa K pin 7
Verificat firele, mufa, cablul.


Spre compresor pleaca din modul racire pin 7 fir BK (negru) spre mufa compresor pin B tot fir BK (negru) verifica Continuitate fire.
Ai schimbat ECU sau ce ai schimbat eu unul nu prea am inteles, poate trebuie setat in ECU sa recunoasca AC de pe masina.
incercati sa vorbit ca sa inteleaga si alti vad tot neamul de denumiri, si habar nu am ce sunt.
Si am si eu o intrebare unde se afla modulul acesta pe masina.
Control unit - Engine cooling module |Translate | Unitate de comandã - modulul de rãcire Motor
Cred ca l-am gasit... nici macar nu stiam ca exista acolo 😂
Am mai imvatat ceva de pe masina.



https://www.clubopel.com/vie...p?p=869916#869916 - martor steluta bord.
Patura Fibra Ceramica - de Seminee Protejare ECU Z18XE, Z16XE etc...
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
Maine o sa ma apuc din nou de verificari.
Am sa verific continuitatea firelor din HACM spre ECU.
Siguranta din tablou nr. 2 de 30A nu am verificat-o, nu stiam ca are legatura... in rest toate celelalte mentionate de tn au fost verificate si sunt bune.
Firele din HACM spre compresor, au fost verificate si sunt bune. Am intepat firu negru(7) la iesire din mufa HACM si am pus plus direct de la baterie si compresorul porneste. L-am tinut alimentat asa vreo 10min si am constatat ca dupa cateva secunde pornesc ventilatoarele dar se opresc. Si ciclu se tot repeta pana deconectez compresorul ==>daca pornesc ventilatoatele tind sa cred ca si senzorul AC este bun (scoasa mufa senzorului AC ==> pornesc ventilatoarele)
Nu am schimbat ECU, am incercat inca 2 HACM si am aceea-si eroare.
Poate ma ajuta cineva cu valorile senzorului AC si presiunea din instalatie -- valori din op-com.