- radulescu emil
- *
- 1 mesaje
- din 08 Jul 2011
- Astra 2003 y17 dti
- Teleorman
radulescu emil
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 y17 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salut ! Am un Opel Astra 17 dti 2003 si de cand il am nu a functionat AC neavand nici freon in instalatie.Am caldura suficienta ,intradevar dupa 5-6 km,dar ceasul din bord sta la zero mereu,f rar ,dupa zeci de km se ridica aproape de 90 .De cateva zile a inceput sa porneasca ventilatorul mare ,chiar si cand pornesc dimineata ,cu motorul rece. Merge aproape 1 min si se opreste ,pornind iar mai tarziu si iar oprindu-se.Un mecanic mi-a spus ca trebuie sa schimb termocupla.Aceasta e acelasi lucru cu termostatul sau sant doua piese diferite?Va multumesc!
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- cosminjamite
- *
- 1 mesaje
- din 04 Mar 2016
- Astra 2002 Y17DT
- Prahova
cosminjamite
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2016
- Mesaj Privat
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Problema: dupa ce toata iarna masina a stat pe dreapta, am constatat ca nu mai merg ventilatoarele (fata / spate). Motorul se incinge si imi arunca apa afara daca il las sa mearga. Pe bord, temperatura este indicata corect.
Am schimbat termostat motor (cel vechi l-am probat in vas si parea bun). Am schimbat rezistenta de pe ventilatorul dinspre motor (cea de sus). Am schimbat senzor antigel motor.
Nu mi se aprinde (nu s-a aprin niciodata) becul de pe bord (cel cu steluta in vas).
Am scos ECM si l-am curatat (de praful de la mufe).
Am pus OP-COM pe masina iar rezultatul initial, pana la schimbarea celor trei piese si pana la curatarea ECM a fost cel din fotografii (6 erori).
163 - Temperaturã antigel motor - lipsa semnal
164 - Temperaturã antigel motor - lipsa semnal
21 - Pushing Blower motor, Malfunction
11 - Sucking blower motor Malfunction
12 - Sucking blower motor Low input
4 - AC Pressure Sensor, No signal, (signal lead)
Dupa operatiuni, nu mai am nici o eroare insa ventilatoarele (nicunul) tot nu merg.
Am luat curent de la baterie si am incercat cei trei pini ai mufei ventilatorului dinspre motor: ambele trepte functioneaza.
Amble ventilatoare mers intr-o singura ipoteza: daca pun contactul si scot mufa de la rezistenta de pe ventilatorul dinspre motor.
Am verificat sigurantele: sunt ok. urmeaza sa verific si releul.
Ce ma intriga este faptul ca, desi acum nu mai am nici o eroare, ventilatoarele tot nu merg (sau....daca nu merg de ce nu am nici o eroare?).
In fine, am pornit motorul fara ECM montat, sa vad ca merge (functioneaza) martorul de pe bord. Am constatat ca functioneaza martorul.
Daca aveti idei, va sunt recunoscator.
Problema: dupa ce toata iarna masina a stat pe dreapta, am constatat ca nu mai merg ventilatoarele (fata / spate). Motorul se incinge si imi arunca apa afara daca il las sa mearga. Pe bord, temperatura este indicata corect.
Am schimbat termostat motor (cel vechi l-am probat in vas si parea bun). Am schimbat rezistenta de pe ventilatorul dinspre motor (cea de sus). Am schimbat senzor antigel motor.
Nu mi se aprinde (nu s-a aprin niciodata) becul de pe bord (cel cu steluta in vas).
Am scos ECM si l-am curatat (de praful de la mufe).
Am pus OP-COM pe masina iar rezultatul initial, pana la schimbarea celor trei piese si pana la curatarea ECM a fost cel din fotografii (6 erori).
163 - Temperaturã antigel motor - lipsa semnal
164 - Temperaturã antigel motor - lipsa semnal
21 - Pushing Blower motor, Malfunction
11 - Sucking blower motor Malfunction
12 - Sucking blower motor Low input
4 - AC Pressure Sensor, No signal, (signal lead)
Dupa operatiuni, nu mai am nici o eroare insa ventilatoarele (nicunul) tot nu merg.
Am luat curent de la baterie si am incercat cei trei pini ai mufei ventilatorului dinspre motor: ambele trepte functioneaza.
Amble ventilatoare mers intr-o singura ipoteza: daca pun contactul si scot mufa de la rezistenta de pe ventilatorul dinspre motor.
Am verificat sigurantele: sunt ok. urmeaza sa verific si releul.
Ce ma intriga este faptul ca, desi acum nu mai am nici o eroare, ventilatoarele tot nu merg (sau....daca nu merg de ce nu am nici o eroare?).
In fine, am pornit motorul fara ECM montat, sa vad ca merge (functioneaza) martorul de pe bord. Am constatat ca functioneaza martorul.
Daca aveti idei, va sunt recunoscator.
- gaby_opc
- **
- 421 mesaje
- din 21 Sep 2010
- Astra 2004 y22dtr
- Constanta
gaby_opc
- Mesaje scrise: 421
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2010
- Mesaj Privat
Am problema cu ac-ul : pornesc clima , apoi dupa cateva secunde se opreste ventilatorul ac si pleace cel de racire motor in treapta mare , in acelasi timp se aprinde si martorul stelua din bord . Am incercat alt ventilator ac , tot asa face , compresorul este f ok , pe tester imi da ceva despre ventiltor ac si modul calculator ac , ce rezolvare pot face ?
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- gaby_opc
- **
- 421 mesaje
- din 21 Sep 2010
- Astra 2004 y22dtr
- Constanta
gaby_opc
- Mesaje scrise: 421
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2010
- Mesaj Privat
irinuk
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
salutare
ma ajuta si pe mine cineva?
am un opel astra 1.7 dt din 2002, si mai multe intrebari:
- cu ceva timp in urma ramanea aprins martorul dreptunghi cu steluta...acum nu se mai aprinde deloc(macar nu ma mai streseaza....)
- anul trecut am constatat ca nu mai merge aerul, am fost sa bag freon..si nu mai aveam deloc...bineinteles ca dupa cateva zile nu mai mergea aerul..probabil l-am pierdut..a venit iarna..am lasat-o asa
- ieri am fost sa verific instalatia..au verificat cu lampa speciala...nu au vazut pierderi..in schimb se pare ca nu functioneza ventilatoul de aer...mi-au spus ca daca nu functioneaza ventilatorul..se evapora freonul...astept pareri..nu mi s-au parut prea siguri pe ceea ce spun
Unde imi recomandati sa merg pt o verificare cu simt de raspundere?
Multumesc.
ma ajuta si pe mine cineva?
am un opel astra 1.7 dt din 2002, si mai multe intrebari:
- cu ceva timp in urma ramanea aprins martorul dreptunghi cu steluta...acum nu se mai aprinde deloc(macar nu ma mai streseaza....)
- anul trecut am constatat ca nu mai merge aerul, am fost sa bag freon..si nu mai aveam deloc...bineinteles ca dupa cateva zile nu mai mergea aerul..probabil l-am pierdut..a venit iarna..am lasat-o asa
- ieri am fost sa verific instalatia..au verificat cu lampa speciala...nu au vazut pierderi..in schimb se pare ca nu functioneza ventilatoul de aer...mi-au spus ca daca nu functioneaza ventilatorul..se evapora freonul...astept pareri..nu mi s-au parut prea siguri pe ceea ce spun
Unde imi recomandati sa merg pt o verificare cu simt de raspundere?
Multumesc.
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
În sfârșit am rezolvat problema descrisã mai sus. Merg ambele ventilatoare si toți senzorii/martorii. Concluzia mea: orice verificare trebuie sã înceapã cu verificarea firelor/ contactelor. În cazul meu, am desfãcut cele douã mufe de la HACM, am scos firele / papucii afara si le-am restrâns cu un clește / ac de cusut mai gros (pentru papucii mari am reindoit urechile mufei mama). O verificare a firelor scoase din mufa mi-a arãtat cã, în fapt, papucul mama stãtea labartat pe papucul de pe mufa HACM (inclusiv cei de la firele corespunzãtoare diagnozei / instrumentelor etc). Am fãcut la fel si cu papucii mama de la mufele ventilatoarelor. Rezultatele: imediate, totul merge perfect . În cazul meu ceea ce mã intriga era faptul cã inițial nu îmi era aprins becul din bord (era firul rupt). Am avut o combinație de factori de mare ghinion.
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
Salut. AC manual de pe un Opel Astra 2001 z16xe imi da mare bataie de cap, am umblat pe la 2 service-uri si un electrician si tot nu i-am dat de cap. Problema ar fi ca nu am 12V pe mufa de la compresor. Pana acuma am facut urmatoarele:
1 schimbat radiator
2 incarcat cu freon de la robot (presine buna)
3 vericat sigurante (sunt bune)
4 vericat compresor ( pus pe direct merge)
5 schimbat 2 ecm-uri (aceelasi eroare P1530 releu ac- tensiune prea mica- 04-prezent)
6 verificat ventilatoare si senzor presiune ac (sunt bune, (nu am probleme cu racirea))
7 mers la electricin si verificat continuitate fire din ECM spre compresor- sunt bune.
Intrebari:
1 Ptr cei care au schimbat ECM- Trebuie resetat, resoftat.....imperecheat cumva cu masina sau a mers pur si simplu dupa ce e montat?
2 ECM asta, e controlat de ECU, primeste comanda de la el? Daca da care e mufa si firele care pleaca din ECM si care e mufa si pinii unde ajunge in ECU? Sau spuneti-mi care e traseul firelor de la butonul de ac din interiorul masinii si de unde trebuie sa primeasca comanda ECM asta?
1 schimbat radiator
2 incarcat cu freon de la robot (presine buna)
3 vericat sigurante (sunt bune)
4 vericat compresor ( pus pe direct merge)
5 schimbat 2 ecm-uri (aceelasi eroare P1530 releu ac- tensiune prea mica- 04-prezent)
6 verificat ventilatoare si senzor presiune ac (sunt bune, (nu am probleme cu racirea))
7 mers la electricin si verificat continuitate fire din ECM spre compresor- sunt bune.
Intrebari:
1 Ptr cei care au schimbat ECM- Trebuie resetat, resoftat.....imperecheat cumva cu masina sau a mers pur si simplu dupa ce e montat?
2 ECM asta, e controlat de ECU, primeste comanda de la el? Daca da care e mufa si firele care pleaca din ECM si care e mufa si pinii unde ajunge in ECU? Sau spuneti-mi care e traseul firelor de la butonul de ac din interiorul masinii si de unde trebuie sa primeasca comanda ECM asta?
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
Nu am coduri de eroare in HACM. Eroarea P1530 (care e si singura) apare pe op-com la sectiunea "Motor".Ai vreo schema sau stii in ce mufa de la HACM si in ce mufa ECU se face conexiunea si ce fire sunt implicate. Ultima varianta ar fi sa verific continuitatea acestor fire sa vd daca se alimenteaza HACM-ul. Iar partea cea mai nasoala ar fi sa se fi dezlipit un fir in ECU.
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Pai tot cu opcom intra in modulul HACM la secțiunea body (cred-nu stiu acum sigur) si alegi engine cooling module. Îți apar erorile HACM acolo. am schema dar acasã sã-ți fac poze din tis2000. Acolo sunt schemele. Dacã ai pe cineva cu tis2000 mai aproape poți vedea toatã instalația si toate erorile ecm descrise pe larg. Mai e si varianta sa-l cumperi cu 60-80lei de pe net si e al tau.
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
Am op-com in romana si cred ca ii zice "Modul sistem racire" sau ceva de genu. Am intrat acolo, am intrat in toate modulele masinii si nu am erori in afara de P1530 din sectiunea "Motor". Nu cunosc pe nimeni cu tis 2000. Daca ai timp cand ajungi acasa poti trimite niste poze cu shemele. Multumesc ptr ajutor
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
Salut. Cum nu am reusit sa-i dau de cap AC-ului, mai fac cateva intrebari ptr a mai lamuri cateva probleme. M-am uitat in TIS2000 si am vazut ca HACM are 4 fire care pleaca spre ECU. Intrebarea ar fi, a mai avut cineva probleme cu AC si a gasit rezolvate umbland in ECU? ECU da comanda HACM ptr a porni AC?
O intrebare ptr cei ce au op-com si AC functional. Ce valori va indica senzorul de presiune AC, si ce valoare a presiunii aveti in instalatia AC?
O intrebare ptr cei ce au op-com si AC functional. Ce valori va indica senzorul de presiune AC, si ce valoare a presiunii aveti in instalatia AC?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
@dusmanu
Eu zic ca ai sigurante arse sau fire intrerupte sau mufa de la modul etc...
Acum depinde ce ai schimbat la ea.
Eu zic sa verifici sigurantele principale
nr.4 (a patra de sus)
nr.8 (prima de jos)
______
Si in tablou:
nr. 02 | 30A
nr. 35 | 10A
nr. 40 | 7.5A
nr. 39 | 7.5A
______
P1530 A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to voltage)
P1530 A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to ground or circuit interruption)
Continuitate fire dintre modul racire pin 17 si ECU mufa K pin 7
Verificat firele, mufa, cablul.
Spre compresor pleaca din modul racire pin 7 fir BK (negru) spre mufa compresor pin B tot fir BK (negru) verifica Continuitate fire.
Ai schimbat ECU sau ce ai schimbat eu unul nu prea am inteles, poate trebuie setat in ECU sa recunoasca AC de pe masina.
incercati sa vorbit ca sa inteleaga si alti vad tot neamul de denumiri, si habar nu am ce sunt.
Si am si eu o intrebare unde se afla modulul acesta pe masina.
Control unit - Engine cooling module |Translate | Unitate de comandã - modulul de rãcire Motor
Cred ca l-am gasit... nici macar nu stiam ca exista acolo
Am mai imvatat ceva de pe masina.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=869916#869916 - martor steluta bord.
Patura Fibra Ceramica - de Seminee Protejare ECU Z18XE, Z16XE etc...
Eu zic ca ai sigurante arse sau fire intrerupte sau mufa de la modul etc...
Acum depinde ce ai schimbat la ea.
Eu zic sa verifici sigurantele principale
nr.4 (a patra de sus)
nr.8 (prima de jos)
______
Si in tablou:
nr. 02 | 30A
nr. 35 | 10A
nr. 40 | 7.5A
nr. 39 | 7.5A
______
P1530 A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to voltage)
P1530 A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to ground or circuit interruption)
Continuitate fire dintre modul racire pin 17 si ECU mufa K pin 7
Verificat firele, mufa, cablul.
Spre compresor pleaca din modul racire pin 7 fir BK (negru) spre mufa compresor pin B tot fir BK (negru) verifica Continuitate fire.
Ai schimbat ECU sau ce ai schimbat eu unul nu prea am inteles, poate trebuie setat in ECU sa recunoasca AC de pe masina.
incercati sa vorbit ca sa inteleaga si alti vad tot neamul de denumiri, si habar nu am ce sunt.
Si am si eu o intrebare unde se afla modulul acesta pe masina.
Control unit - Engine cooling module |Translate | Unitate de comandã - modulul de rãcire Motor
Cred ca l-am gasit... nici macar nu stiam ca exista acolo
Am mai imvatat ceva de pe masina.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=869916#869916 - martor steluta bord.
Patura Fibra Ceramica - de Seminee Protejare ECU Z18XE, Z16XE etc...
dusmanu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2012
- Mesaj Privat
T.ion multumesc ptr ajutor.
Maine o sa ma apuc din nou de verificari.
Am sa verific continuitatea firelor din HACM spre ECU.
Siguranta din tablou nr. 2 de 30A nu am verificat-o, nu stiam ca are legatura... in rest toate celelalte mentionate de tn au fost verificate si sunt bune.
Firele din HACM spre compresor, au fost verificate si sunt bune. Am intepat firu negru(7) la iesire din mufa HACM si am pus plus direct de la baterie si compresorul porneste. L-am tinut alimentat asa vreo 10min si am constatat ca dupa cateva secunde pornesc ventilatoarele dar se opresc. Si ciclu se tot repeta pana deconectez compresorul ==>daca pornesc ventilatoatele tind sa cred ca si senzorul AC este bun (scoasa mufa senzorului AC ==> pornesc ventilatoarele)
Nu am schimbat ECU, am incercat inca 2 HACM si am aceea-si eroare.
Poate ma ajuta cineva cu valorile senzorului AC si presiunea din instalatie -- valori din op-com.
Maine o sa ma apuc din nou de verificari.
Am sa verific continuitatea firelor din HACM spre ECU.
Siguranta din tablou nr. 2 de 30A nu am verificat-o, nu stiam ca are legatura... in rest toate celelalte mentionate de tn au fost verificate si sunt bune.
Firele din HACM spre compresor, au fost verificate si sunt bune. Am intepat firu negru(7) la iesire din mufa HACM si am pus plus direct de la baterie si compresorul porneste. L-am tinut alimentat asa vreo 10min si am constatat ca dupa cateva secunde pornesc ventilatoarele dar se opresc. Si ciclu se tot repeta pana deconectez compresorul ==>daca pornesc ventilatoatele tind sa cred ca si senzorul AC este bun (scoasa mufa senzorului AC ==> pornesc ventilatoarele)
Nu am schimbat ECU, am incercat inca 2 HACM si am aceea-si eroare.
Poate ma ajuta cineva cu valorile senzorului AC si presiunea din instalatie -- valori din op-com.