Pentru a ne apuca de treaba aveam nevoie de urmatoarele piese si scule:
Piese necesare:
- Cutie viteza F17WR sau doar pinioanele cu furca daca le gasiti separat
Scule necesare:
- Tubulara E8
- Imbus de 5
- Tubulara hexagonala de 11 si 13
- Cleste varf indoit 150 mm
- Presa 2 brate 100 mm
- Pasta autoblocanta
- Ulei cutie viteza
- Garnitura capac cutie
Lucrarea a inceput cu demontarea rotii stanga pentru a avea acces la capacul cutiei de viteza. Pentru cei ce au scut de plastic se desface acel surub care tine scutul fixat. Partea de la scut nu prea incurca dar daca preferati sa lucrati cat mai usor puteti da scutul jos.(eu nu l-am dat jos)

Dupa ce se da roata jos vom avea acces la capacul cutiei de viteza si vom incepe sa desfacem cele 9 suruburi. 5 suruburi sunt de 13 si 4 suruburi de 11. Dupa ce se da jos capacul va curge foarte putin ulei (aproximativ 100 ml) restul de ulei ramane in grupul conic.

Dupa demontarea capacului vom vedea perfect cum sta treaba cu cele 2 pinioane. In prima faza se desfac cele 2 suruburi (imbus de 5 sau E8 ) de la furca pinionului de la trenul mobil. Suruburile sunt cam stranse si au pasta autoblocanta in concluzie se va folosi un imbus calitativ. Initial am folosit un imbus de 5 in forma de "L" cam slabut si evident ca s-a strambat.


Dupa ce s-a demontat furca de la pinionul de pe trenul mobil se va scoate siguranta cu clestele pentru sigurante si se va trage pinionul afara. Acest pinion la mine a iesit cu mana, nu a fost nevoie de presa. Dupa ce iasa pinionul se vor scoate de pe ax cei doi rulmenti (iasa cu mana).

Dupa ce s-a demontat primul pinion se va trece la urmatorul care nu va fi asa usor de scos afara 😃. Se desface siguranta acestui pinion dupa care se va pune presa cu 2 gheare pe el. Aici totul depinde de noroc, iasa usor sau nu. Presa asta de la Yato nu a fost chiar stralucita si m-am chinuit ceva timp pana l-am scos afara. Mare atentie unde se pune presa. Acest pinion are doar o pozitie unde se pune presa tocmai de aceea se foloseste presa cu 2 gheare. Presa cu 3 gheare este inutila pentru acest pinion.

Asa va arata dupa demontarea celor doua pinioane


Dupa ce s-au scos cele 2 pinioane se vor monta celalalte pionoane de pe cutia F17WR in ordinea inversa demontarii. Recomand ca la suruburile de la furca pinionului de pe trenul mobil sa se puna pasta autoblocanta!
Dupa ce se monteaza totul la loc se va completa cu ulei (eu am folosit GM) si se va verifica nivelul. Eu am pus exact 100 ml dupa care am verificat si totul era ok. Tin sa specific ca nu am schimbat garnitura de la capac deoarece era ok dar preventiv i-am pus putin silicon. Cine este mai pretentios o poate schimba daca vrea 😃.



Dupa munca depusa am obtinut si rezultatul mult asteptat 😊
