- wizard.time
- OP
- 606 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Gorj
wizard.time
- Mesaje scrise: 606
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
Dupa foarte multi kilometrii facuti cu treapta 5 la 3000 ture si o viteza de 105 km/h m-am hotarat sa schimb pinionul de treapta 5 cu unul de la o cutie de diesel. Motorizarea in cauza este Z16XE care are o cutie F17CR (33/37 - raport treapta 5 ). Cutia donatoare de pinioane este de pe motorizarea 1.7 mai exact F17WR (31/41 - raport treapta 5 ).
Pentru a ne apuca de treaba aveam nevoie de urmatoarele piese si scule:
Piese necesare:
- Cutie viteza F17WR sau doar pinioanele cu furca daca le gasiti separat
Scule necesare:
- Tubulara E8
- Imbus de 5
- Tubulara hexagonala de 11 si 13
- Cleste varf indoit 150 mm
- Presa 2 brate 100 mm
- Pasta autoblocanta
- Ulei cutie viteza
- Garnitura capac cutie
Lucrarea a inceput cu demontarea rotii stanga pentru a avea acces la capacul cutiei de viteza. Pentru cei ce au scut de plastic se desface acel surub care tine scutul fixat. Partea de la scut nu prea incurca dar daca preferati sa lucrati cat mai usor puteti da scutul jos.(eu nu l-am dat jos)
Dupa ce se da roata jos vom avea acces la capacul cutiei de viteza si vom incepe sa desfacem cele 9 suruburi. 5 suruburi sunt de 13 si 4 suruburi de 11. Dupa ce se da jos capacul va curge foarte putin ulei (aproximativ 100 ml) restul de ulei ramane in grupul conic.
Dupa demontarea capacului vom vedea perfect cum sta treaba cu cele 2 pinioane. In prima faza se desfac cele 2 suruburi (imbus de 5 sau E8 ) de la furca pinionului de la trenul mobil. Suruburile sunt cam stranse si au pasta autoblocanta in concluzie se va folosi un imbus calitativ. Initial am folosit un imbus de 5 in forma de "L" cam slabut si evident ca s-a strambat.
Dupa ce s-a demontat furca de la pinionul de pe trenul mobil se va scoate siguranta cu clestele pentru sigurante si se va trage pinionul afara. Acest pinion la mine a iesit cu mana, nu a fost nevoie de presa. Dupa ce iasa pinionul se vor scoate de pe ax cei doi rulmenti (iasa cu mana).
Dupa ce s-a demontat primul pinion se va trece la urmatorul care nu va fi asa usor de scos afara . Se desface siguranta acestui pinion dupa care se va pune presa cu 2 gheare pe el. Aici totul depinde de noroc, iasa usor sau nu. Presa asta de la Yato nu a fost chiar stralucita si m-am chinuit ceva timp pana l-am scos afara. Mare atentie unde se pune presa. Acest pinion are doar o pozitie unde se pune presa tocmai de aceea se foloseste presa cu 2 gheare. Presa cu 3 gheare este inutila pentru acest pinion.
Asa va arata dupa demontarea celor doua pinioane
Dupa ce s-au scos cele 2 pinioane se vor monta celalalte pionoane de pe cutia F17WR in ordinea inversa demontarii. Recomand ca la suruburile de la furca pinionului de pe trenul mobil sa se puna pasta autoblocanta!
Dupa ce se monteaza totul la loc se va completa cu ulei (eu am folosit GM) si se va verifica nivelul. Eu am pus exact 100 ml dupa care am verificat si totul era ok. Tin sa specific ca nu am schimbat garnitura de la capac deoarece era ok dar preventiv i-am pus putin silicon. Cine este mai pretentios o poate schimba daca vrea .
Dupa munca depusa am obtinut si rezultatul mult asteptat
Pentru a ne apuca de treaba aveam nevoie de urmatoarele piese si scule:
Piese necesare:
- Cutie viteza F17WR sau doar pinioanele cu furca daca le gasiti separat
Scule necesare:
- Tubulara E8
- Imbus de 5
- Tubulara hexagonala de 11 si 13
- Cleste varf indoit 150 mm
- Presa 2 brate 100 mm
- Pasta autoblocanta
- Ulei cutie viteza
- Garnitura capac cutie
Lucrarea a inceput cu demontarea rotii stanga pentru a avea acces la capacul cutiei de viteza. Pentru cei ce au scut de plastic se desface acel surub care tine scutul fixat. Partea de la scut nu prea incurca dar daca preferati sa lucrati cat mai usor puteti da scutul jos.(eu nu l-am dat jos)
Dupa ce se da roata jos vom avea acces la capacul cutiei de viteza si vom incepe sa desfacem cele 9 suruburi. 5 suruburi sunt de 13 si 4 suruburi de 11. Dupa ce se da jos capacul va curge foarte putin ulei (aproximativ 100 ml) restul de ulei ramane in grupul conic.
Dupa demontarea capacului vom vedea perfect cum sta treaba cu cele 2 pinioane. In prima faza se desfac cele 2 suruburi (imbus de 5 sau E8 ) de la furca pinionului de la trenul mobil. Suruburile sunt cam stranse si au pasta autoblocanta in concluzie se va folosi un imbus calitativ. Initial am folosit un imbus de 5 in forma de "L" cam slabut si evident ca s-a strambat.
Dupa ce s-a demontat furca de la pinionul de pe trenul mobil se va scoate siguranta cu clestele pentru sigurante si se va trage pinionul afara. Acest pinion la mine a iesit cu mana, nu a fost nevoie de presa. Dupa ce iasa pinionul se vor scoate de pe ax cei doi rulmenti (iasa cu mana).
Dupa ce s-a demontat primul pinion se va trece la urmatorul care nu va fi asa usor de scos afara . Se desface siguranta acestui pinion dupa care se va pune presa cu 2 gheare pe el. Aici totul depinde de noroc, iasa usor sau nu. Presa asta de la Yato nu a fost chiar stralucita si m-am chinuit ceva timp pana l-am scos afara. Mare atentie unde se pune presa. Acest pinion are doar o pozitie unde se pune presa tocmai de aceea se foloseste presa cu 2 gheare. Presa cu 3 gheare este inutila pentru acest pinion.
Asa va arata dupa demontarea celor doua pinioane
Dupa ce s-au scos cele 2 pinioane se vor monta celalalte pionoane de pe cutia F17WR in ordinea inversa demontarii. Recomand ca la suruburile de la furca pinionului de pe trenul mobil sa se puna pasta autoblocanta!
Dupa ce se monteaza totul la loc se va completa cu ulei (eu am folosit GM) si se va verifica nivelul. Eu am pus exact 100 ml dupa care am verificat si totul era ok. Tin sa specific ca nu am schimbat garnitura de la capac deoarece era ok dar preventiv i-am pus putin silicon. Cine este mai pretentios o poate schimba daca vrea .
Dupa munca depusa am obtinut si rezultatul mult asteptat
- raduandrei77
- ***
- 778 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 778
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 938 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 938
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- wizard.time
- OP
- 606 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Gorj
wizard.time
- Mesaje scrise: 606
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
blue_maniak a scris:@raduandrei77 Poti sa faci regula de 3 simpla pentru orice viteza vrei tu! La 3000 are undeva la 125-127 km/h!
Daca stiam ca e posibil, reparam cutia veche (F17CR) cu piese din cutia noua (F17WR) luata SH si schimbam doar pinioanele pentru treapta a 5a.
Daca stiam ca e posibil, reparam cutia veche (F17CR) cu piese din cutia noua (F17WR) luata SH si schimbam doar pinioanele pentru treapta a 5a.
Daca cutia veche e F17(+)WR.V1 sunt interesat de perechea de pinioane pentru viteza a 5-a.
Eventual facem un schimb, eu la 3.000rpm am 130km/h intr-a 5-a cu F17 pe diesel si vreau 140 km/h la aceiasi turatie.
- blue_maniak
- ***
- 938 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 938
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
@ahappyuser Cred ca n-ai inteles sau n am fost suficient de explicit. Eu aveam F17CR (115km/h la 3000rpm in 5) si am inlocuit-o cu F17WR, 125 -127 km/h la 3000 rpm in 5. Vajaia ceva rulment pe acolo si sarea din treptele 1 si R.
Problema cu cutia noua, cu rapoartele mai lungi, e ca sunt penalizat la demaraj. De aceea zic ca era mai bine sa incerc sa repar cutia veche si sa schimb doar cele 2 pinioane pentru a 5-a. O turai ceva mai tare in a 4-a, dar in 5 statea in ture putine. Nu inteleg de ce a fost atat de greu sa puna 6 trepte. Nu stiu daca reusesti 140km/h cu vreun F17.
Problema cu cutia noua, cu rapoartele mai lungi, e ca sunt penalizat la demaraj. De aceea zic ca era mai bine sa incerc sa repar cutia veche si sa schimb doar cele 2 pinioane pentru a 5-a. O turai ceva mai tare in a 4-a, dar in 5 statea in ture putine. Nu inteleg de ce a fost atat de greu sa puna 6 trepte. Nu stiu daca reusesti 140km/h cu vreun F17.
- prooff
- **
- 242 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Vectra 2005 Z16XE
- Bucuresti
prooff
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
- cosminc2009
- **
- 351 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 1997 X16XEL
- Dolj
cosminc2009
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
- wizard.time
- OP
- 606 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Gorj
wizard.time
- Mesaje scrise: 606
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
- cosminc2009
- **
- 351 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 1997 X16XEL
- Dolj
cosminc2009
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
jardel84
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2016
- Mesaj Privat
- cosminc2009
- **
- 351 mesaje
- din 09 Mar 2009
- Vectra 1997 X16XEL
- Dolj
cosminc2009
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2009
- Mesaj Privat
- octavianavr
- *
- 16 mesaje
- din 04 Oct 2015
- Astra 2003 Z16XE
- Arges
octavianavr
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2015
- Mesaj Privat
iulian b
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2017
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
iulian b
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2017
- Mesaj Privat
gabi12you
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Alexandru Ghenu
- *
- 8 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Astra 2008 z17dtl
- Bucuresti
Alexandru Ghenu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut! Am si eu Astra G, Z17 DTL,cutie F17wr,cu a 5a raport 31/41 la 3000 rot/min aveam 130 km/h.
Am schimbat pinioanele de pe Astra G Eco4 ,cutie F17wr.v1 ,raport 29/43, astfel am 130 km/h la 2500 rot/min,acum a e altceva ,consum redus,,motor mai putin turat,merita emotiile si efortul .
Am scos mai greu pinionul cu sincron decat cel fara, lucru intampinat pe ambele cutii ,nu s-a pierdut mult ulei ,garnitura de pe capac a ramas aceeasi,suruburile furcii sunt cu E8 nu cu imbus de 5.
Am acum pinioane 31/41 cu furca ,sincron,craboti si rulmenti aferenti , pentru cine este interesat.
Am schimbat pinioanele de pe Astra G Eco4 ,cutie F17wr.v1 ,raport 29/43, astfel am 130 km/h la 2500 rot/min,acum a e altceva ,consum redus,,motor mai putin turat,merita emotiile si efortul .
Am scos mai greu pinionul cu sincron decat cel fara, lucru intampinat pe ambele cutii ,nu s-a pierdut mult ulei ,garnitura de pe capac a ramas aceeasi,suruburile furcii sunt cu E8 nu cu imbus de 5.
Am acum pinioane 31/41 cu furca ,sincron,craboti si rulmenti aferenti , pentru cine este interesat.
romic@
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Alexandru Ghenu
- *
- 8 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Astra 2008 z17dtl
- Bucuresti
Alexandru Ghenu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat