Salutare!
MANIFESTARE:
De vreo cateva zile masineta mea se incalzea foarte greu.
Pana sa apara problema asta in 10km temperatura apei ajungea la 90 grade. Mai nou imi trebuiau vreo 20-30km ai abia abia urca la 90.
Deci am sapat pe forum si-am gasit un subiect interesant: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10081&postdays=0&postorder=asc&start=20. Mi-a fost de ajutor postul lui ROBERTby2000
(tin sa-i multumesc pe aceasta cale).
VERIFICARE:
Cand acul indicatorului din bord ajunge pe la 80 grade se pune mana pe radiator (partea de sus). Daca e cald atunci inseamna ca termostatul e blocat pe deschis.
DEMONTAREA TERMOSTATULUI:
Scule necesare
- cheie de 10
- cheie de 12
- cheie de 13
(de preferat tubulare cu prelungitor)
PASUL 1 - se scot cca 3-4l antigel din instalatia de racire. Pentru asta trebuie desfacut robinetul radiatorului situat in partea stanga jos. E de preferat ca inainte de a-l desface, sa se introduca un furtun in stutul pe unde va iesi apa, pt a directiona jetul ( in caz contrar riscati sa-l directionati catre alternator...



PASUL 2 - se demonteaza bateria. Se desfac bornele cu cheia de 10.
ATENTIE!!! La remontarea bateriei e posibil sa va trebuiasca codul radio-ului. Ati face bine sa va asigurati ca-l aveti inainte de a demonta bateria. De asemenea va trebui sa reprogramati geamurile electrice - https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11563&highlight=programare+geamuri
PASUL 3 - se demonteaza suportul bateriei. Pt asta trebuiesc scoase cele 3 suruburi (cu cheia de 13), trebuiesc desfacute cele 3 coliere (vezi poza de mai jos), se scoate releul atasat pe suport (vezi poza de mai jos).

PASUL 4 - se desfac cele 2 suruburi de la capacul termostatului (cheie de 12).

PASUL 5 - se scoate termostatul (tragi de el)




Dupa cum se observa in pozele de mai sus, termostatul are o garnitura de cauciuc, care in timp imbatraneste si se pare ca nu mai etanseaza perfect. Se poate inlatura garnitura, va etansa aproape perfect metal - metal (vezi poze mai jos). Eu am preferat totusi sa cumpar unul nou (nu costa prea mult - cca 40 RON), desi l-am probat pe cel vechi si deschide la 90 grade, insa nu am de gand sa umblu prea des la el.. 😃


PASUL 6 - MONTAREA se face in ordinea inversa demontarii.
Curatati bine suprafata capacului termostatului. Puteti aplica putin mastic siliconic pt o mai buna etansare.
Nu uitati sa puneti antigelul la loc in instalatia de racire..
Sper ca va fi de folos acest post...
Ultima modificare făcută de roadrunner79 la Sam 10 Mar, 2007 8:49 pm, modificat de 3 ori în total