- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
WARNING - executati operatia pe propria raspundere.....
Salutare!
MANIFESTARE:
De vreo cateva zile masineta mea se incalzea foarte greu.
Pana sa apara problema asta in 10km temperatura apei ajungea la 90 grade. Mai nou imi trebuiau vreo 20-30km ai abia abia urca la 90.
Deci am sapat pe forum si-am gasit un subiect interesant: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10081&postdays=0&postorder=asc&start=20. Mi-a fost de ajutor postul lui ROBERTby2000
(tin sa-i multumesc pe aceasta cale).
VERIFICARE:
Cand acul indicatorului din bord ajunge pe la 80 grade se pune mana pe radiator (partea de sus). Daca e cald atunci inseamna ca termostatul e blocat pe deschis.
DEMONTAREA TERMOSTATULUI:
Scule necesare
- cheie de 10
- cheie de 12
- cheie de 13
(de preferat tubulare cu prelungitor)
PASUL 1 - se scot cca 3-4l antigel din instalatia de racire. Pentru asta trebuie desfacut robinetul radiatorului situat in partea stanga jos. E de preferat ca inainte de a-l desface, sa se introduca un furtun in stutul pe unde va iesi apa, pt a directiona jetul ( in caz contrar riscati sa-l directionati catre alternator...
PASUL 2 - se demonteaza bateria. Se desfac bornele cu cheia de 10.
ATENTIE!!! La remontarea bateriei e posibil sa va trebuiasca codul radio-ului. Ati face bine sa va asigurati ca-l aveti inainte de a demonta bateria. De asemenea va trebui sa reprogramati geamurile electrice - https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11563&highlight=programare+geamuri
PASUL 3 - se demonteaza suportul bateriei. Pt asta trebuiesc scoase cele 3 suruburi (cu cheia de 13), trebuiesc desfacute cele 3 coliere (vezi poza de mai jos), se scoate releul atasat pe suport (vezi poza de mai jos).
PASUL 4 - se desfac cele 2 suruburi de la capacul termostatului (cheie de 12).
PASUL 5 - se scoate termostatul (tragi de el)
Dupa cum se observa in pozele de mai sus, termostatul are o garnitura de cauciuc, care in timp imbatraneste si se pare ca nu mai etanseaza perfect. Se poate inlatura garnitura, va etansa aproape perfect metal - metal (vezi poze mai jos). Eu am preferat totusi sa cumpar unul nou (nu costa prea mult - cca 40 RON), desi l-am probat pe cel vechi si deschide la 90 grade, insa nu am de gand sa umblu prea des la el..
PASUL 6 - MONTAREA se face in ordinea inversa demontarii.
Curatati bine suprafata capacului termostatului. Puteti aplica putin mastic siliconic pt o mai buna etansare.
Nu uitati sa puneti antigelul la loc in instalatia de racire..
Sper ca va fi de folos acest post...
Ultima modificare făcută de roadrunner79 la Sam 10 Mar, 2007 7:49 pm, modificat de 3 ori în total
Salutare!
MANIFESTARE:
De vreo cateva zile masineta mea se incalzea foarte greu.
Pana sa apara problema asta in 10km temperatura apei ajungea la 90 grade. Mai nou imi trebuiau vreo 20-30km ai abia abia urca la 90.
Deci am sapat pe forum si-am gasit un subiect interesant: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10081&postdays=0&postorder=asc&start=20. Mi-a fost de ajutor postul lui ROBERTby2000
(tin sa-i multumesc pe aceasta cale).
VERIFICARE:
Cand acul indicatorului din bord ajunge pe la 80 grade se pune mana pe radiator (partea de sus). Daca e cald atunci inseamna ca termostatul e blocat pe deschis.
DEMONTAREA TERMOSTATULUI:
Scule necesare
- cheie de 10
- cheie de 12
- cheie de 13
(de preferat tubulare cu prelungitor)
PASUL 1 - se scot cca 3-4l antigel din instalatia de racire. Pentru asta trebuie desfacut robinetul radiatorului situat in partea stanga jos. E de preferat ca inainte de a-l desface, sa se introduca un furtun in stutul pe unde va iesi apa, pt a directiona jetul ( in caz contrar riscati sa-l directionati catre alternator...
PASUL 2 - se demonteaza bateria. Se desfac bornele cu cheia de 10.
ATENTIE!!! La remontarea bateriei e posibil sa va trebuiasca codul radio-ului. Ati face bine sa va asigurati ca-l aveti inainte de a demonta bateria. De asemenea va trebui sa reprogramati geamurile electrice - https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11563&highlight=programare+geamuri
PASUL 3 - se demonteaza suportul bateriei. Pt asta trebuiesc scoase cele 3 suruburi (cu cheia de 13), trebuiesc desfacute cele 3 coliere (vezi poza de mai jos), se scoate releul atasat pe suport (vezi poza de mai jos).
PASUL 4 - se desfac cele 2 suruburi de la capacul termostatului (cheie de 12).
PASUL 5 - se scoate termostatul (tragi de el)
Dupa cum se observa in pozele de mai sus, termostatul are o garnitura de cauciuc, care in timp imbatraneste si se pare ca nu mai etanseaza perfect. Se poate inlatura garnitura, va etansa aproape perfect metal - metal (vezi poze mai jos). Eu am preferat totusi sa cumpar unul nou (nu costa prea mult - cca 40 RON), desi l-am probat pe cel vechi si deschide la 90 grade, insa nu am de gand sa umblu prea des la el..
PASUL 6 - MONTAREA se face in ordinea inversa demontarii.
Curatati bine suprafata capacului termostatului. Puteti aplica putin mastic siliconic pt o mai buna etansare.
Nu uitati sa puneti antigelul la loc in instalatia de racire..
Sper ca va fi de folos acest post...
Ultima modificare făcută de roadrunner79 la Sam 10 Mar, 2007 7:49 pm, modificat de 3 ori în total
- King of the road
- **
- 489 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Mures
King of the road
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Multumesc!!
Revin cu o precizare: daca aceea garnitura de cauciuc e uzata, recomand schimbarea termostatului. Exista niste gauri in partea metalica (aceea acoperita de garnitura) de la vulcanizarea cauciucului, prin care e posibil sa circule apa (se pot vedea in pozele de mai jos).
Cand o sa am timp o sa-l desfac bucati si o sa incerc sa cositoresc acele gauri, sa vedem daca o sa iasa ceva...
Revin cu o precizare: daca aceea garnitura de cauciuc e uzata, recomand schimbarea termostatului. Exista niste gauri in partea metalica (aceea acoperita de garnitura) de la vulcanizarea cauciucului, prin care e posibil sa circule apa (se pot vedea in pozele de mai jos).
Cand o sa am timp o sa-l desfac bucati si o sa incerc sa cositoresc acele gauri, sa vedem daca o sa iasa ceva...
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
pmi
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Varsovia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Chiar ca nu inteleg: codul 7.8298 nu il gasesc cu Google.
Iar ce informatii am gasit imi spun ca voua va trebuie un termostat de 92 grade:
Thermostat d'eau TH22689G1 pour OPEL ASTRA G 1.7 DTI 16V (75 Cv)
Caractéristiques Code moteur : Y17DT jusque année de construction : 06/2003
Référence constructeur (Numéro OEM) :
OPEL : 1338005 - 97135145
VAUXHALL : 97135145 - 1338005
QHM: QTH203
Sau gresesc si atunci imi cer scuze...
Iar ce informatii am gasit imi spun ca voua va trebuie un termostat de 92 grade:
Thermostat d'eau TH22689G1 pour OPEL ASTRA G 1.7 DTI 16V (75 Cv)
Caractéristiques Code moteur : Y17DT jusque année de construction : 06/2003
Référence constructeur (Numéro OEM) :
OPEL : 1338005 - 97135145
VAUXHALL : 97135145 - 1338005
QHM: QTH203
Sau gresesc si atunci imi cer scuze...
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
pmi
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Varsovia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
L-am gasit pe site : http://www.facet.it/db_comp...logo/catalogo.asp
Totusi nu si-a pus nimeni intrebarea daca ambele variante sunt corecte? Masinile care au piesele originale au termostat de 89 sau 92 grade? Poate termostatul ala a mai fost schimbat si au pus ceva ce pare ok, dar nu e...
Totusi nu si-a pus nimeni intrebarea daca ambele variante sunt corecte? Masinile care au piesele originale au termostat de 89 sau 92 grade? Poate termostatul ala a mai fost schimbat si au pus ceva ce pare ok, dar nu e...
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Primul termostat care l-am cumparat de la o firma din BZ , deschidea la 92 grade , l-am sunat pe amicul meu care s-a uitat pe catalog , i-am dat codul de la termostatul cumparat si mi-a spus ca nu e bun , era mai mare ca forma si ca cel de Y17DT trebuie sa deschida la 89 grade nu la 92 , am returnat termostatul de 92 grade si am sunat la magazin Opel din Ploiesti , cei de acolo mi-au dat un termostat cu acelasi cod pe care amicul din BZ mi l-a dat , am mers la Ploiesti si am cumparat termostat , 89 grade scria pe el , l-am pus , mere foarte bine , acul la temperatura apa sta foarte aproape de 90 grade .
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
pmi
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Varsovia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
termostatul pe care l-ai cumparat (aftermarket) poate fi diferit de cel original la sistemul de etansare. poate fi diferit si in functie de producator.
cel original pe care l-am schimbat si cel aftermarket cu care l-am inlocuit aveau o garnitura de cauciuc pt etansare insa nu cred ca e absolut necesara - la fel de bine poate etansa metal pe metal.
l-ai montat? functioneaza ok?
cel original pe care l-am schimbat si cel aftermarket cu care l-am inlocuit aveau o garnitura de cauciuc pt etansare insa nu cred ca e absolut necesara - la fel de bine poate etansa metal pe metal.
l-ai montat? functioneaza ok?