Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
WARNING - executati operatia pe propria raspundere.....

Salutare!

MANIFESTARE:
De vreo cateva zile masineta mea se incalzea foarte greu.
Pana sa apara problema asta in 10km temperatura apei ajungea la 90 grade. Mai nou imi trebuiau vreo 20-30km ai abia abia urca la 90.
Deci am sapat pe forum si-am gasit un subiect interesant: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10081&postdays=0&postorder=asc&start=20. Mi-a fost de ajutor postul lui ROBERTby2000
(tin sa-i multumesc pe aceasta cale).

VERIFICARE:
Cand acul indicatorului din bord ajunge pe la 80 grade se pune mana pe radiator (partea de sus). Daca e cald atunci inseamna ca termostatul e blocat pe deschis.

DEMONTAREA TERMOSTATULUI:

Scule necesare
- cheie de 10
- cheie de 12
- cheie de 13
(de preferat tubulare cu prelungitor)

PASUL 1 - se scot cca 3-4l antigel din instalatia de racire. Pentru asta trebuie desfacut robinetul radiatorului situat in partea stanga jos. E de preferat ca inainte de a-l desface, sa se introduca un furtun in stutul pe unde va iesi apa, pt a directiona jetul ( in caz contrar riscati sa-l directionati catre alternator...







PASUL 2 - se demonteaza bateria. Se desfac bornele cu cheia de 10.
ATENTIE!!! La remontarea bateriei e posibil sa va trebuiasca codul radio-ului. Ati face bine sa va asigurati ca-l aveti inainte de a demonta bateria. De asemenea va trebui sa reprogramati geamurile electrice - https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11563&highlight=programare+geamuri

PASUL 3 - se demonteaza suportul bateriei. Pt asta trebuiesc scoase cele 3 suruburi (cu cheia de 13), trebuiesc desfacute cele 3 coliere (vezi poza de mai jos), se scoate releul atasat pe suport (vezi poza de mai jos).



PASUL 4 - se desfac cele 2 suruburi de la capacul termostatului (cheie de 12).



PASUL 5 - se scoate termostatul (tragi de el)









Dupa cum se observa in pozele de mai sus, termostatul are o garnitura de cauciuc, care in timp imbatraneste si se pare ca nu mai etanseaza perfect. Se poate inlatura garnitura, va etansa aproape perfect metal - metal (vezi poze mai jos). Eu am preferat totusi sa cumpar unul nou (nu costa prea mult - cca 40 RON), desi l-am probat pe cel vechi si deschide la 90 grade, insa nu am de gand sa umblu prea des la el.. Very Happy





PASUL 6 - MONTAREA se face in ordinea inversa demontarii.
Curatati bine suprafata capacului termostatului. Puteti aplica putin mastic siliconic pt o mai buna etansare.
Nu uitati sa puneti antigelul la loc in instalatia de racire..

Sper ca va fi de folos acest post...


Ultima modificare făcută de roadrunner79 la Sam 10 Mar, 2007 7:49 pm, modificat de 3 ori în total
Skip ads

  • King of the road

  • Mesaje scrise: 489
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul !

Congratz ! Smile
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial facut foarte bine , si eu am aceeasi problema cu temperatura apei care se ridica foarte greu si nu trece de 82 grade .
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc!!
Revin cu o precizare: daca aceea garnitura de cauciuc e uzata, recomand schimbarea termostatului. Exista niste gauri in partea metalica (aceea acoperita de garnitura) de la vulcanizarea cauciucului, prin care e posibil sa circule apa (se pot vedea in pozele de mai jos).
Cand o sa am timp o sa-l desfac bucati si o sa incerc sa cositoresc acele gauri, sa vedem daca o sa iasa ceva...




  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Poti da codul termostatului ? astazi am cumparat un termostat pe care scria 92 grade ceea ce cred ca este cam sus ca tempertura asa ca am sunat o cunostinta care mi-a spus ca termostatul care mere la mine trebuie sa deschida la 89 grade , care este cel bun ?
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Nu stiu codul termostatului..
Ce-ti pot spune e ca pe ambele termostate (cel vechi si cel nou) scria 89 grade (se poate vedea asta in poza de mai sus)...
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Schimbat ieri termostat , pret 39 lei , scrie pe el deschderea la 98 grade , codul lui este 7.8298 . La cel vechi s-a ros garnitura de etansare asa cum a aratat in poze roadrunner79 .
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca ai vrut sa spui 89 grade... Smile
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Corect , 89 grade , scuze pentru greseala .
  • pmi
  • **
  • 95 mesaje
  • din 03 Apr 2006
  • Astra 2001 Y20DTH
  • Varsovia
  • pmi

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Varsovia
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Chiar ca nu inteleg: codul 7.8298 nu il gasesc cu Google.

Iar ce informatii am gasit imi spun ca voua va trebuie un termostat de 92 grade:
Thermostat d'eau TH22689G1 pour OPEL ASTRA G 1.7 DTI 16V (75 Cv)
Caractéristiques Code moteur : Y17DT jusque année de construction : 06/2003
Référence constructeur (Numéro OEM) :
OPEL : 1338005 - 97135145
VAUXHALL : 97135145 - 1338005
QHM: QTH203


Sau gresesc si atunci imi cer scuze...
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Codul ala e un cod de producator,(mai exact cod FACET) nu este cod original OPEL,codurile date de tine sunt coduri pise originale. Si deschide la 89 grade.


  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Termostatul ce eu l-am gasit pe masina este identic ca al lui roadrunner79 , original sau nu .Codul ce l-am dat il am de la un amic ce are magazin ce comercializeaza piese auto iar cel ce l-am pus pe masina este Facet asa cum a spus colegul popescu iulian .
  • pmi
  • **
  • 95 mesaje
  • din 03 Apr 2006
  • Astra 2001 Y20DTH
  • Varsovia
  • pmi

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Varsovia
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
L-am gasit pe site : http://www.facet.it/db_comp...logo/catalogo.asp

Totusi nu si-a pus nimeni intrebarea daca ambele variante sunt corecte? Masinile care au piesele originale au termostat de 89 sau 92 grade? Poate termostatul ala a mai fost schimbat si au pus ceva ce pare ok, dar nu e...
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Poate cei care au mai schimbat termostatul la Y17DT ne pot spune daca cel pe care l-au scos seamana cu cel din poze si la cate grade deschide.
Eu am cumparat masina SH, deci e posibil sa mai fi fost schimbat...
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Primul termostat care l-am cumparat de la o firma din BZ , deschidea la 92 grade , l-am sunat pe amicul meu care s-a uitat pe catalog , i-am dat codul de la termostatul cumparat si mi-a spus ca nu e bun , era mai mare ca forma si ca cel de Y17DT trebuie sa deschida la 89 grade nu la 92 , am returnat termostatul de 92 grade si am sunat la magazin Opel din Ploiesti , cei de acolo mi-au dat un termostat cu acelasi cod pe care amicul din BZ mi l-a dat , am mers la Ploiesti si am cumparat termostat , 89 grade scria pe el , l-am pus , mere foarte bine , acul la temperatura apa sta foarte aproape de 90 grade .
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
acum sa ma iertati dar cat de mult conteaza 3grade + sau - ????
oricum au o toleranta, ca doar n-or fi calibrate toate fix pe 89 grade...
  • pmi
  • **
  • 95 mesaje
  • din 03 Apr 2006
  • Astra 2001 Y20DTH
  • Varsovia
  • pmi

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Varsovia
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de diferenta de 3 grade. Ideea era sa ne lamurim daca ambele termostate sunt acceptate de OPEL pentru acest motor.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Motorul Y17DT se pare ca lucreaza la 89 grade , modelul mai vechi X17DTL [ parca asa se numeste ] mere la 92 grade , asta o stiu tot de la cel ce mi-a dat codul de la FACET .
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
mi-am luat si eu azi un termostat, dar dupa ce am vazut pozele de aici din topic mi se pare ca nu prea e la fel...
pe langa termostat mai trebuie cumparata si vreo garnitura ceva?
pun si cateva poze cu termostatul pe care l-am luat ca sa va dati cu parerea

  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
termostatul pe care l-ai cumparat (aftermarket) poate fi diferit de cel original la sistemul de etansare. poate fi diferit si in functie de producator.

cel original pe care l-am schimbat si cel aftermarket cu care l-am inlocuit aveau o garnitura de cauciuc pt etansare insa nu cred ca e absolut necesara - la fel de bine poate etansa metal pe metal.

l-ai montat? functioneaza ok?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR