bonny
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Dupa schimbarea garniturii de chiulasa ( motor C14NZ ), imediat ce am plecat de la service, m-am trezit cu o noua problema : turatia de ralanti e prea mare ( uneori chiar exagerat de mare ) , dupa regimul de palier revenirea la valori rezonabile se face cu mare intarziere si la pornirea motorului, dupa cateva minute, se aprinde becul de avertizare motor. Am citit codul de eroare 13. Am verificat legaturile electrice ale sondei Lambda si par in regula.
Va rog sa ma indrumati ce alte verificari sa mai fac, ptr ca mecanicii sunt cam depasiti si nu se pot hotari daca sonda Lambda trebuie schimbata sau nu
Mentionez ca inainte de reparatia cu garnitura de chiulasa nu am avut nici o problema cu ralantiul sau cu avertizare motor.
Multumesc.
Va rog sa ma indrumati ce alte verificari sa mai fac, ptr ca mecanicii sunt cam depasiti si nu se pot hotari daca sonda Lambda trebuie schimbata sau nu
Mentionez ca inainte de reparatia cu garnitura de chiulasa nu am avut nici o problema cu ralantiul sau cu avertizare motor.
Multumesc.
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
bonny
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Multumesc pentru sugestie dar, in afara de faptul ca e greu sa gasesti o "cunostinta " amabila care sa aiba exact acelasi motor, mi s-a spus ca sonda Lambda nu poate fi demontata si apoi iar montata ( o chestie legata de pasta sau vaselina cu care e uns filetul din fabrica ! )
Am mai incercat sa desfac mufa de pe firul sondei dar cu sau fara ea in circuit comportarea e exact la fel. De parca ECU nici nu o vede. Din carte am aflat ca sonda genereaza o tensiune dependenta de concentratia de oxigen. Neavand osciloscop am masurat pe firul sondei ( in mufa ), cu un multimetru electronic tensiunea. Cu motorul mergand la acest ralanti ridicat ( nu am turometru la bord asa ca "dupa ureche" cred ca e in jur de 1200-1300 rpm ) pe firul sondei voltmetrul arata intre 100 si 250 mv. E ceva concludent in aceasta masuratoare ?
Am mai incercat sa desfac mufa de pe firul sondei dar cu sau fara ea in circuit comportarea e exact la fel. De parca ECU nici nu o vede. Din carte am aflat ca sonda genereaza o tensiune dependenta de concentratia de oxigen. Neavand osciloscop am masurat pe firul sondei ( in mufa ), cu un multimetru electronic tensiunea. Cu motorul mergand la acest ralanti ridicat ( nu am turometru la bord asa ca "dupa ureche" cred ca e in jur de 1200-1300 rpm ) pe firul sondei voltmetrul arata intre 100 si 250 mv. E ceva concludent in aceasta masuratoare ?
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Nu cred sa fie asa chestia cu vaselina de pe filet!
Nu cumva acel "open circuit" din <<13 HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S)/OXYGEN SENSOR (O2S) - OPEN CIRCUIT>> inseamna ca circuitul nu e inchis si deci e intrerupt undeva?
Nu sunt sigur de asta dar daca nu e asa sa ma contrazica cineva mai competent ca sa nu ii dam omului de munca in plusz.
Bafta!!
Nu cumva acel "open circuit" din <<13 HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S)/OXYGEN SENSOR (O2S) - OPEN CIRCUIT>> inseamna ca circuitul nu e inchis si deci e intrerupt undeva?
Nu sunt sigur de asta dar daca nu e asa sa ma contrazica cineva mai competent ca sa nu ii dam omului de munca in plusz.
Bafta!!
bonny
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
bonny
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Revin cu problema ridicata zilele trecute. Ceea ce mi se pare cel mai ciudat, in comparatie cu probleme asemanatoare patite de cei mai multi este faptul ca turatia de ralanti este prea mare. Si, inca ceva, masina e mai "vioaie " decat inainte. O idee : nu cumva sonda Lambda e decalibrata si spune calculatorului ca amestecul e prea sarac si acesta actioneaza in consecinta, marind ralantiul si in general imbogatind amestecul ?
Ce nu am mentionat anterior este faptul ca aprinderea becului "check engine" se manifesta doar cu motorul cald ( sau aproape cald, cam cand incepe sa deschida termostatul )
Multumesc si astept pareri.
Ce nu am mentionat anterior este faptul ca aprinderea becului "check engine" se manifesta doar cu motorul cald ( sau aproape cald, cam cand incepe sa deschida termostatul )
Multumesc si astept pareri.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Si eu ma gindeam sa desfac sonda Lambda s-o curat, desi merge bine motorul...
Aveti grija cu sonda ca nu este chiar asa simplu. Nu se pun solutii/solventi pe ea ! Se curata numai la flacara si nu o razi cu nimic !
De obicei nu se intimpla minuni...se cumpara una noua.
Am sa ma uit si eu cit trebuie sa masori pe ea, ce ai masurat mi se pare putin...
Totusi ralanti mare, atit de mare, nu cred sa fie numai de la ea.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
bonny
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Astept cu interes. Mail : bportmore2003@yahoo.com .
Scormonind pe net am gasit multe informatii utile. De exemplu am aflat ca posibil ca sonda sa fie dusa ptr. ca... am avut garnitura de chiulasa ciupitasi a trecut antigel prin evacuare ( condensul de la toba era dulceag )
La http://floridafieros.org/osg/O2-sensor.html e foarte frumos si clar. Chiar daca nu se refera in mod explicit la OPEL ci la americanesti, recomand pentru novici citirea cu atentie a intregului site :
http:floridafieros.org/osg/osg.html , sunt multe lucruri bune de invatat.
Astept pareri
Scormonind pe net am gasit multe informatii utile. De exemplu am aflat ca posibil ca sonda sa fie dusa ptr. ca... am avut garnitura de chiulasa ciupitasi a trecut antigel prin evacuare ( condensul de la toba era dulceag )
La http://floridafieros.org/osg/O2-sensor.html e foarte frumos si clar. Chiar daca nu se refera in mod explicit la OPEL ci la americanesti, recomand pentru novici citirea cu atentie a intregului site :
http:floridafieros.org/osg/osg.html , sunt multe lucruri bune de invatat.
Astept pareri
bonny
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Am masurat inca o data tensiunea pe firul de sonda Lambda. Motor cald. Firul cuplat la instalatie, catre ECU. Valori masurate cam intre 200mV si 400mV. In mai mult de un minut de privit continuu voltmetrul, o singura data a "ciupit" 550mV. De cele mai multe ori se "invartea" in jur de 350mV.
Dupa cate am inteles, nu prea-i bine, nu ?
Dupa cate am inteles, nu prea-i bine, nu ?
bonny
- Mesaje scrise: 10
- Locatie:
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
In pagina pe care am mentionat-o mai inainte scrie :
"If the engine is at :
- normal operating temperature
- at least 2 minutes after engine start
- O2 voltage sensor steady ( it is steady with O2 sensor open )
- Throttle above 7%
- all conditions met for 60 seconds
THEN the system will set a CODE 13"
Deci, ce sa inteleg din asta ?
Le luam pe rand.
-motor cald, OK
-cel putin 2 minute, OK
cum adica steady ? care este variatia minima ( delta U / delta t ) pe care o considera steady ?
-adica turatia momentana mai mare cu 7% decat ralanti normal ?
sau, altfel spus : daca variatia tensiunii Lambda e sub limita minima prestabilita si turatia e mai mare decat trebuie, apare eroarea asta ? Asat inseamna ca la un ralanti marit, sustinut constant un timp suficient de lung, poate sa apara aceasta eroare ?
Spuneti-mi ce intelegeti voi.
"If the engine is at :
- normal operating temperature
- at least 2 minutes after engine start
- O2 voltage sensor steady ( it is steady with O2 sensor open )
- Throttle above 7%
- all conditions met for 60 seconds
THEN the system will set a CODE 13"
Deci, ce sa inteleg din asta ?
Le luam pe rand.
-motor cald, OK
-cel putin 2 minute, OK
cum adica steady ? care este variatia minima ( delta U / delta t ) pe care o considera steady ?
-adica turatia momentana mai mare cu 7% decat ralanti normal ?
sau, altfel spus : daca variatia tensiunii Lambda e sub limita minima prestabilita si turatia e mai mare decat trebuie, apare eroarea asta ? Asat inseamna ca la un ralanti marit, sustinut constant un timp suficient de lung, poate sa apara aceasta eroare ?
Spuneti-mi ce intelegeti voi.