Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Stie cineva intre ce temperaturi lucreaza ambreiajul VISCO al ventilatorului de racire a radiatorului. Are cineva documentatie in acest sens?
Skip ads

  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
.

Din cate stiu intre 95 si 100 de grade C la majoritatea modelelor.
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
La Dacia Supernova pornea la 99 de grade. Tot cam asa cred ca e si la Opel.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ventilatoarele cu sistem VISCO sunt rezervate exclusiv motoarelor longitudinale.

Dacia Super Nova are motor transversal si nu are decat electroventilator comandat prin termocontact.
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Mai intai multumesc celor ce mi-au raspuns.
Acum o noua intrebare : caldura pe visco vine dela radiator .
Cate grade va avea motorul cand apa din radiator va fii la 95-100 gC ?
Intrebarea vine stiindu-se ca este o delta intre apa din motor si apa din radiator .
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Senator , nu deti nimic scris in legatura cu acest visco??
Candva ai postat o sectiune prin el pe care o pastrez si azi .
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Chiar nimeni nu poseda ceva documentatie scrisa la acest subiect.
Senator de ce nu-mi raspunzi la obiectiunile mele in legatura cu diferentele de temperatura ?
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Hmm...de unde concluzia ca nu raspund? Surprised
Daca te referi la faptul ca nu stau toata ziua pe net ai dreptate... am si eu serviciu , in plus sunt implicat de cateva luni intr-o chestie foarte ampla si dificila , in ambele fiind de neinlocuit.In rest totul in limita timplului liber...

Cate grade va avea motorul?...nu inteleg la ce te referi : camera de ardere , cilindru , apa din bloc, uleiul...


Motor rece : aerul care trece printre celulele radiatorului ramane rece si astfel lichidul vascos (verde) ramane blocat in zona de stocare


Motorul cald :
Datorita aerului incalzit de celulele radiatorului bimetalul se deformeaza determinand pistonasul sa actioneze peretele intermediar care deschide comunicarea dintre zona de stocare si zona de lucru a lichidului vascos.Ajungand in aceasta zona acesta determina o cuplare partiala intre carcasa si axul antrenat de motor, avand in acest caz o turatie medie de 1/2 din turatia axului.


Motorul fierbinte:
Prin deformare copleta a bimetalului lichidul nu mai are restrictii in a umple complet zona de lucru fapt care determina o sincronizare aproximativa intre turatia carcasei si cea a axului antrenat de motor.


Cuplajul:


Sectiunea:

  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
faci vreo lucrare de doctorat sau ai o problema.
din cite banuiesc eu ai o problema si sigur nu este data de un DELTA T.
viscocuplajul are avantajul ca chiar daca este putin uzat tot functioneazala un 80% din capacitate.
problemele de finete (DELTA T) se observa numai vara si la viteze mari cind nu mai are capacitatea maxima de lucru
  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc f.f.f mult lui "Senator" pentru ceiace a prezentat ,noua ,tuturor.
Din cele observate si intelese de mine ,mie mi se incalzeste motorul mult peste normal . Daca de exemplu : opresc masina cand am la bord 98gC,merg deja ventilatoarele electrice si incerc sa rotesc Visco ,el se roteste liber desi este spalat de curentul de aer cald. Este al doilea Visco folosit dar fara de rezultate( acum ma pregatesc sa cumpar unul original de BMW) . De aci vine intrebarea de pe postul de inceput: La ce temperaturi lucreaza Visco ?
Diferentele de temperatura dintre motor si radiator le-am descoperit atunci cand incercand sa racesc putin motorul am montat un termostat cu punctul de deschidere mai coborat ,73gC (cartea masini cere unul de 80gC) avand drept rezultat ca la bord acul sta la 90gC in majoritatea timpului in cursa si la stop sare la 95 unde pornesc ventilatoarele . Dar Visco nu trage destul din cauza ca si in cursa pe urcusuri ajung la 95 intra vent. si continua sa cresca temperatura pana spre 100g. Daca montez un termo. de 80g atunci la bord acul sta in jurul lui 97,5 si pana la 110g (unde se aprinde si becul rosu) mai este doar putin. Din cele doua testari reiaese ca apa in motor este foarte calda si ca termostatul practic sta deschis tot timpul . Cum intelegeti voi, prieteni ai acestui forum cele expuse de mine?????
Toate astea se intampla pe o OMEGA 2,5td cu motor de BMW-M51 .
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Vezi mai omule ca problema ta este la fel a lui Manfred. el a rezolvat-o.
daca cautai la OMEGA gaseai rezolvarea.
cauta la modele de masini OMEGA intra acolo si ai sa vezi rezolvarea problemei.
BAFTA
  • manfred

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1998 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pt. Edy
Pana la urma ai rezolvat cu temperatura?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR