Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • vrcvrc

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
De ceva timp am o problema la un Astra G in 3 usi din 2001, motor y20dth, rulaj 220000 km. Problema consta in faptul ca nu se tureaza nici pe loc mai mult de 3600 rpm.
Am dus-o la test la maiandrei, la test, si mi-a dat eroare p1631, am decis sa schimb modulul electronic de la pompa de injectie ( recomandare Ecu.ro + maiandrei), am fost la DL. Mihai ( ecu.ro), si dupa ce mi-a testat separat si pompa, a zis ca s-ar putea sa il schimb degeaba, pentru ca pompa e in parametri normali. Ieri am observat si o fluctuatie a turometrului - sarea 6=7 sute de ture, fara ca turatia motorului sa se schimbe efectiv.
Am citit pe forum, si vad ca sunt unii care zic de un senzor al arborelui cotit, dar ma gandesc ca daca ar fi fost un senzor, din moment ce am fost la unii dintre cei mai recomandati oameni de pe forum, ar fi venit si ei cu solutia aceasta.

As vrea sa stiu daca are cineva o solutie pt asa ceva, fara sa ma apuc sa schimb si pompa si senzori, si apoi motor. S-a mai confruntat cineva doar cu P1631 ? Mentionez ca am schimbat debitmetru, am curatat tot ce era de curatat, testat electrovalve + schimbat una din ele. La test, totul era in paraetri normali.

AM vazut intr-o discutie ca danciucureanu, a mentionat ceva de aceasta eroare, la cineva care avea mai multe erori ,
dancuciureanu a scris:E senzorul pe moarte. Curios ca nu ai si P1631 Injection pump malfunction 4.
Sa pui senzor original, ori ai GM pe cutie ori Isuzu.

Skip ads

  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
stiu discutia la care faci referire, acolo era vorba de o defectiune a senzorului de rotatie de la arbore, care atunci cand se strica da si aceasta eroare la pompa
asta vara m-am confruntat si eu cu defectarea senzorului de rotatie, l-am inlocuit si totul a revenit la normal
incearca sa inlocuiesti de proba acest senzor, poate gasesti sa imprumuti de la cineva si vezi cum se comporta dupa
bafta!
  • vrcvrc

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
L-am comandat, maine sper sa il pun pe masina si revin cu detalii.
  • emilperijoc

  • Mesaje scrise: 577
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
mai din cate stiu eu, eroare asta e legata si de o valva din pompa, acum nush ce sa zic daca Mihai ti-a spus ca e parametri...
Si eu am avut eroarea asta dupa o interventie la pompa si sa dovedit ca era o lipitura rece pe firul valvei respective.
  • vrcvrc

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
In seara asta am schimbat senzorul, si tot nimic.

Nu prea stiu ce sa ii mai fac.
  • emilperijoc

  • Mesaje scrise: 577
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
pai si ce solutie ti-a dat ECU.ro?
  • vrcvrc

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Dupa ce a pus tester pe masina si pompa, a zis ca poate schimba modulul electronic ( sau cum se mai numeste) de la pompa, dar s-ar putea sa faca munca voluntara.
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
salut!
stiu ca ultimul post e ceva mai vechi, dar am patit-o si eu acum : am facut un drum mai lung si de cate ori o turam peste 4000 rpm aparea martor cu cheita si dadea in nas. reduceam si totul revenea la normal, stingandu-se si martorul.
am fost astazi la tester si mi-a dat eroare P1631 - pistonas avans, la turatie mare nu pulverizeaza suficient. (corect ar fi trebuit sa bage 4,5 si nu baga mai mult de 3,4)
mecanicul a zis ca se poate rezolva, in sensul ca poate regla acel pistonas sa bage un pic mai mult, si nu se merita sa-l schimb, pana nu pica de tot.
am oarece incredere in mecanic intrucat in 4 ani de cand am masina mi-a rezolvat la preturi convenabile toate problemele aparute fara sa m-a puna sa schimb ceva la masina pana nu era convins ca nu se mai poate face nimik.
mentionez ca pana in prezent am cu masina 262.000 km si nu am alte probleme.

voi ce parere aveti, va tine trucul asta sau este o rezolvare de moment?
  • emilperijoc

  • Mesaje scrise: 577
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu pistonasul de avans nu pulverizeaza nimic, in orice caz sunt curios de unde o sa mareasca debitul, ca daca il da din op-com mare chestie nu cred ca rezolvi.
Sfatul meu de om patit e urmatorul: dupa ce iti cada pompa asta iti cauti o pompa la mana a doua de pe ebay.co.uk, cauti un seller care da si o mica garantie, o montezi si asta e.
Te sfatuiesc asta pentru ca ma indoiesc ca mecanicul tau are banc special pentru pompa asta, deci cu alte cuvinte dupa ce schimba el chestii prin ea, nu o calibreaza. Stiu ca suna aiurea ca schimbi o parte mecanica si trebuie sa o recalibrezi dar asa e, la mine dupa ce am intervenit in ea (schimbat senzor turatie, schimbat pistonas avans, etc) consumul a crescut (de exinstant la relanti a sarit de la 0.6l/h la 0.9l/h)
Poti incerca manevra sugerata de mecanic dar sa te astepti.
Toate cele bune
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cum am mai spus si in alt post, daca nu o turez peste 4000 rpm masina merge f bine. probabil o sa astept sa pice de tot si pe urma vad ce e de facut, desi as merge pe repararea ei.
de schimbat la pompa am inteles ca nu schimba nimik, nici macar nu o da jos. am inteles in mare ca devanseaza nu stiu ce curele, etc. mai mult ca sigur daca se mareste avansul se mareste si consumul. am vazut dimineata pana urca apa dupa 80 grade ca are avansul un pic marit dar trage si altfel.

o sa intreb si pe altii si o sa m-a rog sa pice aproape de casa, ca tare scumpa e o platforma.
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
1631, din cate stiam eu se refera la partea electronica a pompei si nu la partea mecanica
1220 se refera la partea mecanica, care implica pistonasul de avans
de partea electronica a pompei se pot ocupa mai multi colegi de forum
bafta!
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ieri am mai fost la inca un mecanic si mi-a explicat cum se umbla la avans, dar mi-a recomandat sa nu fac asa ceva mai bine sa astept pana pica sau sa faca figuri din ce in ce mai des.
un alt prieten cu 1.7dt a avut aceeasi problema ca nu se tura mai mult de 4000 rpm dar ii pornea si greu si pana la urma a schimbat capul hidraulic.

asa ca o voi lasa in pace si daca problema progreseaza voi apela la vreun coleg de pe forum.

multumesc de sfaturi.
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
mai inainte un pic am vazut ca ai mai discutat si in alta parte problema ta, iar eu mai sus cand spuneam ca se ocupa mai multi colegi de forum de parte el. chiar la cristi bv ma gandeam.
parerea mea e ca mai bine previi, adica o duci sa ti-o repare inainte de a cade
  • emilperijoc

  • Mesaje scrise: 577
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Partea mecanica nu te lasa in drum, in schimb cea electronica da.
Din cate imi aduc eu aminte P1631 e legata de electronica (asa cum a spus si @virgil grigoras) mai exact de tranzistor
Mai multe legat de eroarea asta puteti afla aici.
Manifestarea cea mai urata (pe care am intanit-o) a erorii P1220 era ca masina nu se tura mai mult de 1400rpm.
Daca ai de gand sa pastrezi masina, te sfatuiesc sa incepi sa cauti o pompa de pe ebay, ca sa o gasesti la un pret bun, (de ex am gasit pompa cu 015 in coada cu 300ron cu transportul pana in tara). Avantajul fiind acela ca nu e umblata in ea, deci nu trebuie calibrata.
Toate cele bune
LE: orice reparare a parti electrice, facute de colegi nu e urmata si de o calibrare, deci o carpeala.
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
fara masina sunt cam fara picioare ca am zilnic de alergat in diferite directii. masina as vrea sa o mai tin macar un an, oricum vroiam sa iau alta, dar sa apuc sa strang ceva bani pentru diferenta la una cu an mai nou. daca nu obtin un pret corect mai bine nu o dau, plus ca nu o voi vinde stiind ca are o problema decat dupa ce o fac.
in fine, in primul rand nu stiu ce cod am pe pompa si automat va trebui sa o dau jos, sa iau codul sa o pun la loc si pe urma sa caut pe net.
oare se poate citi pe undeva pe sub masina codul de pe pompa fara sa o demontez?
ce garantie am ca cea cumparata de pe ebay m-a va tine mai mult chiar daca nu este umblata in ea?. poate sa fie de pe o masina cu un nr destul de mare de km si s-ar putea manifesta la fel intr-un timp scurt.
acum nu stiu ce sa zic, daca as gasi la cineva doar partea electrica de pe acelasi tip de pompa ar mai fi necesara calibrarea?
vad ca sunt unii colegi de pe forum care zic ca pot repara aceasta eroare? poate ne zic si ce garantie ne ofera?
la pretul afisat mai sus (respectiv 300 ron) e mai mult decat ieftin, dubios de ieftin.
  • emilperijoc

  • Mesaje scrise: 577
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pretul de 300ron (50lire) e pretul la care a inceput licitatia si nu dat nimeni nici un bid, nu stau bine cu banii ca o luam de rezerva.
asta e incheiata
si aici gasesti
Inteleg ce vrei sa spui, nu vreau sa mai dezvolt, am trecut prin asta si crede-ma ca am incercat toate variantele, (am fost si la rune). Daca aveam informatiile de acum atunci, as fi facut altfel.
Toate cele bune
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
salutare tuturor.
astazi, facand schimbul de ulei si toate filtre m-am gandit sa curat si valva EGR si senzorul de presiune de pe admisie (poate, poate). dupa cateva drumuri facute, timp in care masina a ajuns la temperatura de lucru am zis sa incerc sa o mai turez o data peste 4000 rpm. culmea, a urcat f rapid si fara nici o problema pana la 4500 rpm cand m-am oprit eu.dupa 2 incercari m-am convins ca de la una din astea doua nu se tura in sarcina mai mult de 4000 rpm.
si pe la valva EGR arunca ceva ulei dar senzorul era foarte murdar (toata adancimea lui era plin ochi de ulei si praf) si a fost curat cu WD40.

tind sa cred ca de la senzorul de presiune admisie a fost la mine.
momentan nu am alte probleme.

multumesc tuturor pentru sfaturi.
  • udreaion

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua , eu am o problema similara la opelul meu Vecta B Y20DTH an 2001 , s-a aprins martorul check engine in bord si nu se mai tureaza peste 3600 de ture , trage destul de greu . Am mers la un tester si mi-a dat eroarea P1631 mai aveam si eroarea P0400 dar dupa ce le-a sters a aparut doar P1631 . Acel mecanic mi-a zis ca e pompa de injectie dusa . Masina porneste OK ... debitmerul este schimbat de 6 luni ... sa fie de la pompa ?
  • Myster1

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2005 z12xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
daca masina porneste bine eu as elimina pompa. mai degraba ceva de pe sistemul de vacuum sau vreun senzor mai obosit.

pentru trasul greu incearca o curatare a valvei wastegate: se gaseste in carcasa turbinei si este actionata printr-o tija de electrovalva de vacuum. se da carcasa jos, se pulverizeaza DW 40 si se fac miscari ale tijei inainte si inapoi, o lasi 15-30 min si repeti operatia asa de cateva ori. trebuie sa lasi solutia sa actioneze ca in timp prinde ceva mizerie acolo, vacuumul nu poate trage cu usurinta tija si se tureaza mai greu, dupa ce ajunge la turatii mai mari.
eu asa am avut dar nu aparea martor aprins.
  • udreaion

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2009

  • Mesaj Privat
electrovalva de la Turbo functioneaza , imi tine trasa tija de la turbina la maxim din momentul in care pornesc masina . Pe tester asa a aratat P1631 , am mai mers la un alt tester si dupa o testare mai detaliata , tot la concluzia asta s-a ajuns : Pompa de injectie . Am mai citit pe undeva pe forum la cineva cu un opel astra cu acelasi motor , avea exact simptomele de la masina mea , dar nu a mai scris rezolvarea . Va multumesc , revin cu detalii imediat ce aflu ceva nou sau dupa rezolvarea problemei .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR