- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
GPL, cunoscut ca Gaz Petrolier Lichefiat, este o mixturã de gaze cu hidrocarbon folosite pentru uz caznic, industrial ºi autovehicule, pe viitor va înlocui clorurile de carbon [ca aerosol propelant] ºi a freonului pentru a reduce pagubele produse stratului de ozon.
GPL include ca element componente sunt: propanul[60%] amestecat cu gaz butan [40%] asociate în concentraþie micã cu propilena ºi butilena. În funcþie de sezon se schimbã concentraþia astfel iarna, avem mai mult propan. Omologat prin standard european EN 589.
Este produs dupã rafinarea þiþeiului sau extras din pânze de gaz subterane.
La temperatura normalã ºi presiune GPL se evaporã, din cauza aceasta este înmagazinat în recipiente de oþel umplute pânã la 80-85% din capacitate. Raþia de volumului de evapoarare este de 250:1.
Presiunea la care acesta devine lichid variazã în funcþie de temperaturã ºi presiune, de exemplu la 20ºC = 2.2 bar iar la 55ºC = 22 bar.
GPL este mai greu decât aerul.
Cilindri de GPL de 45 Kg.
Echipamentul folosit la autovehicule este suplimentar faþã de cel pentru combustie internã ca un generator.
GPL este considerat un combustibil din clasa “verde”. Emisiile de noxe sunt sub 20% CO2. Cifra octanicã este între 90 ºi 110 iar HHV [Higher Heating Value] este de 25.5 megajoules/l (pentru propan) ºi 28.7 megajoules/l (pentru butan).
În þãrile unde þiþeiul este numit “petrol” sau “gazolinã”, denumirea pentru GPL este “gaz”. În USA GPL este cunoscut ca “propan”.
Producãtori de autovehicule ce folosesc GPL
Toyota echipeazã motoarele cu GPL din 1970 (seria M,R ºi Y)
În prezent , Fiat, Ford, Hyundai, General Motors (inclusiv Daewoo, Holden, Opel/Vauxhall, Saab), Peugeot, Renault, Toyota and Volvo echipeazã motoarele dubã instalaþie (dual fuel)
Maºini dotate cu GPL:
Fiat:
Fiat Panda
Fiat Multipla Biopower
Ford:
Ford Falcon E-gas - LPG only
General Motors:
Holden Commodore LPG & Petrol
Opel Combo Tour
Opel Zafira ecoM.
Honda:
Honda Civic GX LPG
Maruti:
Alto Dual LPG & Petrol
Peugeot:
406(2003) LPG & Petrol
Renault:
Renault Clio LPG & Petrol
Renault Twingo LPG & Petrol
FORD foloseºte GPL încã din 2000
Ford Falcon E 2001-motor cu instalaþie GPL
Þãri ce au adoptat cu succes GPL
Turcia, Australia, Olanda, Italia, Serbia, Polonia, Hong Kong ºi Korea, GB, Armenia (< 20-30% din autovehicule folosesc GPL).
Sistemul auto GPL
Toate sistemele au în general acelaºi tip de filtre, rezervoare, cabluri ºi þevi în punctul de injectare în motor. Câteva sisteme de injecþie folosesc rezervoare speciale cu pompe de curculare similar ca cele de benzinã (referitor la cele cu injecþie).
Sunt 3 tipuri de sisteme GPL.
Cel mai vechi dintre acestea este un sistem convenþional de mixare, care a fost inventat în anii 1940, folosit ºi astãzi.
Este bazat pe convertor transformã gazul lichid din rezervor, în vapori iar prin mixer se realizeazã amestecul cu aer.
Celelalte douã sunt cunoscute ca sisteme de injecþie, dar au diferenþe semnificative între ele.
Sistemul de injecþie care este asistat de o serie de senzori solenoizi ºi ºtuþ-uri (legaþi la injectoare) asistatã de computerul de bord (care calculeazã concentraþia optimã gaz/aer înbunãtãþeºte puterea motorului ºi emisia redusã a emisiilor de gaze.
Sistemul de injecþie care nu foloseºte convertor are acelaºi principiu ca sistemul de injecþie clasic. Este simplu, de caracter minor s-ar spune, deoarece vapori fiind intacþi aerul din concentraþie este racit considerabil. Acesta creºte densitatea gazului la admisie iar aerul poate creºte substanþiala puterea de reacþie a motorului.Pentru a evita acest aspect ºi implicit stricãciuni mortorul este aranjat mult mai bine pentru a evita stricãciunile unor pãrþi a le motorului
Componentele sitemului auto GPL
Mufa de alimentare
Prin acesta gazul lichid se transferã în rezervor din tank-ul pompei de alimentare (staþie GPL)
Modelul acestora variazã de la o þarã la alta.
1.Mufa de alimentare cu siguranþã
Are un cap înfiletat în caroserie ce este închis înaite ca piedica sã fie trasã pentru stabilizarea compusului înaite de transfer. Este utilizatã în USA, Germania, Austria ºi Belgia
Mufa de gaz la Ford
Mufa de gaz montatã pe suport farã capac
2.Baioneta “Germanã”
Acest tip stabilizeazã compusul prin împingere în locaº, utilizatã în GB, Olanda ºi Elveþia
3.Farfuria “Italianã”
Acest adaptor permit autovehiculelor sã se alimenteze la orice staþie GPL de orice tip.
Acest tip este folosit în Italia, franþã, Scandinavia, Portugalia
Furtune, þevi ºi fiting-uri
Furtunele dintre mufa de alimentare ºi rezervor sunt numite “linia de alimentare”. Acestea sau în alte cazuri, þevi de cupru care fac legãtura dintre rezervor ºi convertor se numesc “linia de srviciu”. Toate pot transfera lichide sub presiune. Cele dintre convertor ºi mixer se numesc “linia de vaporizare” sunt de micã presiune dar de diametru mai mare.
Valvele rezervorului sunt localizate într-un spaþiu închis, cum ar fi caroseria Sedan, acestea sunt prinse într-un container de plastic ce asigurã o legãturã strânsã între componentele instalaþiei din vehicul.
Rezervorul GPL sunt concepute special pentru presiune ºi pentru componenþa lichidului.
Linia de alimentare este constritã din alamã. Fitingurile se amplaseazã la capatul componentelor (pe culoare sau în rezervor) ºi la capãtul þevilor.
Linia de gaz.
Rezervorul
Autovehiculele pot avea unul sau douã rezervoare în unele cazuri.
Sunt doate cu fiting-uri, recipient pentru lichid, supapã pentru exces de presiune (se cupleazã automat) ºi uneori supapã de evacuare forþatã a gazelor. Se , monteazã prin prindere în 3 sau 5 ºuruburi în paralel cu rezervorul de combustibil clasic.
Din cauza temperaturi scãzute a gazului lichid, rezervoarele sunt reci.
Rezervor de gaz la Volvo sedan
Supapã de alimentare cu AFL
Valvele moderne sunt dotate cu AFL (Automatic Fill Limiter) pentru prevenirea supra alimentãri peste capacitatea proiectatã. De asemenea unele dintre ele au incorporate un decuplator electric solenoid (pentru vehiculele mici)
Supapã de alimentare cu AFL
Supapele (Valvele)
Cele mai comune sunt cele cu sistem de oprire autoamatã sau filtru de blocare care preîntâmpinã scurgerile de gaz pe linia de serviciu. Pot fi operabile prin vacuum sau electric. La sistemul dual (benzinã/motorinã ºi GPL) existã o valvã similarã ºi pe conductele de alimentare a combustibilului clasic, între pompã ºi carburator. Previn refularea combustibilului în rezervor.
Pe linia de serviciu, valvele au sarcina de a permite alimentarea sau nu. Se cunosc sub denumirea de Valve Sherwood
Douã valve Sherwood din 1995 (în stânga) ºi 1989 (în dreapta)
Convertorul
Cunoscut ca “vaporizator”, acest dispozitiv transformã lichidul presurizat în vapori de gaz la presiune atmosgericã pentru alimentarea mixerului sau a imjectoarelor de vapori.
Din cauza caracteristicilor refrigerante lichidul trebuie sã treacã prin convertor, încalzit în prealabil printr-un sistem de furtune alimentate cu apã caldã din instalaþia de rãcire a autovehiculului.
Mixerul
Este un dispozitiv ce amestecã GPL cu aer. El existã din 1940 iar designul nu a fost schimbat foarte mult pânã în prezent, când sunt ajutate de injectoare.
OHG X-450 mixer
Injectoarele de vapori
Majoritatea dintre aceste dispozitive sunt încadrate în blocuri solenoide sau pe linii de injectoare (pentru fiecare cilindru în parte)
Injectoarele de vapori
Controlul electric ºi electronic
Sunt 4 sisteme electrice distincte care se pot folosi în sistemul GPL. – de uniformizare a alimentãri, - de oprire automatã, - de monitorizare a FMC (Feedback Mixture Control) ºi de control al injecþiei.
La majoritatea instalaþiilor moderne, un dispozitiv electronic numit “releu tactometric” sau “releu de siguranþã” este folosit ca sã opreascã electric sonda solenoid. Acest lucru se face prin monitorizarea motorului referitor la scânteia de aprindere. Unele sisteme folosesc un senzor interior montat la presiunea uleiului din motor.
Convertorul ºi sistemul de mixtare
Designul acestor componente este similar. Mãrimea acestora fiind identicã.
În carburator existã un limitator ca ºi la mixer ce se cupleazã printr-un adaptor.
Nu se poate porni motorul pe gaz când este rece. Acest fapt poate genera trimiterea de vapori reci cãtre mixer rezultând înnecarea motorului. Temperatura de lucru a motorului este optimã pentru sistemul GPL. În acest sens unele instalaþii au un termostat ce deschide automat instalaþia de alimentare cu gaz.
Carburator cu mixer OHG X-450 ºi adaptor Rochester
Performanþã
“Yellow-Checker-Star “ companie de taxi din NY, este binecunoscutã ca cea mai mare consumatoare de propan (produs de Crown Victoria. Ltd). Avantajul a fost câºtigul de 1/8 din diferenþa de spaþiu rezultatã prin înlocuirea rezervoarelor ºi autonomia de pânã la 320 de mile. În iernile reci din deºert taxiurile rulau chiar pânã la 400 de mile ºi mai mult.
Utilizarea sistemului la autovehicule
De când GPL este folosit ca combustibil intern, se poate numi autogaz. În unele þãri, chiar din 1940 este folosit ca combustibil alternativ pentru motoarele cu aprindere prin scânteie. De curând este folosit ºi la motoarele diesel.
Injecþia GPL pentru motoare diesel
Performanþa, economia ºi emisia motoarelor diesel poate fi înbunãtãþitã injectând o micã cantitate de GPL în pulverizatorul interior, la presiune atmosfericã, în camera de ardere împreunã cu motorina. Gazul este reglat sã asigure o micã operaþie fiind ditribuit în momentul arderi. S-a constat cã GPL creºte arderea motorinei de la 75-85% la 95-98%.
Câteva compani atestã creºterea puteri motorului cu 10-20% ºi scãderea costurilor referitor la alimentare.
GPL include ca element componente sunt: propanul[60%] amestecat cu gaz butan [40%] asociate în concentraþie micã cu propilena ºi butilena. În funcþie de sezon se schimbã concentraþia astfel iarna, avem mai mult propan. Omologat prin standard european EN 589.
Este produs dupã rafinarea þiþeiului sau extras din pânze de gaz subterane.
La temperatura normalã ºi presiune GPL se evaporã, din cauza aceasta este înmagazinat în recipiente de oþel umplute pânã la 80-85% din capacitate. Raþia de volumului de evapoarare este de 250:1.
Presiunea la care acesta devine lichid variazã în funcþie de temperaturã ºi presiune, de exemplu la 20ºC = 2.2 bar iar la 55ºC = 22 bar.
GPL este mai greu decât aerul.
Cilindri de GPL de 45 Kg.
Echipamentul folosit la autovehicule este suplimentar faþã de cel pentru combustie internã ca un generator.
GPL este considerat un combustibil din clasa “verde”. Emisiile de noxe sunt sub 20% CO2. Cifra octanicã este între 90 ºi 110 iar HHV [Higher Heating Value] este de 25.5 megajoules/l (pentru propan) ºi 28.7 megajoules/l (pentru butan).
În þãrile unde þiþeiul este numit “petrol” sau “gazolinã”, denumirea pentru GPL este “gaz”. În USA GPL este cunoscut ca “propan”.
Producãtori de autovehicule ce folosesc GPL
Toyota echipeazã motoarele cu GPL din 1970 (seria M,R ºi Y)
În prezent , Fiat, Ford, Hyundai, General Motors (inclusiv Daewoo, Holden, Opel/Vauxhall, Saab), Peugeot, Renault, Toyota and Volvo echipeazã motoarele dubã instalaþie (dual fuel)
Maºini dotate cu GPL:
Fiat:
Fiat Panda
Fiat Multipla Biopower
Ford:
Ford Falcon E-gas - LPG only
General Motors:
Holden Commodore LPG & Petrol
Opel Combo Tour
Opel Zafira ecoM.
Honda:
Honda Civic GX LPG
Maruti:
Alto Dual LPG & Petrol
Peugeot:
406(2003) LPG & Petrol
Renault:
Renault Clio LPG & Petrol
Renault Twingo LPG & Petrol
FORD foloseºte GPL încã din 2000
Ford Falcon E 2001-motor cu instalaþie GPL
Þãri ce au adoptat cu succes GPL
Turcia, Australia, Olanda, Italia, Serbia, Polonia, Hong Kong ºi Korea, GB, Armenia (< 20-30% din autovehicule folosesc GPL).
Sistemul auto GPL
Toate sistemele au în general acelaºi tip de filtre, rezervoare, cabluri ºi þevi în punctul de injectare în motor. Câteva sisteme de injecþie folosesc rezervoare speciale cu pompe de curculare similar ca cele de benzinã (referitor la cele cu injecþie).
Sunt 3 tipuri de sisteme GPL.
Cel mai vechi dintre acestea este un sistem convenþional de mixare, care a fost inventat în anii 1940, folosit ºi astãzi.
Este bazat pe convertor transformã gazul lichid din rezervor, în vapori iar prin mixer se realizeazã amestecul cu aer.
Celelalte douã sunt cunoscute ca sisteme de injecþie, dar au diferenþe semnificative între ele.
Sistemul de injecþie care este asistat de o serie de senzori solenoizi ºi ºtuþ-uri (legaþi la injectoare) asistatã de computerul de bord (care calculeazã concentraþia optimã gaz/aer înbunãtãþeºte puterea motorului ºi emisia redusã a emisiilor de gaze.
Sistemul de injecþie care nu foloseºte convertor are acelaºi principiu ca sistemul de injecþie clasic. Este simplu, de caracter minor s-ar spune, deoarece vapori fiind intacþi aerul din concentraþie este racit considerabil. Acesta creºte densitatea gazului la admisie iar aerul poate creºte substanþiala puterea de reacþie a motorului.Pentru a evita acest aspect ºi implicit stricãciuni mortorul este aranjat mult mai bine pentru a evita stricãciunile unor pãrþi a le motorului
Componentele sitemului auto GPL
Mufa de alimentare
Prin acesta gazul lichid se transferã în rezervor din tank-ul pompei de alimentare (staþie GPL)
Modelul acestora variazã de la o þarã la alta.
1.Mufa de alimentare cu siguranþã
Are un cap înfiletat în caroserie ce este închis înaite ca piedica sã fie trasã pentru stabilizarea compusului înaite de transfer. Este utilizatã în USA, Germania, Austria ºi Belgia
Mufa de gaz la Ford
Mufa de gaz montatã pe suport farã capac
2.Baioneta “Germanã”
Acest tip stabilizeazã compusul prin împingere în locaº, utilizatã în GB, Olanda ºi Elveþia
3.Farfuria “Italianã”
Acest adaptor permit autovehiculelor sã se alimenteze la orice staþie GPL de orice tip.
Acest tip este folosit în Italia, franþã, Scandinavia, Portugalia
Furtune, þevi ºi fiting-uri
Furtunele dintre mufa de alimentare ºi rezervor sunt numite “linia de alimentare”. Acestea sau în alte cazuri, þevi de cupru care fac legãtura dintre rezervor ºi convertor se numesc “linia de srviciu”. Toate pot transfera lichide sub presiune. Cele dintre convertor ºi mixer se numesc “linia de vaporizare” sunt de micã presiune dar de diametru mai mare.
Valvele rezervorului sunt localizate într-un spaþiu închis, cum ar fi caroseria Sedan, acestea sunt prinse într-un container de plastic ce asigurã o legãturã strânsã între componentele instalaþiei din vehicul.
Rezervorul GPL sunt concepute special pentru presiune ºi pentru componenþa lichidului.
Linia de alimentare este constritã din alamã. Fitingurile se amplaseazã la capatul componentelor (pe culoare sau în rezervor) ºi la capãtul þevilor.
Linia de gaz.
Rezervorul
Autovehiculele pot avea unul sau douã rezervoare în unele cazuri.
Sunt doate cu fiting-uri, recipient pentru lichid, supapã pentru exces de presiune (se cupleazã automat) ºi uneori supapã de evacuare forþatã a gazelor. Se , monteazã prin prindere în 3 sau 5 ºuruburi în paralel cu rezervorul de combustibil clasic.
Din cauza temperaturi scãzute a gazului lichid, rezervoarele sunt reci.
Rezervor de gaz la Volvo sedan
Supapã de alimentare cu AFL
Valvele moderne sunt dotate cu AFL (Automatic Fill Limiter) pentru prevenirea supra alimentãri peste capacitatea proiectatã. De asemenea unele dintre ele au incorporate un decuplator electric solenoid (pentru vehiculele mici)
Supapã de alimentare cu AFL
Supapele (Valvele)
Cele mai comune sunt cele cu sistem de oprire autoamatã sau filtru de blocare care preîntâmpinã scurgerile de gaz pe linia de serviciu. Pot fi operabile prin vacuum sau electric. La sistemul dual (benzinã/motorinã ºi GPL) existã o valvã similarã ºi pe conductele de alimentare a combustibilului clasic, între pompã ºi carburator. Previn refularea combustibilului în rezervor.
Pe linia de serviciu, valvele au sarcina de a permite alimentarea sau nu. Se cunosc sub denumirea de Valve Sherwood
Douã valve Sherwood din 1995 (în stânga) ºi 1989 (în dreapta)
Convertorul
Cunoscut ca “vaporizator”, acest dispozitiv transformã lichidul presurizat în vapori de gaz la presiune atmosgericã pentru alimentarea mixerului sau a imjectoarelor de vapori.
Din cauza caracteristicilor refrigerante lichidul trebuie sã treacã prin convertor, încalzit în prealabil printr-un sistem de furtune alimentate cu apã caldã din instalaþia de rãcire a autovehiculului.
Mixerul
Este un dispozitiv ce amestecã GPL cu aer. El existã din 1940 iar designul nu a fost schimbat foarte mult pânã în prezent, când sunt ajutate de injectoare.
OHG X-450 mixer
Injectoarele de vapori
Majoritatea dintre aceste dispozitive sunt încadrate în blocuri solenoide sau pe linii de injectoare (pentru fiecare cilindru în parte)
Injectoarele de vapori
Controlul electric ºi electronic
Sunt 4 sisteme electrice distincte care se pot folosi în sistemul GPL. – de uniformizare a alimentãri, - de oprire automatã, - de monitorizare a FMC (Feedback Mixture Control) ºi de control al injecþiei.
La majoritatea instalaþiilor moderne, un dispozitiv electronic numit “releu tactometric” sau “releu de siguranþã” este folosit ca sã opreascã electric sonda solenoid. Acest lucru se face prin monitorizarea motorului referitor la scânteia de aprindere. Unele sisteme folosesc un senzor interior montat la presiunea uleiului din motor.
Convertorul ºi sistemul de mixtare
Designul acestor componente este similar. Mãrimea acestora fiind identicã.
În carburator existã un limitator ca ºi la mixer ce se cupleazã printr-un adaptor.
Nu se poate porni motorul pe gaz când este rece. Acest fapt poate genera trimiterea de vapori reci cãtre mixer rezultând înnecarea motorului. Temperatura de lucru a motorului este optimã pentru sistemul GPL. În acest sens unele instalaþii au un termostat ce deschide automat instalaþia de alimentare cu gaz.
Carburator cu mixer OHG X-450 ºi adaptor Rochester
Performanþã
“Yellow-Checker-Star “ companie de taxi din NY, este binecunoscutã ca cea mai mare consumatoare de propan (produs de Crown Victoria. Ltd). Avantajul a fost câºtigul de 1/8 din diferenþa de spaþiu rezultatã prin înlocuirea rezervoarelor ºi autonomia de pânã la 320 de mile. În iernile reci din deºert taxiurile rulau chiar pânã la 400 de mile ºi mai mult.
Utilizarea sistemului la autovehicule
De când GPL este folosit ca combustibil intern, se poate numi autogaz. În unele þãri, chiar din 1940 este folosit ca combustibil alternativ pentru motoarele cu aprindere prin scânteie. De curând este folosit ºi la motoarele diesel.
Injecþia GPL pentru motoare diesel
Performanþa, economia ºi emisia motoarelor diesel poate fi înbunãtãþitã injectând o micã cantitate de GPL în pulverizatorul interior, la presiune atmosfericã, în camera de ardere împreunã cu motorina. Gazul este reglat sã asigure o micã operaþie fiind ditribuit în momentul arderi. S-a constat cã GPL creºte arderea motorinei de la 75-85% la 95-98%.
Câteva compani atestã creºterea puteri motorului cu 10-20% ºi scãderea costurilor referitor la alimentare.
- mely
- **
- 158 mesaje
- din 19 Mar 2007
- Corsa Z13DTJ
- Cluj
mely
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2007
- Mesaj Privat
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
Am sa readuc in discutie subiectul GPL, deoarece mi-am schimbat jobul si acum fac naveta 44 km/ zi, ma intereseaza daca are cineva montata instalatie de gaz pe masina cu motorul Z18XE.
As vrea sa stiu care sunt efectele negative si daca este in TM vreo firma specializata, este una in Freidorf?
Multumesc.
As vrea sa stiu care sunt efectele negative si daca este in TM vreo firma specializata, este una in Freidorf?
Multumesc.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Caline, am eu. O instalatie Vialle, montata in Germania. Insa am masina de doar o saptamana, nu pot sa iti povestesc inca de efectele pe termen lung. Pot insa sa iti zic ca de multa vreme am in cap ideea de benzinar mai capabil+GPL, ca alternativa la dizel
Pot sa iti zic ca neamtul a montat instalatia in 2008, si masina merge excelent. Am venit pe GPL o parte din drumul din Germania (am gasit mai greu pompe cu gpl in Austria, asa ca pe acolo am venit pe benzina) Si merge excelent.
In Romania ce am gasit ca instalatii de astea de injectie directa sunt BRC si Tomasetti. Cei de la BRC se lauda cu injectoare de maxima rezistenta (duc 500.000 km, spre diferenta de cele ale concurentei, care duc 45.000, cica dupa aia e kit de reparatie, se schimba ceva semeringuri etc).
La ce concluzii am ajuns eu:
- in loc re rezervor butelie, mai bine toroidal, in locul rotii de rezerva. Roata de rezerva o inlocuiesti cu kit de reparatie (compresor mic+spray) sau pui in portbagaj una de aia ingusta....
Alimentarea scoasa langa alimentarea cu benzina (sa fie mascata de usita de acolo) arata mai frumos, am vazut la unii tiganii, scoasa alimentarea de GPL prin aripa spate, aratau ca drakku.
uite aici ai reprezentanta BRC in Ro:
http://crcgrup.ro/instalatiigpl/
aici ai lista de montatori:
http://crcgrup.ro/instalatiigpl/montatori-brc/
uite tipul din TM, vezi la Opel Euro 4 unde a scos alimentarea:
http://www.gigipaneagpl.ro/portofoliubrc.html
Dupa pozele de la unitatea audio, ala e un Vectra C, deci sanse mari sa fie fix Z18XE
In viitorul apropiat sper ca voi putea "compila" o lista cu statiile care ofera si GPL (am gasit o lista pe net, acuma o prelucrez, si dupa aia o sa incerc sa ma prind cum pot sa fac lista de POI-uri, pentru iGo....)
Distractia te va duce in ~3000 RON.
Pot sa iti zic ca neamtul a montat instalatia in 2008, si masina merge excelent. Am venit pe GPL o parte din drumul din Germania (am gasit mai greu pompe cu gpl in Austria, asa ca pe acolo am venit pe benzina) Si merge excelent.
In Romania ce am gasit ca instalatii de astea de injectie directa sunt BRC si Tomasetti. Cei de la BRC se lauda cu injectoare de maxima rezistenta (duc 500.000 km, spre diferenta de cele ale concurentei, care duc 45.000, cica dupa aia e kit de reparatie, se schimba ceva semeringuri etc).
La ce concluzii am ajuns eu:
- in loc re rezervor butelie, mai bine toroidal, in locul rotii de rezerva. Roata de rezerva o inlocuiesti cu kit de reparatie (compresor mic+spray) sau pui in portbagaj una de aia ingusta....
Alimentarea scoasa langa alimentarea cu benzina (sa fie mascata de usita de acolo) arata mai frumos, am vazut la unii tiganii, scoasa alimentarea de GPL prin aripa spate, aratau ca drakku.
uite aici ai reprezentanta BRC in Ro:
http://crcgrup.ro/instalatiigpl/
aici ai lista de montatori:
http://crcgrup.ro/instalatiigpl/montatori-brc/
uite tipul din TM, vezi la Opel Euro 4 unde a scos alimentarea:
http://www.gigipaneagpl.ro/portofoliubrc.html
Dupa pozele de la unitatea audio, ala e un Vectra C, deci sanse mari sa fie fix Z18XE
In viitorul apropiat sper ca voi putea "compila" o lista cu statiile care ofera si GPL (am gasit o lista pe net, acuma o prelucrez, si dupa aia o sa incerc sa ma prind cum pot sa fac lista de POI-uri, pentru iGo....)
Distractia te va duce in ~3000 RON.
- costy-costy
- **
- 229 mesaje
- din 14 Dec 2009
- Vectra 2001 z16se
- Valcea
costy-costy
- Mesaje scrise: 229
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2009
- Mesaj Privat
Caline motor z16 xe 2001 montat gpl tomasseto stag 3000-4 de 3400km consum intre 8.35 la drum intins la 10.8 la munte
fa si tu socoteala, merita pe benzina imi lua un 8.5% media
iti recomand cu imima deschisa autogaz romania niste profesionisti ( mai ales domnul Marius seful de servis)
apropo alimentez cu gpl la 1.99 ron pe cand pe benzina am dat 4.52ron; mai facem calcule ?
dac vrei mai multe informatii suna-ma la 0762610517
fa si tu socoteala, merita pe benzina imi lua un 8.5% media
iti recomand cu imima deschisa autogaz romania niste profesionisti ( mai ales domnul Marius seful de servis)
apropo alimentez cu gpl la 1.99 ron pe cand pe benzina am dat 4.52ron; mai facem calcule ?
dac vrei mai multe informatii suna-ma la 0762610517
- Rachim
- **
- 174 mesaje
- din 27 Feb 2009
- Insignia 2011 A20DTH
- Arges
Rachim
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
- claudiu lucian
- *
- 30 mesaje
- din 27 Oct 2010
- Astra 2006 ydt
- Bucuresti
claudiu lucian
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 ydt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2010
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
sper sa nu se supere adminii pe mine, cine e interesat ii pot oferi un turboreductor pentru gpl, il consider nou, ideea este ca cine are turbina poate monta jucaria asta dupa turbina si dozajul gazului va fi in functie de presiune, fara senzori de pedala clapeta sau nshpe mii de alte combinatii.
inca odata scuze dar are oarecum legatura si cu subiectul:)
inca odata scuze dar are oarecum legatura si cu subiectul:)
- marian1972
- *
- 48 mesaje
- din 12 Oct 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Buzau
marian1972
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Tabac
- **
- 353 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Prahova
Tabac
- Mesaje scrise: 353
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marian1972
- *
- 48 mesaje
- din 12 Oct 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Buzau
marian1972
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2010
- Mesaj Privat
alc2
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2005
- Mesaj Privat
- marian1972
- *
- 48 mesaje
- din 12 Oct 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Buzau
marian1972
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Tabac
- **
- 353 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Prahova
Tabac
- Mesaje scrise: 353
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
marian1972 a scris:2800 cu butelie de 52 L toroidala..si alimentarea langa busonul rezervorului... Cu consumul nu m-am grabit...ca abia am facut 5300 km
Eu am dat, in septembrie 2010, 2850 lei cu butelie de 59 l toroidala, alimentarea+adaptor la buson, injectoare garantate 500.000km. S-a mai scumpit oare intre timp (sau cand ai pus-o)? Apropos de consum: mixt ~8% pe BC,parcurs ~ 6000km, motor Z22SE.
Off-topic:
Noua lege pentru impozitul anual (care s-a dublat practic fata de cea de anul trecut) pentru autovehicule spune ca cei care au automobile hibrid vor platii cu 50% mai putin decat ceilalti. De ce nu s-ar aplica o reducere si la cele pe GPL, doar noxele sunt minore comparativ cu mersul pe benzina? Ori e lege pe considerente de poluare pt toti ori nu mai e?
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- mocan_danut
- **
- 69 mesaje
- din 27 Feb 2009
- Vectra 1997 Z16XEL
- Arad
mocan_danut
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 Z16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
- alexandrurosu
- *
- 33 mesaje
- din 17 Jan 2011
- Astra 2004 Z16SE
- Bucuresti
alexandrurosu
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2011
- Mesaj Privat
mocan_danut a scris:sal.Ce acte trebuie la instalatie gpl ca sa o poti omologa?am gasit o instalatie CLASS multipunct 16v 2007 a fost luata de pe un logan...250e...ce ziceti se merita si o pot pune pe X16XEL?MULTUMESC
Din cate stiu eu, ca sa poti monta o instalatie de la alta masina, ca mai apoi sa o omologhezi, ea trebuie demontata de o firma autorizata ( in service ptr gpl) care apoi sa ti-o monteze, ei fac asta doar daca "donatorul" dovedeste prin acte ca a achizitionat si montat instalatia la o firma autorizata, deci nu in garajul din curte.
Daca nu te intereseaza sa o omologhezi, poti sa o montezi "pe naspa" la mica intelegere cu un mecanic care stie, dar nu cred ca o sa se bage cineva.
Sanatate !
alc2
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2005
- Mesaj Privat
Hmm , s-a cam pus praful pe topic.....
Ce stiti de asta ?
http://www.opelgtt.ro/n/opel_gpl.html
E valabil si pt chevrolet , dar numai la GTT am vazut , la restul dealerilor e liniste....
Sper sa nu ma insel , dar in afar de Dacia , asta e primul producator care are o asemena initiativa in Ro .
Ce stiti de asta ?
http://www.opelgtt.ro/n/opel_gpl.html
E valabil si pt chevrolet , dar numai la GTT am vazut , la restul dealerilor e liniste....
Sper sa nu ma insel , dar in afar de Dacia , asta e primul producator care are o asemena initiativa in Ro .
B-44-MFP
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2007
- Mesaj Privat
alc2
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2005
- Mesaj Privat
Si eu am fost , dar garantia e valabila doar la ei , pierzi garantia in toata reteaua opel , deci daca te certi cu ei sau nu ti convine ce au facut , nu ai prea multe alternative. Iar daca dati un search mic pe forumuri , o sa vedeti cam cum sunt vazuti cei de la GTT , nu e locul sa dezvoltam subiectul aici .....Din pacate nu au stiut sa spuna ce tip de Tomasetto se pune ,200 ,300....? Si la cat de putine masini noi se pun cu gpl , nu cred ca au o experienta de invidiat .