- daniel_galati
- OP
- 1 mesaje
- din 07 Jan 2011
- Vectra 1993
- Galati
daniel_galati
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,987 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,987
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- SINCEAN
- **
- 160 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Astra 1996 X16SZR
- Timis
SINCEAN
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
rami
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
heelp
am si eu o intrebare.am turatia neconstanta cand imi ramane turata la 1300 cand revine la valoarea normala 850-900.acum am fost afara si am pornit-o dar inainte sa o pornesc i-am scos mufa de la motorasul pas cu pas si se tura pana in 3000 de ture dupa care cu motorul pornit am bagat mufa inapoi si a scazut turatia la 1000 fiind rece tare afara,dupa care tot cu motorul pornit am scos iar mufa si nu s-a intamplat absolut nimic doar s-a aprins martorul de la bord,asa cu motorul pornit dupa ce am bagat mufa inapoi in motoras i-am facut testul agrafa iar cand am pus bucla intre pini turatia motorului a fost exact 800 ture fara fluctuatii.am oprit motorul si am citit diacnoza si mi-a dat 3-5 eroare .cand scot mufa din motoras cand motorul merge nu ar trebui sa se tureze motorul?.astept raspuns cine a mai patit ca mine.mersi pt intelegere motorul e c16nz 55kw
am si eu o intrebare.am turatia neconstanta cand imi ramane turata la 1300 cand revine la valoarea normala 850-900.acum am fost afara si am pornit-o dar inainte sa o pornesc i-am scos mufa de la motorasul pas cu pas si se tura pana in 3000 de ture dupa care cu motorul pornit am bagat mufa inapoi si a scazut turatia la 1000 fiind rece tare afara,dupa care tot cu motorul pornit am scos iar mufa si nu s-a intamplat absolut nimic doar s-a aprins martorul de la bord,asa cu motorul pornit dupa ce am bagat mufa inapoi in motoras i-am facut testul agrafa iar cand am pus bucla intre pini turatia motorului a fost exact 800 ture fara fluctuatii.am oprit motorul si am citit diacnoza si mi-a dat 3-5 eroare .cand scot mufa din motoras cand motorul merge nu ar trebui sa se tureze motorul?.astept raspuns cine a mai patit ca mine.mersi pt intelegere motorul e c16nz 55kw
- profes0rul
- **
- 87 mesaje
- din 01 Sep 2008
- Vectra 1990 1.6i + GPL
- Vaslui
profes0rul
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 1990 1.6i + GPL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2008
- Mesaj Privat
In principiu fenomenul poate avea urmatoarea explicatie : motorasul pas cu pas antreneaza un potentiometru care la randul sau comanda pompa de benzina . De regula pelicula rezistiva de la acel potentiomentru se uzeaza sau pur si simplu se oxideaza si contactul nu se mai face corect. Simpla curatare a intregului ansamblu poate sa dea rezultate . La mine insa nu s-a rezolvat decat schimband tot ansamblul electromecanic. Nu vreau sa ma mai gandesc cat a costat .
rami
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Damian costinel
- *
- 3 mesaje
- din 28 Feb 2012
- Vectra 1993 c16nz
- Vrancea
Damian costinel
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2012
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Dom profesor, nu prea e asa, motorasul acela e comandat de ECU. Are doar 4 borne, ca orice motor pas cu pas.
Potentiometrul e pus ca si senzor de pozitie al clapetei de acceleratie. Are legatura cat de cat in sensul ca daca se deschide clapeta atunci motorul pas cu pas inchide orificiul care il controleaza, la fel in monentul in care clapeta e inchisa, iar motorul are peste ~1300RPM (frana de motor)
Potentiometrul e pus ca si senzor de pozitie al clapetei de acceleratie. Are legatura cat de cat in sensul ca daca se deschide clapeta atunci motorul pas cu pas inchide orificiul care il controleaza, la fel in monentul in care clapeta e inchisa, iar motorul are peste ~1300RPM (frana de motor)