- allyn05vectra
- OP
- 76 mesaje
- din 24 Oct 2009
- Vectra 2003 Y22DTR
- Timis
allyn05vectra
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2009
- Mesaj Privat
In primul rand as vrea sa va urez un sincer si calduros LA MULTI ANI si sa aveti parte de un an nou fericit si fara probleme cu masinile voastre!In al doilea rand am o curiozitate,la masina mea, opel vectra c 2.2dti an 2003,cum ar fi normal sa functioneze bujiie?La mine se aprine martorul doar dimineata daca este o temperatura scazuta,o singura data,de exemplu daca opresc motorul si il repornesc nu mai apare! Este normal? Intreb pentru ca la masina lu taica-miu un mercedes sprinter pe motorina apare martorul tot timpul daca temperatura de afara este de mai mica de 0 grade, indiferent decate ori este pornita masina! Intrebare mea ar fi daca la vectra bujiile functioneaza normal? Sper ca m-am facut inteles si va doresc numai bine
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Pai este simplu,Ecu iti comanda un releu care mai departe trimite comanda catre bujii,asta cand ai o temperatura a motorului sub 15 grade,nu tine de temperatura de afara ci de cea a lichidului de racire al motorului,cel putin asta am observat la mine. Daca ti-au intrat bujiile dimineata,este in regula. Dupa ce ai mers circa 10-15 minute si lichidul de racire al motorului a atins o temperatura destul de ridicata,nu o sa mai vezi tu martorul bujii aprins pt ca ECU considera ca nu este nevoie. Daca nu te multumeste explicatia mea,sunt colegi mult mai experimentati care iti pot oferi detalii mai multe.
Bafta.
Bafta.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
la diesel bujiile incandescente au rol doar la pornirea la rece
in rest motorul merge singurel fara ajutor din partea bujiiilor
daca la mertz-ul tatalui tau se aprind in timpul mersului e posibil sa fie o problema tehnica pe undeva ori sa se aprinda aiurea acel martor...
la masina mea bujiile incandescente si in functie de temperatura motorului stau mai mult sau mai putin pornite.
dupa care oricat de frig ar fi afara nu se mai aprind deloc...
in rest motorul merge singurel fara ajutor din partea bujiiilor
daca la mertz-ul tatalui tau se aprind in timpul mersului e posibil sa fie o problema tehnica pe undeva ori sa se aprinda aiurea acel martor...
la masina mea bujiile incandescente si in functie de temperatura motorului stau mai mult sau mai putin pornite.
dupa care oricat de frig ar fi afara nu se mai aprind deloc...
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
sorry...
de acum imi pastrez doar pentru mine parerile...
eu nu am vrut sa am un aer de superioritate, ci doar sa subliniez ca ce se intampla pe mertz-ul lui taica-su e aberant...
si poate nu toata lumea de aici le arde ca voi astia experimentati cu ECU & shit
eu sunt convins ca sunt aici pe forum personaje care nu fac diferenta intre un releu de far si o siguranta...
de acum imi pastrez doar pentru mine parerile...
eu nu am vrut sa am un aer de superioritate, ci doar sa subliniez ca ce se intampla pe mertz-ul lui taica-su e aberant...
si poate nu toata lumea de aici le arde ca voi astia experimentati cu ECU & shit
eu sunt convins ca sunt aici pe forum personaje care nu fac diferenta intre un releu de far si o siguranta...
- allyn05vectra
- OP
- 76 mesaje
- din 24 Oct 2009
- Vectra 2003 Y22DTR
- Timis
allyn05vectra
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2009
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:sorry...
de acum imi pastrez doar pentru mine parerile...
eu nu am vrut sa am un aer de superioritate, ci doar sa subliniez ca ce se intampla pe mertz-ul lui taica-su e aberant...
si poate nu toata lumea de aici le arde ca voi astia experimentati cu ECU & shit
eu sunt convins ca sunt aici pe forum personaje care nu fac diferenta intre un releu de far si o siguranta...
de acum imi pastrez doar pentru mine parerile...
eu nu am vrut sa am un aer de superioritate, ci doar sa subliniez ca ce se intampla pe mertz-ul lui taica-su e aberant...
si poate nu toata lumea de aici le arde ca voi astia experimentati cu ECU & shit
eu sunt convins ca sunt aici pe forum personaje care nu fac diferenta intre un releu de far si o siguranta...
La Sprinter nu se aprinde martorul in timpul mersului(asta stiiu ca nu ar fi normal,se aprinde tot timpul cand porneste masina, indiferent cat a mers in prealabil si cat a stationat,parca nu ar tine cont de temperatura motorului ,cum cred ca ar fi normal si dealtfel cum spune si colegul nostru Chelu Adrian)Eu am intrebat daca la Vectra mea functiioneaza bujiile normal, pentru-ca un anume mecanic mi-a zis ca bujiile la diesel pe timp de iarna trebuie sa ajute motorul la pornire tot timpul,respectiv cum se intampla la Sprinter si la Vectra mea ii releul de la bujii defect! Deci si la Vectrele voastre se intapla la fel sa inteleg? adica dupa ce mergi 15 min cu masina nu mai intra bujiile?Va multumesc pentru raspunsuri si va doresc multa bafta
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
jgyprime,te-ai aprins ca o bujie incandescenta colegu . Aici nu are nimeni aere de superioritate ci doar incercam sa ne ajutam intre noi. Poate e Dunarea mai agitata astazi si ai inteles gresit mesajul meu .
Succes.
allyn05vectra,poate la Sprinterul tatalui tau,releul lucreaza conditionat de temperatura exterioara sau are vreo modificare facuta pt a functiona releul de fiecare data cand pui contactul dar ma indoiesc de asta pt ca ai zis ca intra mereu doar la temperaturi scazute. Acuma sa trecem la Vectra ta: de unde stii ca releul bujii este stricat? Ce simptome ai la prima pornire? Eu l-am avut stricat si aveam o pornire cu trepidatii puternice si zgomotoasa,asta vreo 15 secunde pana se stabiliza. Aveam si o eroare la pornire : P0380. La a mea,dupa 15 minute de mers,daca motorul a atins temperatura de lucru,nu mai lucreaza releul,nu ar avea pentru ce sa mai lucreze.
Ultima modificare făcută de chelu adrian la Lun 03 Jan, 2011 2:48 pm
Succes.
allyn05vectra,poate la Sprinterul tatalui tau,releul lucreaza conditionat de temperatura exterioara sau are vreo modificare facuta pt a functiona releul de fiecare data cand pui contactul dar ma indoiesc de asta pt ca ai zis ca intra mereu doar la temperaturi scazute. Acuma sa trecem la Vectra ta: de unde stii ca releul bujii este stricat? Ce simptome ai la prima pornire? Eu l-am avut stricat si aveam o pornire cu trepidatii puternice si zgomotoasa,asta vreo 15 secunde pana se stabiliza. Aveam si o eroare la pornire : P0380. La a mea,dupa 15 minute de mers,daca motorul a atins temperatura de lucru,nu mai lucreaza releul,nu ar avea pentru ce sa mai lucreze.
Ultima modificare făcută de chelu adrian la Lun 03 Jan, 2011 2:48 pm
- allyn05vectra
- OP
- 76 mesaje
- din 24 Oct 2009
- Vectra 2003 Y22DTR
- Timis
allyn05vectra
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2009
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Pai nu stiu daca poti compara Vectra cu Sprinterul pentru ca sunt 2 masini total diferite. La Vectra,daca ECU,considera ca nu trebuie activat releul si masina iti porneste bine,cred ca poti sa dormi linistit. Inca o chestie: Daca motorul este cald,ce rost are sa incingi bujiile fara efect? Cred ca este foarte bine gandita treaba asta si prelungeste si viata bujiilor. Daca totusi observi o pornire mai greoaie,mai ales la temperaturi coborate la prima cheie,poti verifica prima data bujiile,in caz ca bujiile sunt in regula,verifici releul(daca nu stii cum sa-l verifici,imi dai un Pm si te indrum eu). Daca iti face fitze la fiecare pornire sau chiar si atunci cand este foarte cald afara si motorul este la o temperatura destul de ridicata,trebuie sa verifici in alta parte problema,dezamorsare,etc. Din cate stiu,exista si o problema cu pornirea la rece cand temperatura de afara se afla intre 15-20 grade dar din cate stiu,doar la motoarele de 2000 cmc sunt problemele astea,sper sa nu ma insel.
- allyn05vectra
- OP
- 76 mesaje
- din 24 Oct 2009
- Vectra 2003 Y22DTR
- Timis
allyn05vectra
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2009
- Mesaj Privat
chelu adrian a scris:Pai nu stiu daca poti compara Vectra cu Sprinterul pentru ca sunt 2 masini total diferite. La Vectra,daca ECU,considera ca nu trebuie activat releul si masina iti porneste bine,cred ca poti sa dormi linistit. Inca o chestie: Daca motorul este cald,ce rost are sa incingi bujiile fara efect? Cred ca este foarte bine gandita treaba asta si prelungeste si viata bujiilor. Daca totusi observi o pornire mai greoaie,mai ales la temperaturi coborate la prima cheie,poti verifica prima data bujiile,in caz ca bujiile sunt in regula,verifici releul(daca nu stii cum sa-l verifici,imi dai un Pm si te indrum eu). Daca iti face fitze la fiecare pornire sau chiar si atunci cand este foarte cald afara si motorul este la o temperatura destul de ridicata,trebuie sa verifici in alta parte problema,dezamorsare,etc. Din cate stiu,exista si o problema cu pornirea la rece cand temperatura de afara se afla intre 15-20 grade dar din cate stiu,doar la motoarele de 2000 cmc sunt problemele astea,sper sa nu ma insel.
Multumesc pentru raspuns Adrian ,imi face figuri doar daca o opresc dupa 5 min de la prima pornire intr-o zi ,si o repornesc , porneste putin mai greu si atunci nu intra bujiile,eu cred ca vinovata e bateria ,care am sa o schimb zilele astea!Se vede clar ca dimineata la prima pornire intra bujiile deci eu cred ca functioneaza cum ar trebuii sa functioneze,dar am invatat sa nu mai iau in seama ce zic tot felul de "mecanici" o sa vad dupa ce o sa schimb bateria cine are dreptate!Sa ne auzim numai de bine!
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- allyn05vectra
- OP
- 76 mesaje
- din 24 Oct 2009
- Vectra 2003 Y22DTR
- Timis
allyn05vectra
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2009
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- allyn05vectra
- OP
- 76 mesaje
- din 24 Oct 2009
- Vectra 2003 Y22DTR
- Timis
allyn05vectra
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2009
- Mesaj Privat
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
buna...am si eu o problema la C-ul meu y20dth cu pornirea la rece....chiar si atunci cand intra bujiile si marturul sta destul aprins porneste greu si trepideaza dupa care urca turometrul normal la 900 ...precizez ca scoate si fum alb sau nust ce culoare dar nu mi se pare a fi negru....bujiile le.am verificat(cel putin asa cred eu) le.am masurat rezistenta si toate au aceeasi valoare(nu mai stiu exact cat) mai mult am dat una jos si am probat.o si s.a inrosit repede de la varf spre baza....am scos pe rand mufele de la cate o bujie in parte incercand sa pornesc si motorul a pornit fff greu resimtindu.de lipsa acelei buji....care ar putea fi cauza ? la cald porneste bine...ar putea fi releul cum sa.l probez? multumesc
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- sergiu bsl
- *
- 10 mesaje
- din 25 Feb 2011
- Vectra 1999
- Neamt
sergiu bsl
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2011
- Mesaj Privat
laur69
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2007
- Mesaj Privat
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
Am verificat atat teurile cat si furtunasele si am si schimbat pe cele care m-i s-au parut suspecte dar fara vreun rezultat. Exista cazuri cand porneste bine la rece dar doar atunci cand nu este foarte rece ci doar suficient cat sa se aprinda martorul bujiilor. De exemplu cad temperatura exterioara e undeva pe la 5 gr. multumesc
mavster
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2009
- Mesaj Privat
acceiasi problema o am si eu, y22dtr, satul de schimbat furtunase, bujii si alte simeringuri si oringuri de care mai amintesc colegii pe forum, pur si simplu nu stiu unde si ce sa mai caut
doar cand scade putin temperatura afara-gata porneste greu, in functie de cat de rece e afara tot atat de greu porneste
ma aduce la concluzia ca tre sa o vand ca nu-i dau de cap, dar in opinia mea e clar dezamorsarea
doar cand scade putin temperatura afara-gata porneste greu, in functie de cat de rece e afara tot atat de greu porneste
ma aduce la concluzia ca tre sa o vand ca nu-i dau de cap, dar in opinia mea e clar dezamorsarea