Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
In primul rand as vrea sa va urez un sincer si calduros LA MULTI ANI si sa aveti parte de un an nou fericit si fara probleme cu masinile voastre!In al doilea rand am o curiozitate,la masina mea, opel vectra c 2.2dti an 2003,cum ar fi normal sa functioneze bujiie?La mine se aprine martorul doar dimineata daca este o temperatura scazuta,o singura data,de exemplu daca opresc motorul si il repornesc nu mai apare! Este normal? Intreb pentru ca la masina lu taica-miu un mercedes sprinter pe motorina apare martorul tot timpul daca temperatura de afara este de mai mica de 0 grade, indiferent decate ori este pornita masina! Intrebare mea ar fi daca la vectra bujiile functioneaza normal? Sper ca m-am facut inteles si va doresc numai bine
Skip ads

  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai este simplu,Ecu iti comanda un releu care mai departe trimite comanda catre bujii,asta cand ai o temperatura a motorului sub 15 grade,nu tine de temperatura de afara ci de cea a lichidului de racire al motorului,cel putin asta am observat la mine. Daca ti-au intrat bujiile dimineata,este in regula. Dupa ce ai mers circa 10-15 minute si lichidul de racire al motorului a atins o temperatura destul de ridicata,nu o sa mai vezi tu martorul bujii aprins pt ca ECU considera ca nu este nevoie. Daca nu te multumeste explicatia mea,sunt colegi mult mai experimentati care iti pot oferi detalii mai multe.
Bafta.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
la diesel bujiile incandescente au rol doar la pornirea la rece
in rest motorul merge singurel fara ajutor din partea bujiiilor
daca la mertz-ul tatalui tau se aprind in timpul mersului e posibil sa fie o problema tehnica pe undeva ori sa se aprinda aiurea acel martor...
la masina mea bujiile incandescente si in functie de temperatura motorului stau mai mult sau mai putin pornite.
dupa care oricat de frig ar fi afara nu se mai aprind deloc...
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si eu ce ti-am scris mai sus? Wink
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sorry...
de acum imi pastrez doar pentru mine parerile...
eu nu am vrut sa am un aer de superioritate, ci doar sa subliniez ca ce se intampla pe mertz-ul lui taica-su e aberant...
si poate nu toata lumea de aici le arde ca voi astia experimentati cu ECU & shit
eu sunt convins ca sunt aici pe forum personaje care nu fac diferenta intre un releu de far si o siguranta...
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:sorry...
de acum imi pastrez doar pentru mine parerile...
eu nu am vrut sa am un aer de superioritate, ci doar sa subliniez ca ce se intampla pe mertz-ul lui taica-su e aberant...
si poate nu toata lumea de aici le arde ca voi astia experimentati cu ECU & shit
eu sunt convins ca sunt aici pe forum personaje care nu fac diferenta intre un releu de far si o siguranta...

La Sprinter nu se aprinde martorul in timpul mersului(asta stiiu ca nu ar fi normal,se aprinde tot timpul cand porneste masina, indiferent cat a mers in prealabil si cat a stationat,parca nu ar tine cont de temperatura motorului ,cum cred ca ar fi normal si dealtfel cum spune si colegul nostru Chelu Adrian)Eu am intrebat daca la Vectra mea functiioneaza bujiile normal, pentru-ca un anume mecanic mi-a zis ca bujiile la diesel pe timp de iarna trebuie sa ajute motorul la pornire tot timpul,respectiv cum se intampla la Sprinter si la Vectra mea ii releul de la bujii defect! Deci si la Vectrele voastre se intapla la fel sa inteleg? adica dupa ce mergi 15 min cu masina nu mai intra bujiile?Va multumesc pentru raspunsuri si va doresc multa bafta
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
jgyprime,te-ai aprins ca o bujie incandescenta colegu Wink. Aici nu are nimeni aere de superioritate ci doar incercam sa ne ajutam intre noi. Poate e Dunarea mai agitata astazi si ai inteles gresit mesajul meu Wink.

Succes.

allyn05vectra,poate la Sprinterul tatalui tau,releul lucreaza conditionat de temperatura exterioara sau are vreo modificare facuta pt a functiona releul de fiecare data cand pui contactul dar ma indoiesc de asta pt ca ai zis ca intra mereu doar la temperaturi scazute. Acuma sa trecem la Vectra ta: de unde stii ca releul bujii este stricat? Ce simptome ai la prima pornire? Eu l-am avut stricat si aveam o pornire cu trepidatii puternice si zgomotoasa,asta vreo 15 secunde pana se stabiliza. Aveam si o eroare la pornire : P0380. La a mea,dupa 15 minute de mers,daca motorul a atins temperatura de lucru,nu mai lucreaza releul,nu ar avea pentru ce sa mai lucreze.


Ultima modificare făcută de chelu adrian la Lun 03 Jan, 2011 2:48 pm
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Asa ma gandeam si eu...nu cred ca are vreo modificare ,e din 2009 si nu a umblat nimeni la el!Cred ca asta sistemul la el sa intre bujiile in functie de temperatura exterioara, dar asta nu inseamna ca la Vectra nu functioneaza corect !Parerea mea...Multumesc de raspuns Adrian
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai nu stiu daca poti compara Vectra cu Sprinterul pentru ca sunt 2 masini total diferite. La Vectra,daca ECU,considera ca nu trebuie activat releul si masina iti porneste bine,cred ca poti sa dormi linistit. Inca o chestie: Daca motorul este cald,ce rost are sa incingi bujiile fara efect? Cred ca este foarte bine gandita treaba asta si prelungeste si viata bujiilor. Daca totusi observi o pornire mai greoaie,mai ales la temperaturi coborate la prima cheie,poti verifica prima data bujiile,in caz ca bujiile sunt in regula,verifici releul(daca nu stii cum sa-l verifici,imi dai un Pm si te indrum eu). Daca iti face fitze la fiecare pornire sau chiar si atunci cand este foarte cald afara si motorul este la o temperatura destul de ridicata,trebuie sa verifici in alta parte problema,dezamorsare,etc. Din cate stiu,exista si o problema cu pornirea la rece cand temperatura de afara se afla intre 15-20 grade dar din cate stiu,doar la motoarele de 2000 cmc sunt problemele astea,sper sa nu ma insel.
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
chelu adrian a scris:Pai nu stiu daca poti compara Vectra cu Sprinterul pentru ca sunt 2 masini total diferite. La Vectra,daca ECU,considera ca nu trebuie activat releul si masina iti porneste bine,cred ca poti sa dormi linistit. Inca o chestie: Daca motorul este cald,ce rost are sa incingi bujiile fara efect? Cred ca este foarte bine gandita treaba asta si prelungeste si viata bujiilor. Daca totusi observi o pornire mai greoaie,mai ales la temperaturi coborate la prima cheie,poti verifica prima data bujiile,in caz ca bujiile sunt in regula,verifici releul(daca nu stii cum sa-l verifici,imi dai un Pm si te indrum eu). Daca iti face fitze la fiecare pornire sau chiar si atunci cand este foarte cald afara si motorul este la o temperatura destul de ridicata,trebuie sa verifici in alta parte problema,dezamorsare,etc. Din cate stiu,exista si o problema cu pornirea la rece cand temperatura de afara se afla intre 15-20 grade dar din cate stiu,doar la motoarele de 2000 cmc sunt problemele astea,sper sa nu ma insel.

Multumesc pentru raspuns Adrian ,imi face figuri doar daca o opresc dupa 5 min de la prima pornire intr-o zi ,si o repornesc , porneste putin mai greu si atunci nu intra bujiile,eu cred ca vinovata e bateria ,care am sa o schimb zilele astea!Se vede clar ca dimineata la prima pornire intra bujiile deci eu cred ca functioneaza cum ar trebuii sa functioneze,dar am invatat sa nu mai iau in seama ce zic tot felul de "mecanici" o sa vad dupa ce o sa schimb bateria cine are dreptate!Sa ne auzim numai de bine!
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
allyn05vectra,incearca sa faci proba cu o baterie de la un amic,asta ca sa nu arunci banii aiurea pe baterie si daca este de acolo,inainte sa dai banii pe alta,incearca sa o incarci pe a ta si vezi cu se comporta dupa.
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Mersi de sfat Adrian!Tocmai ce am incercat o baterie de la un amic si masina porneste la sfert tot timpul,deci ramane sa cumpar una nou!Sincer nu-mi prea pare rau de actuala baterie deja are 7 ani cred ca e suficient pentru ea,a mers destul!Numai bine!
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca nu este o problema serioasa. Nu vreau sa fac reclama dar colegul "Agilul" are oferte foarte bune pentru acumulatori auto,cere o oferta la el si compara cu ceea ce gasesti tu.
Succes.
  • allyn05vectra

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2009

  • Mesaj Privat
O sa tin cont de sfat!Multumesc pentru toate sfaturile pe care mi le-ai dat!Iti urez Numai Bine si sa nu ai probleme cu masinna ta!
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
buna...am si eu o problema la C-ul meu y20dth cu pornirea la rece....chiar si atunci cand intra bujiile si marturul sta destul aprins porneste greu si trepideaza dupa care urca turometrul normal la 900 ...precizez ca scoate si fum alb sau nust ce culoare dar nu mi se pare a fi negru....bujiile le.am verificat(cel putin asa cred eu) le.am masurat rezistenta si toate au aceeasi valoare(nu mai stiu exact cat) mai mult am dat una jos si am probat.o si s.a inrosit repede de la varf spre baza....am scos pe rand mufele de la cate o bujie in parte incercand sa pornesc si motorul a pornit fff greu resimtindu.de lipsa acelei buji....care ar putea fi cauza ? la cald porneste bine...ar putea fi releul cum sa.l probez? multumesc
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Fa o proba cu un releu de imprumut sau fa un test la releul tau.
  • sergiu bsl

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2011

  • Mesaj Privat
imi poate spune si mie cineva unde este pozitionat releul bujiilor la o vectra c 2.0 diesel
  • laur69

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ai verificat vre-o data teurile si furtunele de retur de la pompa de injectie ? Dupa parerea mea ,la tine prinde aer la pompa pe retur si pana se amorseaza invarti mult ,daca zici ca la rece porneste greu si la cald repede. Wink
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am verificat atat teurile cat si furtunasele si am si schimbat pe cele care m-i s-au parut suspecte dar fara vreun rezultat. Exista cazuri cand porneste bine la rece dar doar atunci cand nu este foarte rece ci doar suficient cat sa se aprinda martorul bujiilor. De exemplu cad temperatura exterioara e undeva pe la 5 gr. multumesc
  • mavster

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2009

  • Mesaj Privat
acceiasi problema o am si eu, y22dtr, satul de schimbat furtunase, bujii si alte simeringuri si oringuri de care mai amintesc colegii pe forum, pur si simplu nu stiu unde si ce sa mai caut
doar cand scade putin temperatura afara-gata porneste greu, in functie de cat de rece e afara tot atat de greu porneste
ma aduce la concluzia ca tre sa o vand ca nu-i dau de cap, dar in opinia mea e clar dezamorsarea
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR