sal. am sa incerc sa fiu cat mai scurt si explicit... acum cateva saptamani dupa mi.am schimbat turbina cu una sh, am apelat la un coleg sa ma tracteze sa pot porni vaporul de omega ( colegul @iulian1971 caruia ii multumesc inca odata , iar masina mea avea bateria slaba si statuse o luna si ceva pe tusa... ) tractam, porneste, merge bine 1min. - 2min. apoi se aude lovitura metalica, de parca s.ar fi rupt ceva, apoi merge in 3 pistoane si moare, dau la cheie porneste greu si mers in 3 pistoane... tacanit metalic, ca fier pe fier... e mers asa vre.o 200-300 de metri, apoi am decis sa nu o mai pornesc , tot cu acelasi coleg ajung cu ea tractata la maiandrei cu gandul ca a sarit de la punct, s-a spart si o patina ( desfacusem capacul motorului si gasisem o bucata cam mare de bachelita pe acolo ) in fine se apuca baietii de ea, cumpara gaarnitura, patine, pompa de apa ca era fisurata, insa la rotirea vibrochenului au constat ca nu se rotea complet, la 2 ture se bloca ! dupa indelungi discutii si incercand sa gasim o explicatie am fortat un pic si a mers, insa se bloca... asa am decis sa demontam motorul, insa inaintea de desfacerea sa , maiandrei a spus mai intai sa demonteze balancer shaft ( preia vibratiile vibrochenului ) acesta e sub motor in baia de ulei. ca poate acolo e blocat, insa acolo ...? surpriza inca o patina lipsa ! e adevarat ca mica insa nu mai era deloc ! in interiorul balancer shaft e inca o patina, lantul freca direct pe suportul metalic. ne.am gandit.. supapa rupta, strimba, insa am uitat , au descoperit o traversa rupta la cilindrul 3
, cea pe care calca cama axului cu came, in fine dupa ce au dat jos motorul si s.a desfacut chiuloasa mirare.. o bucata de metal... ( cum naiba o fi ajuns acolo sau de pe unde este nici acum nu stim ! ) era infipta in pistonul 3 ( se bloca cu pistoanele 2, 3 in sus si 1, 4 jos. si ramasese si urma in chiuloasa si deranjase si supapele... deci astept solutii cum si de unde NAIBA a ajuns bucata asta de metal in motor si cum de a patruns pe admisie ? ca acum sunt nevoit sa schimb pistonul ( are ceva ca il schimb doar pe cel afectat ? dauneaza la vibrochen ? ) ori set nou, ori alt motor sh.. in acest ultim caz nu sunt dispus mai mult de 400-500 E cheltuiala... ori 600-700 E si rabdare sa.mi pun set motor nou... ?
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)