- deleted-11331
- OP
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
sal. am sa incerc sa fiu cat mai scurt si explicit... acum cateva saptamani dupa mi.am schimbat turbina cu una sh, am apelat la un coleg sa ma tracteze sa pot porni vaporul de omega ( colegul @iulian1971 caruia ii multumesc inca odata , iar masina mea avea bateria slaba si statuse o luna si ceva pe tusa... ) tractam, porneste, merge bine 1min. - 2min. apoi se aude lovitura metalica, de parca s.ar fi rupt ceva, apoi merge in 3 pistoane si moare, dau la cheie porneste greu si mers in 3 pistoane... tacanit metalic, ca fier pe fier... e mers asa vre.o 200-300 de metri, apoi am decis sa nu o mai pornesc , tot cu acelasi coleg ajung cu ea tractata la maiandrei cu gandul ca a sarit de la punct, s-a spart si o patina ( desfacusem capacul motorului si gasisem o bucata cam mare de bachelita pe acolo ) in fine se apuca baietii de ea, cumpara gaarnitura, patine, pompa de apa ca era fisurata, insa la rotirea vibrochenului au constat ca nu se rotea complet, la 2 ture se bloca ! dupa indelungi discutii si incercand sa gasim o explicatie am fortat un pic si a mers, insa se bloca... asa am decis sa demontam motorul, insa inaintea de desfacerea sa , maiandrei a spus mai intai sa demonteze balancer shaft ( preia vibratiile vibrochenului ) acesta e sub motor in baia de ulei. ca poate acolo e blocat, insa acolo ...? surpriza inca o patina lipsa ! e adevarat ca mica insa nu mai era deloc ! in interiorul balancer shaft e inca o patina, lantul freca direct pe suportul metalic. ne.am gandit.. supapa rupta, strimba, insa am uitat , au descoperit o traversa rupta la cilindrul 3
, cea pe care calca cama axului cu came, in fine dupa ce au dat jos motorul si s.a desfacut chiuloasa mirare.. o bucata de metal... ( cum naiba o fi ajuns acolo sau de pe unde este nici acum nu stim ! ) era infipta in pistonul 3 ( se bloca cu pistoanele 2, 3 in sus si 1, 4 jos. si ramasese si urma in chiuloasa si deranjase si supapele... deci astept solutii cum si de unde NAIBA a ajuns bucata asta de metal in motor si cum de a patruns pe admisie ? ca acum sunt nevoit sa schimb pistonul ( are ceva ca il schimb doar pe cel afectat ? dauneaza la vibrochen ? ) ori set nou, ori alt motor sh.. in acest ultim caz nu sunt dispus mai mult de 400-500 E cheltuiala... ori 600-700 E si rabdare sa.mi pun set motor nou... ?
, cea pe care calca cama axului cu came, in fine dupa ce au dat jos motorul si s.a desfacut chiuloasa mirare.. o bucata de metal... ( cum naiba o fi ajuns acolo sau de pe unde este nici acum nu stim ! ) era infipta in pistonul 3 ( se bloca cu pistoanele 2, 3 in sus si 1, 4 jos. si ramasese si urma in chiuloasa si deranjase si supapele... deci astept solutii cum si de unde NAIBA a ajuns bucata asta de metal in motor si cum de a patruns pe admisie ? ca acum sunt nevoit sa schimb pistonul ( are ceva ca il schimb doar pe cel afectat ? dauneaza la vibrochen ? ) ori set nou, ori alt motor sh.. in acest ultim caz nu sunt dispus mai mult de 400-500 E cheltuiala... ori 600-700 E si rabdare sa.mi pun set motor nou... ?
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Salut. Imi pare rau ca trebuie sa treci si tu prin ce am trecut eu acum 3 ani. Mi-a sarit o clapeta de la admisie, clapeta metalica, si s-a infipt in pistonul 3. Am cumparat piston nou, set de segmenti noi, garnituri,am rectificat chiuloasa, am verificat supapele, am inlocuit 3 si le-am curatat pe celelalte. Cheltuiala m-a dus mai sus de 600 euro, eu am 6 cilindri si de aici cred si diferenta de bani. Ce pot sa iti spun ca masina merge f bine de 4 ani...dar am stiut exact de unde a fost buba. A...nu mai spun de ulei nou, schimbat dupa ce faci rodajul din nou, filtru de ulei nou. Spor la treaba.
catalin78
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2000 2.5td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salut !
Din cate vad eu daca nu ma insel ai si chiulasa afectata ca ar fi ceva metal care a lovit in scaunul de la supapa si asta e cam nasol.
Din ce vad in post poate fi costisitor sa refaci motorul , doar sa gasesti pe cineva ce dezmembreaza un asemenea motor si nu vrea sa il dea tot .
Eu as merge pe motor sh dar sa poata fi pornit ptr verificare , eventual si o compresie luata la el , cred ca iesi mai bine asa ca bani.
Bucata de metal poate sa fie si din turbo sau poate din neatentie cazuta in furtunele de admisie aer cand s-a lucrat pe la motor ... ghinion.
Cat despre vibrochen asta daca ai cuzinetii buni pe el si gasesti piston ; nu-i problema dar nici un piston nu cred ca e tocmai ieftin .
Riscuri sunt la refacerea motorului datorita starii in care l-ai gasit .(patine , distributie , etc)
Trebuie verificat tot in detaliu la cineva priceput vibrochen cuzineti pompa ulei admisie etc , mie la o lancia thema cand s-a gripat motorul mi-a strambat vibrochenul ca exemplu.
Nu cunosc piata de sh si ce poti gasi ... daca nu te grabesti poti astepta sa apara la vanzare ce iti trebuie.
Din ce stiu eu un RK la un motor ajunge cel putin cat un motor echivalent sh care daca il alegi bine poti avea noroc sa te duca mult si bine ,
dar cum bine a zis Razvan , este fier si asta e.
Urmareste piata si vezi cam cat te costa piesele pentru reparatie si vezi daca merita in primul rand ca bani reparatie sau alt motor .
Multa bafta si spor.
Ultima modificare făcută de catalin78 la Mar 21 Dec, 2010 11:07 pm
Din cate vad eu daca nu ma insel ai si chiulasa afectata ca ar fi ceva metal care a lovit in scaunul de la supapa si asta e cam nasol.
Din ce vad in post poate fi costisitor sa refaci motorul , doar sa gasesti pe cineva ce dezmembreaza un asemenea motor si nu vrea sa il dea tot .
Eu as merge pe motor sh dar sa poata fi pornit ptr verificare , eventual si o compresie luata la el , cred ca iesi mai bine asa ca bani.
Bucata de metal poate sa fie si din turbo sau poate din neatentie cazuta in furtunele de admisie aer cand s-a lucrat pe la motor ... ghinion.
Cat despre vibrochen asta daca ai cuzinetii buni pe el si gasesti piston ; nu-i problema dar nici un piston nu cred ca e tocmai ieftin .
Riscuri sunt la refacerea motorului datorita starii in care l-ai gasit .(patine , distributie , etc)
Trebuie verificat tot in detaliu la cineva priceput vibrochen cuzineti pompa ulei admisie etc , mie la o lancia thema cand s-a gripat motorul mi-a strambat vibrochenul ca exemplu.
Nu cunosc piata de sh si ce poti gasi ... daca nu te grabesti poti astepta sa apara la vanzare ce iti trebuie.
Din ce stiu eu un RK la un motor ajunge cel putin cat un motor echivalent sh care daca il alegi bine poti avea noroc sa te duca mult si bine ,
dar cum bine a zis Razvan , este fier si asta e.
Urmareste piata si vezi cam cat te costa piesele pentru reparatie si vezi daca merita in primul rand ca bani reparatie sau alt motor .
Multa bafta si spor.
Ultima modificare făcută de catalin78 la Mar 21 Dec, 2010 11:07 pm
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Bravo Catalin, aceeasi ipoteza o aveam si eu, fiindca el spune ca a schimbat turbosuflanta..deci "posibil" sa fi fost lasat intentionat sau neintentionat pe admisie un obiect strain nefiltrat, metal si mai departe stim consecintele... Motorul da, se poate verifica doar prin simpla pornire a lui (prin pompa de injectie bineinteles). Eu am avut bafta de a uita din greseala ceva cand am lucrat ultima oara motorul si la primul drum cand o acceleram bine se auzea un vuiet de la turbosuflanta, deci clar atingea ceva paletii. Mai departe se stie: paletii axului deteriorati (chiar lipsa din ei) si reconditionat turbo. Accidente se mai intampla, ca doar e fier! Sa soperam ca vei face cea mai buna decizie de pe urma citirii raspunsurilor noastre!
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
cauta pe www.dezmembrarimasini.ro opel omega dupa 2000 si suna la aia sa vezi ce preturi au la motoare si in ce conditii te lasa sa il probezi. ce alta masina de la opel mai are motoru asta?
- chuckye2005
- **
- 83 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Omega 1996 X30XE
- Valcea
chuckye2005
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Valcea
- Masina: Omega 1996 X30XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- OP
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- chuckye2005
- **
- 83 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Omega 1996 X30XE
- Valcea
chuckye2005
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Valcea
- Masina: Omega 1996 X30XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- nashu_lucian
- **
- 423 mesaje
- din 20 Aug 2008
- Omega FOREVER
- Hunedoara
nashu_lucian
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Omega FOREVER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2008
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
cel de la craiova l-am vazut eu.. este pregatit de pus p alta masina. cand am fost eu la ei spuneau ca a sunat cineva ca vrea sa il ia cu totu, chiar il pornisera, ce-i drept nu am intrebat pretu. mie unu nu mi-a placut cum arata, e plin de ulei pe la servo, intre chiulasa si bloc si la capacul ala din fata de la lantul de distributie cred. acum e la alegerea ta.
p.s. stiu ca este cam sumbru dar daca nu reusesti nimic trebuie sa iei in considerare si varianta dezmembrarii (
p.s. stiu ca este cam sumbru dar daca nu reusesti nimic trebuie sa iei in considerare si varianta dezmembrarii (
- krashy22
- ****
- 1,202 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- OP
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
dezavantajul principal este ca nu am banii toti ! pe cand la reparatia lui as putea sa o mai lungesc ( fara voia mea, sunt bugetar si stau numai in salariu , nu pot sa mai scot pe ici pe colo alti bani din munca, desi mi.ar placea ! ) iar dif de bani din dezmembrari fata de RK poate fi mai tarziu o eventuala reparatie al celui luat SH... ma intelegeti ?
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
daaa, eu te inteleg perfect (prietenii stiu de ce ) mai incearca pe www.dez.ro sau www.dezmembrari.ro in toata tara si da telefoane tinem legatura!
- krashy22
- ****
- 1,202 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
oricum de cat sa dai 700 e pe un motor second mai bine cauti o masina neinmatriculata si o cumperi cu totul sau il faci pe al tau ! o chiuloasa la rectificat cu tot cu asezatul supapelor nu te costa mai mult de 250 ron( eu cand am avut beleaua cu chiuloasa gasisem la cineva una echipata complet pe la 500 ron), si hai sa zicem ca un piston sh te duce undeva pe la 1000 ron , plus maruntisurile nu cred ca te duce mai mult de 500 e
- deleted-11331
- OP
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
piston sh 1000 ron ? vorbesti de lucruri sfinte... piston nou cu segmenti costa 505 ron !plus boltul care nu e mai mult de 100 ron... Deci : maruntisurile - prezoane (200 ron) garnitura 200, ax came 600, treversele de deasupra culbutorilor 250, cele pe care calca camele axului, si segmentii celorlalte 3 pistoane 600=1850, plus rectificare chiuloasa max. 400 face 2250 ron. plus manopera...
- krashy22
- ****
- 1,202 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
pai vezi ca daca schimbi segmentii treb sa ii cumperi la anumita cota pt reparatia 1 si pentru asta trebuie alezat blocul si in functie de cat iti ia din bloc cel care alezeaza cumperi segmentii. este o adevarata aventura mai bine schimbi pistonu afectat cu unul SH si cu segmenti noi ST, nu cred ca are rost sa te apuci sa schimbi toate pistoanele. Mai bine cauti o chiuloasa echipata complet o duci la rectificat si verificat supapele ii pui semeringuri noi la supape si gata, o arunci pe motor si ii dai cheie. pe mine m-a costat 250 ron asta vara cand am facut chiuloasa. rectificat, facut scaun la supape pt ca 2 nu inchideau suficient si schimbat semeringurile de la supape .
- deleted-11331
- OP
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,202 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat