- killerlynnx
- *
- 24 mesaje
- din 14 Feb 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
killerlynnx
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut
Prin februarie mi-a intrat apa in masina banuiesc ca prin aeroterma (am avut drenele de la parbriz infundate). Am scos apa, s-a uscat tot. Ok. Peste cateva zile nu mai mergea aeroterma pe treapta 1. Am schimbat blocul de rezistente. Totul ok. Ieri am pornit aeroterma pe treapta 2 si intr-un minut s-a oprit ( Nu mai mergea pe nici o treapta 1-3). Pe 4 merge. Comut inapoi pe 1-3 iarasi merge 1 minut si se opreste. De la ce sa fie ?
Vectra C Z16XE, AC manual.
Multumesc
Mutat aici noul dumneavostra topic,se pare ca functia cauta nu este prea bine cunoscuta de dumneavostra.
Recomandari pentru evitarea problemelor pe viitor.
Edit by StefanTolos
Prin februarie mi-a intrat apa in masina banuiesc ca prin aeroterma (am avut drenele de la parbriz infundate). Am scos apa, s-a uscat tot. Ok. Peste cateva zile nu mai mergea aeroterma pe treapta 1. Am schimbat blocul de rezistente. Totul ok. Ieri am pornit aeroterma pe treapta 2 si intr-un minut s-a oprit ( Nu mai mergea pe nici o treapta 1-3). Pe 4 merge. Comut inapoi pe 1-3 iarasi merge 1 minut si se opreste. De la ce sa fie ?
Vectra C Z16XE, AC manual.
Multumesc
Mutat aici noul dumneavostra topic,se pare ca functia cauta nu este prea bine cunoscuta de dumneavostra.
Recomandari pentru evitarea problemelor pe viitor.
Edit by StefanTolos
- killerlynnx
- *
- 24 mesaje
- din 14 Feb 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
killerlynnx
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2009
- Mesaj Privat
Stiam de acest topic dar nu am vazut pe nimeni caruia sa ii mearga aeroterma un minut si apoi sa se opreasca.
P.S. Va rog sa stergeti primul post daca se poate
Am sters,nu conteaza daca a fost sau nu tratata problema d-voastra ,dar avand in vedere ca trateaza aceiasi problema de aeroterma,era normal sa postati aici ,daca am deschide pt. fiecare problemuta topicuri unde am ajunge,oricum multumesc pentru intelegere si colaborare.
edit by StefanTolos
P.S. Va rog sa stergeti primul post daca se poate
Am sters,nu conteaza daca a fost sau nu tratata problema d-voastra ,dar avand in vedere ca trateaza aceiasi problema de aeroterma,era normal sa postati aici ,daca am deschide pt. fiecare problemuta topicuri unde am ajunge,oricum multumesc pentru intelegere si colaborare.
edit by StefanTolos
- killerlynnx
- *
- 24 mesaje
- din 14 Feb 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
killerlynnx
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2009
- Mesaj Privat
KIcKeR
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2010
- Mesaj Privat
Vad ca sa tot discutat despre asta aici, nu am inteles prea bine care au fost rezolvarile.. poate pt ca nu prea stiu unde sunt rezistentele sigurantele.. etc
Deci problema e asa nu merge aerul conditionat decat la valoarea maxima (4)
Am un opel astra clasic 2 motor 17 motorina.
Care este rezolvarea acestei probleme, mentionez din nou ca nu stiu mai nimic despre masini deci nu ma luati tare, deci unde sa ma uit dupa aceste rezistente? in cutia din plastic de langa calculatorul de bord (stanga masinii) sau pe undeva in spatele torpedoului!? odata gasite pe care din ele trebuie sa le schimb, cum arata si cam cat m-ar costa.
Sper ca m-ati inteles si-mi cer scuze pt eventualele batai de cap pe care vi le dau.
Ms anticipat.
Deci problema e asa nu merge aerul conditionat decat la valoarea maxima (4)
Am un opel astra clasic 2 motor 17 motorina.
Care este rezolvarea acestei probleme, mentionez din nou ca nu stiu mai nimic despre masini deci nu ma luati tare, deci unde sa ma uit dupa aceste rezistente? in cutia din plastic de langa calculatorul de bord (stanga masinii) sau pe undeva in spatele torpedoului!? odata gasite pe care din ele trebuie sa le schimb, cum arata si cam cat m-ar costa.
Sper ca m-ati inteles si-mi cer scuze pt eventualele batai de cap pe care vi le dau.
Ms anticipat.
- liviuliviub
- *
- 46 mesaje
- din 11 Sep 2009
- Vectra 2002 Y 2.0 DTH
- Giurgiu
liviuliviub
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2002 Y 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2009
- Mesaj Privat
KIcKeR
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2010
- Mesaj Privat
siamezu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2009
- Mesaj Privat
- ionut vasilian
- **
- 72 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Insignia 2012 a20dt
- Ialomita
ionut vasilian
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Ialomita
- Masina: Insignia 2012 a20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
sal, am o astra g,2001,1.4i 66kw. am aceeasi problema(aeroterma) :vitezele 1,2,3 nu merg si merge vieza 4.problema este ca nu gasesc tabloul de sigurante pe care este pusa si siguranta termica.am scos filtrul de polen si nu este nimic in interior.daca poate cineva sa ma ajute ar fi foarte bine mai ales ca vine frigul.multumesc
nicolae68
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2010
- Mesaj Privat
Va salut si la multi ani am si eu o problema putin cam ciudata la un opel astra g din 2002 aeroterma porneste cand vrea ia deci dupa o pauza de 8 ore a pornit a mers cam 15 min sa oprit si tot asa mai porneste mai se opreste sigurantele sunt bune rezistentele la fel stie careva are vreun releu ceva pe circuit nu imi pot da seama acum a venit si frigul .. daca cineva sa lovit de aceasta situatie va rog ajutatima si pe mine va multumesc
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
m-am lovit si eu astazi de problema cu aeroterma...mergea decat treapta 4
am cumparat o siguranta termica de 10A si 150 grade si am fost la electrician sa o inlocuiasca. dar cand a cositorit-o s-a ars. pana la urma a pus un strap si mi-a zis ca nu are cum sa lipeasca siguranta fara sa o arda.
e vreo problema daca merg asa? e vreo tehnica prin care se poate lipi siguranta fara sa se arda?
am cumparat o siguranta termica de 10A si 150 grade si am fost la electrician sa o inlocuiasca. dar cand a cositorit-o s-a ars. pana la urma a pus un strap si mi-a zis ca nu are cum sa lipeasca siguranta fara sa o arda.
e vreo problema daca merg asa? e vreo tehnica prin care se poate lipi siguranta fara sa se arda?
nelutzul40- Suspendat
- 1,014 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,014
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
PENTRU A EVITA ARDEREA SIGURANTEI TERMICE!
De obicei acest lucru se intampla numai iarna...si iata una din explicatii: atunci cand vrem sa plecam undeva mai Intai pornim masina, dam drumul la caldura(si de obicei pe viteza 4, sa se faca mai repede cald) si dupa aceea DAM ZAPADA de pe masina. INCORECT! Masina trebuie sa aiba grila de absorbtie aer curata! Astfel siguranta termica se incinge si se arde.
De obicei acest lucru se intampla numai iarna...si iata una din explicatii: atunci cand vrem sa plecam undeva mai Intai pornim masina, dam drumul la caldura(si de obicei pe viteza 4, sa se faca mai repede cald) si dupa aceea DAM ZAPADA de pe masina. INCORECT! Masina trebuie sa aiba grila de absorbtie aer curata! Astfel siguranta termica se incinge si se arde.
nelutzul40- Suspendat
- 1,014 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,014
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
Desi s-a discutat destul de mult despre aceasta problema vin totusi cu cateva detalii pentru cei care ar vrea s-o rezolve singuri dar inca nu au curaj. Si cum cel mai bine este cu foto... iata-le!
1. Se scoate torpedoul. Sunt 6 suruburi pentru care aveti nevoie de un set de imbusuri in stea (sunt ca cele normale numai ca in capete au 6 colturi)
2. Se scot cele 3 suruburi de la capacul filtrului de polen pentru care aveti nevoie de o cheie de 5,5 (merge si un patent). Un SFAT: daca nu ati schimbat filtru de polen, acum e momentul, nici nu va dati seama cata mizerie este inauntru!). De asemenea vedeti ca acest capac mai este sustinut de doua gheare care se afla sus si jos.
3. Acum se vede modulul in care se afla siguranta care se impinge in sus pentru a fi scos.
4. Dupa ce se scoate mufa si cele doua fire (rosu si maro, pentru alimentarea ventilatorului) se poate vedea unde este siguranta.
5. Siguranta este prinsa pe un suport care are doua gheare ce trebuiesc desfacute. Este lipita electric si, MARE ATENTIE, la lipirea celei noi, pentru a nu se arde datorita faptului ca temperatura pistoului de lipit este mai mare decat cea scrisa pe siguranta (144, in mod normal, dar merge si pa la 190), trebuie protejata. Eu am bagat in modul hartie igienica uda.
6. Daca schimbati si filtrul de polen, inainte de a-l pune si dupa ce ati pus modulul la locul lui, dati drumul la ventilator pentru a scoate toata mizeria din locasul filtrului de polen! O sa aveti o surpriza cata mizerie se afla acolo! Apoi montati totul la loc.
7. Si iata rezulta rezultatul:
1. Se scoate torpedoul. Sunt 6 suruburi pentru care aveti nevoie de un set de imbusuri in stea (sunt ca cele normale numai ca in capete au 6 colturi)
2. Se scot cele 3 suruburi de la capacul filtrului de polen pentru care aveti nevoie de o cheie de 5,5 (merge si un patent). Un SFAT: daca nu ati schimbat filtru de polen, acum e momentul, nici nu va dati seama cata mizerie este inauntru!). De asemenea vedeti ca acest capac mai este sustinut de doua gheare care se afla sus si jos.
3. Acum se vede modulul in care se afla siguranta care se impinge in sus pentru a fi scos.
4. Dupa ce se scoate mufa si cele doua fire (rosu si maro, pentru alimentarea ventilatorului) se poate vedea unde este siguranta.
5. Siguranta este prinsa pe un suport care are doua gheare ce trebuiesc desfacute. Este lipita electric si, MARE ATENTIE, la lipirea celei noi, pentru a nu se arde datorita faptului ca temperatura pistoului de lipit este mai mare decat cea scrisa pe siguranta (144, in mod normal, dar merge si pa la 190), trebuie protejata. Eu am bagat in modul hartie igienica uda.
6. Daca schimbati si filtrul de polen, inainte de a-l pune si dupa ce ati pus modulul la locul lui, dati drumul la ventilator pentru a scoate toata mizeria din locasul filtrului de polen! O sa aveti o surpriza cata mizerie se afla acolo! Apoi montati totul la loc.
7. Si iata rezulta rezultatul:
- adryian26
- **
- 100 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 2000
- Mures
adryian26
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Freakdriver
- **
- 57 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Astra 2001 2.0 DTH
- Iasi
Freakdriver
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
am schimbat eu acum cateva zile motorasul ce misca tija aia ce deshide capacul de la aeroterma...am dat 20 lei din dezmembrari.Iti trebuie o surubelnitza dreapta parca...un pic de indemanare, sunt 3 suruburi ce tin motorasul respectiv.Iar ca sa dai tija jos de pe motoras , prinzi tija de aproape de locul de unde este prinsa si tragi usor dar ferm(tija respectiva oscileaza pe un bumb de marimea unei bobitze de mazare).La fel se pune la loc...prin apasare.
Ultima modificare făcută de Freakdriver la Lun 09 Jan, 2012 12:49 pm
Ultima modificare făcută de Freakdriver la Lun 09 Jan, 2012 12:49 pm
- Freakdriver
- **
- 57 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Astra 2001 2.0 DTH
- Iasi
Freakdriver
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
Cat despre "Problema" arderii sigurantei termice de la treptele de caldura eu am schimbat pana acum 3(cea din pozele de mai sus prezentate de colegu'). Ultima chiar pe 2 ianuarie.In cazul meu se pare ca(zic eu si sper sa nu mi se mai intample), a fost aeroterma aia din spatele torpedoului care, probabil din cauza uzurii axului se invartea foarte greu.Pe scurt cand dadeam la treapta 1, chiar 2...abia se misca ,iar volumul de aer ce ajungea la siguranta termica era insuficient pentru a asigura racirea corespunzatoare a acesteia.Asa ca am schimbat siguranta care s'a ars, am schimbat tot corpul aerotermei inclusiv motorasul de la tija aia ce ridica capacul(nici ala nu functiona)..total 200 lei(80 siguranta,100 aeroterma, 20 motoras).
Deci, ca sfat,nu stiu daca este o regula...cand dati torpedoul jos,miscati usor cu mana clapetele alea din aeroterma si observati daca se invarte usor sau infranat!
Spor la treaba!
Deci, ca sfat,nu stiu daca este o regula...cand dati torpedoul jos,miscati usor cu mana clapetele alea din aeroterma si observati daca se invarte usor sau infranat!
Spor la treaba!
grasuuk
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2012
- Mesaj Privat
- liviuliviub
- *
- 46 mesaje
- din 11 Sep 2009
- Vectra 2002 Y 2.0 DTH
- Giurgiu
liviuliviub
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2002 Y 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2009
- Mesaj Privat
- 2000edition
- **
- 50 mesaje
- din 26 Apr 2009
- Astra 2000 Y20DTH
- Constanta
2000edition
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
Mare atentie!
Cei care au avut aceasta problema si au rezolvat-o romaneste cu un strap in locul rezistentei ar face FOARTE BINE sa nu mai plece cu masina pana nu scot strapul de acolo.
Problema asta am avut-o si eu si din lipsa acelei rezistente am rezolvat-o ( provizoriu la acea vreme) cu un strap.
Totul a fost in regula pana acum 2 zile cand ventilatorul s-a blocat, fara sa realizez asta, iar blocul de rezistente s-a incins pana a luat foc plasticul in care era prins.
Am fost foarte norocos ca focul s-a stins de la sine, probabil din lipsa de oxigen, cu instinctorul nu am putut face mare lucru .
Prostia ma costa acum inlocuirea aerotermei. Oricum putea fi mult mai rau.
Cei care au avut aceasta problema si au rezolvat-o romaneste cu un strap in locul rezistentei ar face FOARTE BINE sa nu mai plece cu masina pana nu scot strapul de acolo.
Problema asta am avut-o si eu si din lipsa acelei rezistente am rezolvat-o ( provizoriu la acea vreme) cu un strap.
Totul a fost in regula pana acum 2 zile cand ventilatorul s-a blocat, fara sa realizez asta, iar blocul de rezistente s-a incins pana a luat foc plasticul in care era prins.
Am fost foarte norocos ca focul s-a stins de la sine, probabil din lipsa de oxigen, cu instinctorul nu am putut face mare lucru .
Prostia ma costa acum inlocuirea aerotermei. Oricum putea fi mult mai rau.
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
2000edition a scris:Mare atentie!
Cei care au avut aceasta problema si au rezolvat-o romaneste cu un strap in locul rezistentei ar face FOARTE BINE sa nu mai plece cu masina pana nu scot strapul de acolo.
Problema asta am avut-o si eu si din lipsa acelei rezistente am rezolvat-o ( provizoriu la acea vreme) cu un strap.
Totul a fost in regula pana acum 2 zile cand ventilatorul s-a blocat, fara sa realizez asta, iar blocul de rezistente s-a incins pana a luat foc plasticul in care era prins.
Am fost foarte norocos ca focul s-a stins de la sine, probabil din lipsa de oxigen, cu instinctorul nu am putut face mare lucru .
Prostia ma costa acum inlocuirea aerotermei. Oricum putea fi mult mai rau.
foarte adevarat insasi(rezistenta)respectiva este de fapt o siguranta montata acolo tocmai pentru a evita astfel de situatii.....foarte de retinut ,si nu numai in cazul asta ,ci si in cazurile unde nu se respecta inlocuirea sigurantelor arse dupa specificatiile producatorului.
Cei care au avut aceasta problema si au rezolvat-o romaneste cu un strap in locul rezistentei ar face FOARTE BINE sa nu mai plece cu masina pana nu scot strapul de acolo.
Problema asta am avut-o si eu si din lipsa acelei rezistente am rezolvat-o ( provizoriu la acea vreme) cu un strap.
Totul a fost in regula pana acum 2 zile cand ventilatorul s-a blocat, fara sa realizez asta, iar blocul de rezistente s-a incins pana a luat foc plasticul in care era prins.
Am fost foarte norocos ca focul s-a stins de la sine, probabil din lipsa de oxigen, cu instinctorul nu am putut face mare lucru .
Prostia ma costa acum inlocuirea aerotermei. Oricum putea fi mult mai rau.
Ionutz
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2006
- Mesaj Privat
Va salut, am o problema la aeroterma care se manifesta in felul urmator: de ceva timp suflu de aer este foarte slab indiferent daca este aer rece sau cald! mentionez ca filtru de polen este nou schimbat de vreo 2000-3000 de km! De cand am observat problema cu suflu am mers numai cu viteza la aeroterma 2-3 si f rar 4 dar nu mult timp. Prima problema care ma pus pe ganduri este ca sa oprit pentru putin timp aeroterma in mers si pe urma a repornit, pe urma sa oprit si nu a mai pornit un timp si am inchis ventilatia si nu am mai folosit ventilatia pana am ajuns la destinatie, si ultima faza petrecuta ieri a fost in felul urmator sa oprit aeroterma am inchiso si am observat ca numai am servodirectie si imi pare pe ecran un F in locul gradelor! Am oprit motoru imediat si am repornit si servo a functionat si a disparut si F de pe ecran si de atunci nu am mai folosit aeroterma! A mai patit cineva asa ceva?
P.s Masina este un Opel Astra H 2004 1.7 CDTI aer cond. manual
P.s Masina este un Opel Astra H 2004 1.7 CDTI aer cond. manual