- Liviu_vectra
- **
- 276 mesaje
- din 06 Jan 2009
- Vectra 2003 Z20NET
- Mures
Liviu_vectra
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2009
- Mesaj Privat
- macheta
- **
- 298 mesaje
- din 26 Feb 2009
- Vectra 1995 x16sz
- Alba
macheta
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1995 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2009
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- ph 17 mag
- **
- 253 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1994 c18xe
- Prahova
ph 17 mag
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1994 c18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
- macheta
- **
- 298 mesaje
- din 26 Feb 2009
- Vectra 1995 x16sz
- Alba
macheta
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1995 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2009
- Mesaj Privat
- andreyutzu
- **
- 78 mesaje
- din 05 Mai 2007
- Astra 2007 Z13DTH
- Hunedoara
andreyutzu
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2007
- Mesaj Privat
salut.
documentatie: forum clubopel (tks)
experienta: din fericire, da
motor: z16xe
bujii: bosch (imi cer scuze, dar nu am la indemana codul lor ; le-am luat cu 80 de lei setul)
cheie de bujii: tubulara dintr-o trusa de tubulare (cred ca este speciala pentru bujii)
cheie torx: t30 (din aceeasi trusa de tubulare)
motorul: cald (asta e, am zis sa incerc si am reusit)
durata operatiune: MAXIM 30 de minute
probleme: -
functionare: impecabil
documentatie: forum clubopel (tks)
experienta: din fericire, da
motor: z16xe
bujii: bosch (imi cer scuze, dar nu am la indemana codul lor ; le-am luat cu 80 de lei setul)
cheie de bujii: tubulara dintr-o trusa de tubulare (cred ca este speciala pentru bujii)
cheie torx: t30 (din aceeasi trusa de tubulare)
motorul: cald (asta e, am zis sa incerc si am reusit)
durata operatiune: MAXIM 30 de minute
probleme: -
functionare: impecabil
iridium
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1996 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
Daca aveti motoare cu bujiile mai infundate (mai greu accesibil de ajuns la ele) este recomandat ca ptr. montarea acestora sa folositi un furtunas de cauciuc. Bagati furtunul pe capul bujiei, o coboriti si infiletati in locasul ei cu ajutorul acestuia. Este usor de folosit si nici nu riscati sa distrugeti filetul. Dupa ce v-ati convins ca au intrat corect, stringeti cu o tubulara.
Laur3n7iu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2009
- Mesaj Privat
Salutare oameni buni , sunt nou pe acest forum , vreau sa spun ca nu prea ma pricep la mecanica , sa fiu sincer nu prea ma pricep la nimic legat de masina , mi-am luat carnetul acum 5 luni si masina acum 2 saptamani ( un opel astra f din germania ( opel Astra F 1.8i Automata 1992 benzina euro 2 in 2 usi) foarte dragutza ingrijita pe undeva la 115 CP ( presupun ) se conporta ff bine in curbe nu bate nu troncane , cred ca am o mica problema cu motorul , se aude bine (adin nu merge ca motorul de tractor) dar nu merge rotund, cand stau pe loc se aude o mica turbulenta , 2-3 secunde merge perfect 1 secunde scade-creste nu pot sa imi dau seama ... oricum nu se aude rotund .... cineva mi-a spus sa schimb bujiile , acum asta e problema nu stiu ce bujii sa cumpar pentru ea ( de montat "cred" ca o sa ma descurc ) , si mai am o bataie mica cred ca o buchsa pe dreapta . Intrebarea este cat mar costa sa skimb bucsa cu tot cu tot piesa si manopera ... Scuze ca am scris pe langa subiect dar am facut o mica prezentare fiindca sunt nou pe forum .. Va multumesc
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
la masina ta ai nevoie de NGK B6HS. eu recomand ngk pentru ca sunt bune si se gasesc pentru orice masina.asa, se gasesc si bosch, beru, champion sau d-alea de dacie pentru cine n-are treaba.
vezi la strangere, sa fie cat de cat egala la toate, nici sa nu fie slabe sa-ti plece, da nici sa termini filetul. zicea cineva mai sus de strangere la cuplu...da, se strang la cuplu de ~30Nm, tocmai sa fii sigur ca e totu ok, ca nu ramai fara ele sau fara chiuloasa.
cat despre bucse...ai de vreo 6 feluri.vezi si tu la un service despre ce e vorba si pe urma, daca se poate, posteaza problema intr-unn topic pentru asa ceva.
bafta.
vezi la strangere, sa fie cat de cat egala la toate, nici sa nu fie slabe sa-ti plece, da nici sa termini filetul. zicea cineva mai sus de strangere la cuplu...da, se strang la cuplu de ~30Nm, tocmai sa fii sigur ca e totu ok, ca nu ramai fara ele sau fara chiuloasa.
cat despre bucse...ai de vreo 6 feluri.vezi si tu la un service despre ce e vorba si pe urma, daca se poate, posteaza problema intr-unn topic pentru asa ceva.
bafta.
Micu 87
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1999 X25XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2009
- Mesaj Privat
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
- vectrapxi1
- **
- 67 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Vectra 2004 Z16XE
- Brasov
vectrapxi1
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
Ce scule imi trebuie si cum se schimba bujiile la acest model ?
Ce etape trebuie sa urmez ? Trebuie sa deculpez acumulatorul ,etc ?
47 de mesaje si inca nu doriti sa respectati regulamentul acestui forum,nu stiu de ce aveti impresia ca moderatorii acestui forum sau userii care respecta regulamentul, trebuie sa fie la dispozitia dumneavoastra mereu cu functia ' search ' ,poate mai exista subiecte asemanatoare si se putea posta acolo ?
Ma asteptam sa respectati cel putin ceea ce se cere AICI .
lipsa descriere,titlu neadecvat categoriei ' Cum sa...? '
Mutat aici.
edit by StefanTolos.
Ce etape trebuie sa urmez ? Trebuie sa deculpez acumulatorul ,etc ?
47 de mesaje si inca nu doriti sa respectati regulamentul acestui forum,nu stiu de ce aveti impresia ca moderatorii acestui forum sau userii care respecta regulamentul, trebuie sa fie la dispozitia dumneavoastra mereu cu functia ' search ' ,poate mai exista subiecte asemanatoare si se putea posta acolo ?
Ma asteptam sa respectati cel putin ceea ce se cere AICI .
lipsa descriere,titlu neadecvat categoriei ' Cum sa...? '
Mutat aici.
edit by StefanTolos.
- macheta
- **
- 298 mesaje
- din 26 Feb 2009
- Vectra 1995 x16sz
- Alba
macheta
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1995 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2009
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Ba esti exact in sectiunea 'Cum sa...' si ti-as recomanda sa nu mai TIPI la mine,eu nu am facut acest lucru si mi se pare rezonabil sa raspunzi pe acelasi ton.
In acest topic se discuta despre bujii si tot ce tine despre ele.
Acest forum are menirea de a ajuta, nu pentru a excela prin postari si raspunsuri aiurea,multumesc pentru colaborare si intelegere.
P.S:Era mult mai bine daca veneai cu un sfat pentru colegul cu pricina.
In acest topic se discuta despre bujii si tot ce tine despre ele.
Acest forum are menirea de a ajuta, nu pentru a excela prin postari si raspunsuri aiurea,multumesc pentru colaborare si intelegere.
P.S:Era mult mai bine daca veneai cu un sfat pentru colegul cu pricina.
GYK
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2010
- Mesaj Privat
- insane_mcd
- *
- 26 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Astra 1992 C14NZ
- Olt
insane_mcd
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Brook
- ***
- 734 mesaje
- din 24 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
Brook
- Mesaje scrise: 734
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2010
- Mesaj Privat
schimbat astazi bujii la Z16XE.
Fostele bujii cam arse , pline de murdarie , etc etc => bosch Super 2 poli.
Noile bujii Beru Ultra 4 poli .
S-a cumparat cheie de 16 tubulara pt bujii (cel putin asa scria pe ambalaj) , s-a scos capacu de plastic , apoi cu un torx de 30 (cred) s-a desfacut capacu de plastic , s-au scos fisele , usor usor am scos cate o bujie , (mai greu cu scosu din locas dar punand fisele inapoi , presate putin se prindeau de ele si puteam sa le scot la suprafata).O bujie a facut probleme , am pulverizat putin WD40 (alta marca dar tot ceva degripant) apoi la cheie cu o prelungire (nu se desfacea) , foarte incet am miscat-o.apoi a iesit fara probleme cu cheia simpla.
Impresii dupa montare :
- urca mai rapid in ture
-relantii stabil
-pornire mai usoara
-consum (inca nu stiu , dar sper ca benzina consumata sa fie mai eficienta).
Durata : Aproximativ 1 h , m-am miscat foarte incet , am mai sters motoru cu carpa , etc etc.
P.S. : Sunt la prima schimbare de bujii , si totu a decurs mai mult decat ok.
Succes tuturor.
Fostele bujii cam arse , pline de murdarie , etc etc => bosch Super 2 poli.
Noile bujii Beru Ultra 4 poli .
S-a cumparat cheie de 16 tubulara pt bujii (cel putin asa scria pe ambalaj) , s-a scos capacu de plastic , apoi cu un torx de 30 (cred) s-a desfacut capacu de plastic , s-au scos fisele , usor usor am scos cate o bujie , (mai greu cu scosu din locas dar punand fisele inapoi , presate putin se prindeau de ele si puteam sa le scot la suprafata).O bujie a facut probleme , am pulverizat putin WD40 (alta marca dar tot ceva degripant) apoi la cheie cu o prelungire (nu se desfacea) , foarte incet am miscat-o.apoi a iesit fara probleme cu cheia simpla.
Impresii dupa montare :
- urca mai rapid in ture
-relantii stabil
-pornire mai usoara
-consum (inca nu stiu , dar sper ca benzina consumata sa fie mai eficienta).
Durata : Aproximativ 1 h , m-am miscat foarte incet , am mai sters motoru cu carpa , etc etc.
P.S. : Sunt la prima schimbare de bujii , si totu a decurs mai mult decat ok.
Succes tuturor.
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
L1d3r- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat