Achizitie: Termostatul se gaseste sub doua forme: cu tot cu capacul ala de aluminiu (si sare de 180-200 lei) sau simplu..numai termostatul si garnitura (eu am luat termostat+garnitura cu 67 lei). E important sa verificati daca e si garnitura la set...daca nu...treba luata si garnitura separat. Mai e nevoie de un tub de silicon...asta e optional, eu am avut prin casa..si am folosit. Oricum nu cred ca e o mai mult de 10 lei un tub..cel mai mic. Era sa uit: 1 litru de antigel...concentrat sau diluat..nu conteaza..treba compensate eventualele pierderi.
Localizare..pt newbie...se localizeaza radiatorul de racire coolant..e cel mai mare...in partea stanga a masini, pe lateral, in partea superioara este un racord cu un furtun gros de aprox 50-60 mm diametru. O iei pe furtun si ajungi la celalalt capat..acolo e..sub capacul ala.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Scule: chei inelare, tubulare, criket de 10,12,13,un cutit scurt si cu lama mai tare, smirghel, carpe, un pet (5l), cric.
Executie:.
Faza I: Prima data e indicat sa golim antigelul existent, ca sa nu avem pierderi prea mari. Se ridica pe cric partea dreapta fata a masini. Cu un mic efort localizam robinetul de golire si stutul aferent, aflate in partea inferioara a radiatorului, pe partea dreapta a masinii. Rozeta e rosie la mine, stutul e orizontal. Trebuie decupat un pic petul pentru ca jetul de antigel sa intre in pet ci nu pe langa. Nu trebuie desfacut robinetul la maxim, sa stropeasca pe afara..ci lasat incet ca e timp suficient.
@Marocanu: "As avea o completare pentru cei mai lenesi, eu personal nu am golit toata instalatia de racire, doar am scos lichidul din vasul de expansiune cu un furtun. Pierderile de lichid au fost cantitatile aflate pe furtunul dintre vas si termostat. In cazul meu suficient de mici cat sa pornesc motorul, sa merg o distanta considerabila pana sa mi se incalzeasca motorul, dupa care sa pot completa. "
Faza II: Se demonteaza bornele acumulatorului (prima borna - apoi borna +) cu o cheie de 10. Se Desface surubul care fixeaza acumulatorul cu o tubulara de 13 cu prelungitor. Se scoate acumulatorul.
Se dezechipeaza suportul acumulatorului...tavita aia in care e prins. Prin dezechipare intelegem demontarea unui radiator micut de aluminiu, un releu..sau ceva de genul, vreo doua coliere care fixeaza furtune etc. Se desfac suruburile suportului de la acumulator- sunt 3 (trei) suruburi care se desfac cu o tubulara de 13. Ultimul surub e pitit dupa suport, inspre aripa stanga a masinii si spre parbriz.
Se demonteaza vasul de expansiune, se intoarce, prins in furtune si se pune undeva pe motor. Ideea e sa avem spatiu de manevra.
Capacul de la termostat- scaunul termostatului e prins cu 2 suruburi care se desfac cu o tubulara de 12. La mine au fost stranse serios..am rupt un T si am torsionat altul, incercand sa desfac surubul cu o trusa d'aia mini cu biti. Pana la urma am pus criketul pe ele si au cedat.
Completare de la @alre: @ pentru cele doua suruburi ale temostatului nu aveti nevoie de tubulare, merge foarte bine si cu inelare( e loc suficient). De tubulare aveti nevoie doar la unul dintre suruburuile suportului bateriei si la clema care tine bateria fixa@
Faza III: dupa desfacerea suruburilor, se extrage capacul si gata...ala e termostatul. se iau 2 bucati de carpa si se baga in racordul de aluminiu si inspre blocul motor...nu se indeasa complet..ideea e sa impiedici patrunderea impuritatilor pe circuit. Se cauta garnitura veche, sau resturile de garnitura si se detaseaza cu cutitul....d'asta trebuiau infundate gaurile: sa nu intre bucati de garnitura...mie mi-au intrat vreo doua ca deee...nu am gasit tutorial pt newbie. Dupa ce am inlaturat garnitura, se continua curatarea resturilor si cu smirghel....dupa gustul fiecaruia.
Faza IV: Montarea: Daca avem silicon, se pune cate o pelicula subtire pe fiecare racord. Se pozitioneaza termostatul pe bloc. Pe racord se fixeaza garnitura si se cupleaza peste termostat. De aici totul se reia in sens invers. Atentie la robinetul de golire sa nu il uitati deschis.
Daca mai e timp, se poate face o proba prin incalzirea motorului pana la 89-90 grade..ocazie cu care se face si dezaerisirea completa a instalatiei si se poate si completa antigelul pierdut...100-300 ml. Daca nu e timp..dezaerisirea se poate face si a doua zi dupa un drum de cativa km...dureaza max 2 minute sa complezi antigelul.
P.S. Daca nu faceti dezaerisirea, e posibil sa nu va intre tot antigelul, deoarece o sa ramana un dop de aer in radiator care se elimina numai dupa ce se deschide termostatul...adica atunci cand temperatura apei ajunge pe la 80-90 de grade.
Rezultat final: am dat 2 ture de bloc...cam 500-600 m si apa a ajuns deja la 60 grade...ma rog..afara era caldut..cam 10 grade. Inainte, am ajuns la 85 grade numai cand am urcat la Paltinis...diferenta de nivel de 800 si ceva de metri.
Ultima modificare făcută de livcro la Dum 23 Jan, 2011 2:25 pm, modificat de 4 ori în total