- livcro
- OP
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Diagnosticare: Primul simptom: la drumuri lungi, iarna..cam faci frigul in masina..te uiti in ecranele ascunse si vezi ca apa nu sare de 55-60 grade. Dupa ce intri oarecum la idei...pornesti masina ..o lasi la relanti..si dupa 3-5 min pui mana pe furtunul ala gros..sau pe zona radiatorului in care intra furtunul...Daca se simte cald acolo...termostatul e de vina (in acest caz, e blocat pe deschis- asta e cazul fericit). Cazul mai trist e sa se blocheze pe inchis si sa fierbi motorul...si la Astra nici nu ai ac de temperatura coolant...aici nu stiu sa indic nici un simptom..poate spune altcineva.
Achizitie: Termostatul se gaseste sub doua forme: cu tot cu capacul ala de aluminiu (si sare de 180-200 lei) sau simplu..numai termostatul si garnitura (eu am luat termostat+garnitura cu 67 lei). E important sa verificati daca e si garnitura la set...daca nu...treba luata si garnitura separat. Mai e nevoie de un tub de silicon...asta e optional, eu am avut prin casa..si am folosit. Oricum nu cred ca e o mai mult de 10 lei un tub..cel mai mic. Era sa uit: 1 litru de antigel...concentrat sau diluat..nu conteaza..treba compensate eventualele pierderi.
Localizare..pt newbie...se localizeaza radiatorul de racire coolant..e cel mai mare...in partea stanga a masini, pe lateral, in partea superioara este un racord cu un furtun gros de aprox 50-60 mm diametru. O iei pe furtun si ajungi la celalalt capat..acolo e..sub capacul ala.
Scule: chei inelare, tubulare, criket de 10,12,13,un cutit scurt si cu lama mai tare, smirghel, carpe, un pet (5l), cric.
Executie:.
Faza I: Prima data e indicat sa golim antigelul existent, ca sa nu avem pierderi prea mari. Se ridica pe cric partea dreapta fata a masini. Cu un mic efort localizam robinetul de golire si stutul aferent, aflate in partea inferioara a radiatorului, pe partea dreapta a masinii. Rozeta e rosie la mine, stutul e orizontal. Trebuie decupat un pic petul pentru ca jetul de antigel sa intre in pet ci nu pe langa. Nu trebuie desfacut robinetul la maxim, sa stropeasca pe afara..ci lasat incet ca e timp suficient.
@Marocanu: "As avea o completare pentru cei mai lenesi, eu personal nu am golit toata instalatia de racire, doar am scos lichidul din vasul de expansiune cu un furtun. Pierderile de lichid au fost cantitatile aflate pe furtunul dintre vas si termostat. In cazul meu suficient de mici cat sa pornesc motorul, sa merg o distanta considerabila pana sa mi se incalzeasca motorul, dupa care sa pot completa. "
Faza II: Se demonteaza bornele acumulatorului (prima borna - apoi borna +) cu o cheie de 10. Se Desface surubul care fixeaza acumulatorul cu o tubulara de 13 cu prelungitor. Se scoate acumulatorul.
Se dezechipeaza suportul acumulatorului...tavita aia in care e prins. Prin dezechipare intelegem demontarea unui radiator micut de aluminiu, un releu..sau ceva de genul, vreo doua coliere care fixeaza furtune etc. Se desfac suruburile suportului de la acumulator- sunt 3 (trei) suruburi care se desfac cu o tubulara de 13. Ultimul surub e pitit dupa suport, inspre aripa stanga a masinii si spre parbriz.
Se demonteaza vasul de expansiune, se intoarce, prins in furtune si se pune undeva pe motor. Ideea e sa avem spatiu de manevra.
Capacul de la termostat- scaunul termostatului e prins cu 2 suruburi care se desfac cu o tubulara de 12. La mine au fost stranse serios..am rupt un T si am torsionat altul, incercand sa desfac surubul cu o trusa d'aia mini cu biti. Pana la urma am pus criketul pe ele si au cedat.
Completare de la @alre: @ pentru cele doua suruburi ale temostatului nu aveti nevoie de tubulare, merge foarte bine si cu inelare( e loc suficient). De tubulare aveti nevoie doar la unul dintre suruburuile suportului bateriei si la clema care tine bateria fixa@
Faza III: dupa desfacerea suruburilor, se extrage capacul si gata...ala e termostatul. se iau 2 bucati de carpa si se baga in racordul de aluminiu si inspre blocul motor...nu se indeasa complet..ideea e sa impiedici patrunderea impuritatilor pe circuit. Se cauta garnitura veche, sau resturile de garnitura si se detaseaza cu cutitul....d'asta trebuiau infundate gaurile: sa nu intre bucati de garnitura...mie mi-au intrat vreo doua ca deee...nu am gasit tutorial pt newbie. Dupa ce am inlaturat garnitura, se continua curatarea resturilor si cu smirghel....dupa gustul fiecaruia.
Faza IV: Montarea: Daca avem silicon, se pune cate o pelicula subtire pe fiecare racord. Se pozitioneaza termostatul pe bloc. Pe racord se fixeaza garnitura si se cupleaza peste termostat. De aici totul se reia in sens invers. Atentie la robinetul de golire sa nu il uitati deschis.
Daca mai e timp, se poate face o proba prin incalzirea motorului pana la 89-90 grade..ocazie cu care se face si dezaerisirea completa a instalatiei si se poate si completa antigelul pierdut...100-300 ml. Daca nu e timp..dezaerisirea se poate face si a doua zi dupa un drum de cativa km...dureaza max 2 minute sa complezi antigelul.
P.S. Daca nu faceti dezaerisirea, e posibil sa nu va intre tot antigelul, deoarece o sa ramana un dop de aer in radiator care se elimina numai dupa ce se deschide termostatul...adica atunci cand temperatura apei ajunge pe la 80-90 de grade.
Rezultat final: am dat 2 ture de bloc...cam 500-600 m si apa a ajuns deja la 60 grade...ma rog..afara era caldut..cam 10 grade. Inainte, am ajuns la 85 grade numai cand am urcat la Paltinis...diferenta de nivel de 800 si ceva de metri.
Ultima modificare făcută de livcro la Dum 23 Jan, 2011 2:25 pm, modificat de 4 ori în total
Achizitie: Termostatul se gaseste sub doua forme: cu tot cu capacul ala de aluminiu (si sare de 180-200 lei) sau simplu..numai termostatul si garnitura (eu am luat termostat+garnitura cu 67 lei). E important sa verificati daca e si garnitura la set...daca nu...treba luata si garnitura separat. Mai e nevoie de un tub de silicon...asta e optional, eu am avut prin casa..si am folosit. Oricum nu cred ca e o mai mult de 10 lei un tub..cel mai mic. Era sa uit: 1 litru de antigel...concentrat sau diluat..nu conteaza..treba compensate eventualele pierderi.
Localizare..pt newbie...se localizeaza radiatorul de racire coolant..e cel mai mare...in partea stanga a masini, pe lateral, in partea superioara este un racord cu un furtun gros de aprox 50-60 mm diametru. O iei pe furtun si ajungi la celalalt capat..acolo e..sub capacul ala.
Scule: chei inelare, tubulare, criket de 10,12,13,un cutit scurt si cu lama mai tare, smirghel, carpe, un pet (5l), cric.
Executie:.
Faza I: Prima data e indicat sa golim antigelul existent, ca sa nu avem pierderi prea mari. Se ridica pe cric partea dreapta fata a masini. Cu un mic efort localizam robinetul de golire si stutul aferent, aflate in partea inferioara a radiatorului, pe partea dreapta a masinii. Rozeta e rosie la mine, stutul e orizontal. Trebuie decupat un pic petul pentru ca jetul de antigel sa intre in pet ci nu pe langa. Nu trebuie desfacut robinetul la maxim, sa stropeasca pe afara..ci lasat incet ca e timp suficient.
@Marocanu: "As avea o completare pentru cei mai lenesi, eu personal nu am golit toata instalatia de racire, doar am scos lichidul din vasul de expansiune cu un furtun. Pierderile de lichid au fost cantitatile aflate pe furtunul dintre vas si termostat. In cazul meu suficient de mici cat sa pornesc motorul, sa merg o distanta considerabila pana sa mi se incalzeasca motorul, dupa care sa pot completa. "
Faza II: Se demonteaza bornele acumulatorului (prima borna - apoi borna +) cu o cheie de 10. Se Desface surubul care fixeaza acumulatorul cu o tubulara de 13 cu prelungitor. Se scoate acumulatorul.
Se dezechipeaza suportul acumulatorului...tavita aia in care e prins. Prin dezechipare intelegem demontarea unui radiator micut de aluminiu, un releu..sau ceva de genul, vreo doua coliere care fixeaza furtune etc. Se desfac suruburile suportului de la acumulator- sunt 3 (trei) suruburi care se desfac cu o tubulara de 13. Ultimul surub e pitit dupa suport, inspre aripa stanga a masinii si spre parbriz.
Se demonteaza vasul de expansiune, se intoarce, prins in furtune si se pune undeva pe motor. Ideea e sa avem spatiu de manevra.
Capacul de la termostat- scaunul termostatului e prins cu 2 suruburi care se desfac cu o tubulara de 12. La mine au fost stranse serios..am rupt un T si am torsionat altul, incercand sa desfac surubul cu o trusa d'aia mini cu biti. Pana la urma am pus criketul pe ele si au cedat.
Completare de la @alre: @ pentru cele doua suruburi ale temostatului nu aveti nevoie de tubulare, merge foarte bine si cu inelare( e loc suficient). De tubulare aveti nevoie doar la unul dintre suruburuile suportului bateriei si la clema care tine bateria fixa@
Faza III: dupa desfacerea suruburilor, se extrage capacul si gata...ala e termostatul. se iau 2 bucati de carpa si se baga in racordul de aluminiu si inspre blocul motor...nu se indeasa complet..ideea e sa impiedici patrunderea impuritatilor pe circuit. Se cauta garnitura veche, sau resturile de garnitura si se detaseaza cu cutitul....d'asta trebuiau infundate gaurile: sa nu intre bucati de garnitura...mie mi-au intrat vreo doua ca deee...nu am gasit tutorial pt newbie. Dupa ce am inlaturat garnitura, se continua curatarea resturilor si cu smirghel....dupa gustul fiecaruia.
Faza IV: Montarea: Daca avem silicon, se pune cate o pelicula subtire pe fiecare racord. Se pozitioneaza termostatul pe bloc. Pe racord se fixeaza garnitura si se cupleaza peste termostat. De aici totul se reia in sens invers. Atentie la robinetul de golire sa nu il uitati deschis.
Daca mai e timp, se poate face o proba prin incalzirea motorului pana la 89-90 grade..ocazie cu care se face si dezaerisirea completa a instalatiei si se poate si completa antigelul pierdut...100-300 ml. Daca nu e timp..dezaerisirea se poate face si a doua zi dupa un drum de cativa km...dureaza max 2 minute sa complezi antigelul.
P.S. Daca nu faceti dezaerisirea, e posibil sa nu va intre tot antigelul, deoarece o sa ramana un dop de aer in radiator care se elimina numai dupa ce se deschide termostatul...adica atunci cand temperatura apei ajunge pe la 80-90 de grade.
Rezultat final: am dat 2 ture de bloc...cam 500-600 m si apa a ajuns deja la 60 grade...ma rog..afara era caldut..cam 10 grade. Inainte, am ajuns la 85 grade numai cand am urcat la Paltinis...diferenta de nivel de 800 si ceva de metri.
Ultima modificare făcută de livcro la Dum 23 Jan, 2011 2:25 pm, modificat de 4 ori în total
- meshterul
- **
- 126 mesaje
- din 26 Apr 2009
- Astra 2005 z17dth
- Bacau
meshterul
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- OP
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- meshterul
- **
- 126 mesaje
- din 26 Apr 2009
- Astra 2005 z17dth
- Bacau
meshterul
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Problema e in felul urmator: termostatul a ramas blocat pe deschis si motorul se incalzeste in 20 de km poate si mai mult. Cine imi poate spune unde e temostatul la Z17 DTL (1.7 CDTI). Nu am gasit informatii pe forum decat asa vagi. Pare a fi sub Egr. Daca cineva a schimbat imi poate spune ce implica schimbarea termostatului. In afara de baterie si suportul acesteia mai trebuie demonatat si altceva. Nu de alta, dar e cam frig acum . Daca se poate incercati fara parareri de genul ''e diesel se incalzeste greu''(radiatorul motorului e caldut in cativa kilometri semn ca termostatul lasa sa circule antigelul in intreaga instalatie). Multumesc.
Ultima modificare făcută de alre la Mie 15 Dec, 2010 6:39 am
Ultima modificare făcută de alre la Mie 15 Dec, 2010 6:39 am
- koko69
- **
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Cer scuze moderatorilor ..exista informatia legata de termostatul la Z17DTL. Userul ''LIVCRO'' a realizat un tutorial. il gasiti aici pentru cei interesati https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=39554
Se poate sterge topicul. Scuze inca o data!
Se poate sterge topicul. Scuze inca o data!
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am schimbat termostatul. Pentru cei intersesati operatiunea e simpla, iar tutorialul realizat de Livcro e explicit. As putea sa adaug aici ca pentru cele doua suruburi ale temostatului nu aveti nevoie de tubulare, merge foarte bine si cu inelare( e loc suficient). De tubulare aveti nevoie doar la unul dintre suruburuile suportului bateriei si la clema care tine bateria fixa. In rest spor la lucru. Daca aveti indemanare terminati in 40 - 50 de minute. Probleme apar doar la curatarea garniturii vechi, care se ''sudeaza''.
Marocanu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Mersi mult pentru sfaturi, foarte utile, tocmai am schimbat si eu termostatul la un corsa C z17dth si merge brici.
As avea o completare pentru cei mai lenesi, eu personal nu am golit toata instalatia de racire, doar am scos lichidul din vasul de expansiune cu un furtun. Pierderile de lichid au fost cantitatile aflate pe furtunul dintre vas si termostat. In cazul meu suficient de mici cat sa pornesc motorul, sa merg o distanta considerabila pana sa mi se incalzeasca motorul, dupa care sa pot completa.
Mersi inca o data,
Vlad
Mersi mult pentru sfaturi, foarte utile, tocmai am schimbat si eu termostatul la un corsa C z17dth si merge brici.
As avea o completare pentru cei mai lenesi, eu personal nu am golit toata instalatia de racire, doar am scos lichidul din vasul de expansiune cu un furtun. Pierderile de lichid au fost cantitatile aflate pe furtunul dintre vas si termostat. In cazul meu suficient de mici cat sa pornesc motorul, sa merg o distanta considerabila pana sa mi se incalzeasca motorul, dupa care sa pot completa.
Mersi inca o data,
Vlad
- Petre Valentin
- **
- 70 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Astra 2004 z17dtl
- Bucuresti
Petre Valentin
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Floryn333l
- *
- 4 mesaje
- din 23 Feb 2011
- Astra 2001
- Buzau
Floryn333l
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2011
- Mesaj Privat
CCriss772
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2017
- Mesaj Privat
BMenhart
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2019
- Mesaj Privat