- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Buna ziua.
Deschid acest topic pentru cei ce au cunostiinta si doresc sa transmita mai departe informatii despre montajul unei instalatii GPL pe motoare diesel.
Personal am folosit aproape 8 ani o instalatie GPL pe o masina Oltcit si am fost foarte multumit, chiar daca a trebuit sa fac modificari la motor ca in locul apei sa treaca uleiul din motor.
Ma intereseaza daca cineva de pe acest forum are montata o astfel de instalatie pe un motor diesel si cat de economic este acest lucru.
Multumesc.
Deschid acest topic pentru cei ce au cunostiinta si doresc sa transmita mai departe informatii despre montajul unei instalatii GPL pe motoare diesel.
Personal am folosit aproape 8 ani o instalatie GPL pe o masina Oltcit si am fost foarte multumit, chiar daca a trebuit sa fac modificari la motor ca in locul apei sa treaca uleiul din motor.
Ma intereseaza daca cineva de pe acest forum are montata o astfel de instalatie pe un motor diesel si cat de economic este acest lucru.
Multumesc.
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mariussebastian
- *
- 1 mesaje
- din 05 Mar 2009
- Astra 2008 Z16XEP
- Iasi
mariussebastian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2009
- Mesaj Privat
popmari a scris:Buna ziua.
Deschid acest topic pentru cei ce au cunostiinta si doresc sa transmita mai departe informatii despre montajul unei instalatii GPL pe motoare diesel.
Personal am folosit aproape 8 ani o instalatie GPL pe o masina Oltcit si am fost foarte multumit, chiar daca a trebuit sa fac modificari la motor ca in locul apei sa treaca uleiul din motor.
Ma intereseaza daca cineva de pe acest forum are montata o astfel de instalatie pe un motor diesel si cat de economic este acest lucru.
Multumesc.
Deschid acest topic pentru cei ce au cunostiinta si doresc sa transmita mai departe informatii despre montajul unei instalatii GPL pe motoare diesel.
Personal am folosit aproape 8 ani o instalatie GPL pe o masina Oltcit si am fost foarte multumit, chiar daca a trebuit sa fac modificari la motor ca in locul apei sa treaca uleiul din motor.
Ma intereseaza daca cineva de pe acest forum are montata o astfel de instalatie pe un motor diesel si cat de economic este acest lucru.
Multumesc.
La motoarele diesel nu o sa vezi niciodata instalatie GPL montate, pt ca motoarele Diesel arderea se face prin compresie, si nu prin explozie ca la motoarele pe benzina.Iar GPL-ul arde numai prin explozie in camera de ardere a motorului.
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
A existat acum un an si ceva o vectra c rosie, din Craiova, care avea montata o instalatie de gpl artizanala. Din pacate, s-a intalnit cu ghinionul de vreo 2 ori intr-un interval scurt de timp si nu cred ca s-a mai reparat. La motoarele diesel, gpl-ul nu inlocuieste complet motorina ci doar creste randamentul si imlicit puterea, cu o mica scadere a consumului.
Am gasit si topicul
https://www.clubopel.com/vie...pl+turbo+motorina
Am gasit si topicul
https://www.clubopel.com/vie...pl+turbo+motorina
mib
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
cred ca societatea amintita iti raspunde destul de clar. Diferenta dintre disel si benzina este ca instalatia gpl functioneaza pe benzina independent, iar la disel in amestec.
In urma cu mai multi ani m-am interesat si eu despre acest lucru si pot sa iti spun ca randamentul este 0, pentru ca montarea unei astfel de instalatii este foarte scumpa (la momentul acela nu am gasit decat pentru camioane in jur de 10000 euro, in italia). Rentabilitatea este pentru autocamioane ( ex. autotren care la o cursa externa face in jur de 7-8000 Km).
Daca la magazinul acela instalatia o sa coste in jur de 2-3000 lei poate renteaza, dar altfel eu zic ca nu.
PS poti in schimb sa iti cumperi un opel pe benzina si instalezi gpl
numai bine!
In urma cu mai multi ani m-am interesat si eu despre acest lucru si pot sa iti spun ca randamentul este 0, pentru ca montarea unei astfel de instalatii este foarte scumpa (la momentul acela nu am gasit decat pentru camioane in jur de 10000 euro, in italia). Rentabilitatea este pentru autocamioane ( ex. autotren care la o cursa externa face in jur de 7-8000 Km).
Daca la magazinul acela instalatia o sa coste in jur de 2-3000 lei poate renteaza, dar altfel eu zic ca nu.
PS poti in schimb sa iti cumperi un opel pe benzina si instalezi gpl
numai bine!
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut
Am sunat la firma respectiva si mi-au spus urmatoarele:
Initial au montat pe motoare diesel instalatii gpl la un pret de aproximativ 1000 euro, instalatii care au marit puterea motoarelor concomitent cu scaderea consumului.
Cu toate acestea nu au primit aprobarile respective pentru omologarea acestor instalatii
In prezent au luat legatura cu o alta firma din afara, care le vor da instalatii GPL la un pret mai mic si care vor putea fi omologate.
In prezent am inteles ca au loc tratative in acest sens.
Am sunat la firma respectiva si mi-au spus urmatoarele:
Initial au montat pe motoare diesel instalatii gpl la un pret de aproximativ 1000 euro, instalatii care au marit puterea motoarelor concomitent cu scaderea consumului.
Cu toate acestea nu au primit aprobarile respective pentru omologarea acestor instalatii
In prezent au luat legatura cu o alta firma din afara, care le vor da instalatii GPL la un pret mai mic si care vor putea fi omologate.
In prezent am inteles ca au loc tratative in acest sens.
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
- white shadow
- *
- 10 mesaje
- din 01 Dec 2010
- Astra 2000
- Suceava
white shadow
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2010
- Mesaj Privat
buna nu cred k se poate monta o astfel de instalatzie ....pe un motor diesel ....deoarece ....cum a zis cineva mai sus .....motorina se aprinde prin compresie ....nu cred k e nevoie sa explic principil de fct al unui motor diesel ...in timp ce gazul (ca si benzina ) are nevoie de o scanteie pentru a putea"exploda" in camera de ardere .....deci practic si teoretic e impsibill si am ceva cunostinte in domeniu (am facut ceva scoala pt asta )
- emilperijoc
- ***
- 577 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Vectra 2000 Y20DTH
- Alta tara
emilperijoc
- Mesaje scrise: 577
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut
Personal si dupa ce am mai citit pe internet despre acesta solutie, cred ca este realizabila.
Din pacate nu stiu cat este de economic montajul unei astfel de instalatii GPL, in sensul cat scade consumul de motorina si daca aceasta scadere este compensata de cresterea consumului de GPL.
Personal, la un pret mediu de montaj al instalatiei, as fi de acord cu montarea acesteia.
Am mers multi ani pe GPL cu economii foarte bune si fara probleme la motor.
Personal si dupa ce am mai citit pe internet despre acesta solutie, cred ca este realizabila.
Din pacate nu stiu cat este de economic montajul unei astfel de instalatii GPL, in sensul cat scade consumul de motorina si daca aceasta scadere este compensata de cresterea consumului de GPL.
Personal, la un pret mediu de montaj al instalatiei, as fi de acord cu montarea acesteia.
Am mers multi ani pe GPL cu economii foarte bune si fara probleme la motor.
- sauciuc
- **
- 129 mesaje
- din 14 Dec 2010
- Astra 2001 z14xe
- Alta tara
sauciuc
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2010
- Mesaj Privat
hopasuss- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2003 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2009
- Mesaj Privat
Instalatii GPL pentru MOTOARE DIESEL
Rãspandire instalatii GPL Diesel
Acest tip de instalatii, s-au montat deja in tari care folosesc aceste sisteme alternative de alimentare,cum ar fi:Canada, Australia, S.U.A., precum si in tari din Europa: Danemarca, Italia, Germania, etc.
Descriere sistem GPL Diesel
Sistemul utilizat de noi foloseste un amestec de motorina cu GPL. Dezvoltarea acestui sistem dual, motorina+GPL (DFD = dual fuel diesel), a fost motivata de obtinerea unor cheltuieli mai reduse pentru combustibil, obtinerea unor emisii poluante mult mai mici, precum si a unei fiabilitati mai mari a motoarelor diesel. Motorina, care are o ardere de 82%, amestecata cu propanul dezvolta o ardere aproape completa de 97.5%, asemanatoare cu a benzinei.
Trebuie specificat faptul ca, instalatia gpl pentru diesel are o justificare importanta numai pentru masinile care circula mult in afara localitatilor. Functionand in sistem dual, senzorul de pozitie al pedalei de acceleratie, transmite calculatorului cresterea debitului de combustibil pe masura ce pedala este apasata. In acest moment, se schimba procentul de amestec motorina/gpl in favoarea gpl-ului. Adica, in momentul cresterii turatiei, se modifica procentul de amestec: cel de motorina scade si cel de gpl creste. Astfel se obtine si arderea completa si cresterea puterii motorului.
Beneficii ale sistemului GPL pentru motoare Diesel
Beneficiile folosirii acestui sistem sunt:
economie de combustibil intre 5%-40%, in functie de sarcina;
cresterea puterii motorului pana la 30%;
cresterea cuplului motor pana la 40% ;
uleiul se pastreaza mai mult timp curat(schimbul se face la un numar mai mare de kilometri);
cresterea semnificativa a fiabilitatii motorului;
reducerea costurilor pentru intretinerea motorului, datorate arderii complete ;
reducerea emisiilor poluante si automat a mirosului specific al gazelor de evacuare;
reducerea zgomotului motorului.
Elemente componente ale instalatiei GPL pentru motoare Diesel
Sistemul este format din:
rezervor GPL
electrovalva GPL,care deschide si inchide trecerea GPL,avand si un filtru pentru curatare
reductor-vaporizator, care vaporizeaza gazul si reduce presiunea la valorile dorite
rampa de injectoare de gpl
E.C.U.(calculatorul), care controleaza electronic sistemul
buton de comutare diesel - L.P.G.
senzor M.A.P.,care masoara presiunea G.P.L.transmitand semnal catre E.C.U.pentru calcularea cantitatii G.P.L. necesare motorului
senzor de pozitie al pedalei de acceleratie
Rãspandire instalatii GPL Diesel
Acest tip de instalatii, s-au montat deja in tari care folosesc aceste sisteme alternative de alimentare,cum ar fi:Canada, Australia, S.U.A., precum si in tari din Europa: Danemarca, Italia, Germania, etc.
Descriere sistem GPL Diesel
Sistemul utilizat de noi foloseste un amestec de motorina cu GPL. Dezvoltarea acestui sistem dual, motorina+GPL (DFD = dual fuel diesel), a fost motivata de obtinerea unor cheltuieli mai reduse pentru combustibil, obtinerea unor emisii poluante mult mai mici, precum si a unei fiabilitati mai mari a motoarelor diesel. Motorina, care are o ardere de 82%, amestecata cu propanul dezvolta o ardere aproape completa de 97.5%, asemanatoare cu a benzinei.
Trebuie specificat faptul ca, instalatia gpl pentru diesel are o justificare importanta numai pentru masinile care circula mult in afara localitatilor. Functionand in sistem dual, senzorul de pozitie al pedalei de acceleratie, transmite calculatorului cresterea debitului de combustibil pe masura ce pedala este apasata. In acest moment, se schimba procentul de amestec motorina/gpl in favoarea gpl-ului. Adica, in momentul cresterii turatiei, se modifica procentul de amestec: cel de motorina scade si cel de gpl creste. Astfel se obtine si arderea completa si cresterea puterii motorului.
Beneficii ale sistemului GPL pentru motoare Diesel
Beneficiile folosirii acestui sistem sunt:
economie de combustibil intre 5%-40%, in functie de sarcina;
cresterea puterii motorului pana la 30%;
cresterea cuplului motor pana la 40% ;
uleiul se pastreaza mai mult timp curat(schimbul se face la un numar mai mare de kilometri);
cresterea semnificativa a fiabilitatii motorului;
reducerea costurilor pentru intretinerea motorului, datorate arderii complete ;
reducerea emisiilor poluante si automat a mirosului specific al gazelor de evacuare;
reducerea zgomotului motorului.
Elemente componente ale instalatiei GPL pentru motoare Diesel
Sistemul este format din:
rezervor GPL
electrovalva GPL,care deschide si inchide trecerea GPL,avand si un filtru pentru curatare
reductor-vaporizator, care vaporizeaza gazul si reduce presiunea la valorile dorite
rampa de injectoare de gpl
E.C.U.(calculatorul), care controleaza electronic sistemul
buton de comutare diesel - L.P.G.
senzor M.A.P.,care masoara presiunea G.P.L.transmitand semnal catre E.C.U.pentru calcularea cantitatii G.P.L. necesare motorului
senzor de pozitie al pedalei de acceleratie
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
- sauciuc
- **
- 129 mesaje
- din 14 Dec 2010
- Astra 2001 z14xe
- Alta tara
sauciuc
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2010
- Mesaj Privat
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat