- dinel sorin
- OP
- 4 mesaje
- din 28 Oct 2006
- Astra 2002 y20dth
- buzau
dinel sorin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: buzau
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2006
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- dinel sorin
- OP
- 4 mesaje
- din 28 Oct 2006
- Astra 2002 y20dth
- buzau
dinel sorin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: buzau
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2006
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
electrovalva care comanda turbo am reparat-o la motorul x20dth. are 2 furtunase ,unul suplly de la pompa de vacuum si celalat la pistonul de la turbina. cand era alimentata electrovalva se vedea pistonasul miscand. CUM O REPARI: desfaci capacul de deasupra (se roteste stanga sau dreapta pana ajung "urechile" la gaurile din capac apoi se trage in sus),apoi se ia axul mobil care are un arc pe el si la capatul lui se gaseste un pistonas de cauciuc care il cureti cu wd40. de obicei cauciucul se murdareste si nu mai calca bine pe orificiul care-l inchide/deschide. daca ai bobina arsa trebuie inlocuita. una noua costa 4mil acum 2 ani. la motorul y20dth vad ca e la fel electrovalva, si ca pozitie si ca aspect.
- dinel sorin
- OP
- 4 mesaje
- din 28 Oct 2006
- Astra 2002 y20dth
- buzau
dinel sorin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: buzau
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2006
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
- dinel sorin
- OP
- 4 mesaje
- din 28 Oct 2006
- Astra 2002 y20dth
- buzau
dinel sorin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: buzau
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2006
- Mesaj Privat
multumesc pt raspunsuri. am facut un test in felul urmator: am pus pe direct furtunul care vine de la pompa de vacum (adica nu mai trece prin electrovalva) sa comande turbo; acum turbo este deschis permanent, se vede ca trage de pirghie; am lasat mufa electrica la electrovalva si la 140 Km/h mi s-a aprins "masinutza cu cheie". ce credeti?
- GabiB77
- ****
- 2,356 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,356
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,356 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,356
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
sever iulian a scris:electrovalva care comanda turbo am reparat-o la motorul x20dth. are 2 furtunase ,unul suplly de la pompa de vacuum si celalat la pistonul de la turbina. cand era alimentata electrovalva se vedea pistonasul miscand. CUM O REPARI: desfaci capacul de deasupra (se roteste stanga sau dreapta pana ajung "urechile" la gaurile din capac apoi se trage in sus),apoi se ia axul mobil care are un arc pe el si la capatul lui se gaseste un pistonas de cauciuc care il cureti cu wd40. de obicei cauciucul se murdareste si nu mai calca bine pe orificiul care-l inchide/deschide. daca ai bobina arsa trebuie inlocuita. una noua costa 4mil acum 2 ani. la motorul y20dth vad ca e la fel electrovalva, si ca pozitie si ca aspect.
Nu stiu ce model ai tu, dar a mea nu se poate desface ... am incercat sa invart, dar are niste piedici si mai degraba risc s-o rup... Am desfacut-o insa de la locul ei, am suflat pe ea si nu mai e intepenita... a mea a prins viata... Am reusit s-o defac si in partea de jos, dar acolo nu are decat un capac iar in interior un oring si atat, mai departe nu am acces in interior
Oricum multumesc pentru acest topic care m-a scutit sa cumpar alta noua, cum mi-au recomandat toti "mecanicii" din Bucuresti la care am fost (mecanici pe dracu, eu i-as numi "schimbatori", ca de reparat nu stiu sa repare nimic)
P.S. cred ca modelul de valva la Y20DTH e altu'
CATYON
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2008
- Mesaj Privat
la Y20DTH cu o electrovalva buna la turbina cum trebuie sa se comporte tija de la capsula vacumatica? sa stea trasa in interiorul capsulei complet sau sa-i mai ramina cca 1 cm pina la a fi trasa complet?
la mine dupa ce pornesc tija este atrasa complet si nu stiu daca pe timpul functionarii motorului aceasta se mai misca, pe loc am pus pe cineva sa accelereze pina pe la 5000 rpm si nu se misca tija nici macar 1mm.
intreb acest lucru deoarece pina la 2500rpm se accelereaza greu si demarajul de asemenea e greoi insa fix la 2500 are o zmucitura de te baga in scaun. inteleg ca intra turbina insa cred ca accelerarea masinii trebuie sa se faca progresiv fara sa simti acea zmucitura si de aceea repet intrebarea: dupa ce tija capsulei vacumatice ce comanda turbina este trasa complet la relanti aceasta trebuie sa se miste vizibil daca altcineva accelereaza motorul?
la mine dupa ce pornesc tija este atrasa complet si nu stiu daca pe timpul functionarii motorului aceasta se mai misca, pe loc am pus pe cineva sa accelereze pina pe la 5000 rpm si nu se misca tija nici macar 1mm.
intreb acest lucru deoarece pina la 2500rpm se accelereaza greu si demarajul de asemenea e greoi insa fix la 2500 are o zmucitura de te baga in scaun. inteleg ca intra turbina insa cred ca accelerarea masinii trebuie sa se faca progresiv fara sa simti acea zmucitura si de aceea repet intrebarea: dupa ce tija capsulei vacumatice ce comanda turbina este trasa complet la relanti aceasta trebuie sa se miste vizibil daca altcineva accelereaza motorul?
uzzy22- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
bobilson
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Y2.0DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2012
- Mesaj Privat
Salutare. Am si eu aceeasi problema la un Y20DTHpe un Vectra B din 2001. Pana la 2500 de ture, abia prinde viteza, dar la FIX 2500 de ture te baga in scaun si zici ca mananca pamantul. Am curatat EGR-ul, am schimbat pompa de vaccum, iar acum mi-am propus sa incerc sa schimb si debitmetrul de aer.
Am vazut insa acest post si poate ma ajutati sa nu mai cheltui bani de pomana! Va multumesc mult!
Am vazut insa acest post si poate ma ajutati sa nu mai cheltui bani de pomana! Va multumesc mult!
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
- valentin 1969
- *
- 6 mesaje
- din 26 Jan 2013
- Vivaro 2002 fara serie
- Dambovita
valentin 1969
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vivaro 2002 fara serie
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2013
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salutare! Si masina face tot cam asa. Am observat ca atunci cand motorul este rece dupa 2500 fix te baga in scaun si se simte ca trage mai agresiv. Dupa ce motorul ajunge la temperatura normala de lucru si am sa zicem intre 80-90 grade nu se mai simte acel "zvac", dar masina are in continuare putere si se accelereaza. Am facut de curand o curatare si verificare a sistemului de admisie in urma unei erori aparute din senin in mers. Am pus testerul si mi-a dat P0400. M-am apucat sistematic de verificat. Am verificat si curatat desi nu era nevoie supapa EGR - tine vacuumul perfect. Am demontat galeria de admisie si am verificat clapetii si admisia - erau curate de zici ca era motor pe benzina. Le-am mai curatat odata sa fiu sigur - cum se zice nice and shine....am suspectat apoi pompa de vacuum de pe blocul motor. Am desfacut-o si verificat-o. Urme minore de uzura la cei 214.000 km pe care ii are masina. Am verificat apoi traseele de vacuum si toate teurile. Perfecte! A venit randul electrovalvelor. Pe care le-am desfacut verificat intaritarculetele, curatat membranele de micile mizerii de pe acolo, remontat la loc. Da se pot desface cu grija si rabdare. Incalzite deasupra aragazului la foc si apoi usor cu surubelnita lata in fantele specila prevazute in capacul fiecarei electrovalve. Verificat continuitatea si rezistenta interna a bobinei si pe multimetru mi-a aratat valoarea de 6,2 setat la 200k. Vinovata principala a fost valva de deperesiune, cacatisul cel mic de pe corpul clapeteleor de admisie care avea in interior membrana fisurata. Din acest motiv circuitul de vacuum nu facea depresiune suficienta si mai ales in turatii mici nu isi mentinea vacuum-ul.
Cam asta mi s-a intamplat mie acum doua zile....astazi pot spune ca am aceasi masina ca atunci cand am luat-o, merge la fel, poate un pic mai lesinata. A-si incerca pentru un mers mai sport sa curat debitmertu cu un spray special de la CRC. Ce ziceti?
Cam asta mi s-a intamplat mie acum doua zile....astazi pot spune ca am aceasi masina ca atunci cand am luat-o, merge la fel, poate un pic mai lesinata. A-si incerca pentru un mers mai sport sa curat debitmertu cu un spray special de la CRC. Ce ziceti?
panda217
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Salaj
- Masina: Zafira
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2012
- Mesaj Privat