- mludwig
- OP
- 156 mesaje
- din 11 Feb 2010
- Astra 2010 A14NET
- Cluj
mludwig
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2010
- Mesaj Privat
Am observat in ultima vreme pe timp de ploaie sau ninsoare mi se aburesc parbrizul si geamurile laterale. Si nu vorbesc de momentul urcarii in masina ci in timpul mersului, clima fiind pe Auto tot timpul. Trebuie din cand in cand sa pornesc manual dezaburirea. In setari ambele optiuni sunt pe On. Cu ocazia reviziei o sa mentionez si asta, dar vreau sa stiu daca se mai confrunta si altii cu problema.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
martrix
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
exista o solutie care poate preveni aburirea :
-Solutie anticondens de la Sonax :
http://www.sonax.com/Car-Ca...X-Anti-mist-spray
-Solutie anticondens de la Sonax :
http://www.sonax.com/Car-Ca...X-Anti-mist-spray
- mludwig
- OP
- 156 mesaje
- din 11 Feb 2010
- Astra 2010 A14NET
- Cluj
mludwig
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- respected
- ***
- 542 mesaje
- din 13 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
respected
- Mesaje scrise: 542
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- aiftimieilucian
- **
- 156 mesaje
- din 25 Aug 2010
- Astra 2010
- Neamt
aiftimieilucian
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
vic81
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 a17dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2010
- Mesaj Privat
Am patit la fel acum 2 sapt pe tot drumul dintre Constanta si Busteni. Masina incarcata, 4 persoane, ploaie/lapovita, temp intre 2 si -1 grade. Am incercat toate combinatiile posibile din butoanele pt clima/temperatura/dezaburile din bord - am citit manualul masinii si stiu cum ar trebui sa mearga dezaburirea. Solutia a fost dezaburilea pe manual (din modul auto se apasa pe dezaburire). Problema a fost ca desi temperatura era setata la 22 de grade masina baga caldura in continuu. Am rezolvat si problema asta prin setarea temp la 18-19 grade. Am fost dezamagit pe moment din perspectiva faptului ca ma asteptam ca auto sa fac tot.
- mludwig
- OP
- 156 mesaje
- din 11 Feb 2010
- Astra 2010 A14NET
- Cluj
mludwig
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2010
- Mesaj Privat
@lucio85: N-am cum sa dezactivez compresorul pe Auto. Cica ar trebui el sa il regleze cand detecteaza umiditate.
@vic81: Inseamna ca e o buba generala. Noi eram 2 in masina, temperatura de 1 grad afara, ninsoare abundenta pe autostrada. Dezaburirea manuala a functionat, dar pastrand acolo, nu mai regla temperatura ca lumea.
@vic81: Inseamna ca e o buba generala. Noi eram 2 in masina, temperatura de 1 grad afara, ninsoare abundenta pe autostrada. Dezaburirea manuala a functionat, dar pastrand acolo, nu mai regla temperatura ca lumea.
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@mludwig
uite eu il tin dezactivat se vede in colt steluta taiata deci compresorul nu functioneaza
din cate stiu eu daca gresesc sa ma contrazice-ti
emisiile de vapori din diferite surse(g/h):
Respiratia unei personae cu activitate redusa este 100g/h cum zicea colegul @vic81
la patru persoane in masina asta inseamna 400g de apa intr-o ora
folosind temperatura la interior 22grade cand afara sunt -1, 2 grade asta inseamna o diferenta de 20 grade la care intre doua suprafete cu temperatura si umiditate diferita apare punctul de condens care la masina pentru inceput se manifesta prin aburirea geamului si cu cat cantitatea de apa la interior e mai mare apare fenomenul de roua
chiar si cu setarile pe AUTO neavand geamuri atermice este nevoie ca diferenta de temperatura intre cea setata pentru interior si cea de afara sa fie mai mare de 20 grade
ex. daca afara sunt 0 grade la interior trebuie setat cel putin 23
uite eu il tin dezactivat se vede in colt steluta taiata deci compresorul nu functioneaza
din cate stiu eu daca gresesc sa ma contrazice-ti
emisiile de vapori din diferite surse(g/h):
Respiratia unei personae cu activitate redusa este 100g/h cum zicea colegul @vic81
la patru persoane in masina asta inseamna 400g de apa intr-o ora
folosind temperatura la interior 22grade cand afara sunt -1, 2 grade asta inseamna o diferenta de 20 grade la care intre doua suprafete cu temperatura si umiditate diferita apare punctul de condens care la masina pentru inceput se manifesta prin aburirea geamului si cu cat cantitatea de apa la interior e mai mare apare fenomenul de roua
chiar si cu setarile pe AUTO neavand geamuri atermice este nevoie ca diferenta de temperatura intre cea setata pentru interior si cea de afara sa fie mai mare de 20 grade
ex. daca afara sunt 0 grade la interior trebuie setat cel putin 23
- mludwig
- OP
- 156 mesaje
- din 11 Feb 2010
- Astra 2010 A14NET
- Cluj
mludwig
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2010
- Mesaj Privat
Nu intru in analize stiintifice pe forumuri ca vad ca si aici in topicul general cineva a inceput sa explice cum n-are nicio relevanta aderenta cauciucului la franare. Deci mai bine nu...
Important este ca dezactivand steluta, se dezactiveaza si Auto (ala full). Si ca functia de dezaburire automata nu e perfecta. Punct.
Important este ca dezactivand steluta, se dezactiveaza si Auto (ala full). Si ca functia de dezaburire automata nu e perfecta. Punct.
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@mludwig
ai cerut o explicatie de ce ti se aburesc geamurile,
eu ti-am dat-o, ca e stintifica nu e vina mea nu iti convine raspunsul e treaba ta,
daca te-a deranjat raspunsul meu te rog roaga un moderator sa il stearga nu ma deranjaza
PS
EXPLICATIE OFICIALA
Avertisment
Funcþionarea în modul de recirculare a aerului reduce fluxul de aer admis în habitaclu.
Funcþionarea sistemului fãrã funcþia de rãcire cauzeazã creºterea umiditãþii aerului din interior, iar geamurile se pot aburi. Calitatea aerului din interior se deterioreazã, ceea ce poate cauza somnolenþã pasagerilor.
ai cerut o explicatie de ce ti se aburesc geamurile,
eu ti-am dat-o, ca e stintifica nu e vina mea nu iti convine raspunsul e treaba ta,
daca te-a deranjat raspunsul meu te rog roaga un moderator sa il stearga nu ma deranjaza
PS
EXPLICATIE OFICIALA
Avertisment
Funcþionarea în modul de recirculare a aerului reduce fluxul de aer admis în habitaclu.
Funcþionarea sistemului fãrã funcþia de rãcire cauzeazã creºterea umiditãþii aerului din interior, iar geamurile se pot aburi. Calitatea aerului din interior se deterioreazã, ceea ce poate cauza somnolenþã pasagerilor.
- mludwig
- OP
- 156 mesaje
- din 11 Feb 2010
- Astra 2010 A14NET
- Cluj
mludwig
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@mludwig
tot din manual:
Nu acoperiþi senzorul din planºa de bord pentru a asigura o funcþionare
corectã.
din pacate un stiu unde se afla si poate ai o problema cu el
mai jos cateva subiecte pe aceeasi tema
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=54341
https://www.clubopel.com/vie...293&start=240
tot din manual:
Nu acoperiþi senzorul din planºa de bord pentru a asigura o funcþionare
corectã.
din pacate un stiu unde se afla si poate ai o problema cu el
mai jos cateva subiecte pe aceeasi tema
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=54341
https://www.clubopel.com/vie...293&start=240
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
mludwig a scris:Zic inca o data, se abureste pe Auto, deci compresorul e activ si recircularea e controlata tot de el. Avertismentul ala se refera la control manual.
modul Auto nu presupune implicit functionarea compresorului; fara functionarea compresorului, functia dezumidificare este oprita, si cu cat umiditatea este mai mare cu atat sansele de aburire sunt mai mari;
si inca ceva: chiar daca este pe auto si compresorul pornit, geamurile pot incepe sa se abureasca daca diferenta dintre temperatura de la interior (cea mentinuta de functia climatronic Auto) si cea de la exterior este prea mare (depaseste un anumit prag)
deci, cu cat este mai frig afara si sunteti mai multi in masina, cu atat temperatura de pe Auto ar trebui sa fie mai mica, spre a lungi perioada pana la aparitia fenomenului de aburire a parbrizului; chiar si asa, remediul e simplu: activare dezaburire parbriz cca 1 min, apoi totul revine la normal pt ceva timp (ciclul se poate relua daca diferenta, cum spuneam, intre cele 2 temperaturi, e prea mare)
succes!
LE: mi-am adus aminte, compresorul parca nici nu mai porneste la o temperatura exterioara mai mica de -3 grade parca...sau functioneaza numai in modul dezumidificare? sa ma corecteze cineva va rog; plus ca la J nu stiu daca apar diferente la acest capitol fata de G
Daca compresorul nu e pornit, iata de ce cresc sansele de aburire