Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • Freakdriver

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
a mai mers cineva la mecanic...trebuie demontata aripa pt a ajunge la senzor sau e suficient sa dai jos aparatoarea de la roata?
Skip ads

  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
In weekend m-am uitat si eu sub masina la calculatorul vietii.... nu trebuie neaparat dataa jos aripa. Il poti vedea daca te apleci putin si tragi cu ochiul in spoilerul fata... in zona de sub far. Cred ca daca ai posibilitatea sa intri sub masina poti lucra la el linistit fara sa demontezi ceva. Daca lucrezi la el... poate faci si niste poze si le pui aici Smile .
  • Freakdriver

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
deci nu tre sa dau nici scutul nici spoilerul.....si e situat undeva sub farul din stanga? de ce e prins?
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu am scut la a mea....
Cred ca e prins de caroserie cumva... nu stiu exact. Are un suport... dar nu stiu de ce e prins. Am facut cateva poze astazi cu telefonul.... se vede ceva aproximativ.

  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Uite aici se vede exact.
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu un update. La mine s-a rezolvat problema martorului.
Problema s-a dovedit a fi ventilatorul de la radiatorul de clima. Se pare ca avea o rezistenta termica arsa. Am schimbat-o. Tot nu a mers. Apoi i s-a mai inlocuit o "perie" la motor si acum functioneaza.... codurile de eroare au fost sterse si martorul nu se mai aprinde. Sper sa tina reparatia!
  • cecenia

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Pentru astra g 2002 z16xe :
Asa arata HACM (Heating And Cooling Module) sau dupa altii ECM (Engine Cooling Module) , imi pare rau ca nu ma dus capu sa'i fac poza si cu el desfacut pt a se vedea componetele .




Se salta masina pe cric se de roata stanga jos , se scoate aparatoarea de noroi de la roata . Se scot sigurantele de la mufele care intra in calculator ( sunt doua de culoare rosie , se trage de ele pana ies aproximatov 5-6 cm) dupa care mufele ar trebuii sa iasa usor . Se desfac suruburile de la suportul care tine ECM-ul (2 la numar) si se scoate cu tot cu suport . Altfel eu nu am reusit . Normal el intra pe 2 sine ( ultima poza sunt facute pt sine) dar cand vrei sa ridici de el in sus se loveste de bazinu cu apa de parbriz , asa ca e mai simplu sa se scoata cu tot cu suportul in care este prins .
  • junior1220

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z18xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2010

  • Mesaj Privat
As avea o intrebare, sper sa nu gresect unde postez.
Becul martor "patratel cu steluta pe el" sta aprins tot timpul.
Am inteles ca e de la racire.
Ce sa fac ca el sa se stinga?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Sa citesti codurile de eroare aflate pe modul de racire si sa elimini cauzele aparitiei acestora.
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,987
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@junior1220, intrebarea ti-am mutat-o la locul potrivit Wink
Trebuie sa verifici cauza. Este foarte posibil sa fie de la ventilatorul de clima. Pentru detalii citeste ce s-a scris in acest topic.
  • trio13

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Am un astra g din 2003 cu motor y20dth cu 200.000 km . Intr-o seara cand am ajuns acasa imi mergeau ventilatoarele ( de la AC si radioator ) , nu am bagat de seama am zis ca s-a incalzit si e normal sa faca asa . Problema a aparut a 2a zi , am pus contactul si au pornit amandoua , pornesc motor si incep in treapta a 2a si imi sta aprins becul de la sistemul de racire cel cu steluta .
Am fost la mecanis mi`a zis ca e calculatorul de racire ECM sau sonda de pe radiator , bun am vorbit cu un prieten ce are un opel cu acelasi motor si am incercat cu calculatorul lui , insa fara niciun rezultat , asa ca am cumparat sezorul de pe radiatorul Ac , dar surpriza l-am pus si face la fel .
M`am intors la mecanic sa vad ce are , acesta a inceput sa verifice daca sunt fire intrerupte dar nu a putut sa verifice pana in calculatorul motorului ci doar din ECM pana putin sub aripa.
Acesta mi`a zis ca daca nu sunt fire intrerupte inseamna ca e calculatorul si cum acesta este cel cu 2 mufe se face doar la reprezentanta daca e stricat si daca nu se repara trebuie schimbat cu tot cu pompa .
Nu-mi dau seama daca calculatorul acela are o problema de ce masina merge normal , cu exeptia faptului ca imi pornesc ventilatoarele .
A mai patit cineva asa ceva ? Crying or Very sad
Acuma a ramas sa merg saptamana asta sa verifice firele pana in calculator .

Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.

29.03.2011 01:23:34
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
1.calculatorul nu se schimba cu tot cu pompa!
2. acesta nu se repara de catre reprezentanta,ci de cei care se pricep cu adevarat la electronica si care au mai facut asa ceva.El trebuie resetat inainte de a se demonta de pe pompa (pt asta trebuie stiut codul de securitate al masinii);
3.vezi daca testerul comunica cu modulul racire motor,sterge codurile de eroare din calculator ,porneste motorul,vezi ce coduri mai apar si posteaza aici;
4.util ar fi si un printscreen cu valorile reale;
5.verifica valoarea temperaturii apei, citite de ECU.
  • trio13

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Aceasta este foaia care mi-au dat-o cei de la service impreuna cu codul de eroare .


  • trio13

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Am gasit solutia la problema mea . Am fost la mecanic si am inceput sa verificam firele intre ECM si calculatorul de la pompa de injectie si surpriza un fir este intrerupt si din cauza asta mergeau ventilatoarele intruna . Acuma masina este in service si se demonteaza ca sa schimbe firul .
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Este intrerupt un fir care leaga ECM de Trinary Switch (senzor presiune freon), nu de ECU (calculatorul de pe pompa). Este simptom clasic. Ca sa te convingi, dupa ce se face reparatia si totul e OK, scoate mufa de la senzorul de presiune freon si pune contactul. Rezultatul: vor porni ambele ventilatoare.
  • trio13

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Gata am luat`o de la mecanic si totul este ok , a fost o munca mai enevoioasa dar in sine munca nu e complicata . Acuma merge ca noua Very Happy
Multumesc pentru raspunsuri !
  • junior1220

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z18xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am desfacut si eu sambata calculatorul cu pricina. Erau aproape toate circuitele oxidate. Le-am curat, am montat la loc si nimic. Martorul imi sta in continuare aprins iar ventilatoarele tot razna merg adica pornesc - se opresc, pornesc - se opresc si tot asa pana ii iau contactul sau opresc motorul. Am ce sa ii mai fac la acest HACM sau sa nu fie el cauza? La testul cu agrafa nu imi gaseste nici o eroare.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pai nu gaseste, pentru ca defectul nu e in HACM, ci dincolo de el si ce e dincolo de el nu poate citi computerul!
  • junior1220

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z18xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2010

  • Mesaj Privat
adica sa fie de la unul din ventilatoare? acest lucru mi se intampla de cand am schimbat radiatorul.
  • DRobert

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Va rog fff mult, am nevoie de ajutor :


Am un Opel Astra G - 2002, Z16XE Climatronic. De curand mi s-a aprins martorul dreptunghiular cu cheita. Nu-mi mai functioneaza Clima si nici ventilatorul de racire GMV-ul, la relanti, apa imi ajunge la temperatura d fierbere. Am fost sigur c este ECM-ul (calculatorul de clima) pt ca au cazut si Clima si GMV-ul in acelas timp. Insa, am pus-o pe Tester si mi-a iesit P1540 Air Conditioning (A/C) Refrigerant Overpressure - Air Conditioning (A/C) Disabled. Nu stiu ce sa mai cred, daca ar fi de la Senzorul de presiune spre exemplu, sau, in general de la Aerul conditionat, de ce nu merge GMV-ul, racirea motorului? Comanda pt racirea motorului nu este data separat, daca nu merge aerul, nu merge nici GMV-ul? Mentionez ca mie imi indica corect temperatura lichidului de racire.
Ce pot face? Daca ma duc la reprezentanta, o sa ma ^rupa^ la bani ?
Iata cateva lucruri ce am facut singur : am verificat rezistentele de 40 A, am verificat sa nu fie blocate ventilatoarele, am degresat mufele ECM-ului+mufa senzorului de presiune Clima.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR