- Freakdriver
- **
- 57 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Astra 2001 2.0 DTH
- Iasi
Freakdriver
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- **
- 172 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Freakdriver
- **
- 57 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Astra 2001 2.0 DTH
- Iasi
Freakdriver
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- **
- 172 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- **
- 172 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- **
- 172 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Problema s-a dovedit a fi ventilatorul de la radiatorul de clima. Se pare ca avea o rezistenta termica arsa. Am schimbat-o. Tot nu a mers. Apoi i s-a mai inlocuit o "perie" la motor si acum functioneaza.... codurile de eroare au fost sterse si martorul nu se mai aprinde. Sper sa tina reparatia!
- cecenia
- **
- 183 mesaje
- din 20 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
cecenia
- Mesaje scrise: 183
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2009
- Mesaj Privat
Asa arata HACM (Heating And Cooling Module) sau dupa altii ECM (Engine Cooling Module) , imi pare rau ca nu ma dus capu sa'i fac poza si cu el desfacut pt a se vedea componetele .



Se salta masina pe cric se de roata stanga jos , se scoate aparatoarea de noroi de la roata . Se scot sigurantele de la mufele care intra in calculator ( sunt doua de culoare rosie , se trage de ele pana ies aproximatov 5-6 cm) dupa care mufele ar trebuii sa iasa usor . Se desfac suruburile de la suportul care tine ECM-ul (2 la numar) si se scoate cu tot cu suport . Altfel eu nu am reusit . Normal el intra pe 2 sine ( ultima poza sunt facute pt sine) dar cand vrei sa ridici de el in sus se loveste de bazinu cu apa de parbriz , asa ca e mai simplu sa se scoata cu tot cu suportul in care este prins .
- junior1220
- *
- 30 mesaje
- din 22 Jun 2010
- Astra 2001 z18xel
- Bucuresti
junior1220
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z18xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2010
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,913 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,913
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- trio13
- **
- 237 mesaje
- din 29 Dec 2010
- Astra 2003 y20dth
- Constanta
trio13
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2010
- Mesaj Privat
Am un astra g din 2003 cu motor y20dth cu 200.000 km . Intr-o seara cand am ajuns acasa imi mergeau ventilatoarele ( de la AC si radioator ) , nu am bagat de seama am zis ca s-a incalzit si e normal sa faca asa . Problema a aparut a 2a zi , am pus contactul si au pornit amandoua , pornesc motor si incep in treapta a 2a si imi sta aprins becul de la sistemul de racire cel cu steluta .
Am fost la mecanis mi`a zis ca e calculatorul de racire ECM sau sonda de pe radiator , bun am vorbit cu un prieten ce are un opel cu acelasi motor si am incercat cu calculatorul lui , insa fara niciun rezultat , asa ca am cumparat sezorul de pe radiatorul Ac , dar surpriza l-am pus si face la fel .
M`am intors la mecanic sa vad ce are , acesta a inceput sa verifice daca sunt fire intrerupte dar nu a putut sa verifice pana in calculatorul motorului ci doar din ECM pana putin sub aripa.
Acesta mi`a zis ca daca nu sunt fire intrerupte inseamna ca e calculatorul si cum acesta este cel cu 2 mufe se face doar la reprezentanta daca e stricat si daca nu se repara trebuie schimbat cu tot cu pompa .
Nu-mi dau seama daca calculatorul acela are o problema de ce masina merge normal , cu exeptia faptului ca imi pornesc ventilatoarele .
A mai patit cineva asa ceva ? 😭
Acuma a ramas sa merg saptamana asta sa verifice firele pana in calculator .
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
29.03.2011 01:23:34
suspended-9452- Suspendat
- 2,422 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,422
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
2. acesta nu se repara de catre reprezentanta,ci de cei care se pricep cu adevarat la electronica si care au mai facut asa ceva.El trebuie resetat inainte de a se demonta de pe pompa (pt asta trebuie stiut codul de securitate al masinii);
3.vezi daca testerul comunica cu modulul racire motor,sterge codurile de eroare din calculator ,porneste motorul,vezi ce coduri mai apar si posteaza aici;
4.util ar fi si un printscreen cu valorile reale;
5.verifica valoarea temperaturii apei, citite de ECU.
- trio13
- **
- 237 mesaje
- din 29 Dec 2010
- Astra 2003 y20dth
- Constanta
trio13
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2010
- Mesaj Privat
- trio13
- **
- 237 mesaje
- din 29 Dec 2010
- Astra 2003 y20dth
- Constanta
trio13
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2010
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- trio13
- **
- 237 mesaje
- din 29 Dec 2010
- Astra 2003 y20dth
- Constanta
trio13
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2010
- Mesaj Privat
- junior1220
- *
- 30 mesaje
- din 22 Jun 2010
- Astra 2001 z18xel
- Bucuresti
junior1220
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z18xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2010
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- junior1220
- *
- 30 mesaje
- din 22 Jun 2010
- Astra 2001 z18xel
- Bucuresti
junior1220
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z18xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2010
- Mesaj Privat
DRobert
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am un Opel Astra G - 2002, Z16XE Climatronic. De curand mi s-a aprins martorul dreptunghiular cu cheita. Nu-mi mai functioneaza Clima si nici ventilatorul de racire GMV-ul, la relanti, apa imi ajunge la temperatura d fierbere. Am fost sigur c este ECM-ul (calculatorul de clima) pt ca au cazut si Clima si GMV-ul in acelas timp. Insa, am pus-o pe Tester si mi-a iesit P1540 Air Conditioning (A/C) Refrigerant Overpressure - Air Conditioning (A/C) Disabled. Nu stiu ce sa mai cred, daca ar fi de la Senzorul de presiune spre exemplu, sau, in general de la Aerul conditionat, de ce nu merge GMV-ul, racirea motorului? Comanda pt racirea motorului nu este data separat, daca nu merge aerul, nu merge nici GMV-ul? Mentionez ca mie imi indica corect temperatura lichidului de racire.
Ce pot face? Daca ma duc la reprezentanta, o sa ma ^rupa^ la bani ?
Iata cateva lucruri ce am facut singur : am verificat rezistentele de 40 A, am verificat sa nu fie blocate ventilatoarele, am degresat mufele ECM-ului+mufa senzorului de presiune Clima.