salesgav
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salutare dragii mei ,
Am si eu o problema pe care nu o rezolv si anume legata de schimbatorul de viteze .
Am vazut doua tipuri , la unele masini este tija mai scurta ca la Opel Astra F si la unele ca si la a mea masinuta mai lung ,mult mai lung .
Imi este incomod de schimbat vitezele ,cel putin 1,3 si 5 ajung cu mana in scrumiera .
Pot monta maneta de Astra F ?
Pot taia din tija ca sa fie un schimbator mai jos ,sa tai aprox 5 cm ?
O alta intrebare ar fi cea legata de uleiul din cutie .
Am gasit pe site la Chevron ca in cutia de Opel Kadett E C16NZ ar trebui pus ulei de cutie automata Dexron III ,nici decum 75w80 sau 80w90 .
Stie cineva adevaratul ulei care trebuie pus .
Mentionez ca stiu de la multa lume ca acest ulei nu se schimba niciodata dar eu am dat capacul jos de la cutie si am gasit doar 500 gr. ulei care era pipi de bebe .
Va multumesc .
Va astept si cu intrebari pt. ca am facut multe adaptari la Opel si cunosc multe hibe de Astra F si Kadett .
Am si eu o problema pe care nu o rezolv si anume legata de schimbatorul de viteze .
Am vazut doua tipuri , la unele masini este tija mai scurta ca la Opel Astra F si la unele ca si la a mea masinuta mai lung ,mult mai lung .
Imi este incomod de schimbat vitezele ,cel putin 1,3 si 5 ajung cu mana in scrumiera .
Pot monta maneta de Astra F ?
Pot taia din tija ca sa fie un schimbator mai jos ,sa tai aprox 5 cm ?
O alta intrebare ar fi cea legata de uleiul din cutie .
Am gasit pe site la Chevron ca in cutia de Opel Kadett E C16NZ ar trebui pus ulei de cutie automata Dexron III ,nici decum 75w80 sau 80w90 .
Stie cineva adevaratul ulei care trebuie pus .
Mentionez ca stiu de la multa lume ca acest ulei nu se schimba niciodata dar eu am dat capacul jos de la cutie si am gasit doar 500 gr. ulei care era pipi de bebe .
Va multumesc .
Va astept si cu intrebari pt. ca am facut multe adaptari la Opel si cunosc multe hibe de Astra F si Kadett .
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
N-ai cum sa tai tija schimbatorului, pt ca pe interior are un sistem foarte complex, cu cablu, care actioneaza marche-arriere-ul (si care pe mine ma incinta cit de deshtept si silentios este). Insa poti lua un ansamblu de la Astra, dar vezi daca se potriveste la prinderile de pe tunel. De obicei se schimba tot mecanismul (tija, selector de plastic si manson), pt ca altfel iti trebuie un mecanic f priceput si rabdator ca sa dea jos tot mecanismul tijei si sa fii apoi sigur ca l-a montat ok ca sa nu te trezesti apoi cu maneta in mina cind ti-o fi lumea mai draga.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
de acord ca scurtarea tijei necesita atentie exista kitt-uri pe net de vanzare pentru masinile mai noi,
Sunt mai multe sisteme de transmisie a miscarii catre cutia de viteze din cate stiu sistemul cu cabluri s-a montat incepand de la Astra G, la Kadett-ul de 1.3 este o parghie intre partea inferioara a manetei si cautatorul de la cutia de viteze, iar la cel de 2.0 era alta mancare de peste parghia trece prin masina (ca la Astra F) iar aceasta se conecteaza la un "cantar" care transmite miscarea mai departe la cautatorul cutiei. In ambele cazuri se poate regla pozitia levierului schimbatorului prin desfacerea unui surub M8(cheie de 13) situat la extremitatea parghiei dinspre cutia de viteze.
Sunt mai multe sisteme de transmisie a miscarii catre cutia de viteze din cate stiu sistemul cu cabluri s-a montat incepand de la Astra G, la Kadett-ul de 1.3 este o parghie intre partea inferioara a manetei si cautatorul de la cutia de viteze, iar la cel de 2.0 era alta mancare de peste parghia trece prin masina (ca la Astra F) iar aceasta se conecteaza la un "cantar" care transmite miscarea mai departe la cautatorul cutiei. In ambele cazuri se poate regla pozitia levierului schimbatorului prin desfacerea unui surub M8(cheie de 13) situat la extremitatea parghiei dinspre cutia de viteze.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
ma bag si eu in discutie desi e vorba de astra f din semnatura.
am fost azi la un baiat sa imi schimbe semeringul de la intrarea in cutia de viteze.
mi-a aratat ca boltul care vine montat pe selector are joc in gaurica in care intra el.
este vorba de boltul care prinde tija ce intra in cutia de viteze, de piesulica aia de plastic care face racordul cu tija care se duce inspre schimbatorul de viteze.
mi-a zis ca trebuie sa schimb si selectorul si boltul (era modelul de la cielo, mult mai solid decat cele de tabla care sunt pe astra f in mod normal).
intrebare mea este:
cat de important este acel joc (f f mic, mult mai mic de 1 mm), in functionarea cutiei? de ce este atat de important sa schimb selectorul?
Sper ca nu sunt chia offtopic rau de tot
am fost azi la un baiat sa imi schimbe semeringul de la intrarea in cutia de viteze.
mi-a aratat ca boltul care vine montat pe selector are joc in gaurica in care intra el.
este vorba de boltul care prinde tija ce intra in cutia de viteze, de piesulica aia de plastic care face racordul cu tija care se duce inspre schimbatorul de viteze.
mi-a zis ca trebuie sa schimb si selectorul si boltul (era modelul de la cielo, mult mai solid decat cele de tabla care sunt pe astra f in mod normal).
intrebare mea este:
cat de important este acel joc (f f mic, mult mai mic de 1 mm), in functionarea cutiei? de ce este atat de important sa schimb selectorul?
Sper ca nu sunt chia offtopic rau de tot
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Eu ma refeream la tija schimbatorului de viteze care nu se poate scurta pt ca in interior are un cablu cu ajutorul caruia se actioneaza mecanismul de marche-arriere si de aceea e mai bine sa schimbe blocul de maneta cu tot cu prindere si manshon de acuciuc (asa se si vinde de fapt). Din timonerie (adica tijele care transmit miscarea de la maneta la selectorul de pe cutie) se poate schimba doar pozitia in care intra a I-a, a-II etc, insa cursa manetei ramine aceeasi orice i-ai face.
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Care boltz? Ala care prinde bucsa de cauciuc de la intrarea in selector (ca o articulatie cardanica)? Daca da, afla ca de la "piesulica" aia de doi lei (se vind separat la magazin si boltz si bucsa) nu-mi mai intra intr-a I -a si a trebuit sa merg citeva zile cu a II-a pina am ajuns la mecanic (am schimbat selectorul cu tot cu articulatia aia.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
la mine este tija de selector (cea care intra in cutia de viteze), o piesa de plastic, si inca o tija care merge in masina spre schimbatorul de viteze.
prima tija e prinsa de piesa de plastic cu un bolt si a doua tija tot de aceasi piesa de plastic cu un bolt.
eu nu am nici o bucsa de cuaciuc ... in articulatia aia cardanica.
boltul care prinde tija selectorului de piesa asta de plastic, cica ar trebuii schimbat cu tot cu tija selectorului.
eu nu neg importanta piesei de plastic (sau a altei piese din angrenajul respectiv)
Intrebam cum ma afecteaza pe mine jocul acelui bolt in urechiusele de metal ale tijei selectoare.
mie firca ca nu sunt pre coerent,... pt ca nu prea picep la mecanica
prima tija e prinsa de piesa de plastic cu un bolt si a doua tija tot de aceasi piesa de plastic cu un bolt.
eu nu am nici o bucsa de cuaciuc ... in articulatia aia cardanica.
boltul care prinde tija selectorului de piesa asta de plastic, cica ar trebuii schimbat cu tot cu tija selectorului.
eu nu neg importanta piesei de plastic (sau a altei piese din angrenajul respectiv)
Intrebam cum ma afecteaza pe mine jocul acelui bolt in urechiusele de metal ale tijei selectoare.
mie firca ca nu sunt pre coerent,... pt ca nu prea picep la mecanica
salesgav
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Masina
Opel Kadett E an 1988 motor C16NZ
timoneria nu are cabluri este normala cu un simplu arculet care tine aparatoarea de plastic sa intre bine vit I .
De la aceasta maneta pleaca o bara de 1 m aprox. spre selector .
Este identic cred ca la Opel Astra F C16NZ .
Eu am avut si Astra F din 1993 .
Problema este ca nu prea vrea sa intre in viteza .La astra era mai scurta si gaseam mai repede vitezele .
Cat despre Ulei cutie viteza parerile sunt fff impartite .
Cineva a spus ca ar fi un ulei diferit care nu se gaseste pe piata .
Ulei care la viteza mica are vascozitate redusa si la turatie devine vascos .
Nu stiu ce sa zic , ca uite la Cielo care este acelasi principiu se schimba la 35.000 km uleiul in cutie .
Opel Kadett E an 1988 motor C16NZ
timoneria nu are cabluri este normala cu un simplu arculet care tine aparatoarea de plastic sa intre bine vit I .
De la aceasta maneta pleaca o bara de 1 m aprox. spre selector .
Este identic cred ca la Opel Astra F C16NZ .
Eu am avut si Astra F din 1993 .
Problema este ca nu prea vrea sa intre in viteza .La astra era mai scurta si gaseam mai repede vitezele .
Cat despre Ulei cutie viteza parerile sunt fff impartite .
Cineva a spus ca ar fi un ulei diferit care nu se gaseste pe piata .
Ulei care la viteza mica are vascozitate redusa si la turatie devine vascos .
Nu stiu ce sa zic , ca uite la Cielo care este acelasi principiu se schimba la 35.000 km uleiul in cutie .
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Ca sa ne lamurim:
Salesgav spui ca tija ta de la schimbator este prea lunga si ca ai vrea sa tai din ea pt ca ajungi cu mina in scrumiera (eu asa am inteles...). Raspuns: nu cred ca poti sa tai (scurtezi) tija schimbatorului pt ca in interiorul tijei are un mecanism cu cablu si arculete (cablul are citiva cm si este imbracat in plastic) ca tu sa poti schimba elegant in marche-arriere si sa nu apesi ca disperatu', ca la alte masini. De aia am spus ca mai bine cauti o tija cu tot cu prinderea ei pe tunel de la alta masina, insa trebuie sa se potriveasca prinderile pe tunel si nuca de sub tunel care face legatura cu timoneria. Incearca o tija de Cielo.
In leg cu uleiul, de 13 ani de cind am masina, am schimbat de 2 ori uleiul, o data cind am cumparat masina si a doua oara cind am pus cutia F10 cu 5 trepte de Astra F. Am mers numai cu BP 75-80W parca si vad ca a fost ok, indiferent ca am mers la minus 20 sau la plus 40 de grade C.
Salesgav spui ca tija ta de la schimbator este prea lunga si ca ai vrea sa tai din ea pt ca ajungi cu mina in scrumiera (eu asa am inteles...). Raspuns: nu cred ca poti sa tai (scurtezi) tija schimbatorului pt ca in interiorul tijei are un mecanism cu cablu si arculete (cablul are citiva cm si este imbracat in plastic) ca tu sa poti schimba elegant in marche-arriere si sa nu apesi ca disperatu', ca la alte masini. De aia am spus ca mai bine cauti o tija cu tot cu prinderea ei pe tunel de la alta masina, insa trebuie sa se potriveasca prinderile pe tunel si nuca de sub tunel care face legatura cu timoneria. Incearca o tija de Cielo.
In leg cu uleiul, de 13 ani de cind am masina, am schimbat de 2 ori uleiul, o data cind am cumparat masina si a doua oara cind am pus cutia F10 cu 5 trepte de Astra F. Am mers numai cu BP 75-80W parca si vad ca a fost ok, indiferent ca am mers la minus 20 sau la plus 40 de grade C.
salesgav
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Merci de sfat cu uleiul !
Legat de tija schimbator este in felul urmator:
1 tija cu o nuca de plastic turnata pe tija respectiva care intra intr-un locas , cabluri nu are ,stiu la Fiat Punto timoneria este pe cabluri ,insa aici are o aparatoare de plastic in care este un simplu arc care o tine mai jos ca sa nu intre in "marsarier " cand vrei sa bagi vit I .
Am pornit aceasta chestie de la 2 Kadett-uri , unul cu tija scurta si al meu cu tija lunga .La mine maciulia este la nivelul scrumierei , celalalt 5 cm sub scrumiera .
Apropo stie cineva ce fel de dublu carburator se poate potrivii pe masina mea .
Kadett C16NZ ,cutie 5 trepte ,fosta 1,6 i si transformata pe carburator de Dacia -simpla carburatie .
Legat de tija schimbator este in felul urmator:
1 tija cu o nuca de plastic turnata pe tija respectiva care intra intr-un locas , cabluri nu are ,stiu la Fiat Punto timoneria este pe cabluri ,insa aici are o aparatoare de plastic in care este un simplu arc care o tine mai jos ca sa nu intre in "marsarier " cand vrei sa bagi vit I .
Am pornit aceasta chestie de la 2 Kadett-uri , unul cu tija scurta si al meu cu tija lunga .La mine maciulia este la nivelul scrumierei , celalalt 5 cm sub scrumiera .
Apropo stie cineva ce fel de dublu carburator se poate potrivii pe masina mea .
Kadett C16NZ ,cutie 5 trepte ,fosta 1,6 i si transformata pe carburator de Dacia -simpla carburatie .
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Incearca un carburator de Ascona 1.6, un Varajet. Ar fi bine sa-l iei nou pt ca la mina a doua s-ar putea sa ai probleme cu pornirea la rece (are un soi de rezistor care comanda clapeta de soc in functie de temp). Intereseaza-te daca exista cumva Pierburg pt 1.6 pt ca Pierburg au fost mult mai fiabile
salesgav
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Deci, la Kadett:
1) Tija manetei pe care o misti tu in masina are in interior un cablu scurt ca sa poti ridica furca de sub maciulie si sa bagi marche-arriere (de aia ziceam ca nu prea poti scurta tija din interior si mai bine schimbi ansamblul maneta cu totul).
2) Maneta se continua (sub manson) cu o tija scurta de otel cu o maciulie in cap, perpendiculara pe tunel
3) Sub tunel, maciulia intra intr-o tija lunga care merge pina in dreptul pedalierului
4) In deptul pedalierului exista o noua articulatie intre prima tija lunga si a doua tija lunga. Intre ele exista o bucsa.
5)Cind a doaua tija lunga (care urca putin catre motor) iese in compartimentul motor fie
5a) are un mecanism mai complex prin care ajunge la prima tija selector fie
5b) intra direct pe prima tija selector ca o teava
6) Prima tija selector este la un capat libera si are niste excrescente din metal ca sa poata adera in interiorul "tevii" in care intra, iar la celalalt capat intra intr-un articulatie cardanica cu bucsa (asta de obicei se inmoaie, apare joc si vitezele nu se mai schimba cu precizie)
7) din articulatia cardanica axul intra printr-un simering (care se poate inlocui si pe unde mai iese ulei din cutie) in selectorul prins de cutie cu citeva suruburi. Selectorul este identic la mai multe tipuri de Opel (Corsa, Kadett, Ascona, Astra, Vectra)
Reglajul manetei se face (cind bucsa cardanica este ok) de la imbinarea tijei care iese din articulatia cardanica cu restul timoneriei.
1) Tija manetei pe care o misti tu in masina are in interior un cablu scurt ca sa poti ridica furca de sub maciulie si sa bagi marche-arriere (de aia ziceam ca nu prea poti scurta tija din interior si mai bine schimbi ansamblul maneta cu totul).
2) Maneta se continua (sub manson) cu o tija scurta de otel cu o maciulie in cap, perpendiculara pe tunel
3) Sub tunel, maciulia intra intr-o tija lunga care merge pina in dreptul pedalierului
4) In deptul pedalierului exista o noua articulatie intre prima tija lunga si a doua tija lunga. Intre ele exista o bucsa.
5)Cind a doaua tija lunga (care urca putin catre motor) iese in compartimentul motor fie
5a) are un mecanism mai complex prin care ajunge la prima tija selector fie
5b) intra direct pe prima tija selector ca o teava
6) Prima tija selector este la un capat libera si are niste excrescente din metal ca sa poata adera in interiorul "tevii" in care intra, iar la celalalt capat intra intr-un articulatie cardanica cu bucsa (asta de obicei se inmoaie, apare joc si vitezele nu se mai schimba cu precizie)
7) din articulatia cardanica axul intra printr-un simering (care se poate inlocui si pe unde mai iese ulei din cutie) in selectorul prins de cutie cu citeva suruburi. Selectorul este identic la mai multe tipuri de Opel (Corsa, Kadett, Ascona, Astra, Vectra)
Reglajul manetei se face (cind bucsa cardanica este ok) de la imbinarea tijei care iese din articulatia cardanica cu restul timoneriei.
salesgav
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1988 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Merci ,
Uite
1.din selector nu mai curge uleiul , am schimbat simeringul
2. acea cruce cardanica are putin joc , probabil ca ar fi una din probleme
3. crucea cardanica se continua cu o" balanta " are o chestie prinsa de cutie la mijloc ,la un capat se prinde crucea cardanica si la celalalt capat vine bara timoneriei din masina . Eu de aceasta bara sunt curios daca se poate regla si prin reglarea ei sa nu mai fie nevoie ca sa imping 6 cm pentru vit. 1-3-5 ,adica sa fie nevoie ca aceasta cursa sa devina pentru 2-4 si 1-3-5 sa se scurteze .Am vazut ca este prinsa cu un fel de colier bara aceasta .
Uite
1.din selector nu mai curge uleiul , am schimbat simeringul
2. acea cruce cardanica are putin joc , probabil ca ar fi una din probleme
3. crucea cardanica se continua cu o" balanta " are o chestie prinsa de cutie la mijloc ,la un capat se prinde crucea cardanica si la celalalt capat vine bara timoneriei din masina . Eu de aceasta bara sunt curios daca se poate regla si prin reglarea ei sa nu mai fie nevoie ca sa imping 6 cm pentru vit. 1-3-5 ,adica sa fie nevoie ca aceasta cursa sa devina pentru 2-4 si 1-3-5 sa se scurteze .Am vazut ca este prinsa cu un fel de colier bara aceasta .